Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 juli


Lara

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

het klooster,

heel vaak wanhoop ik en prompt zie ik dan van die stichtelijke programma's op tv!
ooohhhh, wat lijkt me dat heerlijk, in een klooster, beetje rondwandelen, beetje mediteren, beetje klusjes doen..........

en dan ..

wordt ik wakker!!!!! yoediehoeeeee, energieniveau van 10

arme nonnen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Dar, ik zit al jaren in de WAO en je hebt gelijk hoor, ik zou een schema moeten opzetten.
Wordt aan gewerkt, sinds kort doe ik vrijwilligerswerk maar dat moet nog op gang komen, wel goed om weer onder de mensen te komen!
Mijn lichamelijke klachten zijn poly-artrose (artrose in zo ongeveer alle botten tegelijk) maar daar kun je heel oud mee worden. De psychische problemen zijn veel groter. Heb dan ook een uitgebreide therapie-geschiedenis met herhaalde depressies en in het verleden anorexia en boulimia. Dat is gelukkig echt van de baan (al blijft er altijd een klein stukje in je hersenpan zitten).
Soms heb ik het gevoel dat een nieuw leven bijna kan "vastpakken" maar dan ontglipt het me weer.
Woon alleen, heb geen boers of zussen en geen kinderen. Gelukkig wel een paar lieve vrienden en nu jullie ook daar bij DANK!
Soms is de eenzaamheid wel erg groot. Ook daarom vluchtte ik in de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat slapen van Henk herken ik.
Ik kan ook zo op de dag overvallen worden door de slaap. Dan moet ik van alles ondernemen om niet te knikkenbollen.

Het slapen 's avonds gaat steeds beter. In het begin enorm last van dromen.
Dat wordt nu minder.
Maar het dromen heeft ook een functie is mij verteld. En ik denk dat dat ook zo is.
Het is een stukje verwerken.
Ik accepteerd dat het gaat zoals het nu gaat.
Dat ik moe ben, dat ik overvallen wordt door slaap.
Heel soms, zoals vandaag als ik vrij ben kan ik er stiekem aan toegeven.
Dat is ook lekker. Toen ik dronk, moest ik zo nodig drank halen of zo nodig drinken om te overleven.
Nu mag ik lekker toegeven. Toegeven aan de vermoeidheid.
Maar acceptatie, dat is het belangrijkste. Niet te hard willen gaan en niet alles tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

dat is herkenbaar!

ook hier glijdt af en toe mijn nieuwe leven door mijn vingers, althans dat denk ik.
maar zo te lezen ben je al van heel ver gekomen en heb je al heel veel overwonnen, dat zijn geen kleine dingen die je zomaar aan de kant schuift.
natuurlijk willen we allemaal dat direct alles anders is en beter gaat.

ik ben ook zo een doos, ik neem een beslissing, hoppa en dan moet alles goed zijn, duhhhh
het blijft hard werken, het blijft vechten maar dat is het alleen waard als je wel de positieve dingen in ogen houdt!

Henk noemt het zijn dagelijkse kadootjes en daar heeft hij groot gelijk in!

probeer voor jezelf alle positieve dingen te benoemen, schrijf ze desnoods op je spiegel! potverdrie meerdere depressie overwinnen, anorexia en boulimia en dan nu de eerste stappen tot een alcoholvrij bestaan en straks vrijwilligerswerk beginnen!
hoeveel goeds wil jij in een week doen???

wees trots op jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap-aanvallen ken ik, ook op de raarste momenten. Wanneer ik er aan toegeef slaap ik inderdaad een half uur ofzo enben dan weer wakker. Volgens mij gaat dan gewoon mijn hoofd-pc ff blank. Niks mis mee, is denk ik nodig om te reloaden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tas, je hebt gelijk. Maar ik ben er ook zo 1 van alles of niets en kan mij moeilijk begrenzen, eis altijd het uiterste van mezelf. Haha dat kan ook niet anders als je in staat bent anorexia te ontwikkelen:D!

Lieve mensen ik ga uitloggen. Het is eindelijk droog, de honden eruit en dan alle rotzooi die ze gemaakt hebben met de modder van de afgelopen dagen opruimen.

Wens jullie een goede, droge dag en dank voor jullie reakties. Nu begin ik de dag tenminste weer met het gevoel dat ik er ook mag zijn.

:sun:
Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok,

ik moet even alles op een rijtje zetten

gisteren en eergisteren heb ik voor het eerst mijn SPV-er aan huis gehad, deze moet mij gaan helpen met het structureren van de administratie maar ook het huishouden.

nu ben ik als een malloot door mijn huis heengegaan want je wilt tenslotte niemand ontvangen in een rommelig huis.
maar nu is hier gisteren een bom ontploft, die kleine heeft gekookt en de spaghettisaus zit tegen het plafond, er liggen vier wassen die nog opgevouwen moeten worden maar ondertussen hebben de katten er heerlijk op geslapen.

ik moet dus vandaag met de grotte schoonmaak beginnen, zodat ik vanaf maandag volgens een rooster kan werken

:huh::huh: ben nog nooit in mijn hele leven gestructureerd geweest, zie dus als een berg ertegen op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nog ff dan: lach me een kriek om je Tas! Enne..... zo'n hulp zou ik ook wel kunnen gebruiken:D
Woon erg ERG klein en dan 2 viervoeters die overal haar, zand, gras, modder en wat dies meer zij deponeren, pffff. Geeft niks, als je je er maar happy in voelt. Maar soms is het dweilen met de kraan open.

Moi Dar, je genieten. Houen zo!

Nu ben ik echt weg.
Doeiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff, wat gaat het hier hard zeg.

ik kan het haast niet bij benen.

Ik herken het henk. Het duurt idd maar ongeveer een half uurtje en ineens is het weer over.
Sterker nog dan ben ik ineens weer klaarwakker.

Zo ik ga nu voor de actie.

Volgens een gemaakt lijstje:
- was ophangen
- nieuwe was in doen.
- boodschappen doen
nou en de rest zal ik jullie besparen.

Fijne dag allemaal.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...