Spring naar bijdragen

donderdag 11 juni


Aanbevolen berichten

Adam, weet jij dat al je lichaamscellen zich in 7 jaar vernieuwd hebben? Niet in 1 klap natuurlijk, dat zou me wat zijn, maar geleidelijk.
Dus eigenlijk ben je inderdaad de Adam niet meer die je 7 jaar, of 14 jaar geleden was.
Geheel vernieuwd!
Ik vind het meestal ook niet zo heftig hoor, maar wel heel merkbaar, hoe het stoppen met drank veel veranderingen teweeg brengt.
Nu vind ik het allemaal snel gaan, toen ik nog maar pas een paar weken of maanden gestopt was, schoot het me niet hard genoeg op.
Als ik nu terug kijk op bijna twee jaar, of een jaar geleden, denk ik, wow, waarom dacht ik toen zo, hoe werkte dat toen eigenlijk?
Ga je er verder iets mee "doen" die dingen waar je nu tegenaan loopt?

Dit berichtje is ter antwoord op jouw posting maar ook voor Noa, als je nog inlogt: ik hoop zo dat je die periode van "waar dient het allemaal toe" doorkomt. Het is volslagen normaal, die euforie van het begin kan ineens omslaan en dan heb je het gevoel dat je het allemaal voor je kiezen krijgt.
Maar als je nou nog eventjes doorgaat met niet drinken... en dan nog een stukje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

morgen adb'ers,
ikke geslapen als een roosje , af en toe pijn omdat ik buikslaperke ben , maar viel gelukkig dadelijk terug in slaap .
Rapilos ik denk aan je vandaag en wens je veel sterkte toe .
Tapas geniet van je dagje .
Adam mooi katerke heb jij , echt pracht diertje ..... de mijne ook hoor , gisteren avond heeft Misty mij nog aan gevallen maar ik kan dan niet boos zijn , beetje bloed likken en het was gedaan .
Vie "obrigatu "
aan alle adb'ers wens ik een fijne nuchtere dag toe , ik laat vandaag de eerste staan ....hopelijk jullie ook :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist, Adam! Haha, komisch, ik ben betrapt!
Maar ik vond die "onnozele" broer met zijn pompoenen en aubergines wel intrigerend. Al was het maar een serie op tv.

Mag ik stellen dat jij jouw gevoelens nu omzet in observaties?
Tenminste die van toen je gisteren op de brug stond was heel mooi.
Het kwam op mij over als: je verwacht alvast dit, maar er gebeurt iets heel anders.

Ik vind dat zelf heel apart en boeiend.

Bako hoe gaat het? Ik probeer even om een foto van mijn ezeltjes te plaatsen maar ik weet niet of dat lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een bericht van mij tussen door.

Wij zitten momenteel in de Panne.
Het is koud(13gr) en nat.
Wij zijn min of meer de bieb in gevlucht.
Kan daar kosteloos draadloos internetten.
Hierna door naar het zwembad voor de conditie.
Een tochtje met de auto door het binnen land.
Gisteren in het ziekenhuis afspraken gemaakt voor mijn eerste kuur.
a.s Dinsdag ben ik aan de beurt.

Ik kreeg in het gesprek nog mee dat ik tijdens de kuur beter op het toilet kan gaan zitten
als ik moet plassen en nadien twee keer doortrekken anders wordt het glazuur aangetast.
Ik vergeet veel van wat er gezegd wordt over bijverschijnselen tijdens een gesprek, maar zulke dingen onthoud ik.
Ik schrik ervan.
De bevestiging van mijn gedachten over chemo.

Het is inmiddels droog geworden, de bieb sluit en ik ben toe aan een gewone bak koffie.

Hou het droog en tot een volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik lees je nu ook pas. Ik hoop dat je dit nog leest: veel sterkte!
Ik hoop van :heart:-te dat de bijwerkingen bij jou meevallen!!

En Linde, ook sterkte. Ik kan me voorstellen dat dit de hele dag in je hoofd blijft spelen!
Ik hoop dat je sterk blijft!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo even een berichtje uit Bonnie Scotland.
We hebben alleen nog maar zonnig weer gehad en hebben veel plezier met de familie en vrienden.
De natuur is nog net zo mooi 'as it ever was' en de tijd gaat lekker langzaam.
Ik hou het goed ADB en heb alleen de eerste familie avond iets genuttigd.
Er is respect voor mijn ADB besluit en een besef dat we daardoor misschien wel naar nederland zijn gevlucht.
Dus geen pressure hier om te drinken.

Ik zie dat Rudy een hart onder de riem nodig heeft.
Rudy ik stuur je wat zon een frisse berglucht toe.

Alle anderen: Heb niets kunnen lezen behalve deze pagina.
Ik hoop dat jullie allemaal even hard voor je eigen gezondheid en geluk vecht.
Lieve groetjes aan allen!
We gaan zo naar Glasgow, beetje parken en musea bekijken en de dag eindigen met een traditionele Fish & Chips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Drupje is er ook weer zo te zien hahaha.

Rapilos mijn hart is bij je en ook bij Rudy. Vecht met jullie mee hoor en helaas wel erg solidair.

Tina, dat klinkt super hoor.

Linde, veel sterkte.

Leuk die verhalen over de diertjes, word je vrolijk van hoe onbevangen en eerlijk ze zijn.

Zelf heb ik morgen een gesprek met de HA over hoe nu verder maar zoals Vie al zei hersencellen zijn niet te vervangen en hersencellen zijn zenuwcellen. Mijn ruggemerg is aangetast dus zie het nut niet van chemo als proefkonijn zijn. Tevens heb ik net als Rudy ook de angst voor de bijverschijnselen maar daar is tegenwoordig veel tegen te doen dus zet 'm Rudy en weet dat de ene de andere niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gedver dit is net zo erg als hotmail,heel verhaal en dan bibber ik per ongeluk op shift of zo en poef,weg is je werk,en ik typ toch al zo moeizaam!
goed opnieuw dus; *** wat een mooie kat zeg! en hoezo "krijg" je die?
ik had een maincoon met een knikje in zijn enorme staart,je moest het weten anders zag je het niet eens,maar voor de fokker waardeloos, dus die kreeg ik voor inentingkosten mee! scheelde 600 euri!
daarvoor twee siamezen,was ook iets mee te groot of te klein,weet ik veel,ook voor weinig,mocht er uiteraard niet mee fokken!
siamezen hadden vroeger vaak een knikje aan het eind van hun staart,volgens de overlevering hadden ze dat zelf ontwikkeld,omdat ze vroeger de ringen van de koningin van siam om hun staart moesten bewaren en bang waren dat ze er af vielen!
mijn vriendin heeft oa 3 birmanen,heel mooi maar mij te sloom,zitten de hele dag maar nuffig beeldig te wezen! nee dan mijn "coon" die jatte het vlees van je bord en als je er wat van zei kon je nog een lel toekrijgen met die enorme klauwen van hem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren geleden was jute behang erg in. Had net 2 jonge poesjes en zat aan een biertje zie ik daar opeens 2 katjes tegen de muur omhoog kruipen hahaha.

Nee Sailor ze sterven af en komen nooit meer terug vandaar dat erg geen herstel mogelijk is zoals dwarslaesie en hersenbloeding bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo de dag schiet alweer op
vanmorgen een boek nodig die zich bevond in de wijnkamer
dit leverde veel onrust gevoelens op

boek gepakt kamer dicht
nog even op de draad geweest en een berichtje geplaatst

het bleef onrustig
liep bij mijn steert om
ben op mijn manier druk bezig geweest
onrust is nog steeds niet weg

hopenlijk word het wat rustiger
mijn lief is niet vroeg thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een kort berichtje van mij, ben vandaag verwoed mijn huis aan het schoonmaken. Het was best een puinhoopje geworden, en daar heb ik zo'n genoeg van... Het gaat alweer iets beter met me, met mijn huis lijkt het ook wel alsof mijn hoofd wordt opgeruimd.

Ik heb alles weer een beetje op een rijtje. Ga nog steeds niet drinken, vandaag niet, en morgen ook niet. Wil het weer dag voor dag bekijken zoals ik al de hele tijd doe. Als ik de maand haal wil ik iets voor mezelf gaan doen, als beloning, moet nog even bedenken wat. Dat ga ik vandaag bedenken, zodat ik daarnaar kan toeleven. Zo'n festival moet toch ook wel te overleven zijn zonder drank, het is ook meer een cultureel festival, en dus meer gezellig, dan alleen maar keihard feesten ofzo... dus moet te doen zijn :) Ik wil me er gewoon niet te druk over maken.

Ik sla heel snel door in dingen, en dat merk ik bij het stoppen ook... ik ben er teveel mee bezig... ik ga daar gewoon lol maken, en alles mag, behalve drinken.

Vie, bedankt nog voor je berichtje, ik zie deze moeilijkheden nu weer als extra motivatie om toch door te gaan. Als ik geen problemen zou hebben met drank, dan zou ik het er nu niet zo lastig mee hebben...

Ik ga weer door met poetsen... Allemaal een hele fijne avond gewenst :) Liefs Noa!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb niet 1 maar een legioen gremlings op mijn schouder zitten
ongelooflijk het het zoveel duivels te gelijk lukt
de onrust wil vandaag maar niet weg
uitzitten helpt niet
iets eten en veel drinken
helpt ook niet
voel me nu erg onmachtig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sreeds weet ik me er uit te redeneren
de zon nu zoeken en vinden lukt niet 1/2/3
alle negatieve dingen komen nu bij elkaar
veel pijn vandaag
kortom het gaat allemaal niet zoals ik wil
hopenlijk morgen beter
zie dit is de eerste zonnestraal
even klagen en een vraag terug krijgen helpt dus ws wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...