Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 juli 2009

PEM

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal.

Hannah , sterkte toegewenst.

Ik ben weliswaar ingelogd maar kan nog niet denken.
Lees dus maar een beetje mee vandaag.
Tijd genoeg voor.

Vanmorgen gelezen:

Je kan je alleen volledig bewust worden van het zelf en onze rijkdommen door er (tijdelijk) afstand van te doen.
vind ik wel mooi.

Leet goeie reis en veel plezier op de camping.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen :D

Even iets mafs voordat ik terug ga lezen.
Rechts is de buuf boos op de buurman en maakt dit duidelijk met een zeer luidde stem.
Links is de buurman boos op de buuf en geeft dit ook te kennen met veel geluidt.
Nu zit ik daar zo tussen te luisteren en het lijkt net een echte buren ruzie. De timing is perfect! Houd het rechts op begint het links, net of ze elkaar nog echt uit laten praten ook. :D Nederlands en Turks verstaat elkaar dus weldegelijk. ;)
Oh, nu zijn ze klaar geloof ik. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, veel sterkte vandaag!

Leet, een hele fijne vakantie met veel :rose:

Tas, hihihi, wie schrijft die blijft! Doe ik dus ook! Soms te weinig. ;) Succes met je waslijst vandaag.

Sandra, al the curious case of Benjamin Button gezien? Echt een aanrader voor een dag als deze.

Rudy, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. :present:

En de mensen die ik niet genoemd heb: Hoi! Heb jullie wel gezien hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas, je verwoord erg mooi je gevoel n.a.v het verlies van de vriendschap van een vriendin.
Dat gaat in fasen, min of meer een rouwproces.
Alles wat je verliest, groot of klein gaat samen met rouwen.
De een heeft meer tijd nodig om te rouwen dan de ander.
Het is haast onoverkomelijk dat een stuk gevoel van vroeger daarbij een rol gaat spelen.
Vaak negatieve gevoelens zoals niet goed genoeg zijn of afgewezen voelen.
In de steek gelaten.
Alléén positieve gedachten over de oude plakken helpt, maar is soms niet genoeg.
Kijken naar het oude zeer, naar wat er achter zit en verwerken is belangrijk en daar Tapas zit je middenin.
Er is veel herkenning.
Iedereen wil zo snel mogelijk uit zo.n vervelende situatie.
Weg pijn weg verdriet.
Iemand vertelde mij eens dat als je in een dal zit, er dan niet te snel uit te kruipen.
Kijk eens om je heen want in dat dal ligt dikwijls veel leed uit het verleden wat je kan helpen leren leven in het heden.
Ik had nergens meer houvast aan toen ik stopte met drinken.
Mijn wereld was 1 groot zwart gat.
Ontdekken dat stoppen met drinken ook rouwen is, verwerken en welke fasen er bij horen, hielden me op de been.
Ik denk Tapas dat je erg kwaad bent en dat mag.
Iemand laat je in de steek en dat is pijnlijk.
Diep in je hart ben je een goed mens.
Vergeet niet dat het haar beslissing is geweest een eind te maken aan de vriendschap.
Vervelend om dan de reden er niet bij te vermelden.
Daar stopt het mee.
Ga dan ook niet zelf invullen waarom zij eventueel je vriendschap niet meer op prijs stelt.
Dat is buiten alle realiteit.
Je gaat je slechter voelen dan in feite nodig is.

Ontkennen
Kwaadheid en woede.
Onderhandelen en maatregelen nemen.
Depressief en
Aanvaarden zijn de verschillende fasen die (de meeste mensen) doorlopen als zij een dierbare hebben verloren.
Dit rijtje was een openbaring voor mij want toen ik stopte met drinken wist ik niet wat ik voelde.
Emotioneel een wrak.
Maar het is goed gekomen met mij mede dank de fasen van het rouwproces.

Tapas, ik leef met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Er werd om weetjes gevraagd. Dus ik goegelde wat en vond als eerste:
Als je zes jaar en negen maanden achtereen winden laat, heb je genoeg gas geproduceerd om de energie van een atoombom te evenaren.
Hm, windenergie dus.
Wie zou dat in hemelsnaam onderzocht hebben?
Hoe dan ook, dit heeft niets met alcohol te maken, tenzij je rekent dat ook de darmen tot rust komen als je niet of weinig meer drinkt.

In dezelfde lijst met weetjes vond ik nog dat linkshandige mensen gemiddeld 6 jaar korter leven dan rechtshandige. Nou, da's lekker voor mij dan. Reden te meer om er wat van te maken zo lang het nog kan.

Wel grappig Spud, zo'n tweetalige stereo-ruzie.

Verder wens ik iedereen sterkte die het nodig heeft en nog meer plezier voor wie dat al heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen hier een dazig Houtje.

Gisteravond en vannacht had Zoon de game-marathon hier in huis, om 20.00 uur begonnen en om 8.00 uur gestopt.

Redelijk weinig troep ik moet nog even zuigen. Ze hebben zelf ontbijt gemaakt.

Mijn week loopt over en ik heb er last van:

zondag feestje dochter
maandag musical
dinsdag ouderavond
woensdag slotavond bij tandarts kies afgebroken loop met noodkroon verrek van de pijn
donderdag middag met vriendin naar arts was drama had een ingreep en moest ik op de adem coachen ligt mu met morfine plat ik moet het verbinden ga er zo heen
ondertussen de resten van de party opruimen
ik kon vannacht niet slapen
A. heeft waarschijnlijk de baan die hij zo graag wilde en is ook hyper

dus:

naar de vriendin (is nodig) en apotheek voor haar. Dan dochter halen bij vriendje. Zuigen kan later .
Vanmiddag naar bed. Slapen. en proberen geen migraine te krijgen.

Over een week ga ik op vakantie en moet ik fris zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy dank je wel, ik weet dat ik mag rouwen maar oh wat heb ik er soms een hekel aan, komt het net op een moment dat het eigenlijk niet uit komt.. ;)
de makkelijkste oplossing lijkt nog steeds om het weg te duwen en het gat te vullen, dit keer met eten
ben allang blij dat drinken geen optie meer is en daar mag ik ook wel rete-trots op zijn!!!
en dat ben ik ook!!!

Het is inmiddels driekwart jaar geleden dat ik me zo beroerd heb gevoeld en daar ben ik ook goed uit gekomen
mee speelt ook de diagnose die ik erbij gekregen heb en waarvan ik dacht , ja hoe naïef kun je zijn maar dromen is altijd leuk, dat dat mijn leven zou veranderen
dat ik door de medicatie en het accepteren van wat er is meer rust zou krijgen, ik dacht ook dat ik dat deed maar ondertussen ben ik juist door gaan denderen

dubbele rouw dus!

hollen of stilstaan, that's me en dat zal altijd zo blijven, maar wie weet word ik ooit iets bedrevener in het iets minder hard hollen en het iets minder hard stilstaan. ;)
en aangezien de vorige 'slechte' periode alweer driekwart jaar geleden is gaat dat me eigenlijk best goed af!!

Houtje, je lijkt ik wel, rustig aan he! en slaap ze vandaag!!

Hannah, dat is goed nieuws, heb je nu ook het idee dat de ontstekingen beter behandeld worden dan hier voor?
Fijn dat ze nu weten wat het is en dat ze de vinger aan de pols houden. Hopelijk komt nu het einde van het kwakkelen in zicht.

en pas op voor de adrenalinedip, want dat is zo ongeveer een van de grootste redenen om te gaan drinken
de spanning die weg valt en het lege gevoel daarna. Ga iets actiefs doen om die spanningen kwijt te raken, een stuk fietsen ofzo, jaha, lekker in de regen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hannah, slapen is ook goed ;)
en fijn dat de kids weer terugkomen!

als je het woord moeten te vaak gaat gebruiken dan is dat eigenlijk een signaal dat het teveel is en je rust 'moet' ehm, mag, inbouwen
ik mag vandaag mijn kasten opruimen en daar ga ik nu aan beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah ben blij voor je. het is nog steeds niet leuk natuurlijk maar wel heel fijn dat er niets kwaadaardigs is gevonden.

Rudy tuk ze, dat heb je nodig na zo'n kuur. Kun je al wel wat eten?

Wing nu je er toch even bent, ik had het er gisteren over dat ik het wèl fijn vind dat er rekening met me wordt gehouden.
Jij schreef toen dat dat eigenbelang is.
Jazeker, natuurlijk! Heel veel dingen zijn eigenbelang. Zelfs als je belangeloos iets voor iemand doet zit er nog eigenbelang bij, omdat het de meeste mensen (mij wel tenminste) een prettig gevoel geeft om iets voor een ander te kunnen betekenen.
Toch, in het voorbeeld wat ik gaf (mensen doen hun best om duidelijk tegen mij te praten) hoort ook het feit, dat ze daar zelf gemak van hebben. Ten eerste hoeven ze hun opmerking of vraag dan niet te herhalen en dat scheelt keelpijn en asem, en ten tweede krijgen ze dan een antwoord dat betrekking heeft op hun vraag of opmerking. Dus dat is voor iedereen prettig.
Ik vind eigenbelang alweer zo'n hatelijk woord, waarom niet gewoon de stelling dat je het elkaar plezierig kan maken voor zover dat mogelijk is?

Houtje, knuffel en :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan zijn we het eens Wingchun. Trouwens ik was het ook met je eens dat verse koriander bijna onontbeerlijk is in veel gerechten.

Ik ken eigenlijk geen mensen die zwelgen in hun goedheid, jij?
Eigenlijk alleen maar mensen die op een normale manier iets voor een ander overhebben. En datzelfde ook van een ander vragen.

Zo, over tot de dingen van de dag. Ik heb een hele doos vol cd's die mijn echtgenoot en ik sinds ons trouwen vorig jaar, dubbel hebben. Die ga ik straks verkopen bij een tweedehands cd-zaak.
Dit geeft mij de zenuwen want ik ben een slechte verkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...