Spring naar bijdragen

21 juni 2009


Twisty

Aanbevolen berichten

Ja vaderdag......zucht en mijn vader wil niets van me weten. Ook niet van mijn broer terwijl we alles gedaan hebben om contact te maken. Zo'n dag heeft dan toch een scherp randje en vraag me of of hij nu niets voelt.

Maar hoop van harte dat de vaders hier een fijne dag hebben en degene die een vader hebben natuurlijk ook. Sterkte voor de mensen die hun vader om welke reden dan ook moeten missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goeiezomerdag!

De wijnarrangementen vlogen me gisteravond om de oren.
Ik had 's middags even getwijfeld wat ik zou doen en heb de tijd genomen om het nog eens goed te overdenken. En alle strategieën erop losgelaten die ik inmiddels tot mijn beschikking heb.
En manlief zei niet: ach doe maar lekker, maar : weet je wel zeker dat je dat wilt?
En ik dacht even aan Linde met haar 3 jaar, dat wil ik ook.
Dus ik hield het bij water en mijn man deed met me mee.
En wat ben ik blij dat ik het fris heb gehouden. Geen onrust in het lijf.

Een stel achter ons in het restaurant begon elkaar liefkozend aan diner en wijnarrangement.
5 - 6 glazen later hadden ze de grootste ruzie.

Wat eigenlijk de doorslag gaf was de gedachte: waarom zou ik me benevelen, weer zo'n roes in de kop.
Ik hou van het heldere gevoel.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik heb het in de Volkskrant gelezen. Vrijdag geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
Q-koorts schijnt ernstiger te zijn met meer risico's. Komt van bacterien in gedroogde uitwerpselen van schapen, geiten en koeien, een paar inademen is al genoeg om het te krijgen.
Gezien veel mensen wel eens buiten wandelen in de buurt van vee is het risico groot.
Die viroloog begreep niet waarom daar geen aandacht aan werd besteed, ja misschien om economische redenen.

Maar daar weet je zelf inmiddels alles van neem ik aan. Hoe gaat het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot he Drup, mijn vader is ook zo moeilijk hij vindt dat we te weinig aandacht aan hem besteden en niet vaak genoeg langs komen. En te weinig dit, en te weinig dat, enfin het is nooit goed.

Hahah ik had een speciale vaderdagkaart gekocht die wou ik vrijdag opsturen, was ik hem kwijt.
En te laat met opsturen natuurlijk.
Dus ik dacht ik zal maar bellen en wéér mijn excuses aanbieden, maar wat blijkt, ik heb de kaart gewoon verstuurd ergens deze week (hoezo ziek af en toe?) en hij had hem en was zeer blij dat ik de vaderdag niet was vergeten maar ......... we waren al heel lang niet langsgekomen en dat moest wel snel gebeuren.

Hij woont in Den Haag op een piepkleine flat die helemaal volgestouwd is met boeken en kranten en papieren..... voor mijn kinderen niets om te doen. Dan moesten we maar naar het strand konden ze lekker spelen, zie je het voor je? Twee pubers die stralend en lachend met elkaar een zandkasteeltje bouwen? Nou, ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Het gaat heel langzaam beter, voor een ongeduldig mens als ik veels te traag. Moet echt elke middag naar bed anders houd ik de dag niet vol. Heb nog steeds hoofdpijn en spierpijn, dat is wel reuze irritant. En de anti-biotica moet ik nog een hele week nemen en (klaag) daar word ik zo misselijk van. Ik heb al maagtabletjes erbij, kan je nagaan.
Nou ja laat ik blij zijn dat die medicijnen er zijn. De eerste patiënten hier in Utrecht zijn in het ziekenhuis beland, volkomen ziek en uitgeput. Dat geluk heb ik alweer dat er medicijnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje hij wil helemaal niet van ons weten, zelfs met onze verjaardagen of Kerst kan er niet eens een kaartje af (hij woont in Portugal). Het enige wat mijn broer en ik willen is het weten waarom want hij is al 82 en zijn bang dat hij het daarom mee in zijn graf zal nemen. Mijn broer heeft 3 kinderen maar daar wil hij ook niets van weten dus de vaderdag van mijn broer is dubbel en die van mij leeg. Je vraagt je toch echt af wat zo iemand bezield want hij was altijd gek met zijn kinderen en toen hij in Portugal ging wonen was het opeens afgelopen. Naja het is zo zoals hij het kiest maar zeg dan waarom.

Heb je de krant gevonden?

Sterkte hoor, duurt wel erg lang die griep. Wat zal je er behalve ziek ook moe van zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, toch maar rustig uitzieken dan maar. Zit ook weining anders op he. Het heeft toch tijd nodig.

Hannah, dank je.

Marieke sterk van je dat je de zaken aanpakt en hou het koppie helder!

Drupke dat is moeilijk dat je de reden niet te horen krijgt. Zo kun je moeilijk in gesprek komen.
Het enige wat je kunt doen is de deur open houden, je kunt het niet afdwingen :heart:

Kirky, die houden we erin: beter je pc kapot dan je wc.

Nu ga ik echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een omgekeerd probleem,ben wel vader,maar mijn kinderen willen mij niet meer kennen!
wordt je ook niet vrolijk van! en bij nader inzien,met bril dus,blijken die %%##@ bambies alle knoppen uit mijn rhodondendrons gegeten te hebben!
geef het definitief op, het vréét aan mij,maak er fijn een heemtuin van,helm,distels en wat er verder spontaan inwaait!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, goed van je dat je het niet gedaan hebt en nu gezien hebt dat drank niks toevoegt en dat een avond net zo gezellig kan zijn zonder een drankje en getuige jullie achterburen misschien nog wel gezelliger? ;)
Ik vind het langzaamaan steeds leuker om als niet drinker de drinkers te observeren.

ik vind drinken steeds meer gedoe en zie er steeds minder de lol van in.
kijk op maandag eens naar de kleine berichten in de krant, hoeveel gevechten en toestanden er zijn geweest in een weekend die met drank te maken hebben
kijk eens hoe vaak huiselijk geweld met drank te maken heeft
of overlast van buren
Hoe zouden voetbalwedstrijden eruit zien als er daar geen drank geschonken zou mogen worden?

Helaas is het een utopie maar hoe zou een maatschappij zonder drank er uit zien??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Caro je kan wel lientje worden maar voor mij blijf je Caro. Klinkt hard maar heb het hier ook meegemaaktk dat er een drup of zoiets was vandaar dat ik de enige echte ben en dat ben jij ook. Een nieuwe, zeker van harte welkom, moet een andere naam zoeken vind ik en het liefste niet te lang of ingewikkeld hahaha.

Ja kl#te pb's gehad maar dat is een risico hier.

Ben erg blij dat je epo succes had maar dat mag ook wel gezien je kunst en inzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina wat ga je maken? Moet nl. doggy nog uitlaten dus wil je best van de kliekjes af helpen.:P

Heb al dagen las van mijn kleine teen maar zondag is tutteldag dus ging o.a. nagels knippen en wat zag ik? Een prachtige likdoorn door het scheef lopen. Begon 7 jaren geleden met rugklachten, toen begon het feest want kreeg daardoor loopstoornissen en last van heupen en knieen. Nu loop is dus zo scheef dat er een likdoorn mee wil doen en zo krijg je door rugpijn vanalles hahaha. Gelukkig ben ik ook pedicure dus het mes er in maar beetje te hard uit nijd zodat het erg bloed en ik nog schever loop. Niets is eigenwijzer of kan het beter als een pleeg toch? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Dar geen rare pb's, onvriendelijk en soms met verwijten. Snap het wel maar soms ook niet. Maar meestal hele lieve dus dat maakt veel goed. Ben gewoon een heel gevoelig mens dus een zo'n ding en ik raak van slag omdat ik dan niet zie wat ik verkeerd zei. Moet ik aan werken er mee om te gaan maar dat is de reden dat ik die dag niet post omdat ik me dan in de hoek gedrukt voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

''hoe zou een maatschapij zonder drank er uit zien ''

........

in amerika hebben ze het een keertje geprobeerd , zonder al te veel succes .



Er zouden heel wat minder doden en zwaargewonden vallen in het verkeer. Het geweld in het algemeen zou sterk afnemen.

Zolang echter alcoholische dranken gemaakt kunnen worden, zal het inderdaad niet met succes kunnen worden uitgevoerd. Iets verbieden maakt het zowiezo veel aantrekkelijker. En het gaat naar het illegale circuit. Ik geloof dat er ook heel veel meer alcoholdoden te betreuren waren in die jaren van de drooglegging. Wel waren dat overwegend de drinkers zelf door foute alcohol.

Er gaat veel geld om in deze sector en veel van de beleidsmakers hebben heel veel boter op het hoofd.

Ik acht de uitvinder en promotors van de breezer wel zeer verantwoordelijk aan het uit de hand lopen van het drinken door jeugdigen.

Trouwens even off topic: de tabakslobby betaalt grif mee aan de strijd van de 'kleine' caféhouders tegen het rookverbod. Ook de fabrikanten van tabaksproducten zijn gebaat bij een zo groot mogelijke groep verslaafden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, ik vind niet dat je daar alleen de ouders voor aansprakelijk kunt stellen.
De pubertijd is bij de meesten een tijd van onzekerheid en erbij willen horen.
De vriendengroep is vaak het belangrijkste heb ik ondervonden ( ook als jeugdhulpverlener)
en daar heb je als ouders niet altijd kijk op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pubers hebben fases die je elke generatie terug ziet. Roken, beatles, drinken, punk, wiet, snelle scooters en noem maar op. Ze (en wij wilden) opvallen en dat doe je door stoer te zijn maar vooral met de meute meelopen. We willen ze nu waarschuwen voor de gevolgen maar dat gaat niet omdat ze dat zelf moeten ondervinden zoals wij dat ook hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, mijn ouders drinken beiden geen alcohol.
Ik heb nooit een "voorbeeld"aan hen gehad.
Als je echt verslavingsgevoelig bent en je zit in de "juiste" kringen,
ook voor gokken en drugs inderdaad, dan heb je daar als ouders in het begin weinig vat op.
Ik weet zelf, hoe goed je het voor sommigen kunt verbergen.

Mijn ouders heb ik vroeger goed voor de gek kunnen houden
als het om drank ging.
Voorbeeld: Toen ik 18 was zat ik op kamers en kwam in de weekenden thuis.
Mijn slaapkamer was omgetoverd in een logeerkamer, omdat ik al mijn persoonlijke spulletjes had meegenomen.

Op mijn nieuwe weekend- kamer had mijn moeder allemaal van die flessen wijn op de kast gezet met zo'n mandje erom( Ik weet niet hoe het heet)
Nou die flessen heb ik alllemaal leeggezopen op mijn kamer
en dook daarna mijn bed in.

Later weer bijgevuld en dan kon ik weer opnieuwe beginnen.
Nooit heeft iemand daar iets van gemerkt, dat ik bezopen in bed lag.
De lege bijvul-flessen in mij studietas gestopt en die gooide ik dan bij mij op kamers in de vuilnis.
Zo had ik daar altijd wat op voorraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het een goede middag Henk, want alle (mid)dagen zonder drank, of kater zijn voor mij hartstikke goed.
De energie begint langzaam te bruisen, nu mijn lichaam gewend begint te raken aan de refusal.
Goh wat ontzettend lekker om na jaren weer gewoon de hele dag energie te hebben.
Echt, dit wens ik jullie allemaal:heart:

En jij Henk, een leuke vaderdag vandaag, zonder alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jah ik heb ook een lekkere dag
mijn zoon was hier dit weekend tot de middag en mijn dochter zag ik gister
die is nu bij haar vriend, dat is wel ok, ze leert en werkt zo hard
we hebben gezwommen vanmorgen, beetje getuinierd heb ik , beetje admini
superbikes gekeken natuurlijk, en voor de rest ben ik gewoon lui maar dat is ook wel ok :)
en natuurlijk alcoholvrij :)

en om even terug te komen op wat ik hier las

t moest wel heel gek gaan wil ik de hulpverlening voor mijn kinderen inschakelen
ik heb daar van vroeger uit geen goeie ervaringen mee!
(hoeft niet meer hoor, ze zijn 20 en 18

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...