Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 juni


Har

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Tina heel veel sterkte. Je maakt inderdaad heel wat mee.

Har , ik denk dat ieder alcoholist die gestopt is met drinken slechts 1 minuut van het begin is verwijderd.

Het is uiteraard minder zwaar dan het begin maar in 1 sconde bij niet alertheid en je ben weer bij het begin.

Voor alle zieken beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo, fris gewassen!!!

wat is dat heerlijk, gewoon kunnen bukken en draaien onder de douche ipv helemaal klem te staan in een benauwd badhokje van een 0,5 m2 :D

enige nadeel is dat ik mijzelf weer kan zien in de spiegel..................
IK ZIE ER NIET UIT!!!

de gordelroos valt qua pijn erruuug meee, maar die plekken :huh:

bye the way,
bedankt allemaal voor de zorgen en lieve woorden, ik wordt eigenlijk verlegen van al die woorden van gemis ed.:D
raar idee hoor dat er mensen zijn die mij missen, ok, ok, dramatisch!!
maar ik heb zo lang opgesloten gezeten, lekker in mijn eentje, afgesloten voor iedereen en nu.........
leer ik langzaam dat ik ook recht heb op een plekje in de maatschappij, maar ik blijf onwennig!

straks naar de brijder!
en hier moet ik weer even inkomen, heb de hele week gelezen maar is nog niet helemaal binnen gekomen, maar dat komt wel weer

zijn er nog mensen geintresseerd in de koffie????
was vanochtend weinig ansluss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk Sandra ben en blijf ik waakzaam wat de drank betreft. Ben daarin zelfs een hardliner....geen druppel meer! Heb een voorraadje refusal in huis, waarvan ik nog steeds de onderhoudsdosis slik totdat ik de juiste medicijnen heb (AD) of weet dat ik zonder kan. Het gaat goed, wil niet zeggen dat mijn aandacht verslapt....integendeel zelfs. Besef alleen maar des te meer hoeveel er op het spel staat.

Ik spring op de fiets. Mensen, take care :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben net aan de tweede koffieronde bezig Tas, dus ik doe met je mee.
Sterkte met de gordelroos, gelukkig dat de pijn meevlt.

Regent het bij jullie allemaal zo erg?
Ik heb, behoudens een paar spetjes, een erg mooie droge wandeling aan het strand gemaakt.
Zonder zichtbare zonsopgang helaas, maar toch prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, het kwartje viel bij mij van de week. Had opeens uit het niets behoefte en toen realiseerde ik me dat ondanks dat ik n zowat een maand gestopt ben. Ik na het eerste glas zo weer bij het begin zou belanden.

Maar jij gaat goed hoor, houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, het doet wel auwwwww maar valt erg mee!
gelukkig want ik kan nog steeds geen pijnstillers nemen ivm de naltrexon, jaja, natuurlijk wel een gewoon paracetamolletje maar daar schiet ik niet echt mee op.

pijn gaat wennen op den duur :D
buitenom de pijn barst ik weer van de energie, bezig zijn is dus het geheim!!

hier is het droog en ik zie heeeeel hoopvol een flauw zonnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier weer droog gelukkig!! was maar een klein buitje, verder heeft de lucht hier alle kleuren, grijs, wit en stukjes blauw
Ik ga mezelf zometeen een gigantische schop onder mijn kont geven want ik moet van alles en kom mijn stoel niet af
eerst maar mijn medicijnen, die helpen ook wel!

foto's inpakken en klaarzetten, meer hoef ik niet te doen maar het liefst zou ik alle foto's nog willen vervangen door andere foto's en wat nou als het niet mooi is en hoe nu verder en blabla
faalangst?? ikke??? ja dus!!

grmpffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sandra,

je hebt het toch niet gedaan he???

hier is het hetzelfde, ook ik realiseer dat ik zo weer bij het oude kan zijn.
het stomme is dat ik niet eens trek heb, door de pillen, maar er zit iets in mijn koppie!
voel me opstandig en heb last van een gemeen stemmetje in mijn hoofd.

gelukkig realiseer ik mijzelf dat het niets oplevert, of........... het levert alleen ellende op, dus doe ik het maar niet.
toch is het een eng gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tip van tas.....

vorig jaar heb ik heel wat gevechten gevoerd en gewonnen en als dank kocht ik een nieuwe lippestift!
3 euro voor een fles wijn of ietsje meer voor iets leuks, keuze snel gemaakt!

ach, ik ben nu voor drie jaar voorzien van allerlei kleuren en ik ben nog aan het vechten :huh:

hahaha, ik bedoel gewoon; zet jezelf af en toe in het zonnetje dat helpt echt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Tapas, kan me die twijfel goed voorstellen, maar als het eenmaal hangt zie je vast dat het goed is.

Ik zit me geestelijk voor te bereiden op wat meer assertiviteit.
Namelijk wij kregen van het weekend te horen dat we net als vorig jaar, de hele maand juli mijn stiefzoon plus vriendin plus drie kinderen te logeren krijgen.
Die vriendin is ontzettend lui. Naar haar kinderen kijkt ze amper om en ze verwacht dat anderen haar rommel opruimen.
Ze zit de hele dag haar nagels te lakken en te vijlen, en om twaalf uur begint ze aan de wijn. Waar zij vandaan komt, heeft ze bedienden en ze denkt dat ik er ook eentje ben.
Vorig jaar heb ik er niet veel over gezegd, maar dit jaar wil ik dat echt anders doen.
Alleen, hoe breng ik dat een beetje tactvol? Ook al moeilijk omdat ze geen Nederlands en slecht Engels spreekt.
We zullen zien, in ieder geval moet het dit jaar anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lastig Sandra. Het is verder helemaal geen onaardige meid, maar totaal niet gewend om zelf iets aan te pakken.
In ieder geval wil ik dat drinken niet om me heen de hele dag. Ze mag van mij best haar glas hebben maar niet voor het avondeten.
Ik krijg meteen een idee, ik ga een boekje Portugees voor beginners uit de bieb halen, dan kan ik in elk geval beter met haar communiceren dan vorig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben jij positief Vie! Wat in t algemeen vaak helpt is het bij jezelf houden, dus niet zeggen: jij doet dit of dat verkeerd(even simplistisch uitgedrukt), maar ik voel me niet goed bij jou gedrag. Meestal helpt dit om niet zo'n gevecht te krijgen, maar meer een gesprek waaruit oplossingen komen.

Goedemorgen trouwens allemaal, wel treurig weer hoor! Het is in tijden niet zo donker in mijn slaapkamer geweest 's ochtends vroeg...

Ik ga er weer tegenaan! De vierde week! Als ik de maand gered heb dan ga ik mezelf trakteren op iets leuks, zoals tasseke zegt (al ben ik niet zo van de lippenstift :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Noa, hoe zeg je "ik voel me niet goed bij jouw gedrag" in het Portugees?
Maar goed, dat ga ik de komende weken dus een beetje leren. En de rest moet gewoon weer met handen en voeten.

Je derde week alweer, hartstikke goed! Voelt lekker hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan je daar weken tegenaan hikken, heb ik alles in 15 minuten ingepakt en mijn zooi zoals meetlat, rechthangding (kan er even niet op komen) gastenboek, kaartjes, naambordjes ook in 1 keer kunnen vinden
heb ik alles in mijn onderbewuste zeker toch voorbereid ;)

Jawel als het eenmaal hangt ben ik blij en trots, maar het gedoe daarvoor is niet aan mij besteed.

en ik moet zo eerst naar de coach die ik nog niet ken, en dat is spannend zeg! bah
is op het zelfde terrein als waar de foto's komen te hangen, dus die combi is beetje veel.

Maar ik ga zo inladen en vertel vanmiddag hoe het afgelopen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa! Ben nu bezig met de vierde week... Volgende week ben ik al een maand bezig :) Gaat nog best snel zo. Het voelt inderdaad goed, maar nog steeds een beetje wankel. Die nieuwe denkpatronen moeten nog een beetje zinken in mijn hersenen.

Zo een afspraak om mijn contract te bespreken... nu al een beetje zenuwachtig, ziit te twijfelen of ik een oxazepammetje van mijn vriend zal nemen. Maar dan geef ik wweer toe aan de gedachte dat ik iets nodig heb om dingen te kunnen doen. Dat wil ik liever niet meer.. Nee, ik ga het gewoon zelf proberen , beslissing gemaakt :)

Woon je zo dichtbij het strand Vie? Lijkt me echt ideaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, ik zou het niet doen, die pam.
Als je achteraf, na de afspraak tegen het plafond opvliegt van spanningen kun je het nog altijd doen.
Je denkwijze is toch hartstikke goed, je wil niet weer iets nodig hebben.
Behalve je eigen heldere zelf.

Ja, ik woon in een gat waar nog nooit iemand van heeft gehoord, maar vlakbij de stranden van Rockanje en Oostvoorne. Is inderdaad erg fijn. En als ik ineens weer zin heb in lekkere stadse drukte zit ik ook zo in Rotterdam.

Hier gaat de zon schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...