Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 juni


Har

Aanbevolen berichten

Hoi, net wakker. Goedemorgen zal ik het maar noemen. (Weer) in slaap gedommeld op de bank na een drukke dag. Ga nu toch serieus de diazepammetjes daarop aankijken. Wel prima hoor dat ze me rust geven én een berg energie, maar ik moet de invloed op mijn gestel niet onderschatten.
Hebben we het daarom vooral over gehad gisterenmorgen, de psychiater en ik. Heb mijn verhaal uit de doeken gedaan. Was een aardige vent die ik als een goed luisteraar heb ervaren. Het helpt zeker dat ik het allemaal aardig op een rijtje heb.....geen chaos meer in het hoofd. Kom er zo op terug.

Want het moet me eerst van het hart, dat als ik over jullie gezondheidsproblemen lees en de zware situaties rondom geldgebrek of puberende kinders; problemen op het werk én natuurlijk de strijd met drank, of de psychische gesteldheid, ik me onderhand wel gelukkig mag prijzen.
Heb zelf nogal wat meegemaakt, behalve de puberende kids dan, duh...heb me wel erg lang (door drankgebruik) als puber gedragen :huh:

Het raakt me, wat jullie daarover allemaal schrijven maar ik weet niet goed meer hoe daarop te reageren. Het lijkt voor mij als iets uit een ver verleden....realistisch of niet. Daarom zwijg ik over het algemeen, op een enkele steunbetuiging na. Ben hier ook veel minder en dat draagt er ook toe bij dat ik het allemaal niet meer zo volg of bij kan houden.

Ervaar nu immers mijn leven als een nieuw begin waarin ik steeds steviger op mijn pootjes kom te staan.....als leven na de dood. Heb er met genoegen mijn handen aan vol :)
Zie mijn laatste crisis als het afsterven van mijn oude leven; de laatste stuiptrekkingen waren dat, van een strijd die ik niet meer hoef te voeren. Althans, zo durf ik het te bezien.
Een lange strijd met enkele ups maar vooral veel downs. Nu lijkt mijn leven op een voortkabbelen met de stroom; het rustige vaarwater maakt me weerbaar en doet me beseffen dat er zoiets als een harmonisch leven kan bestaan...het is dus ook voor mij weggelegd. Heb het wel qua inhoud zelf vorm gegeven...het past bij wie ik ben. Kan het haast niet geloven, maar heb wel degelijk iets overwonnen.

Dit brengt me terug op het gesprek met de psych.
Een inventarisatie. Mijn verleden passeerde de revue, het recente verleden vooral...waaruit mijn nieuwe leven is ontstaan. Kan me vinden in zijn conclusie dat ik veel heb verwerkt en daarom achter me mag laten. Nu nog checken of het zonder hulpmiddelen werkelijk zo is. Ga de diazepam afbouwen en dan bekijken wat er aan (on)bewuste resten nog in mij rondspookt; invloed heeft op mijn vermeende nieuwe leven.
Voorzichtig aan, 1/2 diazepammetje per 2 weken afbouwen. Te beginnen met 1,5 vanaf vandaag (5mg) per stuk.
Het laatste halfje één maand lang. Ben benieuwd waar ik dan op uit kom....of ik werkelijk op eigen poten sta. Wat me vooral geheeld heeft is dat ik volop in het leven kan staan, samen met anderen...zonder overprikkeld te raken.

Hij ziet me wel als een hoog sensitief persoon...ervaar er nu alleen maar de voordelen van. De zintuigen op scherp, zonder door te draaien. Dat maakt dat ik realistisch ben want ik overzie wat ik aan kan en daarbij de omstandigheden waarin ik me bevind.
Ga de dialoog met mezelf aan, wik en weeg zonder in een stuip te geraken. Durf beslissingen te nemen waarbij mijn aangeboren lef nu eens van pas komt. Ben helder en gebruik mijn verstand met veel ruimte voor mijn gevoel....mijn intuïtie als steun.
Mocht ik gaan ervaren dat ik de rustbrengers niet kan missen dan kan ik alsnog een beroep op hem doen om op zoek te gaan naar de juiste medicatie. Verder kan ik ook nog contact opnemen met een psychologe, die zich al 25 jaar ontfermt over ADHD'ers, ADD'ers en hoog sensitieve persoontjes. Was zeer onder de indruk van een lezing die ze heeft gegeven. Een bijzondere benadering die me wellicht wat handvatten kan geven.

Lofzang of ode aan mijzelf? Nee, realiteit. Ben Icarus niet, wel behoorlijk euforisch geweest....maar geheel terecht smolten de vleugeltjes ;)
Kom inmiddels op de ander als realistisch over, dat heb ik de afgelopen maanden in diverse therapieën door observatie van anderen meegekregen. Ook de incrowd bevestigt dat. Die bevestiging doet me zo goed, ik mag zijn die ik ben....en dat is precies waaraan het schortte.
De beloning van hard werken en actie (durven) ondernemen maar vooral openstaan voor hulp, alcohol maakt eigenzinnig en daardoor eenzaam. Reflectie is zo belangrijk!

Verdorie, een epistel weer....en dat nog wel als dagopening. Wil jullie niet vermoeien maar slechts meegeven dat er hoop is.
We zijn allemaal onderweg naar een nieuw begin.
Voel me geen haar beter dan jullie, zie slechts overeenkomsten. Ben misschien alleen wat verder op de rit.
Houdt moed beste mensen, je komt dan werkelijk verder....of liever, je kunt iets achterlaten.

De mensen in de ziekenboeg wil ik een hart onder de riem steken :heart: Zeker als je je ziekte wijt aan je destructieve bestaan, vergeef jezelf en probeer door de wolken heen te kijken...in dit geval mag je voor jezelf een zachte heelmeester zijn....door de alcohol te laten staan ben je immers toch aan de betere hand :present: Schrale troost misschien, maar toch een overwinning :musicnote:

De verbitterde stoeiers met de verkeerde vriend wil ik ook een hart onder de riem steken.
Of alcoholisme een ziekte is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als die 'vriend' keer op keer ongewenst aan je deur blijft kloppen, je toch echt voor een heuse vriendschap moet kiezen, dat is werkelijk een keuze die je tussen de oren kunt maken.
Aan een sterke geest in een sterk lichaam kun je werken, wellicht dat dan die geest uit de fles verdwijnt.

Een fijne dag mensen, tis inmiddels bijna 5 uur. Ga eens een mooi muziekje opzetten, heb immers toch mijn portie slaap gehad....mijn bank ligt zo heerlijk :P
Ga niet meer naar bed....ben klaarwakker. Straks een stuk volkstuin omspitten, een paar uurtjes maar....goed voor mijn conditie.

Ontwakers, de koffie staat te pruttelen.....VANGEN! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag Har, een hele overdenking. Ik log even in anders sta je er zo allenig bij :)

Ben blij voor je dat je je zo goed voelt.
Of je kan zeggen dat de ene verder op de rit is dan de andere... ik geloof van niet.
Van iedereen valt wel wat wijsheid op te doen, hoe diegene zich ook uitdrukt.
Maar ik ben het compleet met je eens dat niet drinken een goede stap naar een "eigen" en toch gedeeld leven is.

In ieder geval, die koffie neem ik graag van je aan. Het is bijna tijd voor de eerste wandeling met de gediertes, en deze keer ga ik met ze naar het strand, over een uurtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Van iedereen valt wel wat wijsheid op te doen, hoe diegene zich ook uitdrukt.


Natuurlijk, zo bedoel ik het ook. We hebben ieder onze eigen weg te gaan.
Wandel ze me je gedierte....ben jaloers, toe maar...aan het strand ;)
Smaakt de senseo? Het is mokka van Perla :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, op die laatste vraag zou ik iets ongehoords kunnen zeggen. Maar dank je, er zit toekomst in.
Ja, het is fijn om zo dicht bij het strand te wonen, tien minuten rijden.
Jij doet maar luxe met je senseo. Ik heb koffie-verkeerd. Met schuimmelk, zodat je meteen een snor hebt.
Ben er vandoor, jij ook een heel fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Har,
wat een epistel zo midden in de nacht.
Je bent ern niet zo vaak meer,
als je er bent laat je wel van je horen.
:)

Henk,
Goedemogen.

Sailor,
Welkom.

Ik ben zo onbeleefd niet alles terug te lezen.
Gister toch jullie advies opgevolgd,
iets gekregen tegen de misselijkheid en voila,
het gaat al beter.
Wel meteen min bed ingedoken, pfffff.
Maar wat geweest is is geweest,
nu koffie.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon: goedemorgen allemaal :moon:

zo ben weer terug op het honk en weer helemaal opgeladen om iedereen lastig te vallen:D

het ging niet erg lekker hier en mijn moeder, besloot heel strijdvaardig dat ik er eens uitmoest!~
drie keer met mijn ogen knipperen en ik zat op de camping.

maar goed, geheel bijgeslapen, genoten van het tuintje en het weer, elke ochtend zwemmen en heerlijk gegeten.
ik kan er dus weer tegenaan!

zo eerst de koffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het was nu echt niet meer te doen

de hele week heb ik mooi weer gehad met af en toe een bui, maar dat mag de pret niet drukken, alleen dat gras.......
het was gisteravond echt door de modder heen ploeteren, ach laarzen aan en baggeren maar :D

ik heb het echt heerlijk gehad maar ik ben blij dat ik weer thuis ben, mijn bed slaapt namelijk veeeeeeel lekkerder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,hoera!!! eindelijk een hsp-er! had er nooit van gehoord maar ben het super! en het spoorde ook totaal niet met het werk wat ik deed,wat en hoop ellende gaf,en wat ik weer verdrong met? inderdaad!
boeken van Elaine N.. Aron uitgeverij archipel zijn een echte eye-opener voor "ons"!
Wat is dat voor contradictie,pammetjes en meer energie? ik lijk wel een authistiese zombie door die troep! ben niet vooruit te branden gewoon,krijg wel lekker veel beweging zo,als ik van hot naar her loop weet ik bij her bij god niet meer wat ik er moest doen,dus terug naar hot etc etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef, flensjes op de vroege morgen, nee nog even niet niet hoor, wel een kopje koffie graag, zonder cafeïne dan! ;)
Tas, wat een kanjer van een moeder heb jij dat ze je er even uit heeft gehaald. Hebben de meiden het huis heel gelaten in de tussentijd?

Ik ga vandaag voor het eerst naar mijn ADHD coach, spannend!! en daarna dus mijn foto's ophangen bij de Bloedbank.. dus heb nu al helemaal geen trek in eten,
veel te zenuwachtig!!

ai, ik hoor de vuilniswagen, snel mijn vuil buiten zetten !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas,

je weet het hé, niet de deur uit zonder een goed ontbijt!
maar goed, hier dan de koffie!!!!

de meiden :huh:, mmmm,
mijn hele huis is verbouwd, nieuwe gordijnen opgehangen en de keuken heeft een metamorfose gehad en de kasten zijn weer vol en de wasmand leeg...

soms, is het best wel handig om er even onderdoor te gaan :D
nah, ze hebben zich keurig gedragen!

mij benieuwen die nieuwe coach! wel even laten weten hé?

AR,
pfff, wanneer moet jij nu reageren :)?
werk ze in ieder geval!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

ff iederen snel gedag zeggen en een fijne dag toewensen en dan ben ik weer weg. Ik moet met mijn zoontje naar de huisarts. Loopt al dagen te blaffen. Afgelopen nacht was het zo erg dat ik dacht dat hij erin bleef. Ik heb de hele nacht met hem opgezeten.

Koffie gaat het worden om vandaag door te komen vrees ik.

Tas, fijn om weer van je te horen. Ik miste je al.

Lieve groetjes allemaal, tot vanavond na het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen iedereen,

dar: "fijn" dat je me mist :heart:

tas: fijn dat je er weer bent :moon:

tina: gelukkig dat je iets tegen de misselijkheid hebt gekregen!

har: fijn dat het zo goed met je gaat.

hier regent het maar ik heb op de buienradar gezien dat het over een uur droog is.
dan zijn mijn pootjes aan de beurt.

ik ben de laatste dagen wat mat.
ook een writers block tina :D

ben aan het 2e gedeelte van de internetbehandeling begonnen.
ik was ook nog zo hoogmoedig om te denken dat ik dat niet nodig zou hebben.
dit forum houdt mij echter met 2 benen op de grond.
godzijdank heb ik geen trekmomenten maar ik blijf, ook dankzij dit forum, alert.

ik vind het heel naar om te lezen dat er zo veel mensen het zo moeilijk hebben.
en ik trek me dat ook aan.
schiet ik niets mee op voor mezelf, en voor de ander al helemaal niet.

ik ga zo boodschappen doen dus ben zo weer uitgelogd.
elke dag lees ik alles en ik leer hier veel van.

ik wil iedereen sterkte wensen en een droge dag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog effe onder de deken in slaap gevallen. Wel de wekker gezet; kan die extra 2 uurtjes best gebruiken voor mijn spaaiwerk :)

Beste Dar, om elkaar niet verkeerd te begrijpen....zeker is het zo, dat de stoppende alcie ook wijsheid in zich draagt, meestal een gevoelsmens is en een goed karakter heeft. De inzichten zijn er vaak wel alleen is de daadkracht ondermijnd. En er is verschil in strijd, hoor je mij ook niet ontkennen.
Niet voor niets liggen er oorzaken onder drankgebruik. Voor de een op een ander vlak dan voor de ander. Ook ik heb nog nooit in de sloot gelegen ;)
Ik wil dan ook niet zeggen dat in die zin ik verder ben door simpel langer het probleem aangepakt te hebben. Nee, ik heb inzichten gekregen hoe te functioneren....om te gaan met hooggevoeligheid, de vinger op de zere plek te leggen die onder mijn drankgebruik schuilging en dat heeft veel tijd gekost....ik zeg daarmee niet dat ik verder ben want tijd is relatief.
Ik zeg toch ook duidelijk dat ik me geen haar beter voel dan de ander, maar juist de eigenwijsheid heb overwonnen en mijn 'voortkabbelend' bestaan bestaat uit een volle agenda die ik nu juist WEL kan handelen zonder de zoveelste burn-out op te lopen.

Natuurlijk besef ik dat er ook nog hobbels op mijn weg kunnen komen maar ik weet zeker dat ik daar verstandiger mee om kan gaan....daarbij wens ik de zieken alleen maar beterschap toe en prijs me gelukkig dat ik me gezond voel. Je klinkt een beetje gepikeerd...kan me vergissen :)

@Tapas. Ja, maf hé? Die diazepam maakt me juist een tikkeltje rustiger waardoor ik mijn energie beter kan verdelen en inschatten. Doe alles meer op mijn gemak en ga stress uit de weg. Natuurlijk ervaar ik wel eens stress. Het kan immers een drukke boel zijn bij db, maar kan goed bij mezelf blijven.....laat bij de ander wat bij de ander hoort.
Zo, is er nog koffie? Moet weer wakker worden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...