Spring naar bijdragen

Zondag 12 juli 2009

Papillon

Aanbevolen berichten

Vie, ik moet al een eind teruggaan nu.
Er is veel gebeurt in m'n leven maar bij wie niet, kan nu best wat relativeren maar voordien niet.
Heb mijn ouders nooit gekend, ze hebben mij afgestaan voor adoptie. Mijn adoptieouders waren schatten, vooral make was mijn lieveling, ze is nu 4 februari overleden, doet erg zeer, mis haar zo.
Getrouwd, gescheiden, geen broers of zussen, geen kinderen. Enfin alles nog O.K.
In 1998 een nieuwe relatie begonnen, daar is het kwaad geschied, hij dronk erg veel en vooraleer ik het wist zat ik er middenin. Een vriend heeft me de ogen geopend, ik heb dan een einde gemaakt aan deze relatie. Blijkbaar had ik de smaak goed te pakken, de drank bleef parten spelen. Soms onder controle, maar meer niet dan wel. Eer je inziet dat je echt alcoholist bent gaat de tijd vooruit.
Weet nu dat ik niet normaal kan drinken, dus de hoogste tijd om vaarwel drank te zeggen.
Niet vanzelfsprekend, zeer moeilijk, maar... ik ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan alleen maar bedenken dat ik m'n honger daarmee oplos, Vie. Voor de rest heb ik een fantastisch leuke dag gehad en eigenlijk een fantastisch weekend! En morgen wordt het ook leuk, dus nee, volgens mij niks mis met m'n ziel op het moment. Eerder met m'n maag, die ik gevuld wil krijgen. :)

De taart is klaar! Hopen dat ik rap vol zit en morgen gewoon weer lekker een bammetje kan eten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn triggers zijn gewoonte triggers..

Een wijntje als ik thuis kom
Een wijntje bij het eten
Een wijntje naast me achter de pc
Een wijntje aast me aan de telefoon
Een wijtje als ik 'avonds laat thuis kom en
een wijntje mee naar bed.

Ik moet ze een voor een uitschakelen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha, zo ben ik eigenlijk ook pas echt aan de drank geraakt, door een veel-drinkende vriend. Maar het is natuurlijk wel zo dat het mosterdzaadje al in je ziel ligt. Je bent er zelf gevoelig voor, anders had je dat niet opgepikt.
Ja, veel mensen hebben verdriet en zielenleed en dat is niet uit te vlakken.
Het is alleen zo triest dat we in het begin van het drinken niet inzien, dat we het met verdoven nog veel erger maken. En pas als het al een verslaving is geworden, ja dan hebben we de gebakken peren. Hebben we een innerlijk probleem en nog een drankprobleem ook.
Ik zeg het maar simpel, zoals ik het voel.
Maar het is wel zo, als je stopt met de alcohol, je het verdriet van vroeger veel beter aan kan pakken.
Het komt harder aan, maar ook helderder en zuiverder. Dan kan je er iets mee gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over gek doen gesproken, ik ging altijd bier halen bij de friettent. Op een dag heb ik ze gevraagd (was toen dronken) of ze me de volgende keer geen bier meer wilde verkopen.

Na een aantal maanden gestopt geweest te zijn en wel m'n frietje daar kopen, kwamen ze naar me toe met de vraag.. Of hun bier misschien te duur was omdat ik niks meer kocht? :D

Tja, in m'n dronken bui had ik er geen rekening mee gehouden dat ze chinees waren en Nederlands met een dubbele tong al helemaal niet kunnen verstaan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja vie, zo zit t wel ja
zonder drank gaat dat veel beter inderdaad

er is zat wat ik nog niet snap Wing, af en toe wappert t gordijn een stukje open en heb ik weer meer inzicht in t geheel, dat moet ook niet te snel gaan, dat is best heftig hoor
kleine beetjes, t gordijn moet niet te hard openwaaien
anders is t zo allesverblindend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha ik ben gestopt met drinken in juli 2007. Maar juni vorig jaar heb ik op vakantie wat wijn en pastis gedronken. Was geen toevoeging aan het levensplezier, thuis ben ik er weer mee gestopt.
Dus officieel ben ik ruim een jaar zonder.
Maar het gaat mij er meer over: wat doe je met jezelf als je besluit niet meer te drinken?
Hoe ga jij om met je verleden en je toekomst? Je doet er nu bagatelliserend over, zo van, ja ja, iedereen heeft wel een verleden. Dat is ook zo, en het is ook meestal geen ramp op wereldformaat, maar voor jezelf kan het erg zijn.

Hee ik blijf hier nog een half uurtje, moet ook rekening houden met normale nachtritmes en een echtgenoot.

Overigens, Wing, ik weet niet of je nog op oorlogspad bent, maar wat mijn man over pizza zegt is: burp.

En Dar, er zaten ook heerlijke aubergines op en ja, artisjok-jok-jok :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, het kwam misschien een beetje verkeerd over, maar ik weet dat er vele mensen zijn die ergere dingen in hun leven meegemaakt hebben als ik. Als allen daarom moesten drinken, zo bedoel ik.
Mijn besluit om niet meer te drinken, ik wil terug diegene zijn die ik vroeger was. Niet meer wakker worden en geen flauw idee hebben wat er de avond voordien gebeurt was, waar was ik geweest, met wie had ik gepraat, gewoon vreselijk. Pas tegen de middag een beetje fatsoenlijk mens worden.
Ik wil gewoon weer kunnen genieten van de kleine alledaagse dingen.
Wat het verleden betreft, er zijn een aantal zaken die nog moeten verwerkt worden, met drank op lukt dat niet. Ik weet trouwens op dit moment niet hoe ik het zover heb kunnen laten komen. Er zal nog veel op mij afkomen, maar stap per stap zullen de puzzelstukjes wel in mekaar passen.
Alleszins niets overhaasten, en in de eerste plaats nuchter blijven. Dat is mijn prioriteit. Elke dag opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha allereerst welkom.

Niet alles uit het verleden maak iemand tot een alcoholist.
Dat jij inziet dat je een probleem hebt met alcohol.
En dat jij dat wil veranderen en aan wil werken is meer dan genoeg reden lijkt me.

Gaat je vast lukken, mede met steun van het forum!!!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Macha,

Ik voelde me hier ook snel thuis.
En ik lees wijze lessen hier hoor.

Ik wil het forum niet meer missen.
Ik ben 42 bijna 43 en woon alleen.
Mijn zoon woont sinds 2 jaar op kamers.

Ik volg de internet behandeling en ben net door gegaan naar fase 2.
Dus het gaat goed,.
Je zal er veel aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...