Spring naar bijdragen

Woensdag 8 juli 2009

Gast Loen

Aanbevolen berichten

Denk niet dat mijn vriend op die manier in elkaar zit. Hij wil altijd alles zelf oplossen, en praat ook niet zo graag over zijn problemen, als hij ze al benoemd... Hij lost de dingen op zijn eigen manier op, en weet wel zeker dat dit niet met gokken de baas zal zijn. Maar toch bedankt voor de tips, ik zal het hem voorleggen als hij echt vast begint te raken... Als hij er bv achterkomt dat het op zijn manier niet lukt...

1 op de 10 heeft met alcohol te maken... pfff... Ik vind het ook altijd zo raar dat er zo de nadruk wordt gelegd op de slechtheid van drugs. Iedereen vindt drugs suuuuperslecht, en een reclame voor drugs zal je nooit op televisie zien. Tuurlijk ben ik het hier ook wel mee eens, maar in vergelijking met alcohol... Het gat wat daartussen zit snap ik gewoon nooit. Het staat niet in verhouding. Net zoals roken zo algemeen geaccepteerd is, hééél vreemd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rapi lijkt me een goeie beslissing.
Je kan toch ook gezellig meedoen met een ander drankje dat niet op alcohol lijkt en dat je ook wel erg lekker vindt?
Zeg nou zelf, qua roes heb je niets aan 0,0 %. Dus waarom zou je het doen?

Maar ik snap het wel. Vorige week met die warmte had ik ook ineens het idee om alcoholvrij bier te kopen, ik had me toch een trek in een ijskoude pils!
Maar eigenlijk is ijskoude spa rood, met een schijfje citroen op de rand, veel lekkerder en verfrissender.

Overigens, even een algemene mededeling, 1 van mijn huisregels voor de logé's is dat de kinderen geen wijn bij het eten krijgen (ook niet op andere tijdstippen natuurlijk), wat ze thuis wel gewend zijn. Ik geef ze rodebessensap, en ze vinden het heerlijk. Waarom zouden kinderen van 8 en 10 jaar in hemelsnaam wijn moeten drinken?
"Ja dat doen we bij ons allemaal, dan zijn ze 's avonds rustiger". Pffff!
Ik neem ze na het eten mee op een flinke hondenronde, daar worden ze ook lekker moe en rustig van.
Ondertussen leer ik meer Portugees van hen dan zij Nederlands van mij, hoewel ze van nature wel snel een taal oppikken.
Zeker woorden voor de dingen die ze graag willen hebben ;)

Kirky ben echt heel blij voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
NoaduBois

... Iedereen vindt drugs suuuuperslecht, en een reclame voor drugs zal je nooit op televisie zien. Tuurlijk ben ik het hier ook wel mee eens, maar in vergelijking met alcohol... Het gat wat daartussen zit snap ik gewoon nooit. Het staat niet in verhouding. Net zoals roken zo algemeen geaccepteerd is, hééél vreemd...

Eèn woord: accijns. Zolang de ®overheid er aan verdient wordt het niet verboden.
Dat gebeurt pas als de kosten (medische zorg, maatschappelijke impact) hoger worden dan de inkomsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa kijk je op tv ooit wel eens naar Comedy Central (geloof ik dat het heet). Dit wordt gesponsord door het weedcentrum (weet momenteel niet precies hoe dat heet), maar compleet met het bekende logo van het hennep-blad. Dat dit toegestaan is, verbaast me.
En ik ben het met je eens: drank = drugs.

Als je vriend alles zelf wil oplossen is dat misschien wel zijn probleem. Vaak zijn de ogenschijnlijk sterkste mensen, juist diegenen die aan een (stiekeme) verslaving zitten.
Mensen die gemakkelijk hun gevoelens kunnen delen, hebben immers al een uitlaatklep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Mika. Hihi, ze hebben geen keus... 't is ons huis, ze houden zich maar aan onze regels.
Nou ja, ik maak er geen strafkamp van hoor. Natuurlijk passen wij ons ook aan.

Het heeft hier de hele nacht geweldig geplenst en geonweerd, vandaag zon met wat witte wolken en windkracht zeven, ofzo. In ieder geval hard.

En hoe gaat het met Mika?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie en allen,
kom even binnenvallen.

Ben vandaag 4u vroeger gestopt met werken. Nu 2 nachten zo goed als niet geslapen, kreeg ik
vanmiddag een flinke klop, viel bijna met mijn hoofd op het bureel.

Eens thuis, direct naar het forum en hop ik ben er weer.

Vandaag geen alcohol, zo begin ik nu de dag, en eerlijk het nuchter zijn doet deugd.
Ik kan het moeilijk neerpennen maar mijn gedachten slaan precies op hol.
Heel veel van de voorbije jaren komt plots terug, best moeilijk, heb de indruk dat ik veel nog moet verwerken.
Ben zeker niet fier op mezelf, weet je, ik heb misschien mensen gekwetst in mijn omgeving, toen wist ik het niet, maar nu...

Macha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het gaat inderdaad allemaal om geld.. Wel slecht hoor... Er vallen veel meer doden en gewonden, en er is veel meer huiselijk geweld door alcohol dan door drugs. Uit eigen ervaring: ik heb veel stommere dingen gedaan onder invloed van alcohol, dan onder invloed van (hard) drugs. Met drugs op ben je je juist enorm bewust van wat je doet, alcohol vervaagt die grenzen.

Nou goed, het is wel echt de grote ziekte van onze maatschappij, en ik ga proberen me eraan te onttrekken, wat nog knap lastig gaat worden. Dat voel ik nu ook alweer. Ik ervaar een grote sociale druk om te drinken... Ik probeer niet in een gat te vallen door mijn energie in sporten te steken, misschien moet ik me maar aansluiten bij een sportvereniging ofzo, om daar wat andere contacten op te doen, al hou ik persoonlijk meer van individuele sporten...

Zo kachel ik wat door... straks even verhuizen bij iemand, dan uit eten, en dan naar de film, druk schemaatje voor een paar uur tijd... Nu wel zin om te gaan drinken, omdat ik de druk voel van al die afspraken. Nuchter ben ik altijd gestressed bij sociale activiteiten zoals verjaardagen enzo, heel vervelend... Ik wil graag dat iedereen t naar zijn zin heeft, en probeer de sfeer hoog te houden... terwijl ik eigenlijk gewoon wil ontspannen.

en Vie, ja dat is wel waar, ik zie steeds meer dat mijn vriend ook echt worstelt met bepaalde zaken, maar dit op een andere manier uit. Hij keert veel meer in zichzelf, en hij wil nooit hulp.. daarom was t gister wel bijzonder dat hij vroeg of ik hem wil steunen... Ik wil best wat meer met hem praten enzo, aan de andere kant kun je iemand ook niet dwingen. Iedereen heeft zo zijn eigen manieren om met moeilijkheden om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky hebben jullie dan niet zo'n klantenservice van de bank waar je tot 22.00 uur telefonisch terecht kan?

Mika je schrijft pb met een vraagteken?
Nou ik zie vanzelf wel of er eentje komt.

Airco in je nek is niet fijn en nekpijn al helemaal niet. Zijden sjaaltje om je nek morgen misschien?
(Ik zou zelf gruwen van zo'n raad: heb een bloedhekel aan sjaaltjes.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoaduBois,

Neem aan dat je alcohol ziet als drugs. Bedoel je dat buiten reclame tegen alcohol ook reclame zou moeten zijn tegen drugs....daar ben ik het overigens mee eens.
Vraag me alleen af door te promoten dat het niet okee is, wellicht mensen denken dat ze het moeten proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je rijmt Macha, zeven woorden, dat is een H. Ken je een charmant persoon wiens naam met een H begint die aan je denkt? :)

Ja, er kan veel loskomen als je niet meer drinkt, wat je dan nuchter kan gaan verwerken. Ook kan je schaamte krijgen van de dingen die je hebt "geflikt".
Je bent natuurlijk nu ook extra kwetsbaar door je slaapgebrek, als dat weer een beetje nivelleert kan je de emoties ook beter aan.
Misschien voorlopig maar niet met al te veel dingen tegelijk aan de slag?
Kan je jezelf vanavond verwennen, bijvoorbeeld, een lekkere uitgebreide douche met scrub en daarna insmeren met bodylotion, frisse schone lakens op bed, een mooie film, met daarbij kruidenthee met honing. Je hoofd rustig maken. Ik noem maar wat.

Noa ik ben het zeker niet met je eens dat (hard)drugs je helderder zouden maken dan drank.
Volgens mij is het 1 pot nat: een vlucht.
En ik geloof er ook niet in dat de meeste agressie uit drankgebruik komt. Als dat zo is, komt dat omdat drank het gemakkelijkste te verkrijgen is, dus dat zou de statistieken vervormen.
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb ruim 25 jaar wild leven in Rotterdam achter de rug, en heus, wat ik gezien heb van mensen die doorsloegen op drugs was ook echt niet mals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het hennepmuseum, Vie. Ben je er wel eens geweest ? dat is in Amsterdam.

quote:

Originally posted by:
Vie

Noa kijk je op tv ooit wel eens naar Comedy Central (geloof ik dat het heet). Dit wordt gesponsord door het weedcentrum (weet momenteel niet precies hoe dat heet), maar compleet met het bekende logo van het hennep-blad. Dat dit toegestaan is, verbaast me.

En ik ben het met je eens: drank = drugs.

Als je vriend alles zelf wil oplossen is dat misschien wel zijn probleem. Vaak zijn de ogenschijnlijk sterkste mensen, juist diegenen die aan een (stiekeme) verslaving zitten.

Mensen die gemakkelijk hun gevoelens kunnen delen, hebben immers al een uitlaatklep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Woman, dat bedoelde ik.
Ja, ik ben er wel eens geweest en vond het heel boeiend.

Ook in het seks-museum in A'dam trouwens. Klinkt kinky, is het niet. Heel interessant.
Wel grappig dat al die Japanners daar zo giechelend rondlopen.

Volgende week gaan we trouwens naar de nieuwe Hermitage, ben erg benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mika; nee, ik bedoel dat er juist een onderscheid wordt gemaakt in de maatschappij tussen alcohol en drugs, terwijl er juist ook door deze acceptatie van alcohol, zoveel meer problemen ontstaan. Als je puur op de statistieken afgaat dan is de agressie en het aantal doden etc. veroorzaakt door alcohol véél hoger dan die veroorzaakt door drugs, en dan is drugs ook nog eens een verzamelnaam!

Vandaar dat ik niet begrijp waarom er zoveel meer weerstand is tegen harddrugs, en minder tegen alcohol en sigaretten.

Vie: Het ligt eraan over welke drugs we het hebben. Speed/Coke kan inderdaad agressie opwekken, maar meestal wordt dit in die gevallen ook gecombineerd met alcohol. Voor mezelf gesproken staat het effect van pure speed en coke niet in verhouding tot die van alcohol, qua stommiteiten/agressie/gevaarlijke situaties waarin ik ben beland. Van xtc wordt je eerder vriendelijker en vooral ook bedachtzamer. Hallucinerende middelen wordt je juist érg voorzichtig door, en ga je veel nadenken etc. Hebben andere mensen ook geen last van, en het is ook nog eens niet verslavend, en alleen gevaarlijk wanneer je gevoelig bent voor bv psychoses ed.

Zelf heb ik nooit geblowd, maar de vrienden die ik ken die het doen, zijn als ze dat gebruiken alleen een beetje onzinnig aan t ouwehoeren , en hangen wat rond in een groepje, en zijn ook absoluut niet agressief, ofzo

Nougoed, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil het gebruik van drugs absoluut niet goedpraten, en ik ben er zelf een tijd geleden al mee gestopt. Ik vind het alleen altijd heel apart hoe de maatschappij in het algemeen tegen deze verschillende middelen aankijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rapilos

Albertina,

Dat klinkt toch nog niet zo heel goed, met dat been.

Dat je baalt van dat dikker worden kan ik me voorstellen.

Dat is wat prednison doet,

Maar ja, wat moet je anders.

Ik denk wel dat het idd. goed is dat je je spieren wat sterker maakt, die kunnen dan het een en ander beter opvangen.

Ik schrik dat je zegt dat ik dat malt bier niet moet drinken.

Had al zo mijn twijfels.

Maar er staat echt 0,0 !!procent alcohol

Ik weet dat in de meeste malts 0.5 procent zit.

Zou die 0% echt triggeren?

Rapilos,

Dat maltbier lijkt op bier maar smaakt voor geen meter, er zit toch wel iets alcohol in.
Maar dat is het probleem niet, het is meer dat je doordat het zoveel op bier lijkt, en toch nergens naar smaakt, je al gauw weer naar een echt biertje gaat verlangen. Dus niet aan beginnen!

Ik ben er op die manier ook al eens ingetuind!
Je kunt je beter bij drankjes houden die niet op bier of wijn of zo lijken, spa appelsap, ice-tea... noem maar op.

*proost met een glaasje ice -tea*

Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...