druppeltje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Heej dhendro fijn dat je er weer bent.Niet erg Tass hij kent me en schop hem van hiet tot Tokio en dat weet ie maar dat hij het moeilijk heeft is voor zeker. Afblijven menneke want drup houd je in de gaten hahahaha. Wel toevallig na de item sociale controle, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Hoi wat een drukte hier, zie allerlie nieuwe namen zoals 'cactus'... HOI Cactus.Jongens, meisjes ben niet echt ADB geweest dit weekeinde.''Experiment mislukt'.Nee onzin, niks experiment, maar wat het was, het is mislukt.Kort samengevat.Gisteravond had ik een feestjeIk netjes aan het water, leuk feestje.Toen thuis en ik BEGON AAN HET BIER.Ik dacht twee, maar het werden er vijf.Hemel, ik had uiteindelijk een rot nacht.S'nachts opgestaan en huzarensalade staan eten.Misselijk in bed.Paniek.Uiteindelijk stond ik toch vanmorgen vroeg daar waar ik moest zijn en heb gedaan wat ik moest doen.Maar wat een lange dag vandaag.De 'verslaafde dag, afkickdag, de langste dag'.Ik kwam thuis... en aan het bier.Ik zie dan geen andere mogelijkheid.De rest bespaar ik jullie.Wat een lange dag.Mijn best doen om morgen weer fris en fit te zijn en weerNORMAAL te doen.Trees ik heb je verslag van gister nog gelezen.Heerlijk eerlijk en oprecht.Dat mis ik hier soms.Schrijf dat nou gewoon eens op, wat bezielt je.Hoe gaat dat nu.En hoe stop je ofhoe ga je juist door.Ouwelingen en nieuwelingen..... het blijft toch spannend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Ach dhendro ofzo klinkt heel wat beter als ouzo maar fijn dat je er weer bent. Heb vandaag een beetje ongerustheidsgevoel geloof ik. Maak me overal druk over dus als het weer niet snel veranderd dan sjees ik in de overgang. Hihih ga nog een bakkie zetten en dan huppeltrutje tonen aan de buitenwereld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 HHHHHMMM An daar kan ik wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Carolien Pb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 jeeeetje wat lief dat egeltje Carolien, ik zit met tranen in de ogen thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 An, de draad weer oppakken en doorgaan. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 An, ik wist het al. Het stond te gebeuren."zou eigenlijk twee biertjes willen drinken" Je bent er continue mee bezig.Een stopper wil geen twee biertjes drinken (never nooit)Er bestaat niet zoiet als een beetje droogstaan.Drink of stop. En als je stopt, dan stop je!!Om doodmoe te worden. PfffffffJe eigenwaarde zakt zo toch tot onder nul!!Hoe lang blijf je doormodderen?Doe er wat aan! Verdorrie.Dag bovenste beste. P.S Je moet een schop onder je...Als je zo zwak staat, dan mijd je dat soort zaken.Dat doe je niet, want je wil drinken, dat sprak uit al je berichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Druppeltje en Wingchun bedankt voor jullie reactie.Ja, ik ben mezelf een beetje moe en vind het onderhand ook lastig om het uberhaupt nog te melden.je drinkt wel of je drinkt niet.Nou ik drink meestal niet, maar soms gaat het fout.Ik denk dat ik dat ook langzaam kan accepteren van mezelf.Tegelijkertijd wil ik heel duidelijk zeggen dat dit echt niet prettig voelt.Ik bedoel de bijverschijnselen.Van de andere kant, als ik niet drink ben ik er ook heel veel mee bezig.Dus wat is wijsheid?Ik ben ook nog op een ander forum, totaal anders... en daar heb ik ook het idee om af te haken.Dat forum gaat totaal ergens anders over. Het gaat niet eens over mij.Maar waarom wil ik daar bij blijven?Ik ben er al jaren bij.Mijn laatste conclusie was: 'als ik jullie niet meer 'lees' of 'schrijf' dan blijf ik denken dat ik de enige ben.Zo ook mijn alcohol verslaving.Het is een soort acceptatie, lijkt het.Een acceptatie van een ziekte, ik durf het haast niet te zeggen.Ja ik ben alcoholiste en daar worstel ik mee, elke dag.Ik heb eens vijf jaar niet gedronken.Wat een enorme prestatie.En nu.... tja...vul maar in.Voor alle mensen die nog lichamelijk moeten afkicken van die zooi.Er is maar een remedie.Niks drinken, neem een jaar, maar begin met vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Ik ga er uit want heb het zo warm dat ik Willeke op heb gezet, Ja tuurlijk spiegelbeeld en als ik ergens de pest aan heb................hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Drup ik vind je bezorgdheid lief maar ik laat meestal wel wat van me horen, gisteren nog gemeld dat ik een feestje had. Ik ben nu gewoon erg moe. 2 weken met klanten op pad geweest en gisteren bonte avond. Ik was op een ander eiland dan waar ik woon dus ver van huis. En toen ik er aan begon was ik totaal niet fit. Ik heb toen ook vrij uitgebreid, in dat weekend, hier op het forum geschreven. Nu alles ok maar bekaf. Ouzo is echt vies An dat herken ik wel, de hele avond drankvrij maar toen ik in bed lag had ik me toch een trek, maar ja gelukkig niks in huis, wel een korte, onrustige nacht. Blijkt wel dat het niet uit mijn mind is; hoe graag ik dat ook zou willen. Maar vandaag wel weer blij met de nuchtere dag; reizen met kater is ook niks.Dar, dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Lieve An sluit nu af maar niet zonder je een vette zoen te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Soothe: je hebt helemaal gelijk, ik wil gewoon drinken.Ik ben een hopeloos geval denk ik.Ik worstel en worstel.Zie me worstelen Soothe en jij blijft doorgaan zoals je bezig bent en zoals je denkt. Geweldig.Geloof me Soothe, er hoort nog een verhaal bij, maar dat kan ik hier niet schrijven.Daar heb ik over geschreven, maar dat was het dan.Nu huil ik heel hard.Ik zei vanavond tegen mijn man, wanneer is het begonnen.We konden allebei de maand aangeven.Ik weet nu dat er een dag komt, een moment dat ik weet wat ik weet.Nog steeds ben ik TE verdrietig.Ik pak me weer op, omdat het moet en moet en moet en ik ga door en door.Omdat ik moet, en dat is het punt. Omdat ik moet.Maar ik drink niet morgen en overmorgen en dan en dan.Totdat de verleidingen me weer te erg worden.Ja dat weet ik nu al.Sorry. Moet ik dan maar wegblijven hier.Ja misschien wel. Ik overweeg het.Het klinkt slap, maar ik ben dat toch niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Hé An NIKS wegblijven hier je bent gewoon An:heart:.Ik vertrouw je. Maar vertrouw de drank niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 An, we kennen elkaar een tijdje. Ik zou je bij de haren willen trekken. Ik weet dat de drank je ook niet het ultieme geluk brengt.Jij moet de keuzes maken, en jij moet het doen!Ik ken dat gevoel met drank niet leuk en zonder ook niet.Kon ik je helpen, dan deed ik het.Sterkte An. Het moet goed komen.Je weet zelf het beste of je kan drinken als een Lady.Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Welkom Cactus, hoe is het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 An,Wat jammer joh,Je geworstel met drank is weer begonnen begrijp ik.Er zit nog een verhaal aan vast zeg je.Dat zal ongetwijfeld, we hoeven ook niet alles te weten.In elk geval,..blijf niet weg!Ik zou willen dat het anders voor je was.Hopelijk kan je jezelf weer herpakken.Jou verhaal draagt er mede toe bij dat ik er echt, maar dan ook echt nooit meer aan moet beginnen.Dikke knuffel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Zeker niet wegblijven An. Zet je gedachten omtrent het geheel eens op papier.Schrijf van je af!Ik heb ook m'n dagen, dat ik er geen zak aanvind (dooie boel) en dan leef ik weer op.En na iedere dip, kom ik er iets verder gegroeid uit.Zonde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Vanavond anderhalf uur in een medidatiegroep gezeten.Vanochtend anderhalf uur yoga.Ik wilde bijna zeggen; ik MOET mijn leven anders inrichten sinds ik niet meer drink.Ik MOET het zinvoller maken.Je hebt gelijk Wing,Ik MOET niet, ik wil het.! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 AR: ja ik blijf hier nog maar ff, waar zou ik anders heen moetenSoothe: wat ontzettend gevoelig schrijf je. Ik kan niet drinken Soothe, dat weet jij.Dat weet ik. Het is een kl#te verslaving die ik soms, lijkt het, toe moet laten, zodat 'hij zijn pleziertje heeft gehad, zoiets.Nee het is niet fijn of leuk om te drinken Soothe.Ik ben gestopt met roken en uit ervaring weet ik, (ooit eens heel lang niet gerookt) dat die eerste echt smerig is, laat ik zeggen, de eerste tien.Maar dat is met drinken ook zo, het smaakt nergens naar.Onthoudt dat Soothe, mocht je ooit het idee hebben, BEGIN er niet aan, want het is ronduit smerig.De ellende is gewoon als je een glas heb gehad, dan wil je meer en meer en meer en meer.......Jij staat nu al zo lang droog en daar zou ik jaloers op kunnen zijn, tegelijkertijd maakt het me angstig.Want ik denk : 'Soothe... weet je wel alles wat met het niet drinken te maken heeft, lieve Soothe en Anna gaan jullie het redden? maken jullie niet de fout om ...... etc.' Dan... zal ik er voor jullie zijn.En ik hoop dat dit nooit nodig zal zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 potverzes An,ik wordt het meest verdrietig om het feit dat je wil stoppen met schrijven!maak toch eens een beslissing en wees niet kwaad en teleurgesteld in jezelf als iets mislukt.kom op, je doet het al 1000 x beter dan al die voorgaande tijd.bye the way,moeten wij lijden omdat jij een fout maakt????fouten willen we delen en oplossen maar zomaar stoppen met schrijven omdat je je schuldig voelt, dat accepteren wij niet kom op dame, nieuwe dag, nieuwe kansen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Welterusten Dar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Op het gevaar af de aloude discussie weer opnieuw te beginnen (jaja ik weet het) zeg ik tegen An:An, helaas, jammer en nou verder!Morgen brengt een nieuwe dag. Die je weer zonder alcohol kunt volbrengen. Zet 'm op!Ik duim voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 Welterusten Dar:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 An,Je verhaal is zo herkenbaar. Ik heb hetzelfde probleem.Bij mij kan het weken goed gaan en dan hoeft er maar iets te gebeuren en het duiveltje wil tevoorschijn komen.Ik werk tegenwoordig met een agenda en weet wanneer de buien gaan komen zodat ik afleiding kan zoeken.Daarnaast zoek ik het liefs gezelschap van mensen die niet drinken. Ik probeer mezelf tegenwoordig te ontzien en niet in verleiding te laten komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden