Spring naar bijdragen

Meiske, jarig!!!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben nooit bang geweest voor drank Marjo.
In tussen tijd zoop ik me wel te pletter.

Toen ik stopte was ik niet bang voor drank.
Wel voor de gevolgen van het stoppen.
Die kon ik niet overzien.
geen houvast meer, geen controle.
Een groot zwart gat.
Uiteindelijk was dat nodig om het geloof in mijzelf terug te vinden.
Soms zwaar, een lach een traan.
Maar het is de moeite waard geweest.

Drank is evenals andere slecht gevoede karatertrekken maar een overlevingsmechanisme.
Het kost tijd dat leven achter je te laten.
Nieuwe paden in te slaan.
Met vallen en opstaan.

Je vraagt je op den duur alleen maar af hoe je dat leven zonder drank kunt continueren.
Levenskwaliteiten toevoegen daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me niet lekker. Fahra Fauwset overleden aan kanker den Josefine van Dalseum gaf ook het laartste intervieuw voor haar dood aan kanker. Ja dood gaan we allemaal maar de manier waarop he? Deze 2 bevestigen me toch in mijn angst dat je het niet/moeilijk overleeft. Je zou van de schrik aan de drank gaan maar je moet helder blijven waar je mee bezig bent ppppppppffffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even nog van mij de laatste nieuws uit het ziekenhuis.
Tijdens de ultraschall is er alweer een nieuwe knobbel ontdekt in mijn rechter borst. Er moet een biopsie van worden gemaakt. Dat was wel ff schrikken. De uitslagen van het uitstrijke en het stuk weggehaalde huid
zijn er nog niet. En nu moet ik weer 2 weken wachten voor verder onderzoek omdat mijn arzt met vakantie is.
Ik had so gehoopt dat er vandaag de spanning iets minder zou worden maar dat is nu nog meer. Om gek van te worden....
Naar het ziekenhuis ben ik naar de kapper gegaan. Dat heeft goed gedaan. Nu ben ik erg moe en verheug me op een rustige avond.
Heb net gelezen op het forum en ben er van geschrokken dat er zoveelen zijn met sortgelijke problemen. Voor iedereen een dikke knuffel van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen een dikke knutsel :heart:

Op een gesloten forum kan ook iedereen zich inschrijven, de drempel is ietsje hoger omdat er iets meer moeite gedaan moet worden.
Een boek in een neutrale envelop en de rekening in een envelop met logo, dat lijkt me tegenstrijdig beleid en blijkbaar niet goed over nagedacht.

Marjo, je komt met katers op je werk maar het heeft niet de overhand klinkt ook een beetje tegenstrijdig.
Maakt mij niet uit. Of toch wel, ik zie mensen niet graag terugvallen want dat wil ik zelf ook niet.
Bij de AA zeiden ze tegen me: vertel nooit op je werk dat je een drankprobleem hebt. Er zijn mensen die binnen een week ontslagen waren.

Vandaag een lastige situatie op mijn werk aangepakt. Ben moe en tevreden.

Henk heb je een nieuwe bank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer na anderhalfuur met A. aan de telefoon. Conclusie? Je kunt werkelijk van meerdere mensen houden...de balans daarin vinden is een opdracht, voor mij zelfs een missie.
Houden van gaat diep, verliefd zijn ook...ik wil daar oprecht in zijn, gevoelsmens die ik ben.
Zowel voor A. als voor N. ben ik van betekenis en daarbij voel ik me vereerd omdat ik als alkie daarin wat voor mij waarheid is helder uit kan spreken.
Dat maakt van ons drieën toch min of meer één geheel...ach, ik vraag maar aan niemand of dat te begrijpen is...je kan het alleen maar meemaken en delen en aan het laatste voel ik behoefte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate!

Vind je het tegenstrijdig?
Ik vind het vervelend

Drank was er de laatste tijd
Maar het had niet de overhand
Dat was het leven in mij

Vandaag drink ik niet
want ze werd vervelend
Gister liep ze ook al te jeuzelen
Dan heb ik er genoeg van
En wijs haar de deur

Het mooiste is er samen uit te komen
Dat hadden we maandag
Het was in evenwicht

We dronken samen wat onder de berk
Mijn verslaving en ik
Gebroederlijk aan de thee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens als we zo gaan beginnen
Verwijtje hier, sneertje daar...

Har!!! Er is geen strijd....

Er is een feitje
Hier wordt dat feitje wel weer héél
belangrijk. Ik weet het alweer!

Wat nou hard?
Dat snap ik al helemaal niet
Dacht je dat ik daar nog voor buig?
Sorry, immuun voor hard.

Zacht
Dat raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo ik spiegel natuurlijk mezelf. het zijn mijn normen.
En ik geloof die drank niet meer. Ik ben gestopt het als iets positiefs of neutraals te zien.
Ik dacht het nodig te hebben en dat bleek een illusie. Het is gebakken lucht.
Ik kan er niet meer in mee gaan, in het er laten zijn en er niet bang voor willen zijn etc. Het is niets. Alleen maar een ingebakken geloof dat onwaar blijkt.
Maar dat is mijn ding.

De enige werkelijkheid is liefde. Dat is waar.
Ik hoop dat je er uit gaat komen, voor jou :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe overweldigend je nieuwe leven of zoektocht ook mag zijn Marjo, drank maakt de beleving daarvan verward en tenslotte kapot.
Het leven is niet in woorden te vatten en je weet, dat drank overvloedig aan woorden maakt....stel dat je geest veel aan woorden te vertellen heeft...besef dan dat drank je daarin laat verdwalen. Zo jammer, want je bent rijk van geest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...