Spring naar bijdragen

vrijdag 12 juni

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb,ers,
ikke weer geslapen als een roosje , niets houdt mij wakker tegenwoordig .
gisteren is hier een ferm onweer los gebarsten , veel hagel tuin zag achteraf gewoon wit , en een van de enige keren dat ik rakker het konijn bang gezien heb .
door jullie schrijven ivm het adb boek het ook besteld .
ook ik hoop rapilos vandaag te lezen
ben extra dagje thuis , is beter nog niet te gaan werken , gisteren gesprek met mijn arts meeste onderzoeken zijn goed , nu is het nog effe wachten op de biopsie
zo ik verlaat jullie , ik laat vandaag de alcohol staan .... en jullie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zover als het kan je leven in de hand nemen:
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar de gedachte 'drank' komt elke dag wel een bepaald moment om de hoek kijken.
Momenteel ben ik bezig met afvallen, iets waar ik me al lang niet zo druk over heb gemaakt.
Maar na 3 maanden niet roken zijn er heel wat kilos bijgekomen.
Ongemerkt haast.
Kleding leek gekrompen, maar ik voelde mezelf niet echt dikker.
Uiteindelijk na zoveel jaar maar eens op de weegschaal.
Die vertelde me de waarheid.
Dus ik verdiep me weer in koolhydraten, eiwitten en vetten.
Geen suikers eten en goed water drinken.
Je zou denken dat ik gillend gek zou worden zo zonder drank, sigaretten en lekkere hapjes.
Integendeel.
Er is een soort rust over me gekomen, of is het berusting?

Zo ook met drank.
De sigaretten zijn zowiezo uit mijn brein geschrapt, want dat is het meest onzinnige wat ik me in kan denken.
Eten, moet je nu eenmaal iedere dag, dus dat is pure noodzaak.
Met drank zit het anders en daar ben ik nog niet uit.
Drank heeft ook een sociaal etiketje.
Zo'n 30 jaar houdt dit onderwerp me al bezig.
Van ziekelijk overmatig zuipen tot geheel droogstaan.
Een tussenweg 'lijkt' er niet te zijn toch?

Toch kan ik daar nog steeds niet aan toegeven.
Het totaal droogstaan, het idee om nooit meer te drinken valt me als een soort vonnis op de deurmat.

Stand van zaken nu:
Ik drink niet,
zou het liefst voor vandaag een fles in huis halen,
maar ik doe het niet.

Waarom?
Omdat ik gewoon 'normaal' wil doen.
Leven met mate, minder is meer.
En mocht het zich toch voordoen, dan wil ik daar niet als een berg tegen aan gaan zitten hikken.

Ik ga niet meer naar de verplichte nummers waarin ik me gedwongen voel om te drinken.
Als, ja als ik alcohol ZOU willen drinken, dan kies ik daar zelf voor.

Ik heb het gevoel dat ik voor het eerst sinds tijden de kans krijg
mijn eigen leven weer in de hand te hebben genomen.
Rust, reinheid en regelmaat.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, geweldig!! het gaat vaak niet eens om het drinken, teveel eten of roken maar om de keuzes die je voor jezelf maakt
de regie die je weer neemt over je eigen leven, het voor jezelf zorgen en als je dat gaat doen dan zal de behoefte aan drank ook afnemen want dan voegt het niks toe,
gaan drinken is niet voor jezelf zorgen, het is juist de regie los willen laten en geen keuzes willen maken, daar kom ik steeds meer achter
Drank is 'zelfpijniging' in plaats van ontspanning.

Blacky, volgens mij is dat goed nieuws dat je goed nieuws hebt gekregen! nu inderdaad nog de uitslag van de biopsie afwachten.

Zo, ik ben net mijn bed uit gerold, was hard nodig, eindelijk weer eens langer dan 6 uur geslapen.
Deze week was echt te veel in te weinig tijd, als ik het op een rijtje zet. Een conferentie, een expositie inrichten, 2 avonden vergaderen en 2 dagen werken.
Daarnaast intensief bezig met 'eetproblemen de baas' waardoor ook weer het een en ander aan bewustwording om de hoek komt kijken en dan ook nog een nieuwe ADHD coach
bezig met het afbouwen van de Antidepressiva en de seresta
ja dan mag ik me best even ontheemd voelen ;)

Vandaag gelukkig vrij en als ik om me heen kijk is er genoeg te doen, chaos in huis! lege muren want alles hangt op de expositie, een kaal rommelig en niet gezellig huis dus.
Meer hoef ik niet te doen vandaag, hond uit laten en orde scheppen en bijkomen van de afgelopen dagen en alles 'vermalen' in mijn koppie.

goeiemorgen deze mooie morgen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Tapas, jouw reactie, je begrijpt me helemaal. Ik moet vandaag ook bijkomen.
De maandelijkse toestanden blijven erin hakken bij mij,
maar het lijkt of het nu minder ellendig is als anders.
Het kan niet anders dat matigheid mijn gezondheid goed doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dàg iedereen,
Ik ben laat zie ik. Maar tegen de hele vroeg vogels kan ik ook niet opstaan.
De laatste tijd sta ik met minder energie en zin in de dag op.
Veel gedoe met de kinderen. Vanmorgen,3 weken nadat ik 2 extra sleutels had besteld,
vertelt mijn zoon zonder blikken of blozen dat ook die sleutels, plus de huissleutels weer foetsie zijn.
Steek mij maar lek!

An ik begrijp je heel goed als je zegt dat het voelt als een vonnis dat je niet meer kan/mag drinken.
Want zo is het het, in feite màg je wel, niemand die je tegenhoudt, je kan het niet om duidelijke redenen.
Hou maar gewoon vol, op een bepaald moment is die drank niet belangrijk meer.
Mettertijd kan het je steeds minder schelen dat de drank uit je leven is, echt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben trouwens ook weer met mijn eten bezig. Ik ben vorige week begonnen met de online therapie van Tactive over eetproblemen de baas. Toen ik mee ging doen dacht ik nog, maar ik heb eigenlijk geen probleem meer want door de ritalin heb ik geen vreetbuien meer. dus probleem opgelost.. nou, niet dus!
Ik kom er weer achter waar eten voor staat, hoe ik soms spastisch om kan gaan met een kilo aankomen of afvallen en dat laxeren bv niet de oplossing is.
Door de ritalin heb ik geen vreetbuien meer en ben ik al ruim 9 kilo afgevallen, maar wil ik eigenlijk nu alleen nog maar meer afvallen en afvallen en dat lukt niet en daar ben ik dan weer boos over en uit boosheid ga ik dan toch weer eten.
Eten is best wel vergelijkbaar met drank, of roken. Het zijn dezelfde denkpatronen die daarin meespelen. Alles of niets.
Ik probeer nu te eten op gezette tijden ipv pas als ik honger heb. Aangezien ik mijn medicatie om de 3 uur in moet nemen zijn dat de momenten dat ik eet.

Het is wel weer fijn merk ik om samen met iemand bewust naar mezelf te mogen kijken.
Zo blijf je leren en volgens mij raak je nooit uitgeleerd!!! ;)

Voor jezelf zorgen lijkt soms zo saai, maar als je op de lange termijn kijkt is het helemaal niet saai, allesbehalve want je komt steeds meer over jezelf te weten.
Het is een ontdekkingsreis en hoe meer je je bewust wordt van jezelf hoe makkelijker het wordt om voor jezelf te kiezen en de regie in eigen handen te nemen.
en dat laatste is een enorme uitdaging!!

nou, genoeg gepreekt ;)
aan de slag, nouja, of niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: ja wat een gedoe allemaal. Nu proberen om jezelf niet teveel te laten meesleuren en er toch wat van proberen te maken.

Linde: alles kwijt zijn dat kunnen ze hier ook goed.
Maar goed, als het daar bij blijft denk ik wel eens.
Elke dag is wel weer wat, maarja niks is ook niks he? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik wist niet dat er ook eten de baas was.
Ik weet niet of ik eetproblemen heb?
Ik weet dat ik meestal weer ging roken omdat ik zoveel ging eten :huh:
Idioot gewoon.
Als ik niet mag roken dan wil ik eten en drinken.
Als ik drink, ga ik vanzelf overmatig eten.
En als ik overmatig eet word ik ontevreden over mezelf en wil weer drinken.
En als ik ga drinken dan wil ik weer roken en zo is de cirkel rond.

Overduidelijk echt niet puur een lichamelijke verslaving.
Wat ik altijd dacht.
Het zit allemaal tussen de oren.

Als je goede voeding uitzoekt kan je mega veel eten op een dag
zonder aan te komen.
Maar daar moetje dus de tijd voor nemen.
Als je niet goed in je vel zit of veel stress hebt is een snelle hap makkelijk gepakt.
Het niet nadenken wat je in je mond propt.
Of eten om jezelf te belonen, etc. etc.

Ik ben ook eindelijk op een punt gekomen dat ik het wat beter snap allemaal.
Maarja dat is makkelijk praten na jaren van enorme stresse en spanningen.
Nu heb ik een jaar kunnen uitrusten en zie daar... het resultaat.

Geduld en doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goedemorgen, kan nog net.
Kwam even bij jullie loeren.

Ik ben zelf altijd van alles kwijt. Het leuke daarvan vind ik, dat als ik ga zoeken, ik meestal iets heel anders vind waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had.
En op het moment dat je vindt wat je eigenlijk zocht heb je het meestal niet meer nodig, hihi.
Dus waarom eigenlijk nog zoeken?

Morgen naar een herdenkingsdienst van een kennis die met de pinksteren plotseling overleden is.
Zie er een beetje tegenop want zal er een hele bende oude bekenden tegenkomen, het lijkt meer een soort reunie.
En dan krijg je die verhalen van: en hoeveel kinderen heb jij, en wat heb je allemaal bereikt?
"Ik heb niet veel bereikt in maatschappelijk opzicht, ik heb geen kinderen en heb 20 jaar van mijn leven verzopen."
Affijn, ik gebruik wel mijn strategie voor dat soort gelegenheden: veel vragen, weinig vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo Hannah, vertel ik weinig over mezelf?
Ik denk eigenlijk dat jullie met elkaar meer over mij weten dan de meeste R.L.-mensen om me heen.

Marieke en dat vind ik nou eens herkenbaar. Toen ik nog dronk had ik altijd een griepje, iets verkeerds "gegeten", zwak, ziek en misselijk, ik verzon de gekste dingen.
Zelfs, en daar krijg ik het schaamrood van op mijn wangen, heb ik een keer mijn enkel heel dik ingezwachteld, zogenaamd gekneusd, toen iemand me af kwam halen maar ik te katterig was om mee te gaan. Toen die persoon twee dagen later kwam informeren hoe het met me ging, liep ik dus ongezwachteld in het rond. Ahum.
En sinds ik gestopt ben ga ik desnoods helemaal krakkemikkig naar afspraken om maar niet de indruk te wekken dat ik een kater heb.

Maar als je echt ziek bent, ben je ziek, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jewel allemaal, mijn boze bui is helemaal over!
Heerlijk om niet alleen te staan met een probleem.

Ja Marieke, dat vele ziekmelden vanwege overmatig drinken kennen we allemaal denk ik.
Ik in ieder geval wel. Vòòr ik afbelde naar mijn werk nam ik dan eerst maar een slok( niet teveel, dat kwam later wel). Met de wijn ook het schuldgeveol weg(dacht ik).
Als je gaat: Zet ,m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja Vie, ik hoop niet dat je echt denkt dat het niet hebben van kinderen je een gevoel geeft van niet erbij horen!
Nee dat zal toch niet?
ik vind dat n.l onzin hoor!
Soms ben ik zo blij bij sommige mensen geen kinderen hebben, soms denk ik dat het beter was als ik ze ook niet had!
Mijn vriend heeft na de dood van zijn broertje besloten nooit aan kinderen te beginnen omdat
hij het zo,n kwetsbaar "bezit"vond.
Voor mij hoort iedereen erbij! Met of zonder kinderen, zelfs met en zonder drankprobleem.
We schamen ons nog teveel voor ons drankprobleem en dat terwijl met met zòveel zijn!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij ons in de famile word altijd gezegd als je iets kwijt bent
zoek nie kom vanzef
dit was een wijze uitdrukking van een mongolide oom
die soms verrassend scherp uit de hoek kwam
nu eerst de was aan de lijn en een soepkip te water laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, mijn posting is verdwenen in de digitale Bermuda Driehoek.

Ik denk dat ik de eerste ben op het forum met Q-koorts, ben zo ziek geweest vannacht dat ik de HA belde, die zei heb je dat-en-dat-en-dat? Okee, bloedprikken, antibiotica tralalala. Het noch digitaal, noch IRL van mens tot mens overdraagbaar maar A. was toch bijzonder snel pleite vanmorgen na de huisarts. Ik hoor volgende week van de GGD of ik het echt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde verschijnselen als griep trouwens, maar dan echt extreme spierspijn, duffe kop, koortspieken, vanmorgen 39,7 dat heb ik nooit. Nu heb ik wat paracetamols op en gaat het wel weer maar ik voel me wel beroerd.

Lang leve de laptop en draadloos internet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, wat nou toch meid? De Q-koorts? Of lees ik dat nou zo verkeerd?
Ik dacht trouwens dat elke griep gepaard ging met erge spierpijn.
Namelijk de belangrijkste organen hebben dan zoveel voedingsstoffen nodig om beter te worden, dat ze het het melkzuur, een afvalstof van de spieren waar je stijf van wordt, laten liggen tot ze zelf weer beter zijn.

(Sorry, dit heb ik geleerd bij een cursus die ik zo interessant vond dat ik het altijd nog eens heb willen opschrijven.)

Houtje veel beterschap hoor. Tolt het hoofd? Drink je veel water en sappen? Eet je af en toe een hapje licht voedsel? Geen vette dingen? Zorgt er iemand voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...