Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Dat is niet zo mooi Akelei.Ik heb in een grijs verleden een manisch depressieve vriendin gehad.Dat was diep lijden.Ze gebruite lithium.Punt is dat ze de medicatie steeds stopte.Ze kon in de manie de hele wereld aan. Dus kapte ze de medicatie, daarna kwam de dodelijke depressie.een blok graniet, haar woorden.Sterkte er mee. Of drank slecht is weet ik niet.Maar ik zou geen extra risico inbouwen.Sterkte en slik de pilletjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 het is de balans die je moet zien te vinden en de acceptatie dat als de balans er niet is dat je soms dingen moet doen die je niet leuk vind om de balans weer terug te krijgen, verstandig zijn ipv doen wat je gevoel je ingeeft.Dat wil ik niet altijd en dat kan knap lastig zijn!!!!Op het moment ben ik dodelijk saai weer braaf bezig met te doen wat ik moet doen, op tijd naar bed, rust reinheid en regelmaat, ik vind er niks aan maar voel me wel beter dan de afgelopen weken.Uiteindelijk weet ik dat ik me wel weer beter ga voelenEigenlijk is het hetzelfde met drank, braaf niet drinken en weten dat het me op de lange termijn wat oplevert maar niet op de korte termijn.maar wat is verstandig zijn soms toch verschrikkelijk vervelend en roept het enorm veel weerstand op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Trusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 en nu in het kader van de structuur de hond uitlaten en mijn huis opruimen!en dan zo mijn bed in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Trusten Tapas. Structuur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Op de valreep meld ik me ook nog even. Allereerst Bako van harte gefeliciteerd.Ben vandaag naar de Efteling geweest, dankzij de weersvoorspellingen die gelukkig helemaal niet klopten was het heerlijk rustig en hebben we nergens langer dan 5 minuten hoeven wachten. Dochter en ik hebben echt genoten. Ben nu wel bekaf maar nuchter bekaf en dat is zo veel beter. Toen ik nog dronk (met gemak 1 literfles wodka per dag) ging ik ook wel maar was ik na een paar uur zo moe en sjagrijnig dat het voor niemand meer leuk was.. Dit zijn o.a. de beloningen van het niet drinken, echt kunnen genieten van dingen.Oh ja deze is nog voor Els last van jeuk over je hele lichaam duidt echt serieus op leverfalen en ik kan het weten want ik heb 3 weken met alcoholische hepatitis in het ziekenhuis gelegen en nog zo'n 3 weken daarna last van jeuk gehad. Dus hoog tijd te kappen nu. Enne mocht je ook last hebben van 'spiders' (rode vlekjes die eruit zien als een spinnetje) dan weet je zeker dat je lever het zat is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Spider naevi, is echt foute boel. Heel fout.Jeuk ook. laat de lever eens checken.Jeuk, kan ook suiker zijn.Hermie, papier hier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Soothe heb het hele park al van papier ontdaan. Dochter vond het zo leuk ze leek wel een teletubby: nog een keer nog een keer;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Mooi Hermie, dat is nuchter leven.Men vindt weer dingen leuk.Lang geleden, dat ik daar ben geweest.Ik was er als kind. Zelf kinderloos! dan ga je niet zo snel.Hoewel, voor een volwassene ook leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Een heel interessante discussie vanavond. Ik heb gelezen. En ik ben toch maar blij dat ik mij strikt aan mijn medicatie hou. Elke ochtend mijn AD en elke avond mijn AP. Het houdt mij redelijk stabiel. Mijn psychiater maakte de vergelijking met suikerziekte en het trouw innemen of inspuiten van insuline. Nou voor mijn hersenziekte is serotonine een factor van belang net als insuline bij diabetes. Hormonen bepalen kennelijk een flink deel van ons functioneren. Ik ben voor therapietrouw. Al ontken ik niet dat ik ook momenten heb van ´wat heb ik eraan´. Dan denk ik na en kom tot de conclusie dat ze mij toch behoeden voor mijn zwarte gaten. Het heeft echter veel tijd gekost eer ik aan mijzelf kon toegeven dat ik nu eenmaal ziek ben. Mijn alcoholisme was een van de symptomen en al is dat onder controle, het gevaar van een terugval ligt steeds in een klein hoekje. Heb ik al enige keren ondervonden. Ik word niet meer boos op mezelf, ben er niet blij om, maar heb geleerd te accepteren.Het liefst, en daar hebben de meeste mensen het heel moeilijk mee, zou ik niet meer willen bestaan. Voor dat deel van mij vraag ik geen begrip van mensen die dat niet kunnen opbrengen.Voor vandaag sluit ik af en wens iedereen een goede nachtrust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 quote: Originally posted by: HermieOh ja deze is nog voor Els last van jeuk over je hele lichaam duidt echt serieus op leverfalen en ik kan het weten want ik heb 3 weken met alcoholische hepatitis in het ziekenhuis gelegen en nog zo'n 3 weken daarna last van jeuk gehad. Dus hoog tijd te kappen nu. Enne mocht je ook last hebben van 'spiders' (rode vlekjes die eruit zien als een spinnetje) dan weet je zeker dat je lever het zat is! Juist, en daarom reageerde ik zo fel.Zelf niet doorhebben hoe ernstig het is en dan toch doordrinken.Ik vind dat dan ZO enorm erg.Mijn reactie zal wel niet zo goed geweest zijn, maar ineens kwam het wel heel dichtbij.Ik ga naar bed. Was een goede avond en drank weerstaan.Had absoluut geen trek, maar moest toch weer bewust de keuze maken.Interessant wat jullie allemaal schreven vanavond.Doeg doeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Corinne: pas op je zelf he? Ga naar de arts als je depressie te ernstig word!!EN GA PRATEN !!!! Hier kom je zelf niet zomaar uit.Maak me zorgen om je !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Dag Dag, ik ga ook slapen. Ik stort in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Hannah volgens mij heb jij mijn telefoonnummer, je kan me nu nog bellen als je wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Daarom schreef ik het ook An, echt niet omdat ik er trots op ben. Ik hoop dat Els het ter harte neemt want de weg die ik heb afgelegd was zowel lichamelijk als psychisch loodzwaar en dat wens ik niemand toe.En met deze woorden ga ik nu heerlijk slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Truste An en Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Welterusten Hermie/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Jij ook Hermie,Gisteren zat ik tot 2.30 uur te forummen. Leerzaam, maar veel te laat .STRUCTUUR. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Soothe en NU HOP het bed in!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Kirky slaapse.Vanacht komen er geen deurwaarders. Een stukje rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Oei oei, ik ga al hoor.Buenas noches. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Kirky ben je er nog??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Oke stuur ik je even een PB mom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Ik heb vanavond meegelezen.Het was een leerzame avond.Fijne discussie, en veel herkenbare dingen gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Ja ik jou ook al weer.Nou even opluchtig, moest het even navragen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden