Spring naar bijdragen

maandag 6 juli


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy gaat het goed met je?
Overigens heb ik aan het forum en aan de internetbehandelinjg wèl voldoende gehad vooralsnog, maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.

Noa die leuke opmerking van "die zit vast op een ander forum" was van Lianne. Snap je vergissing, zij en ik hebben hetzelfde kopje.
Zoals zoveel mensen hier, bij gebrek aan voldoende icoontjes. Ik kijk dan ook bijna nooit meer naar een icoontje, maar wel naar de naam er onder. Dan weet ik tegen wie ik het heb.

Joann ik krijg het allemaal nog te horen hoe het verder gaat. Het heeft uiteindelijk amper tien minuten geduurd, waarbij ze van alles noteren. En dan zeggen ze, binnen nu en tien weken krijgt u de uitslag, en hop, buiten sta je weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over boeken: hier wordt veel gepraat over "De verslaving voorbij". Dit boek heb ik zelf niet gelezen, maar schijnt wel goed te zijn.
Zelf heb ik wel wat gehad aan "Denk je sterk". De ene auteur is Fred Sterk, de andere weet ik niet meer. Ik heb het boek nadat ik er mijn voordeel mee gedaan had, weggegeven aan iemand die er ook iets aan heeft gehad.
Dit boek gaat overigens niet specifiek over verslavingen, maar meer over de onderliggende problemen.
Succes, en ik vind ook dat het lezen van positieve boeken over dit onderwerp een grote hulp kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow, inderdaad ik zie nu mijn vergissing! Ik ga wel eerst het boek: ''de verslaving voobij' lezen en dan de volgende. Merk altijd dat zo'n boek het beste werkt wanneer je er echt met je volle aandacht bij bent, en het ook niet zo snel mogelijk uit wil lezen, maar veel meer, een hoofdstuk lezen, en dan eens goed bij jezelf nagaan in hoeverre je je erin herkent, en wat je ermee kan. Meestal ben je tijdens zo'n boek heel goed bezig, maar verslapt je aandacht 3 weken nadat je het uit hebt weer. Dan is het tijd voor een nieuw boek, haha, en zo blijf je bezig :)

Ik hoop dat ze het hebben bij de bibliotheek, dan kan ik m zelf afscannen en meenemen, ik schaam me om met zo'n boek bij een balie te staan... stom he..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lief Joann, bedankt :) Ik ga 't nu eerst even proberen, en als ze m in de bib niet hebben, is dat laten inpakken ook nog een idee idd haha. Is ook niet helemaal een leugen, want het is een cadeautje voor mezelf ;) Die Keith Bakker heeft geloof ik ook een boek geschreven, vind ik ook wel een interessant figuur. Laatst reed hij me nog bijna aan in zijn auto, terwijl ik voorrang had op de fiets, ik was pis shagrijnig hahaha, en toen keek ik kwaad naar de bestuurder en zat ineens Keith Bakker daar, haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dar, tegenwoordig leg je je boeken met je pasje onder de scan en anoniem ben je weer verdwenen met je oogst. :)

Noa, ik snap voor een deel je schaamte wel, maar andersom, kijk jij ooit wel eens naar wat anderen uit de bieb lenen? Ik niet, het zal me een zorg zijn. En mocht me ooit een titel opvallen, dan denk ik hooguit, nou daar zal die persoon dan wel interesse in hebben.

Stel nou dat je een studie doet in de verslavingszorg bijvoorbeeld, of zeg maar wat, in schizofrenie, of bipolaire stoornissen en je leent daar boeken over, dan denk je toch ook niet dat iedereen denkt: woooow, die vrouw spoort niet helemaal! Die is vast geestelijk niet normaal!

Hoe dan ook, mij is het meeste opgevallen dat anderen het veel te druk met zichzelf hebben om nou helemaal speciaal op jou te letten. Bijvoorbeeld het valt al bijna twee jaar geen hond op dat ik niet drink, behalve dan dat ik er goed uitzie.
Het is allemaal niet zo belangrijk wat anderen wel eens over je zouden kunnen denken.
Als je er zelf maar beter van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstandelijk gezien weet ik dat je gelijk hebt, Vie, maar ik heb vaak nog het gevoel dat de hele wereld op me let. Daar moet ik me gewoon overheen zetten denk ik. Ik moet ook gaan beseffen dat ookal zouden mensen het zien, wat dan nog? Beter je fouten toegeven, en werken aan je problemen en deze onderkennen, dan gewoon maar doorgaan, wat ook een hoop mensen doen.

Als ik om me heen kijk lijkt het wel alsof ieder mens wel ergens in vastzit. Een verslaving aan drank, drugs, gokken, maar ook eten. Als je ziet hoeveel mensen zichzelf troosten met eten, zoals wij dat met drank doen/ gedaan hebben, en daarom overgewicht ontwikkelen... Bijna 50% van de mensen heeft overgewicht!! En dan nog iedereen die rookt, of bv vastzit in een slechte relatie, wat ook eigenlijk als een verslaving werkt. Of doorslaat in een patroon van altijd alles schoonmaken, of zich alleen goed voelt wanneer hij een ander helpt.

Nouja, zo gezien heeft eigenlijk iedereen wel ergens een probleem mee... misschien moet ik ook maar een boek gaan schrijven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Noa, als je dit nog leest, er moet toch helemaal niets? Nou ja je moet je belasting betalen en je huur of hypotheek als je niet op straat wil leven, maar dat is weer heel iets anders.

Ja, bijna iedereen zit wel ergens mee. Ik wil niet zeggen zoals jij, dat bijna iedereen ergens in 'vast" zit. Want juist een probleem kan aanleiding zijn om je te gaan ontwikkelen.
Zo heb ik dat tenminste ervaren.
Wel een probleem dus, maar niet vast.

Ja leuk Dar, die kassadame.... maar net zoals op dit forrum is het helemaal niet zo raar om andere mensen attent te kunnen maken op de mogelijkheid dat een verslavingsprobleem wel eens niet oneindig zou hoeven te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor Joann, we zijn niet geschrokken. Ik in ieder geval niet hahaha.

Misschien dat we allemaal begonnen zijn met schrijven?

Behalve ik dan he! ik ben de hele wereld aan het besmetten met een dodelijk virus dat Jalepe heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee eigenlijk moet niks, daar kom ik ook steeds meer achter. Je bent hier neergezet op deze maffe aardkloot, en je kan helemaal zelf bepalen hoe je je leven invult. Best een luxe eigenlijk om daar nu al achter te zijn.

De bibliotheek had 'm niet, en die van 'sterk' was uitgeleend en heb ik gereserveerd. Morgen nog maar eens in de winkel kijken. Vanavond lekker koken voor mijn man, heb ik zin in :) Dan eten op het balkon. Heb vandaag het huis opgeruimd, zodat we tenminste weer een fijn huis hebben. Het is een goede dag!

Nu ga ik lekker met een stapelje tijdschriften in de schaduw op mijn balkon zitten met een glaasje ijswater ! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
sterkte, het 1e bericht klonk zo goed.
Ga maar zo vaak mogellijk naar hem toe.


Tas,
is je dagbehandeling afgelopen, of is het daar ook vakantie?
Oeverloze dagen van verveling lijken mij ook erg naar.
Ik weet er helaas alles van.
:wacko:

Tapas,
neem dan ook een keer vakantie.
Niet teveel hooi op je vork.
Daar ben je niet bij gebaat.

Spudje,
leuk kermis, als je er maar geen kermis van maakt.
B)

Joann,
:heart:

An,
ik had de stille hoop dat je toch weer eens naar de AA zou gaan.

Vie,
ik ga nooit naar de bieb, ik ben zo'n hebberd die alle boeken zelf wil hebben,
met het gevolg een mega verzameling.
Maar ze zijn me dierbaar mijn boeken.

Dar,
geniet je een beetje van je vrije week?

Hannah,
wat een vraag, de uitslag nog niet bekend.
ik schrik er echt van.
Bel je snel.

Zo ik heb een lange dag achter de rug, werken, therapie, revalidatie
en nu ben ik doodgewoon moe.............
Ik wilde vanavond nog naar de AA, even kijken of ik dat nog kan, anders
is er morgen wel weer een groep waar ik naar toe kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker moe is niet verkeerd Albertientje.
Haha, ik lees zo verschrikkelijk veel, als ik dat allemaal zou kopen zou ik zelf niet meer in huis kunnen.
Leve de bieb!

En leve Youtube, want vond zojuist een erg mooie uitvoering van Sajang Eh van Massada.

En leve internet want ik zou niet weten wat ik zonder zou doen.

En leve het niet drinken en het heldere gevoel.

Leve het leven, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...