Spring naar bijdragen

dinsdag 7 juli


HenkT

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Hubert

Cactus, je zegt het goed:




"En het gekke is dat ik mij die enkele keer dat het me eens lukte om een paar dagen niet te drinken super goed voelde. Ik was niet meer depressief, niet meer constant uitgeput, en ik sliep beter.




En dan toch na een paar dagen weer mezelf laveloos zuipen!"




Dát is wat ik ook niet begrijp. Ik heb wel het nodige gelezen over verslaving,


maar de theorieën wijzigen zowat elke zeven jaar.




Nu is het "een behandelbare hersenziekte. Het is geen kwestie van


zwakke wil en ook niet van foute genen, maar een gecompliceerde


bio-sociaalpsychologische aandoening." (Wim van den Brink, Volkskrant, 04-07-2009)




En wie zegt deze woorden wat?


Maar het is goed dat wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan.



Hubert,
ik heb dat artikel ook gelezen, trouwens artikelen over wat gezond is of niet lees ik al min hele leven.
En ik heb echt letterlijk alles de revue zien passeren zowel in positieve als in negatieve zin, bijvoorbeeld : aarappels maken dik hebben geen voedingwaarde, versus aardappels zijn zeer gezond en maken absoluut niet dik, en dat ging maar zo door....

Telkens weer zo'n artikel met als aanhef: "Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat"

Om me eufemistisch uit te drukken ben ik er niet meer zo van onder de indruk. Over een week hoor je er niets meer van, en m'n r**t er mee af vegen doe ik niet want dat veelal glossy papier absorbeert voor geen meter.

Groet

Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Het diploma van dochterlief is binnen. De emmertjes weer aangepast op het druppelen.

Ik hoop echt dat ik morgen contact kan krijgen met mijn therapeute. Ik heb hulp en steun en tips nodig. Een crisis als vorig jaar zomer wil ik niet nog eens meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Voor ik ga slapen toch even zeggen dat ik mijn 2de dag zonder alcohol goed doorgekomen ben.

Ben er vandaag wel veel mee bezig geweest. Gewoonlijk gaan we 's avonds even iets drinken.
Wat nu ? Kan ik niet meer buiten komen of juist wel.
Indien ik me nu ga opsluiten wordt het alsmaar moeilijker dacht ik zo.

Mijn partner vroeg of ik meekwam naar ons dorpstaverne en dat heb ik dan gedaan.
Een rare ervaring want al jaren drink ik daar wijn.
Vandaag een pompelmoessapje en een B-3, de ober keek raar en vroeg even : pompelmoes.

Nu ja, ik heb het gedaan, blijf van je eerste glas alcohol af.
Ik kan niet sociaal drinken.

Ik kruip seffens voor de 2de maal nuchter mijn bedje in.
Alleen hoop ik op een beetje slaap want de voorbije nacht was echt niet goed.

Mijn grote steun heb ik aan jullie.
Veel wijze woorden die diep tot me doordringen.
Het is moeilijk maar ik ga ervoor.

Groetekes,
Macha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is er altijd, Kirky, daar ben ik blij om, maar in deze gaat het nu wel om dichtbij contact hebben. Echt in real live. Ik moet blijven leven en ik wil niet drinken. En daar heb ik hulp bij nodig in de vorm van direct menselijk contact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gedaan macha
ik hoop ook dat jij even beter slaapt
als t erg moeilijk is of wprdt is t misschien handiger taveernes even te mijden
maar jij vindt er je weg wel in

ik ga ook slapen, een fijne nacht allemaal, weltruste voor zo vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha, dat is knap! en naar je buurtkroeg en niet drinken!
Poeh, wat een discussie hier weer vanavond, toch snap ik iets niet,
Wing als het drinken niet het probleem is wat doe je dan op dit forum?
en waarom maar blijven onderzoeken waar je afscheid van wilt nemen? dat is net zoiets als in een slechte relatie blijven zitten zonder actie te ondernemen
of je wilt gewoon blijven drinken dan is het ook okee, maar nu begrijp ik niet zo goed wat je nou eigenlijk wilt? controle houden over het drinken?

maakt ook niet uit, ieder zijn eigen keuze en manier

Hehe, poehpoeh ,wat een dag
slagerij is weer opgeruimd, zowat 50 kilo vleesafval in huis, met de decoupeerzaar runderribben staan zagen en de vriezers liggen weer vol
Hond weer gelukkig!!

Kon ook eindelijk mijn spartamet ophalen vandaag, ook hehe.. na bijna 2 weken logeren bij de fietsenmaker.
verzekering geregeld en als het morgen niet regent ga ik naar het strand, eens kijken hoe hard deze kan ;)

telefoon geregeld, op de 14e zou de cookie het moeten gaan doen met het oude nummer

van alles geregeld dus, maar voel me toch beroerd!
het enige wat ik niet geregeld heb is dat ik mijn werk niet afgebeld heb. Dat was mijn uiteindelijke plan maar ben er nog niet uit.
ik weet het gewoon even niet.

eerst maar de hond uit laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha ik zou het je niet hebben nagedaan. Voelde het erg gek, of viel het mee?
Nee, je thuis opsluiten is natuurlijk ook niks en dat hoeft toch ook niet? Er zijn toch heel veel niet-alcoholgerelateerde bezigheden buitenshuis?
Dat slapen komt wel goed hoor, eerst maar het drinken aanpakken dan volgt de rest vanzelf.

Grappig vind ik, als mensen het hier over drank hebben, ik alleen maar denk, bllllk, gelukkig dat ik dat niet meer hoef.
Maar nu lees ik over pompelmoessap, en daar krijg ik me toch een trek in. Laat ik dat nou net niet in huis hebben.

Corinne :present:

Tapas, leuk, je sparta weer terug. Jammer dat je met al die dingen die je hebt geregeld, toch niet lekker in je velletje zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

m.a.w


gaan onze problemen over als we stoppen met drank


of


gaat ons drankgebruik over als we wat aan onze problemen doen .



Allebei aanpakken.


Macha,
Gefeliciteerd met je tweede dag. Je gaat na een aantal dagen merken dat de kwaliteit van je slaap vooruitgaat. Dan slaap je i.p.v. in de roes knock out te liggen.


Ook ik ga afsluiten. Beetje opslomen.

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky ik weet 1 ding: toen ik nog dronk dacht ik dat me van alles geestelijk mankeerde. En dat was ook zo. Depressies, angsten, paniekaanvallen, enfin.
Dit is met het niet-drinken allemaal over gegaan, tenminste voor het grootste deel.
Maar als ik me nu niet prettig voel, kan ik zeggen: ik zit in een dip.
En ik geloof dat het alleen maar beter gaat.
Daarom vind ik ook steeds minder niet drinken een kwestie van "volhouden". Dat klinkt namelijk naar moeten.
En als je je ergens prettig bij voelt is er geen moeten aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Vandaag weer een droge dag op de teller bij staan. Ik heb een drukke dag op het werk achter de rug. Vanavond heb ik niet bijgelezen. Ik heb vanavond "sorry voor de niet fans" naar MJ gekeken. Ik was en ben een rasechte fan. Mijn partner niet en die is van ellende vroeg zijn bed ingekropen. Ennnn ikkkk, ja je raadt het al ik kijk nog steeds.

Ik kan er geen genoeg van krijgen. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mascha
Toen ik net op het forum kwam ging ik ook gewoon nog naar de kroeg hoor. Op de spa of de red bull. Daar wen je aan.
Nu ga ik niet meer naar de kroeg.
Ik heb diep in mn hart gekeken en gezocht naar wat ik nou het liefste wilde.
Toen ben ik op buikdansen gegaan. Dat is nu mn nieuwe verslaving !! Heel gezond en echt kicken.
Misschien een tip voor jou ? eens gaan bedenken wat je altijd al gewild hebt, en wat er nooit van is gekomen ??
Verras jezelf !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook een steengoeie tip Woman.
Een van mijn grote drijfveren (in het begin) om gestopt te blijven met drinken was, dat ik weer lekker wilde kunnen sporten.
En de stofjes die sporten en dansen losmaken in je hersens, daar kan geen alcohol tegenop.

En nu wens ik iedereen alvast een goede nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen mijn problemen te groot werden heb ik ze aangepakt maar ik bleef er naast ook drinken, dat ging toen heel goed samen
tot het drinken een groter probleem werd dan mijn persoonlijke problemen, toen ben ik gestopt met drinken, want ik bleef in een kringetje ronddraaien
toen ik stopte met drinken kwamen er weer andere problemen op mijn pad maar die heb ik ook weer aangepakt

er zullen altijd problemen zijn en op mijn pad komen maar zonder drank kan ik ze beter het hoofd bieden dan met!

en okee, de kogel is door de kerk, ik heb net mijn werk gemaild dat ik deze week verder niet meer kom werken. Mijn hoofd en huis zijn chaos
Besluit genomen en en nu kan ik niet meer terug, of ik moet gaan inbreken, mail ophalen en wissen ;)

Nu zo slapen want nog een nacht nachtbraken ga ik niet trekken!
heb het tot mijn verbazing weer voor elkaar gekregen dat mijn vannacht opgeruimde huis nu weer een zootje is.

of is het soms volle maan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...