Spring naar bijdragen

zaterdag 6 Juni


HenkT

Aanbevolen berichten

Harstikke leuk Noa, nieuwe kleren, ik ben een beetje jaloers.
Vond net, op zoek naar iets anders, een foto van mijn grootvader.
Hij zei vroeger vaak:
Laat alleen zulke vreugde tot je komen waaraan de herinnering je een vreugde zal zijn!!
Mooi he, ga ik meteen bij mijn, hoe heet dat ook, zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooie uitspraak linde!! En erg waar! Op dit moment lukt het me zelfs niet meer van dingen te genieten waarvan ik weet dat ik er later met gemengde gevoelens op terugkijk... dat scheelt opzich wel :)

HenkT: ja maar, ja maar, ja maar.... :( Ik wil stappen!!!! Als ik het te moeilijk ga krijgen, of ik vind er niks aan zonder drank, dan ben ik in 10 minuten weer thuis... Alleen even mn nieuwe kleren showen... En een klein beetje sjanzen, hihi (al heb ik een vriend), heb daar zo'n zin in... gewoon even onder de mensen zijn, wat harde muziek, chaos om me heen, lachen met vrienden. Denk echt dat het me vanavond geen moeite gaat kosten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vloekt ff flink #@$##@#%$%$@@#@! en meer van dat

Mijn beste vriendin viert binnenkort haar verjaardag en stuurt me dit


Hallo, gezonde mensen,

ik vier op zaterdagavond de 27e juni mijn verjaardag, doe eens ongezond en kom lekker effe borrel halen

van een ander zou me dat weinig uitmaken maar van haar raakt me dat gemeen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je bent een grote meid noa, ik gun je alles, geef je alleen de welgemeende waarschuwing mee dat t daar niet makkelijk is om droog te blijven en dat t stappen misschien wel een onbewust plannetje is om tot drinken te komen

Ik ben ook verslaafd he, ik ken al die trucen wel ;-)


Ik wens je veel plezier natuurlijk en veel wijsheid ook

ga weg als je denkt dat t niet gaat

daar heb je morgen minder spijt van dan van drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant sterkt dat trekken aan me mij enorm

dwars als ik ben brengt me dat nog verder van drinken

dat is niet verkeerd :)

dat geeft me nog meer t gevoel, ik laat jullie wel zien dat het kan

en dat ik dat kan

mijmeringen op een zaterdagmiddag, met de wassende musjes in mijn vijver

een vers bedje boven

een nuchter hoofd

en een zucht van verlichitng

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he henkT... niet echt doordacht van die vriendin, zeker niet als het je beste vriendin is... ik zou gewoon recht voor zn raap terugsturen wat je ervan vind, hoe jij je erbij voelt als je zo'n mailtje krijgt... ze heeft het vast gewoon zonder goed na te denken verstuurd, lijkt me..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverd, natuurlijk komen we graag langs op jouw feessie,

maar we gaan niet ongezond doen en zeker niet borrelen,

ik doe een maand lang al mijn uiterste best niet te drinken, en dat valt na dertig jaar wel drinken niet altijd mee.

Ik dacht dat jij wel wist dat ik gestopt was met drinken.

Eerlijk gezegd moest ik er een beetje van huilen

heb ik haar gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat denk ik ook noa
mensen krabben onbewust in de mand
ze willen niet dat dingen anders worden
ze willen dat ik met hun dat borreltje blijf drinken
dat snap ik ook wel
dat deden we jaren en jaren zo
t zijn al meer dan 30 jaar vrienden
dus t komt allemaal wel goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed gedaan henkT! En inderdaad ik bemerk in mijn omgeving ook de nodige weerstand... Eigenlijk maakt dat me ook alleen maar sterker inderdaad. Dan denk ik: ik zal jullie wel eens laten zien dat ik 't wél kan volhouden, en dat ik het niet nodig heb om me goed te voelen :)

Het voelt opzich ook wel weer heel stoer om gewoon water te drinken in de kroeg, haha! Nu ik erover nadenk... Ik denk dat iedereen dan denkt dat ik opnieuw aan de drugs zit, want dan dronk ik ook altijd water :P

En Vie: ja moet toch kunnen... ? Ik zal echt, echt, echt heel voorzichtig zijn, en me kop erbij houden! Nog een goed nieuwtje... ik paste vandaag ineens weer in maatje 34!! Ongelooflijk! Komt ook door al die liters bier die ik heb laten staan, en ook de pizza's/kroketten die ik normaal altijd in de stad ging eten als ik dronken was... En natuurlijk dat ik nu zoveel sport om die zenuwwen eruit te werken... Ook wel vreemd, ik was 18 toen ik die maat voor t laatst paste... maar voelt wel relaxt eigenlijk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Net terug van de familiedag op de voetbalclub. Was heel leuk en gelukkig hadden we ook nog een aardig weertje. Ouders en kids hebben zich prima vermaakt.
We hadden een team dat bestond uit mensen die bij ons in de straat wonen. Ook mijn dochter meegenomen die met haar vriendinnetje meedeed aan de activiteiten.
Nu weer ff bijkomen en eten en dan vanavond naar een verjaardagsfeestje van de buurvrouw die 40 jaar is geworden vandaag.

Noa,

Heb je nu een feestje of wil je vanavond gewoon weg ?
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat op anderen indruk maken door niet te drinken al snel vervelend word. Uiteindelijk boeit het maar heel weinig mensen of je wel of niet drinkt of drugs gebruikt. Het nieuwtje gaat er al snel af. Ik heb het precies 1 avond volgehouden om de volgende avond weer los te gaan. En niemand was verbaasd , gek he ?
En je denkt dat je vanvond er wel doorkomt wat misschien ook wel lukt maar jij "denkt"wel vaker iets toch ? ;)
Het is niet de eerste keer dat ik op het forum lees dat mensen s'avonds naar een feestje en zeker weten dat ze niet zullen gaan drinken om vervolgens al dezelfde avond of volgende dag komen vertellen dat het fout is gegaan. En dan praat ik over de nieuwelingen. Eigenlijk meer regel dan uitzondering dat het verkeerd gaat.
Om gestopt te blijven met drinken moest ik een paar andere keuzes maken. Een daarvan was om voorlopig een tijdje weg te blijven van feestjes totdat ik een stevige fundering had.
Maar he . het is your call Noa.

Rvanth,

Goed om jou weer te lezen en dank voor ke kracht , ervaring en hoop.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jammer Henk, het was leuk geweest als ze jou een andere uitnodiging had gestuurd.
Het zal niet slecht bedoeld zijn maar het doet wel even au!
Ik heb zelf ook gemerkt dat drinkende mensen het heel lastig vinden als iemand stopt.
Het is toch zoiets dat ze denken: Zou ik dat misschien ook niet moeten doen?
En dat idee/gevoel niet aankunnen.
Mensen zijn soms zo onhandig in het respectvol met elkaar omgaan!
Ik doe altijd mijn best maar sla de plank ook wel eens mis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een heel goed antwoord Henk. Fijne avond nog trouwens.

Noa ik pas weer in maat 36, behalve dan de boezem, maar nou ja, je kan niet alles hebben. Leuk hè? Je eigen lijf weer terug.

Ik maakte zojuist iets heel raars mee.
Ik ging kroketjes voor het eten ophalen, en daar zat een vrouw met een klein kind op schoot. Ik glimlachte naar haar, ze zag er lief uit.
Terwijl ik mijn bestelling in ontvangst nam, tikte ze me op mijn schouder en gaf ze me een blaadje. Ik zei dankjewel, maar was te druk bezig met betalen om er veel acht op te slaan.
Op dat blaadje staat:
"Wees jezelf trouw.
Bid elke avond met je gehele hart dit gebed in richt het aan jezelf:
Ik dank je dat ik je weer mag leren kennen
Hoe groot onze zonden ook geweest zijn
Ik dank je dat je mij alles wil vergeven
En weer een heel en schoon mens wil worden."

Pas toen ik het gelezen had keek ik om me heen maar die vrouw was nergens meer te bekennen, ik had haar wel willen vragen hoe ze hier aan kwam en waarom ze dit aan mij gaf.
Het klinkt heel mysterieus maar het is echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza, ik besef wel dat het een risico is, en ik doe het ook niet om indruk op andere mensen te maken. Ik heb gewoon zin om er even uit te zijn, om even onder de mensen te komen, om harde muziek te horen, mijn vrienden weer eens te spreken, te dansen, en gewoon ongedwongen plezier te maken :) Ik heb wel een feestje ja, maargoed, hier is bijna elke avond wel iets, het gaat er inderdaad om dat ik gewoon even weg wil. Niks mis mee, zolang ik niet drink... dat anderen mensen hiermee de fout zijn ingegaan, dat is jammer, maar na deze post doe ikt al helemaal niet meer, al is t maar om het jou te bewijzen dat ikk zonder kan :P

Ik 'zeg' wel vaker iets? Hoe bedoel je dat? Heb ik ooit iets gezegd hier wat ik niet nakwam? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fruitvlieg, ik ben niet negatief hoor, eigenlijk snap ik t zelfs wel
t zijn allemaal goeie vrienden die t niet slecht bedoelen
en t kost me niet heel veel moeite even duidelijk te zijn
ik heb niet t idee t alleen te moeten doen
ik heb veel steun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even...

Ik werd vanochtend wakker
met een vaag gevoel
Ik hoorde blij te zijn
Maar waarom ook alweer
Ik had een kater
Bekeek de merel met
een onverschillige blik

De signalen van mijn lichaam
rücksichloss genegeerd
Het schreeuwde
Stop!

Je hoeft me geen pijn meer te doen
Heb me lief heb me lief

Ik was blij
Er weer bij
De nog bijna volle fles
in de plasemmer gekiept
Het hoofd had een truuk
om eventuele restjes van de
vorige avond
Door een zelfgemaakte trechter terug te gieten
De vrek

Toen haalde ik
mijn eerste eigen kar
Sprong van vreugde mijn
vrienden om de nek

Het was WOW!
De eerste 100 km
zit erop
De hond als een prinses
op de passagiersstoel
Gewandeld
Gelachen, gehuild, geschreeuwd
Gedanst, gehuppeld
Yihaaaaa!!!!!

Ooit ga ik op het platteland
van Groningen wonen
Als mijn spinnewiel er is
En ik kan breien
Dat duurt nog lang
We moeten eerst nog meer

Het gevoel
Plots
Ik wil niet meer terug
De opluchting dan
Ik hoef niet meer terug

Het is goed
Life is good!

:heart:

Albert, zag dat je jarig was
Gefeliciteerd!!! :present:

Excuus, verder kom ik niet tot
bijlezen. Zonuendan huppelen
jullie door mij heen. Dat is goed.
Een deel van mij. In mijn hart.
Lieve vrienden, een kus :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de kroketjes waren wel lekker.

Ziza af en toe zit je te emmeren hoor. Niks mis met het feit dat je al zo lang droog staat, maar je hoeft "beginners" echt niet te vertellen dat ze al zo vaak iets hebben gezegd. Blijf bij jezelf!
Heel veel mensen hier zeggen iets en doen het dan ook. Je begint af en toe echt bepaalde trekken te vertonen... nu ja. Op de kansel?

Henk op het blaadje staat verder: Iglesia Pentecostes, en een telefoonnummer, dus het zal wel iets kerkelijks zijn.
Ik vond alleen de gebeurtenis zo speciaal, en het gebed erg mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...