Spring naar bijdragen

donderdag 30 juli 2009


HenkT

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 289
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

okeej Coothe maar dan wil ik nog wel ff Kate qouten:

Stja, over wel of niet op het forum schrijven onder invloed. Ik weet het niet. Het is niet verboden door tactive en er zijn er meerderen die maandenlang met enkele consumpties op geschreven hebben

Verder zal ik me der niet mee bemoeien, wil geen problemen erbij, en hou het zelf nuchter....
kan me wel voorstellen dat het triggerend werkt maar sja, dat zijn veel dingen hier toch...Die triggernd voor de een of de ander kunnen zijn..
Sorry zal wel aan mijn onvermogen tot rea denken liggen vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet verboden door Tactive!
Het is een soort huisregel.

Het dient geen enkel doel deze info en is weinig helpend!
Er zijn teveel mensen met problemathiek. Deze wachten niet op het opentrekken van de eerste.
Of dat om elf uur of vijf uur is, doet niet terzake.

Dit is geen gemis an betrokkenheid of invoelvermogen.
Ze kan rustig haar biertje drinken (liever weggooien)

En ja er zijn mensen, die af en toe iets drinken, dat is mij bekend.
Deze maken geen gewag van het opentrekken van flesjes!

Dat wordt niet gewaardeerd.
Ik sta in deze niet alleen.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook onder invloed geschreven en kreeg dezelfde reacties.

Dat is niet waar het om gaat. Drink in stilte.
Maak geen gewag van het opentrekken van blikjes en flessen.

Els kan rustig schrijven, maar we hoeven niet te weten,aan de hoeveelste ze bezig is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Me er toch maar even tegenaan bemoeien. Als mensen kunnen stoppen zonder hulp van het forum, dan kan het forum wel opgedoekt worden. Ook ik zat nog flink aan de inname toen ik mijn eerste schrijfsels schreef. Vragen van hoe doe je dat, wat kan mij helpen. Een maand lang heeft het geduurd eer ik over de streep getrokken werd. En het zijn de mensen op het forum geweest die mij handvatten gaven. Al die mensen ben ik dankbaar om hun steun.

Mensen komen hier, omdat ze beseffen dat ze moeten stoppen met drinken. De omgeving zegt al genoeg keer: stop er mee! Maar niemand vertelt hoe dat te doen is.

Het gaat er niet om of mensen schrijven onder invloed. Het gaat erom wat mensen schrijven.

Als je mensen wegstuurd die nog drinken en ook nog drinken tijdens het schrijven op het forum, dan haal je nou juist die mensen nog verder in de put. De omgeving van de alcoholist begrijpt er weinig tot geen snars van. Mogen deze mensen dan a.j.b. hier komen lezen en hun vragen stellen.

Met voortdurende afwijzing is nog geen enkele alcoholist nuchter geworden. En iemand afwijzen is het tegendeel van ondersteunen, waarvoor dit forum is opgezet.

Wat ik niet op prijs stel is reclame voor alcohol of iets anders, beledigend schrijven en dies meer. Dat zie ik de nuchteren nog het meeste doen. Zie hiervoor de voorwaarden van Tactive, waar ik mij helemaal in kan vinden.

Zo mijn mening staat er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moos: geweldig dat gedicht van jou.

Els: OOK ik hoef niet te weten dat je aan de eerste zit.
Al drinkende hier schrijven vind ik zowiezo geen goede optie.
Je merkt zo als iemand heeft gedronken en gaat schrijven.
Ergens werken die hersens dan niet meer normaal.
Ook adviezen en goede raad met 'drank in de man' is dan zinloos.
Ik verdoe dan mijn tijd.
Meestal reageer ik ook niet op mensen die hebben gedronken.
Sla ik gewoon over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloooooooo durft nu niemand meer iets te zeggen, nou ik heb de huisregels eens doorgelezen en daar staat alleeen dat je geen drank of drugs mag promoten, ook al ben ik nieuw mag zij mij gewoon...desnoods pbén als ze steun nodig heeft in haaaar proces....
Groeten, ook al zijn we nieuw hoeft het btoch niet elke x zo....

Al;s eerder gezegd , benieuwd hoeveel van de oude garde niet eerst ooit met drank op geschreven hebben.......Kijk dronken schrijven, beter niet HELEMAAL MEE EENS maar dit?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik ook wel hoor, ik ben ook nieuw, maar dat mag geen probleem zijn toch?
Els heeft het moeilijk en wij kunnen haar misschien overtuigen waarom uitstel en uiteindelijk afstel nodig is. Dat het nemen van die eerste de roep naar de tweede is, enz.
De routiniers kunnen met hun ervaring zelfs vertellen welke fases zij doorlopen hebben en een hoop angst wegnemen. Ik ervoor dit forum als een krachtig hulpmiddel waar ik persoonlijk al veel aan heb. Een paar mensen in het bijzonder. Safidepafi wil ik bijvoorbeeld met name noemen, omdat die mij wel bijzonder "aangepakt" / geraakt heeft. Ook via prive berichten. Echt meerdere schoten in de roos.

Stoppen doe je natuurlijk zelf, maar ik ben nu bloedserieus en wend alle hulpmiddelen aan die ik maar krijgen kan. Ik heb er steun aan. Veel steun. Gek genoeg alleen het thuisfront niet, maar verder AA club, ADB online hulp, ADB forum, Refusal, Naltrexon, Psychiater, huisarts en vanaf vanmiddag ook vitamine B1.

Is dat rijtje ook geschikt voor jou Els? Ik begrijp je en leef met je mee, maar er moet iets gebeuren he? Uitstellen moet je niet langer doen. Overweeg Refusal eens, ik heb het ook op advies van anderen (van de AA). De angst voor de "ziekte" doet mij van de alcohol afblijven, zeker weten. Ik ga het gebruiken zolang ik nog niet zeker ben van mijn doorzettingsvermogen en karakter. Heb het hard nodig nu, is alles of niets voor mij dus !

En jij dan Els, hoe groot is je motivatie, heb je ook bijzondere redenen of vond je het gewoon wel eens tijd worden.......?

In ieder geval sterkte en wat mij betreft heb je geen spreekverbod. Hoop dat jouw dokter harde waarheid zal spreken zoals Safidepafi dat tegen mij deed.

Succes, Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er geen site's voor ex verslaafden dan, voor degene die er niet tegen kunnen om nog gebruikers/stoppers/minderaars aan te horen.....
Zo is het net iemand die altijd rookte en nu een hekel heeft aan iedereen die rookt, kom op zeg...voel me echt aangevallen, vandaar dat ik in de verdediging schiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens verstandig te lezen moosszz!


Moosszz, Inderdaad, er schreven en schrijven er meer met drank op.
Ik ook vroeger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar het ritueel beschrijven, de couleure locale!
Het opentrekken en nuttigen van consumpties
kan achterwege blijven.

Iedereen kan en mag hier schrijven (wie ben ik?)
Iemand met een slok op, pik ik er toch wel uit, dan reageer ik niet, dat is zinloos.

Ga niet in dramathiek vervallen of er niets kan op het Forum.

En lees eerst goed!!

Ook Els is welkom, maar ik wil verschoond blijven van de genuttigde en nog te nuttigen consumpties.
En... ze zou het beter door de gootsteen kunnen spoelen.
We zijn hier om een positieve insteek te geven.
Als je wilt stoppen, moet je stoppen.
Niet eenvoudig, zeker niet. Maar het moet eens kunnen lukken.
En dat staat en valt met de eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verval niet in drama hoor, daar ben ik te uhhh voor, maar heb inmiddels al naar meerdere nieuwe rare opmerkingen gelezen, en als ik oudere dingen teruglees dan denk ik sja......

Maar okeej ik zou het idd ook niet doen, ( je gebruik beschrijven, profileren......)
kan me niet herinneren dat ze iets echt beschreven heeft buiten dat ze de eerste erg lang uitgesteld had op aanraden van de rest gister....Nou dat vindt ik al heel wat...
Verder neem mij niet te serieus heb ook mijn eigen ding....Maar voel wel bepaalde dingen hier wat niet zou moeten kunnen op een site als dees...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe :heart:
Ik sluit me bij jou aan.

Ik hoef ook niet te weten hoeveelste borrel iemand neemt.

En wat betreft de mensen die AdB zijn, waarom zouden die een ander forum op moeten zoeken?
Dit forum is voor mensen die serieus aan hun alcohol probleem willen werken.


En drammen en mee moeten lezen dat iemand typt als een 12 jarige die aandacht wil krijgen kan ik ook niet goed tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje niet meer geschreven maar ben zo af en toe wel eens wezen lezen. Ik heb zelf op 22-01-2009 mn eerste laten staan en sindsdien geen drank meer aangeraakt.
Ik had al eerder op eigen houtje pogingen ondernomen met afbouwen en minderen, beperken tot het weekend en/of feestjes en al dat soort ongein meer. Eind van het liedje was dat ik eind vorig jaar op een standaard zat van 2 flessen rode wijn, niet van die kinderachtige maar goede cabernet du chauvignon a 14%. dag in dag uit zoop ik 2 van die flessen leeg. Overdag werkte ik en taalde ik er niet naar en had ik verplichtingen buitenshuis kwam ik die (meestal) ook na maar zo gauw ik thuis was dan ging de fles open en ik ging niet naar bed voor er 2 fleesen leeg waren, dan moest ik wel naar bed want de drank was toch op. Ik had nooit meer dan 2 flessen in huis uit zelfbescherming want als dan fles 2 leeg zoyu zijn zou fles 3 ook open gaan en dan zou ik doorgaan tot ik omviel. dat betekende dus dat ik elke dag naar de winkel moest om vino te scoren en zelf daar had ik een meganisme in dat ik de ene dag hier ging en de andere dag daar en weer de volgende dag op weer een ander plekje want wat moesten de mensen toch wel niet denken.
Ik sta inmiddels een half jaar droog, heb in dat half jaar genoeg voor mn kiezen gehad, er zijn momenten genoeg geweest waar ik normaal gesproken een glaasje extra gedronken had. Ik heb dat niet gedaan, Ik drink niet meer, daar hou ik me aan vast. Ik heb gelukig de draai kunnen maken in mn hoofd naar deze gedachte.
In het begin is de gedachte er nog wel eens van: "Ik mag niet meer drinken" maar die is nu niet meer in me nu is het van: "Ik drink niet meer!" en dat is een hele andere gedachtengang.

Ik ben begin dit jaar naar TACTUS gegaan heb me daar gemeld en een afspraak gemaakt, daar kreeg ik te horen dat ik een verwijsbrief van de huisarts nodig had, die had ik helemaal niet. heb contact gezocht met een huisarts hier en gezegd waarvoor ik belde, ik heb 5 minuten een gesprek gehad met de man en hij heeft me de brief gegeven. De avond voordat ik naar mn eerste gesprek ging nog gauw even een fles wijn leeg gezopen en dat is de laaste fles geweest die ik heb aangeraakt.

Ik hoef niet meer, ik wil niet meer en ik kan niet meer. Tuurlijk heb ik ook nog wel eens trek momenten maar die wegen niet op tegen de gedachte hoe ik me dan morgen zal voelen, ik ben al zo lang zo goed onderweg, ik ben trots op mezelf en dat laat ik me niet vergallen door bachus.

als je wilt stoppen is al dat gelul van afbouwen en minderen slechts een excuus en vraag ik me af of je het wel wil. er is maar 1 manier en dat is rigoreus en in 1 keer. eventueel met hulpmiddelen en zeker met hulp van anderen.

MVG
JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Zie er uit als een waggelende anorexia maar ben blijkbaar niet kapot te krijgen want hier ben ik weer. Denk dat als ik dood ga dat ik dan nog overeind blijf en ze me om moeten duwen hahaha.

Proef een broeierig sfeertje hier ondanks dat het hard waait maar dat waait wel over hoor.....Niks mis mee om elkaar de waarheid te zeggen maar hoop wel dat we respect houden voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...