Vie Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Ha Jozias, fijn dat je de weg naar het forum weer hebt gevonden. De reden ervoor is niet zo fijn. Maar wat je echt graag wil lukt je ook wel.Ik zie het niet drinken nog steeds niet als "niet mogen". Als dat zo was dronk ik morgen weer als een Maleier. (Drinken die zoveel dan?) Ik zie het meer als een nieuw verworven vaardigheid waar heel veel lang-onverwerkte emoties bij om de hoek komen kijken en onbeproefde eigenschappen. Onbeproefd omdat ze eerder niet aan bod kwamen door de drank.Dus eigenlijk zie ik het nog steeds als: WOW, wat gebeurt er allemaal voor interessants? En hoe ga ik daarmee om?(Overigens elke keer als ik WOW schrijf moet ik denken aan de film "Sammy and Rosie get laid". Iemand vraagt in die film aan een dame: Waarom heb jij op elke bil een W laten tattoeeren?En de dame antwoordt: Als ik me buk staat er WOW.En nee, het is geen vieze film.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Wingchun, jammer dat je zo weinig van jezelf laat zien.Ik zou je best beter willen kennen.Dat lukt niet zo, ik vind het wat vaag wat je schrijft!Kan er niks mee. Jammer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Vie heb jij een idee hoe je al te rood/bruin haar wat lichter kunt maken?Off topic sorry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 goedenavond allenDhendro je laat het uit je hoofd hoor:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Rare verbinding; zo ben ik er en zo ben ik weg. Het sluipt gewoon die drankzin. Een dag doet me niet zoveel, de listige gedachten zijn dat een borrel me brengt waar ik behoefte aan heb: rust, geen gezeur, iedereen ff het bos in. Dat is niet van 1 dag, dat bouw ik op; het is meer wel of niet kunnen relativeren. Een ingesleten gewoonte; een borrel is pauze, een borrel is een moment voor mezelf. Pffff ik hoef alleen maar een hutje in het bos, tuintje; voor me uit zitten mijmeren, klaar.Zoiets toch. Stomme hectische maatschappij waar maakt iedereen zich zo druk om. Die gedachten van geen zin in de tredmolen, het vele "moeten" , maken dat ik zin heb in een borrel. De trek van een dag of zelfs dagen kan ik wel uitzitten maar een andere manier vinden om lastige (werk,ziek, gezeur, iedereen die wat van me moet) dagen van me af te zetten vind ik wat moeilijker.Normaal zou dat zijn: "ach, morgen is er weer een dag, neem een borrel" na een paar borrels is even alles vergeten, nu zit ik een zeurdag boven een kopje thee van me af te schudden, dat voelt gewoon anders. Elke emotie die voorheen met drank een richting nam, zoekt nu een richting zonder drank en daarin ben ik wel wat zoekende; naar die vergeten zonder-drank-emotie,hoe was dat vroeger, hoe deed ik dat vroeger? Nu zou de vervangende emotie dus vrijheid zijn, soms voelt dat ook wel zo maar die vrijheid zit meer in het rationele, het praktische; het is wel prettig om niet meer met die drank te zeulen, geen kater te hebben, geen dronken onzin uit te kramen, etc. Maar de emotionele vrijheid vind ik wat moeilijker te vinden soms, of ik heb even geen plek voor die nieuwe emo-vrijheid door moe zijn etc. dat kan ook. Zucht ik word moe van mezelf als ik dit zo typ Ik ga het hondje wat hier onder de sterrenhemel ligt maar eens een aai over de bol geven; krijg ik vast een kwispel terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Linde, ik heb mijn haar wel eens in zebraprint willen kleuren, en waar het op uit kwam wil je niet weten. Het enige, om je nog veel pakken kleursel te besparen wat veel geld kost, is: ga naar een kapper en laat het doen zoals je echt wil.Het kost even wat, maar al die pakken van de drogist kosten op de duur nog veel meer als je er niet tevreden over bent.Bovendien heb je veel minder zin om te drinken als je haar goed zit.Zo, nu is het toch lekker weer topic. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Oh ja AR, ik keek in mijn agenda wat er volgende week allemaal te doen is en op 18 juni zag ik staan: AR 5 mnd. Moest even nadenken. Maar dat betekent dat jij dan....Jaaaaahhhh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Hoi allemaal,Net een half uurtje thuis van werk.Rare dagen geweest en een klein beetje feest gevierd.Donderdag de uitslag van de biopsie gehad.Het was wel borstkanker maar in een heel, heel vroeg stadium.Het gaat hier om een stukje van 0.6 mm.Er zaten wat spatjes omheen in een omgeving van ong. 5 cm.In eerste instantie werd er gezegd datze dat hele stuk weg wilde halen.De radioloog vond het er echter dusdanig goedaardig uit zien dat ze dat laten zitten.Dus alleen dat kleine stukje wordt (ruim) weggehaald, wat betekent dat het dus een borstbesparende operatie wordt.Mocht dat naderhand niet voldoende zijn (en die kans is klein) dan moet ik nog een keer terug.Maar dat risico neem ik graag.Ik was zo blij, dat er door me heen flitste, en nu gaan we uit eten met een lekkere fles wijn.O, nee ik drink niet meer!Raar, dat je bij emoties nog steeds aan drank denkt.Mocht ik jullie ergeren met mijn ënge"verhalen, zeg het dan hoor, dan doe ik het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Rapilos ben blij voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Goed nieuws Rapilos; fijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Nou Rapilos, dat is toch geen erg slecht nieuws hè.Tuurlijk had je liever gehoord dat het niks was maar dit lijkt heel behandelbaar gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jane Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Rapilos, blij voor je hoor!,Nog ingrijpend uiteraard, maar toch.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Rapilos hiep hiep hoera wat fantastisch nieuws geweldig hooren Top dat je het hebt gevierd zonder de drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 ja Vie dat ben ik dus, nog 6 dagen dan is het 5 maanden leuk dat je het hebt opgeschreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Linde, Dhendro en Vie,Ja, ik ben er zelf toch wel heel blij mee.Dhendro,Trouwens heel herkenbaar dat stukje wat je net schreef.Wat moet je nou precies doen met je emoties zonder drank, hoe ging dat vroeger ook alweer.Gisteren trouwens het boek ontvangen van het forum.Nou nog tijd zien te vinden om het te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Als ik het zo lees worden wij schrijfsters straks nog stinkend rijk met al die mensen die het boek hebben besteld!Ik ben er vandoor en wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Dankje Vie, ik ga het overwegen, hoewel ik geen onbegrensd vertrouwenin de kappers heb, sinds ik een keer de salon als een texels schaap hebverlaten, terwijl mij van die beeldige losse krullen waren beloofd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Lieve mensen,Ik ga er weer uit.Morgenochtend nog even werken, en heb (v)echtgenoot ook bijna de hele dag niet gezien.Dus ga nog even naar beneden.Allemaal welterusten voor straks en tot horens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 ik zie regelmatig voorbij komen dat iemand nooit meer kan drinken.daar wil ik ook wel even op reageren, het feit van nooit meer kunnen drinken ligt dus bij jezelf of je het erg vind of niet mijn inziens.Voor mezelf heb ik ook wel momenten vanavond nog er werd een glaasje huppeldepup in geschonken en ik zei op mijn werk "dat lust ik ook wel" er werd daar al meteen gezegd van doe maar niet jongen (lief hè) en ik bedoelde alleen maar dat ik het zou lusten maar niet nemen, want als ik er 1 neem worden het drie flessen.Ik denk er dus ook wel eens over na of ik in de toekomst nog eens 1 zal nemen maar ben er bang voor (bang dus voor die ene)en als je ergens bang voor bent hou je je er afzijdig van toch?Ik weet waar toe het niet drinken me nu heeft geleid en ik weet niet wat 1 glas met me zou doen (alleen dat ik er niet genoeg aan heb), die test wil en kan ik niet aan gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 ik ben even een uurtje weg tot later of truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jane Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 AR,Kan me helemaal in vinden,ik kan ook niet 1 nemen, flessen moeten leeg, durf de gok niet te nemen,hoeft ook niet, die wetenschap geeft ook rust, je hoeft de strijd niet eens meer aan.Die paar uur op die ene dag dat je drinkt, kan weer de start zijn van strijden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Slaat dat op mij Wingchun? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Goedenavond,Ik zit te wachten op Zoon, de sukkel, die zonder sleutel weg is naar een feestje. Grrrrr! Rapilos, ik snap dat het gemengd goed nieuws is.Corinne, fijn je even te zien.Hier inmiddels de beloofde koude rillingen, lig met fleece en sokken aan in bed, neem zo een pammetje om te proberen eens wat beter te slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Welterusten Marieke, goed dat je na zo'n party helder thuisgekomen bent! Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2009 Vie, we hebben de rechten uit handen gegeven aan Tactus, dus die worden rijk, remember? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden