Spring naar bijdragen

Maandag 27 juli


CC

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi, gefeliciteerd met jullie huis met tuin!

AR, succes met het zoeken naar een andere baan. Je weet maar nooit wat voor leuks er nog uit komt rollen, al is het nu natuurlijk onzeker en vervelend :present:

Geronimo, welkom en succes!

An, ik doe met je mee, een drankVRIJE zomer!
En het lijkt misschien dan wel eens moeilijk als iedereeen om je heen zo'n kouwe klets neemt, maar het is veel fijner om het koppie helder te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik meld me weer eens even.


Safi, Leuk woningruil voor beide partijen. Denk wel aan de buren met die korf met fikkie. Niet iedereen houdt van brandlucht.

An, we houden stand en komen nu eindelijk voor onszelf op.

Hannah, Spud, Vie, Rapilos, Soothe, Kirky, Tapas, Houtje, Orleando, Floortje, Slofje, Carolien, Adam, Anna, Rudy en alle anderen veel of weinigschrijvend, Al verdwijnen jullie helemaal uit zicht, ik blijf aan jullie denken en jullie zitten in mijn hart 'for ever'.

Nieuwe forumleden, Welkom en succes bij het halen van jullie doelstelling. Een leven zonder dat bocht is echt waar veel beter en veel boeiender dan met. Geef jezelf een kans.


Ik ben begonnen met mijn computer. Nakijken van welke bestanden ik wil behouden, de kinderen hebben al aangegeven wat ze willen houden. Ik probeer nu onder de 4 Gb te komen door op te ruimen. Veel heb ik al weggesodemieterd. Ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch een deel op een dvd te zetten. Dat zal ik dan met al de foto's doen en de documenten zet ik dat op de usbstick. Dan kan ik het allemaal nog vanavond doen. Morgen of overmorgen kan ik dan alles naar de eerste backup terugzetten (vlak nadat alle programmatuur was geïnstalleerd). Als dat alles naar behoren werkt, ga ik het zaakje openmaken en de hardware vervangen en toevoegen. Mijn virusscanner weer installeren en mijn pccleanprogramma. Als alles dan naar behoren werkt, dan ben ik klaar. Zo niet, dan gaat het terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe dan ook, nadat ik dat ding goed onder handen heb genomen, zal het weer lopen als een nieuwe. Ik kan toch contact met jullie houden middels mijn laptop.
Bij deze activiteiten is nuchterheid zeker vereist. Aan die eis voldoe ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond inmiddels, iedereen...
Zeg Safi ? Hebben ze bij jullie een weggeefffwinkel?? Nooit van gehoord hier hoor , het zuiden des lands.
Wilde je ook zeggen dat ik dit stukje erg mooi en helder geschreven vindt,

Geronimo ik kan je de gratis internetbehandeling aanraden, die heb ik en velen met mij hier gedaan.
het is anoniem en je krijgt een geweldige kijk op je verslaving en de fouten in je leven die je naar de drank doen grijpen.
Soms zijn het maar kleine veranderingen of bemoedigende woorden die een groot verschil maken.
Ik heb hier 1.5 jaar intensief meegeschreven en gelezen.
Het is mijn familie geworden.
Nu kan ik het dagen met rust laten maar als er iets spannends gebeurt in mijn leven moet ik nog steeds hier ook vertellen.
Het is een warm forum met fijne mensen en soms hebben we ruzie.
Daar leer je van want het is net het echte leven hier.
Met kwetsbare mensen die eigenlijk ook zo verschrikkelijk sterk zijn omdat ze hier zijn.
Omdat ze toe durfden te geven dat er iets fout zat/zit in hun leven
omdat ze door hier te schrijven of simpel weg mee te lezen er wat aan doen

Dat is mijn toch erg korte indruk al hier.....FIJNE AVOND IEDEREEN!!!!
En ik heb er weer bijna dag 3 opzitten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Moosszz,

Ja, het was jouw verhaal wat me heeeeel bekend voorkwam..
Ik heb ook een drugsverleden, ik heb van mijn 16e tot 22ste op bijna dagelijkse basis speed gebruikt, daaruit ( om toch maar in slaap te kunnen vallen) is mijn alcoholverslaving gegroeid. In die periode heb ik ook een abortus gepleegd. Ik had gezworen dat nooit meer te doen, maar vorig jaar ben ik opnieuw zwanger geraakt en ( allebei de keren door mijn vriend, we zijn 10 jaar samen) en heb ik me door mijn ouders laten overhalen opnieuw een abortus te doen...zij weten echter niet van die eerste keer..
sindsdien ben ik he-le-maal het noorden kwijtgeraakt. Ik word gek van schuldgevoelens, dat had ik na al die jaren niet eens verwerkt, ik zou niet weten hoe ik mezelf 2 keer moet vergeven.
Koopziek ben ik ook al enkele jaren...sinds ik werk, ik kan op 1 dag makkelijk 200 euro uitgeven.
Ben laatst met een vriendin op stap gegaan...om er de dag erna achter te komen dat ik 175 (!!!) euro gepint heb ( herrinner ik me niet meer helemaal) en gespendeerd aan drankjes...voor haar en mij..dushu..
ik kan me wel een beetje inleven als ik jouw verhaal lees ja..haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Anneloes.
Heb je daar ook hulp of therapie bij, om dat te verwerken?
Ik weet van een vriendin hoe dat erin hakt, en dat het niks helpt dat ik zeg dat ze zich niet schuldig hoeft te voelen.
Dat is iets wat je zelf moet verwerken, maar dat hoeft niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ikke maar weer ush, keifijn man kirki om overdag nuchter te slapen en lekker helder na te denken weer toch....
En Mika KOP OP, pik het op waar je gebleven bent.....Kijk naar velen hier, het kan gebeuren....

Probeer een beetje mee te blijven lezen om jullie onderlinge gebeuren wat beter te begrijpen, maar heb overdag genoeg getypt voor morgen erbij Haha....op naar morgen voor HET gebeuren/geregel waar ik als een reus tegen opzie maar MOET gebeuren, en dat nu .(Ach en dan zegt dat ...gelukkig andere stemmetje , duh;)HEERLIJK AFLEIDING NIET THUIS ZIJN , EVEN ERUIT )..
Saf je hebt me aan het nadenken gezet om die cursus ush op te zoeken ...Dacht altijd dat je daar weer veel voor moest betalen .Zoiets als prive arts ofsow.......
Druppel?????? Bij de arts geweest, behoefte om te vertellen of heb ik er echt overheen gekeken.....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wil niets horen van alcohol, het gebruik, het misbruik e.d.
Ik moet direct stoppen, wil ik ook wel, maar minderen lukt erg goed. Hij wil echt niets horen daarover.
Ik kan dus niet eens vertellen dat ik bezig ben met de internet behandeling, hij weet het, maar legt het naast zich neer. Het feit dat ik forum, daar mag ik het ook niet over hebben.
Voel me toch steeds meer erg alleen.
Terwijl hij op de andere momenten erg lief met me is....vreemd.
Hij wil wel met zijn moeder praten, terwijl zij nooit zo close is geweest.
Enne, ja heb hem daar over gevraagd, hij wil er met mij niet over praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Kate,
Nee, hulp heb ik hiervoor niet.
ik weet dat ik eigenlijk hulp zou moeten krijgen, want alleen is het soms teveel..vooral omdat alleen mijn vriend en ik het hele verhaal kennen..
In augustus studeer ik ( hopelijk, als ik het nu volhoud om niet meer te drinken) af...dan wil echt eens tijd voor mezelf nemen, ik ben moe!
Hoe was jouw dag?
gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: anneloes
hey Kate,

Nee, hulp heb ik hiervoor niet.

ik weet dat ik eigenlijk hulp zou moeten krijgen, want alleen is het soms teveel..vooral omdat alleen mijn vriend en ik het hele verhaal kennen..

In augustus studeer ik ( hopelijk, als ik het nu volhoud om niet meer te drinken) af...dan wil echt eens tijd voor mezelf nemen, ik ben moe!

Hoe was jouw dag?

gr.

be true to yourself, it`s all you`ve got- Janis Joplin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik ben er ook weer ff.
Beetje nare dag vandaag, dan is t toch goed om hier ff mee te kunnen lezen..
Zou zo graag nu ff.............maar ik doe het niet, want t lost niks op.
Mika mag ik jou is vragen (ondanks we elkaar niet kennen), waarom ben je gister toen je trek kreeg ook niet naar het forum gegaan???
Ik ben nieuwschierig juist omdat hier mensen zijn die wel naar je willen luisteren en hopelijk je er ook van af kunnen houden..
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx..ik probeer vol te houden.
Afstuderen is zo dichtbij nu..ik MOET dit echt volhouden nu.
Ik ben blij dat ik naar het forum ben gekomen, voel me nu alweer een stuk beter dan een uur geleden
bedankt allemaal, lieve mensen!!

quote:


Be true to yourself, it`s all you`ve got - Janis Joplin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn he, ik ben ook blij dat ik hier mijn ei gewoon open en eerlijk kwijt kan en er nog baat bij heb ook.....Voor mij is het echt lang geleden dat ik smaandags niet gedronken heb/had...Was mijnj "vrije"dag en dan mocht ik zoiesow van mezelf ...Deed het andere dagen ooook wel met weer een ander axcuus...Besef ook meer en meer dat OOK ik zoveel verslavingsgedrag vertoonde...schaam schaam......maar we gaan er weer voor op naar dag 4... voor sommige weinig voor mij erg lang Haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...