Spring naar bijdragen

zondag 19 juli


Vie

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen allemaal,

Hier een koffie voor Henk.

@ Tasseke, wat ben je een mooi mens. Ik heb zoveel waardering voor de manier waarop je in het leven staat en de dingen doet. Ik vind het zo mooi om te zien dat jezelf aan het knokken bent om alles op orde te krijgen en toch die deur opzet voor een meisje en haar babietje. Je hebt een hoop warmt en liefde in je, misschien je je dat nog niet zo bewust of wil je het nog niet zien :), maar je hebt het wel. En het meest voorname, je deelt het met de mensen om wie je geeft. Dit is iets waar ik erg warm van kan worden. een hele bos met :present: voor jou!

Ik neem me vandaag ook voor de eerste te laten staan. Ik neem het me toch voor en het klopt ik heb me vaak niet aan de afspraak gehouden. En dat is dom. Maar het werkt bij mij beter, dan helemaal niets voornemen. Maar dit is mijn manier. Zo zit Hannah1 er anders in. Een weer een ander anders. Iedereen heeft zijn of haar manier. Fout of goed is er niet. We kunnen van een ieder leren, door als eerste te beginnen met luisteren.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Henk, toen ik vanmorgen heel vroeg even inlogde, zag ik net jou wegschieten, dat was om vier uur ofzo.
Heb je een kort nachtje gemaakt?

Wil er iemand een zelfgebakken boterham?
Je kan kiezen als beleg tussen: zelfgemaakte jam (peren/pruimen) of kaas of kipfilet met een sprinkeltje verse koriander.

Het vervelende van een vroege vogel zijn, is dat de meeste mensen liever willen uitslapen en boos worden als je ze wakker maakt.
Gelukkig zijn jullie wakkerder.

Tas, je bracht me op een idee: waar, o waar zijn mijn oranje gympen gebleven? Ik zal ze toch niet hebben weggegooid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha die marjo,

waar die douche al niet voor is :P

maar je hebt ook gelijk!
waarom zou je bang zijn?
waarom zou je je geluk afhangen of mensen jou wel of niet goed genoeg vinden?
jij ben mooi en goed genoeg voor de hele wereld
en als die wereld zijn ogen niet opendoet
heeft hij pech, want dan mist hij een heel mooi mens
maar jij hebt jezelf
wees daar trots mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha,

heb je het al met je man kunnen bespreken? het forum bedoel ik?

ik kan me goed voorstellen dat er partners zijn, die zich verwaarloosd voelen of misschien jaloers.
uiteindelijk ga je toch maar met je problemen naar wildvreemde mensen en fiets je voorbij aan het gevoel van je partner ( bedoel ik het algemeen).

houdt het bespreekbaar, leg het uit en probeer afspraken te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!
Hè, wat zijn jullie lekker bezig; ik duik in jullie gesprekken en dat is als een warme douche. Fijn:heart:
Heb mezelf giga geërgerd vannacht. Nu de vakantietijd is aangebroken is het op de camping waar ik naast woon belachelijk lawaaierig. Tot 02.30!!! Hoe kun je dan slapen als de bassen tot in je bed doordreunen en er dronken en gillende figuren over de parkeerplaats zwalken? GRRRRRRR:wacko:!
Vorig jaar had ik er niet zo'n last van..............nee! Wat 'n wonder, toen zoop ik mezelf in slaap!
En uigerekend in het weekend, hm, verkeerde sport gekozen zeker want dan moet ik er extra vroeg uit om in Duitsland met de hond te gaan trainen.
Sorry :$ moest ff m'n frustratie kwijt.
En nu rap verder want moet me nog aankleden, honden uitlaten en dan vriendin op gaan halen.
Wens iedereen een fijne, relaxte zondag, al lijkt de zon zich schuil te houden.
Laten we het zelf maar droog houden!
Sterkte voor wie het nodig heeft,
:present:
Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,

Mijn schat begrijpt niet dat ik dit forum zo broodnodig heb,
ik bekijk het van dag tot dag en tracht heel veel rekening met hem te houden.

Wat ik nu ervaar : als hij gedronken heeft ( bedoel niet stomdronken )
is het al een ander iemand, ik tracht hiermee om te gaan maar dat is best moeilijk.

Er is nog veel werk hier, met kalmte tracht ik hier door te komen.
Lukt wel hoor, er is geen andere keuze, en wie ben ik ?
Jaren gedronken, nu nuchter, een totale ommekeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Macha,

Ik herken je verhaal. Mijn partner vind het ook niet leuk als ik nu hele dage achter de pc doorbreng.

Ik heb het bespeekbaar gemaakt, zoals Tas het ook al aangaf. Dat heeft mij wat moeite gekost. Ik ben namelijk niet zo goed in het aangeven wat ik zelf graag wil. Ik schik me altijd naar de ander. Echter, nu heb ik dat wel gedaan. We hebben nu een balans waar we ons allebei in kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha,

soms denk ik wel eens dat de frustatie niet echt op het forum is gericht maar meer omdat je een andere weg gaat bewandelen!

je hebt samen dingen gedeeld, ook het gebruik van drank en nu neem jij een andere afslag!
en daar staat hij nu!
een beetje te dralen omdat hij niet weet wat het gaat brengen.

doet me denken aan een situatie met mijn ex, deze had ook een vetdrank probleem, op aandringen van mij stopte hij!
alleen ik niet, ik zag toen nog niet dat ikzelf ook een drankprobleem had, goh wat was ik opgelucht dat hij na zes weken weer begon! want ik snapte hem echt niet meer! achteraf was dat natuurlijk mijn probleem en niet de zijne.

ik herken dus wel de onzekerheid van je partner (of denk ik te herkennen).
houdt het gesprek in ieder geval open, probeer toch maar om hem mee te slepen in jouw nieuwe avontuur.
sterkte in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Henk, ik was even wat muziek aan het uitzoeken en teksten op internet, wie weet of er iemand wakker wordt hier in huis met een muziekje :moon:
Ik strooi even wat boterhammen met kaas rond.
Sorry Tas, ik heb geen aardappelen met peperworst, hihi. Ligt je dat niet zwaar op de maag?

Ja dat lijkt me dus ook heel moeilijk Macha, hoe een lieve schat je man ook mag zijn, om dit stoppen op je eentje te doen.
Ik dank de hemel op mijn knietjes dat mijn man geen drinker is, want echt, ik zou niet weten wat ik dan zou doen.
Zelf heb ik voor mijn huwelijk drie lange relaties gehad, alledrie stevige innemers, en de laatste nog een blower ook. Ik zeg trouwens niet dat jouw man een innemer is hoor, praat nu even voor mezelf.
Toen wilde ik eigenlijk ook wel stoppen met drinken, maar het is zo gek: als je zelf niet drinkt en de ander wel, dan krijg je van die rare discussies. Iemand die drinkt zit toch op een ander denkniveau en dat is lastig communiceren.

Natuurlijk doe je het stoppen met drinken uiteindelijk voor jezelf, maar het is wel fijn als je daarin steun vindt.
Fijn dat je hier wel begrip vindt Macha, en een heel grote, dikke, vette pluim voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem,

Hé ben ik niet alleen, de tijd zal wel raad brengen.

Wat is nu het best, 's avonds in bed liggen wegens te veel alcohol

of...

Aan de PC zitten en leerrijke dingen opsteken.

Mijn keuze is wel gemaakt hoor.


Een fijne dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, daar heb je helemaal gelijk in. Het hoeft niet de hele dag.

Daar sloeg ik ook een beetje in door (hoort bij mensen die verslavingsgevoelig zijn geloof ik ;). Maar weet je als je net stopt met drinken, althans dat had ik, moest ik van alles lezen over het stoppen met drinken enz. Gevolg: hele dagen pc en vooral niet praten. Terwijl die ander daar juist naar op zoek kan zijn.

Want stoppen is 1, maar het onderliggende probleem aanpakken is 2.

Nu hebben we een keurige balans, al zeg ik het zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha,

dat klopt, op de ene of andere manier blijven we kickjunken :D

ik doe ook alles vol overgave, pech voor jullie dus! klets de oren van ieders hoofd maar ik heb geen partner dus het kan ;)

maar ook ik moet balans zoeken al is het alleen maar omdat dochterlief ook achter de computer wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik klets ook wat af Tas, en ik heb wel een partner, maar die kletst nog meer dan ik, alleen niet hier. :)

Er schoot me een gedachte te binnen waarmee ik vandaag aan het werk ga.
Namelijk iets over me gekwetst voelen.
Er zijn dingen in het verleden gebeurd die me nog vrijwel dagelijks voorstaan, met mensen met wie ik het niet meer uit kan praten.
Het wordt tijd om deze gevoelens eens los te laten, of ze in ieder geval los van mezelf te zien.
Nou ja, ik heb het nog niet helemaal helder, maar dat komt nog wel.

En nu hou ik op met kletsen.
Een heel fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...