HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Soms loop in 's nachts naar het VictoriepleinAls kind heb ik daarnamelijk gewoond.Aan vaders hand zijn zoon te zijn,op moeders schoot te zijn beloond.Om niet. Om niet is het,dat ik hier ga,De vrieskou in mijn jas laat dringenAlsof de tijd zich ooit zal laten dwingenTerwijl ik roerloos in de deurpost sta.Om thuis te komenEn zo simpel is de gangOm tot dit moeilijk inzichtte geraken; Dat ik geen kind meer ben;dat ik verlang.Naar iemand die nooit kon bestaan:Een jongetje dat alles goedzou maken,de tijd die stilstond en hem liet begaan.Ischa Meijer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 weet jemet een dipje is t net als met trek je hoeft er niet bang voor te zijnneem es rustig de tijd om er naar te kijkente voelen wat t met je doet of wil doenen dan besluiten welk pad je wilt bewandelentrek hoeft niet persé gelijk wegeen dipje ook nietvaak is t gewoon goed te zijn waar je bent"Mens durf te leven" t is anders maar een vlucht, naar de drank of juist weg ervanhup uit die tunnel, snel naar t lichtvluchten kan niet meerdas ook een liedje heff zoeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 juist Wingzijn met wat is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Hoi allen, ik kom ook weer eens binnenvallen. Heb het nu best moeilijk dus ik dacht ik probeer toch eens mee te schrijven hier. Zit nu braaf aan het water en heb al wel wat afleiding gezocht maar op dit moment zou ik me het liefst totaal lam zuipen. Kan ik dat hier trouwens zo opschrijven? Of is dat teveel een trigger voor jullie? Mocht dat zo zijn dan haal ik natuurlijk gelijk weer weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 en ik heb niet eens gedronken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Ben nu Dark Side of the Moon van Pink Floyd aan het downloaden. Mijn ex wou die LP/CD persé houden, leve internet. Die zet ik zometeen lekker op en val dan heerlijk in slaap. Hoop dat Tas iig veilig is aangekomen.Slaap lekker allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Dat liedje zit al dagen in mijn hoofd!"Vluchten kan niet meer,'k zou niet weten hoe,'k zou niet weten waar naartoe....................(???)Zelfs de maan staat vol met kruiwagentjesen op Venus zijn instrumentenop de aarde zingt de laatste vogel in de laatste lente....(Refr.)Van Frans Halsema en Jenny Arean. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 hoi Iriswat is er aan de hand dat jouw verslaafde deel zo graag de baas wil zijnof wat is er aan de hand dat je gezonde deel t zo moeilijk heeft?je zit aan t water, je bent goed bezigtrek is niet meer dan dat als je er niet aan toegeeft en dat gaat wel weer weg ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Hoi Iris. Goed dat je komt kletsen. Gooi alles eruit wat je kwijt wil. Van mij mag je alles zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 the great gig in the sky, prachtigst nummer is dat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Hey Kirk, heb jij je onderschrift veranderd of valt het me nu pas op?Is een grote waarheid, weet er nog een die Sailor misschien wel aardig vindt:"Om doel te treffen moet je midscheeps rammen"! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Ik denk dat het komt omdat ik morgen een feest heb. Mijn broer viert dan zijn verjaardag en dan wordt er flink gedronken en daar zie ik best wel tegenop. En ja dat ik nu wil drinken is omdat ik even niet wil voelen. Ik wil niet voelen dat eigenlijk niet durf want sja dan zien ze mij, gewoon zoals ik ben. Dat vind ik dus doodeng! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 ben je aan t vluchten dan Sara? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Thanks Sara. En Henk mooi dat je het in tweeën splitst Je gezonde deel en dat andere deel. Zo had ik het nog niet bekeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Stien, ik ken je nog niet maar van Harte Gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 er is niets mis met jou zoals je bent natuurlijk Irisje bent t niet gewend misschien je niet verdoofd te vertonendat zou kunnenvan alle opties die je nu hebt is drinken wel de minst slimme heje kan dat makkelijk zonder drinken, echt waarals t te moeilijk is loop je een keer een feessie mis, dat is ook geen rampmaar ook een wijze optieals drank te veel trekt moet je zorgen dat je daar bent waar de drank niet isdan ben je overmorgen trots op jezelf en zo groei je ieder goed besluit watals je jezelf dat toestaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Nee Henk, juist niet meer!Heb dat de laatste 3 jaar wel gedaan van hot naar haar, antidepressiva, alcohol enz.Nu langzaam bezig weer kennis te maken met mezelf.Ik hoef in elk geval niet naar een pretpark: zit regelmatig in een achtbaan van emoties.Maar dat hoort erbij. Heb vaker diep gezeten, maar toen zonder alcohol.Dus ik kan het wel aan (pfff moet je mij horen...............). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Iris, ben het helemaal eens met Henk en zo mooi als hij het verwoord kan ik het je niet zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 er zit in jou werkelijk een verslaafd deel wat verslaafd wil blijvendie doet goed zijn best, zeker als je gezonde deel een beetje zwak isdan pakt de AAP aanAutonoomAddictieProcesals je een tijdje niet drinkt ga je dat ook wel inzien, welke redenen er waren om te drinken wat helemaal geen redenen waren, dat was de verslaving die je voor de gek hield Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Oh ja, Henk: jammer dat je ervan afziet want ik zou best eens een stukje gedragn willen worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Bedankt Henk, dat je zegt dat er niets mis met me is zoals ik ben. Terwijl je me niet eens kent Verder heb je natuurlijk gelijk dat ik niet moet gaan drinken, dat ga ik ook niet doen. Dit feest wil ik niet missen dus ik ga er dwars doorheen ( idd mooi onderschrift). Verder heb ik geen mensen om me heen die niet drinken dus als ik dat zou gaan doen dan isoleer ik mezelf nog meer. Daar heb ik sowieso al moeite mee daar werk ik aan door middel van therapie. Ik vind mezelf niet genoeg waard en dat moet veranderen. Voorheen had ik de zekerheid dat ik me na een tijdje wel lekker zou voelen tussen de mensen als de drank zou gaan werken maar dat is nu geen optie en dat helpt op langere termijn natuurlijk ook totaal niet. Verstandelijk weet ik het, geloof ik, wel . Maar gevoelsmatig is het een heel ander verhaal. Tis confronterend om niet meer te drinken en jezelf onder de loep te nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 ja dat geloof ik ooit toen ik zo 18 19 was dacht ik echt dat ik dat kondat werd een erg pijnlijke ervaringik moest blijkbaar al jong leren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 ja dat is zeker confronterend Irisje weet inderdaad al wel waar de schoen wringtop t echte nivo zeg maardaar is gerust wat mee te doenzonder drank is dan wel confronterend maar t geeft je ook heldere inzichten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Heel herkenbaar Iris. Maar ga jij morgen nou eens nuchter (letterlijk en figuurlijk) kijken naar al die mensen die wel drinken en vraag je daan eens af waarom ze dat wellicht doen? En misschien vind je ze dan ineens een stuk minder geweldig en jezelf een stuk beter. Nu eens aan de andere kant staan en zien hoe mensen veranderen met alcohol op. Vaak een ontnuchterend schouwspel. Jij hebt dat niet nodig, jij mag er zijn zoals je bent!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iris Geplaatst 24 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2009 Ook jij hebt helemaal gelijk Kirky. Ik denk dat ik me misschien eens wat meer mag gaan verdiepen in mijn verslaving. De therapie die ik volg is niet echt gericht op verslaving waardoor ik nu steeds denk dat het allemaal wel meevalt. Wat natuurlijk niet zo is want anders had ik het er niet zo moeilijk mee. Dat merk ik pas nu ik helemaal gestopt ben. Dat je Familie zo met je meedenkt is top! Bij mij werkt het helaas niet zo. Alcoholisme zit in de familie en ze nemen het daardoor niet echt serieus. Ook is het bij "ons" ( familie en vrienden) heel "normaal"om veel en vaak alcohol te drinken. Dus ik moet daarin veel gaan veranderen en doorzetten voor mezelf. Mezelf juist wel serieus blijven nemen maar dat is soms erg moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden