Spring naar bijdragen

Zondag 26 juni2009


HenkT

Aanbevolen berichten

Ik ga ook te bedde, met de ventilator in de hoek zachtjes aan.

Neem jezelf niet te hard, Tasseke én An. We zijn allemaal maar mensen.

En An, wie schrijft, die blijft (nog steeds).

Het gaat misshien niet zo als je wilt, maar reken eens uit hoeveel glazen je NIET gedronken hebt.
Dat is winst potverdrie. Maak die winst zo groot mogelijk en geef jezelf een compliment daarvoor.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het zal mijn laatste berichtje zijn vanavond.

Lieve medestrijders, zeker degene die hier net aansluiten.

Vanav mijn .... 21 e weet ik dat ik verslaafd ben aan de alcohol.
Op mijn ... (ff schatten ) 39 e ben ik definief gestopt met de drank.

Ik ging naar AA.

Ik was bijna dood, stervende zal ik maar zeggen.
Waarom? Ik zag het leven niet meer zitten, was het moe, bang, durfde niks meer.
Het was op, aan. etc.

Vanaf dag 1 dat ik stopte begon mijn leven weer, maar het bleef een strijd.
Vijf jaar dronk ik niet.
Was die vijf jaar een strijd??.

Momenten.

Helaas heb ik in die vijf jaar ook afscheid moeten nemen van hele hele hele dierbare mensen.

Ik bedoel, ik bleef altijd lichamelijk wel gezond, en het klinkt ondankbaar, maar geestelijk trok ik het niet.

Maar goed na vijf jaar slaat het noodloot driedubbel dwars toe en nog ben ik er niet over heen en toen kwam ik hier.

Want ik was na die vijf jaar weer gaan drinken.
Internet therapei hier van tactus heeft me geleerd dat ik het uiteindelijk echt niet slecht doe.

Dat ik meer niet drink als wel.

Dat ik het serieus neem.

Ik ga naar bed.
Welterusten.

Denk goed na... en neem je eigen kans aan en stop met die ROT DRANK!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ahhh, wing voelt!!!!
beetje winderig, maar what's the problem :D

rapilos,
slaap lekker en de komende week gaat het goed, even doorbijten en afhandelen
:heart:

Hannah,
uitgeslapen?????
(grapje) ben je de dag een beetje doorgekomen??
niet meer overgegeven? of helemaal niet gegeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An dank, neem je rust!

Zal ik ooit terugvallen? Het zou kunnen!
Zolang ik het vandaag droog houd, ben ik daar niet zo mee bezig.

Deze ochtend is een heel goede kennis van me, uit m'n straat gestorven, tussen 7 en 8 uur.
Tumoren in beide longen. Het heeft drie maanden geduurd,vanochtend lag ze dood in bed.
Een drama!!

Zeker ik drink niet, maar An haar bezorgdheid is terecht.
Dit is te overzien. Ben al een aantal vrienden en vriendinnen verloren.

Wat ga ik doen, als het noodlot uit alle hoeken en gaten aan komt sluipen, geen idee!
Misschien val ik terug, misschien niet.

Ik blijf op het scherp van de snede. Het verleden is passée en de toekomst is onbekend.
Wat rest is het nu, en nu gaat het goed. en vaak kan het beter.
Maar ook geheelonthouders hebben goede en slechte dagen. That's life!

De geheelonthouders hebben gelijk, alleen de drinkers weten waarom. S. Carmiggelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik had inderdaad een ander beeld

nu weet ik dat ik bij jou tussen de regels moet doorlezen maar soms lukt dat even niet :D

niet dat ik direct van alles ga bedenken maar zo af en toe is het nog een keer lezen en nog een keer en dan weer een keer en dan als laatste nog maar een keer.
en dan........tja dan snappie ik hette:D

uiteindelijk komen we er altijd uit en bovendien snappen we elkaar ook nog.
en volgens mij is dat af en toe een godswonder :P

blijf lief voor jezelf wing :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan An

Je bent echt niet de enige. Als ik een dag niet (of nauwelijks) drink ben ik er constant mee bezig : ik MAG NIET drinken. Een obsessie. Mijn lichamelijke kwalen, vooral maagpijn, dwingen mij echter om te minderen en liever nog: te stoppen. Hoe heb jij ooit 5 jaar droog kunnen staan? Zat je in een klooster of zo? Haha. Ik had een baan die doordrenkt was met alcohol. Niet de baan zelf, maar de recepties en dineetjes in de avonduren. Nu is mijn leven saaier. Dus wat doe ik, ook weer 's avonds : een glaasje om mijzelf op te vrolijken.

Morgen is een alcoholvrije dag. Althans, dat is de bedoeling. Helaas heb ik een leuk uitje en het is zomerweer, terrasjesweer ...

Kop op, ooit lukt het ons wel, net als al die blije overwinnaars van de drank hier op het forum.

Lieve groet
"Depri"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je ten prooi aan de alcohol bent, en deze de regie in handen heeft,
ben je nooit waarlijk vrij.
Dan ben je een aan handen en voeten geketende.
Waarlijke vrijheid in denken en handelen, komt nadat het juk van de drank is afgeworpen!



Groet, ik ga piano spelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben boos !!!!@#$%^%$#@ !!!!!

Die puber van mij, die van 14, heeft morgen twee loodzware proefwerken en weigert te gaan slapen. Ik kan hem moeilijk erin méppen.

Van die proefwerken morgen hangt wel zijn overgang af. GRRRRMMMMPPPPFFFFF. Loslaten ik weet het. Kan ik niet als ik boos ben. Heb voor zijn ogen de computer (X box uitgezet). Verd*rie, ik ren me de hele dag te pletter met was, tas, brood, eten, huishouden en meneer "gamed" en gaat dan nog uit-ge-breid douchen.

Nou helpt ruzie hem ook niet, ik weet het. Ik heb het stikwarm en ben irriteerd door de pijn in mijn nek en arm. Het is al weer een paar dagen heel heftig. Donderdag a.s. een nieuwe zenuwblokkade, als dat niet helpt moet ik naar de neurosjirurg. Lekkerrrrrrrrrrr !!!!

Dan heeft hij na morgen vrij tot 2123 geloof ik. Ergens in september weer naar school. Het interesseert hem allemaal geen mieter, hij lacht me gewoon uit als ik me omdraai. We hebben net de boeken ingepakt die hij morgen moet inleveren, 15 cm boek. Of ik dat even met de auto kom brengen? Staat een spiksplinternieuwe fiets voor de deur met bagagedrager, hij heeft mijn Eastpak tas van het werk ook al ingepikt.

Je geeft zo'n kind een nagelriem en hij rukt je elleboog eruit, arrogante rot-pubers. En ik loop weer te druipen van de hitte, zeker als ik boos word.

Dochter kan ook niet slapen, over een week de musical, lekker huishouden van Jan Steen. Ik moet natuurlijk weer op 7 uur al die comapatiënten eruit zien te krijgen. Gatver, wat baal ik hiervan.

Gelukkig gaan we 11 dagen op vakantie, zonder X box of internet. Of TV, of wat dan ook. In een caravan, tenminste als we ooit aankomen daar.

@#$%^%$#$@ kinderren.

Ben ook overbelast, nog niet 100% beter en Ex is op vakantie dus ik heb ze al drie weekenden.

Het lijkt wel of ze reincarneren nu al in hun kleutertijd *nou moet ik zelf wel weer lachen*......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing,

vrijheid komt NIET vóór of ná het drinken............

vrijheid komt pas als je beseft dat jezelf de keuze maakt!

Ik drink niet!
als ik het wel doe..........
pech hebben..........
morgen weer een dag

ik wil géén strijd wel of niet.........
ik wil een beter leven en daar past geen alcohol in

ik leef per dag
en het mooie is, als ik de dag kan afsluiten met een goed gevoel
niet drinken geeft mij een goed gevoel
heb ik wel gedronken...
ok, dat geeft een k.u.t gevoel dus niet wenselijk
maar daar blijf ik niet bij stil staan.....
alles gaat verder met de regelmaat van de klok
waarom zou ik terug kijken op gisteren terwijl vandaag zo mooi was??

Wing,
geen onderzoeken meer
geen smoezen
maak een keuze zonder blozen

dan

ben je pas vrij!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaaaa hooooor,daar istie weer!!
drie dagen de zon brullend aan de hemel gehad! tja dat heb je op zo'n eiland!
het was heel héél moeilijk! al die tempo doeloe stamkroegjes,maar ik had gelukkig begeleiding en toen ik "savonds een vers lamszadeltje naar binnen zat te snavelen,en het stel tegenover mij werkelijk stom-en stomdronken werd,was ik toch wel heel blij dat ik er niet bijzat!
was ook bizar emotioneel,het laatst levende familielid gedag gezegd,het huis van mijn grootouders,de school etc etc
ben ook keihard op de feiten gedrukt,en het ook eindelijk eens geaccepteerd! ik ben gewoon invalide! had het nooit gered in mijn eentje! de geplande tandem ging ook niet door daar viel ik harder af dan dat ik er opklom,dus van pure armoede maar een scootmobiel gehuurd,ik hoorde hem bellen met de andere vestiging,("die van oma staat toch nog in de schuur?") dus ik voor het eerst in mijn leven op zo'n ding,model t-ford,reed ook bijna gelijk de haven in! maar daarna was het het einde! heel skylge rondgerost,beetje onderuitgezakt,kon ik ook nog wat zien,en nu zit ik hier,bruinverbrand en doodmoe en moet nog 21! pagina's lezen! jullie hadden zeker niks beters te doen? slecht weer zeker? gna gna gna!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij ligt boos met zijn kleren aan in bed.

De badkamergeluiden waren van Dochter die altijd besluit zo rond middernacht nog eens een uurtje te gaan zitten trachten haar darmen te ontlasten met een doos donald ducks, gewoon een smoes.
Je kan ook om 21 uur naar het toilet gaan, maar daar heeft madam geen trek in.

En ik kan niet slapen als ik boos ben. En ja natuurlijk adem ik in en uit anders zoud ik dood neervallen.

Nou ja zeg :D.

Ben een beetje aangebrand geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neu Tas, hij heeft zijn kamer gebarricadeerd dus dat wordt knallen als ik nu schreeuw dat hij open moet maken.

Laat maar.

Dochter heb ik bij mij in bed gepropt, bij mij is het redelijk koel. Ik ga ermaar heen.

Ik kan er toch niets aan veranderen of hij nou 2 of 3 vijfen haalt, 3 is nl. te veel. Hij werkt voor een 5,5 meer is niet nodig en zonde van de tijd die je hebt om te gamen. Aldus Zoon. En dat heeft ie niet van mij.

Ik ga 100.000 wekkers zetten om om 6.45 op te staan en de meute te mobiliseren. Ook zo stom, E. (dochter) moet op school 3 korte broeken inleveren voor de musical, over 8 dagen. Wat denken ze, dat we er 20 hebben of zo? Ik heb maar een pissig mailtje geschreven dat ik haar niet 8 dagen in een gewatteerde skibroek laat lopen als de mussen van de daken pletteren. En 4-5 verschillende shirts voor verschillende scènes, nou dat vind ik belachelijk. Dan moet ze de hele week in één oud shirt lopen.

Potverdrie, het steeg me in eens naar het hoofd.

Sorry hoor voor het verstoren van de avond'lijke rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...