Spring naar bijdragen

woensdag 22 juli


HenkT

Aanbevolen berichten

Cryssie die situaties zijn zo herkenbaar, en ja, inmiddels kan ik er zelf wel om lachen. En om eerlijk te zijn, hoe gekker hoe beter, om er tenminste achteraf over te praten.
De diepgravende mailtjes die ik heb verstuurd of lallende telefoontjes, oeps!

Hoe pak jij het nu aan, je nuchter blijven?

Tenminste, als je nu thuiskomt, waar je vroeger dan wat te drinken had gepakt, wat doe je dan nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Overigens, Crys en Trees, heb ik vandaag een duidelijke kreet om aandacht geplaatst, waar vrijwel onmiddellijk op werd gereageerd, waar ik erg blij mee ben.

Maar niet iedereen is even brutaal als ik :huh: en ik kan me best voorstellen dat iemand zich soms genegeerd kan voelen.

Trees, alles OK met jou? Ja doe dat maar, die paar glazen water, ik zie ook liever een Trees die blij is met zichzelf, omdat ik dat fijn vind voor jou.
Veel plezier met de dagen met je dochter. Gaat je kleinkindje ook mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, nu wel? Heb ook een PBtje gestuurd....

Oeps, Vie, omdat ik niet geantwoord heb?
Er komt veel bij me binnen, zoals Spud het laatst zo mooi verwoordde...en als ik dan zie dat er al reactie gegeven wordt, en ik heb er zelf even de ruimte niet voor in mijn koppetje, dan laat ik het even zo.
Ik hoop echter dat ik waar nodig, wél op tijd reageer...dat probeer ik in ieder geval wel...en ik zit ook niet de hele dag achter mijn p.c....

Medeleven is er daarom niet minder om, hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nee Trees zo bedoel ik dat helemaal niet, ik wilde gewoon ingaan op de vraag van Crystal en jouw antwoord daarop. Omdat ik dat best een interessant onderwerp vind.
Totaal niet dat je niet op mij gereageerd zou hebben, hoe kom je daar nou bij!

Verder reageerde ik gewoon op jouw bericht over dat je nu best trek hebt maar het niet doet, en dat je binnenkort met je dochter op stap gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: Hoe gaat je dag inmiddels? Voel je je alweer een beetje beter dan eerder? Dat veel denken aan je man snap ik wel. Ik erger me hier ook aan bij mezelf... woon samen, maar mijn vriend zit elk weekend in het buitenland voor werk. Opzich went het wel, maar toch heb ik 't gevoel dat ik soms teveel met hem bezig ben, en me minder op mijn eigen dingen kan richten dan hij dat doet. Dan voel ik me echt zo'n afhankelijk wijf af en toe ... :)

Crystalclear: Aargh, wat een domme dingen doet een mens als ie dronken is he.. ik weet er zelf ook alles van... Het ergste zijn die telefoontjes met mensen die erbij waren, en dat je er amper nog iets van weet, en dat er dan langzaam van die vlagen terugkomen... Mijn doel is wel om niet meer in dat soort situaties verzeild te raken... Ik wil weten wat ik doe, en ik wil mezelf niet zodanig kwijtraken dat ik dingen ga doen waar ik eigenlijk niet achtersta...

Met mij gaat het alweer een paar weken de goede kant uit. Niet meer dan 2 glazen alcohol gedronken per dag met de helft van de dagen geen drank. Niet meer zo doorgeslagen dus, en geen domme dingen gedaan. Ik heb vakantie, maar heb gisteren 2 sollicaties op de bus gedaan waar ik van beiden vandaag al reactie had. Ik mag voor allebei op gesprek komen, jottem! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het lijkt hier wel PBland!!

Noa, goed voor je: 2 glazen drank per dag, en dan nog de helft van de dagen niet!!
Hou vol! Misschien heb jij nog niet lang genoeg gedronken, zodat je nog "terug" kan naar een sociaal patroon! Dat zou erg fijn voor je zijn, en in ieder geval weet je dat je waakzaam moet blijven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, toen mn vader vorig jaar om het levn was gebracht ben ik aan de wodka gegaan, het kon me geen f*ck meer schelen.
Na drie dagen niet gegeten te hebben en alleen maar wodka gedronken kwam ik op de bodem van de put terrecht.
Twee handen tilden mij op en hezen me overeind en hielpen me naar huis. Met zulke bemoedigende woorden waar ik nog tranen van in mn ogen krijg.

Wat ik je wil meegeven is, zorg dat de schade beperkt blijkt.

Ik wens je alle kracht toe die je nodig hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, fijn dat jij dat ook herkent.
Ik ben nog steeds een beetje ongedurig maar het is verder geen ramp. Wat zelfreflectie en ook een beetje om mezelf lachen.

Fijn dat je op gesprek gaat, succes!

Maar een vraag (puur interesse): je zegt dat je twee drankjes op een dag drinkt en de helft van de week, tralala, nou dat klinkt hartstikke netjes!
Maar hèb jij daar nou wat aan, die twee drankjes? Ik bedoel, voegt dat iets toe?
En echt, dit is zeker geen oordeel ofzo, gewoon omdat ik graag wil weten hoe jij dat ervaart.

En omdat ik tactloos tegenover jou lijk te zijn Charlie: ik vind het echt heel erg van je kleinkind. Je moet echter niet vergeten dat ik jou van een iets andere kant ken, en dat je me al eerder (dat zal je ongetwijfeld nog weten) enorm hebt laten schrikken met iets dat achteraf iets heel anders bleek te zijn. En omdat ik een fake-zelfmoord, zelfs als je je belabberd voelt, echt geen lolletje vind, kan ik het niet opbrengen om nu veel aandacht aan je te besteden, hoe erg het ook is. Ik vergeef veel, maar dat niet.
Nu kom je na misschien wel een jaar hier, je gooit dit verschrikkelijke op het forum. Ik weet niet wat ik hiermee dan moet. Dat spijt me, en ik denk wel aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Noa, fijn dat jij dat ook herkent.


Ik ben nog steeds een beetje ongedurig maar het is verder geen ramp. Wat zelfreflectie en ook een beetje om mezelf lachen.




Fijn dat je op gesprek gaat, succes!




Maar een vraag (puur interesse): je zegt dat je twee drankjes op een dag drinkt en de helft van de week, tralala, nou dat klinkt hartstikke netjes!


Maar hèb jij daar nou wat aan, die twee drankjes? Ik bedoel, voegt dat iets toe?


En echt, dit is zeker geen oordeel ofzo, gewoon omdat ik graag wil weten hoe jij dat ervaart.




En omdat ik tactloos tegenover jou lijk te zijn Charlie: ik vind het echt heel erg van je kleinkind. Je moet echter niet vergeten dat ik jou van een iets andere kant ken, en dat je me al eerder (dat zal je ongetwijfeld nog weten) enorm hebt laten schrikken met iets dat achteraf iets heel anders bleek te zijn. En omdat ik een fake-zelfmoord, zelfs als je je belabberd voelt, echt geen lolletje vind, kan ik het niet opbrengen om nu veel aandacht aan je te besteden, hoe erg het ook is. Ik vergeef veel, maar dat niet.


Nu kom je na misschien wel een jaar hier, je gooit dit verschrikkelijke op het forum. Ik weet niet wat ik hiermee dan moet. Dat spijt me, en ik denk wel aan je.





dank je Vie!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
woman

Charlie, toen mn vader vorig jaar om het levn was gebracht ben ik aan de wodka gegaan, het kon me geen f*ck meer schelen.


Na drie dagen niet gegeten te hebben en alleen maar wodka gedronken kwam ik op de bodem van de put terrecht.


Twee handen tilden mij op en hezen me overeind en hielpen me naar huis. Met zulke bemoedigende woorden waar ik nog tranen van in mn ogen krijg.




Wat ik je wil meegeven is, zorg dat de schade beperkt blijkt.




Ik wens je alle kracht toe die je nodig hebt...





thanx woman!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Tine, door jarenlang overmatig alcoholgebruik


verandert de werking van je hersenen.


Een alcoholist zal dus nooit op dezelfde manier op drank kunnen reageren


als iemand die nooit of met mate gedronken heeft.




Er staan wel wat artikelen onder Tips en adviezen hierover.


Ook via internet kun je informatie vinden over hoe dat zit.



op je "genotscentrum" worden extra receptoren aangemaakt om al dat alcoholgenot te kunnen verwerken, bij de eerst de beste borrel worden die allemaal weer actief,en heb je er minstens 10 nodig om ze allemaal weer even tevreden te stellen! idem drugs,nicotine etc.
met naltrexon hou je de boel een beetje koest,maar dat dempt ook opiaten en dat is voor een evt,ziekenhuisopname wel interessant om te weten,want morfine werkt dan in eerste instantie ook niet!
dus verplicht "hondenpenning"dragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: Op de een of andere manier heb ik wel iets aan die 2 drankjes ja. Als ik helemaal niet drink dan ben ik zo ontzettend veel in mijn hoofd bezig met het niet drinken. Terwijl nu ik het zo doe en mezelf toesta om er dus af en toe 2 te drinken... dat geeft me op de een of andere manier rust. Want er bestaat op deze manier geen taboe op het drinken, ik keur het voor mezelf ook niet af, ik hoef niet perse tegen dat ene glas te vechten, ik kan gewoon in de kroeg zitten en wat drinken, ik hoef niet gelijk alles te vermijden, het is dus minder een gevecht... het verlicht de druk op de ketel om het nog maar op een andere manier te zeggen.

Ik denk misschien dat het bij mij ook te maken heeft met wat Trees zegt: misschien is mijn patroon van drinken nog niet zover ingesleten... dat ik nog terug kan naar gewoon sociaal drinken... Ik hoop het eigenlijk wel... in ieder geval ben ik door dit forum véél bewuster geworden van de risico's. Ik lees hier dagelijks de ellende die alcohol kan aanrichten... Dit doet wel iets met me, en ook hoe ik tegen alcohol aankijk... Ook door de internettherapie ben ik er nu veel over aan het nadenken...

Het voelt goed voor mij op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@noa: ben best jaloers, ik heb al zo vaak geprobeerd om maar een paar wijntjes te drinken en altijd verviel ik weer in mijn oude 'gedrag'. Hoop dat dit forum je bij de les houdt.

@trees: je hebt gelijk, maar het viel me zo op dat er hier veel mensen zijn die vaak alledrie die eigenschappen hebben. Maar wat weet ik ervan? Ben geen psych en ken iedereen natuurlijk niet goed. Het komt op mij zo anders over dan al die mensen die ik in mijn omgeving (en toch ook wel heel goed) ken. Misschien is het wishfull thinking van mij om te kunnen analyseren waarom sommige mensen eerder gevoelig zijn voor verslaving.

@vie: ik geniet altijd van jouw berichten. Je lijkt me een heel puur mens. Om antwoord te geven op je vraag: ik vermijd de supermarkt en haal mijn boodschappen nu bij de kleine winkelier die geen alcohol verkoopt. Ik ga voorlopig alle sociale contacten uit de weg, in elk geval met die mensen die zelf ook van een borrel houden. Gelukkig ken ik nog wel een paar mensen die zelf helemaal niet drinken. Ik heb mijn familie uitgebreid op de hoogte gebracht. En dan ben ik heel bewust bezig om wat oude hobbies op te pakken en zeg steeds tegen mezelf: zie je, dit is leuk en dit had je met drank op niet gedaan. Ik probeer ook zoveel mogelijk naar de voordelen te kijken. Lukt vooralsnog aardig, maar bijvoorbeeld vrijdag as. zie ik mijn toekomstige ex-man om wat zaken door te spreken en ik merk dat ik er nu al mee bezig ben om mezelf wijn te beloven als ontspanning of als beloning. Erg irritant. Wat heeft jou echt goed geholpen qua activiteiten om niet te drinken?

@allemaal: vanavond op Ned 2 'de vloer op'. Schijnt ook goed te zijn voor zelfontwikkeling (uiting, vertrouwen en weet ik wat meer) door aan theatersport te gaan doen. Iemand ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Crystalclear ik heb jaren geleden aan theatersport gedaan.
Echt heel erg leuk.
Publiek kreeg bij ons natte sponzen met een emmer water en rozen en mocht die naar ons gooien. We hadden toen nog competitieverband, ene plaats tegen de ander bv Haarlem tegen Alkmaar en een jury die de boel saboteerde en de meeste sponzen kreeg toegegooid.
Publiek bepaalt net als bij de Lama's wat voor emotie, personage, lokatie, moordwapen etc.
Erg leuk, goed voor je zelfvertrouwen en je adrem reactie vermogen.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,ik heb hier nog en vuiliszak vol met kersverse bruine ouessant-wol,ff spinnen en gaan met die pennen!
Wat een noodweer gisteren,ze kunnen hier wel goed racen, maar riolen aanleggen ho maar !maandenlang lag alles open,en bij de eerste de beste plensbui spoten de deksels van de docheputjes,en stond de hele vleugel blank.

wie zei er nou laatst dat je nog langdurig thyamine moet blijven slikken? en waarom dan? en wordt dat wel weer afgebroken dan? mijn bloedspiegel was sky-high!

Mijn therapie schiet ook geen f@ck op,grafiekjes invullen en zo en ondertussen wordt ik met enorme hoeveelheden lorazepam rustig gehouden,en dat werkt niet,voor de buitenwereld ben je aardig mak,maar in mijn bol is het een razende drukte,en daar wordt je moe van! gigantisch!
Zal het nooit meer doen hoor,maar één gelukzalige dag met een fles vodka,verstand op nul,blik op oneindig,lijkt nu heel aanlokkelijk,gewoon even rust!!! weet niet eens meer wat dat is!

Morgen scootmobieltjes uittesten,allemachtig wat zijn die dingen duur zeg ! moet hem helaas zelf betalen want ik heb al een aangepaste fiets,en die wil ik nog niet kwijt,want daar heb ik ook een aanhangwagentje bij,vroeger voor een kratje bier,tegenwoordig voor potaarde en plantjes,kan nog verbazend veel in,moet je niet duintje op moeten want dan wordt het een beetje zeuren in de bovenbenen!:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...