safidepafi Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 sorry Lindemoeilijkwacht op een goed moment dat je zelf niet kwaad meer benten zeg b.v. dat hij nu oud genoeg is om een eerlijk gesprek aan te gaanen vertel eerlijk dat je je zorgen maakt geschrokken benten wat dat met je doetlaat goed duidelijk voelen hoe bang je bent van het nieuws wat je hebt gehoordpas als het tot hem doordringt dat je echt bang bent ga je hem vertellen dat het bericht over hem gaaten wil je graag weten hoe hij erover denkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Hallo allemaal, een goede avond.Tsjee Linde wat een situatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Dank voor het meedenken kirky en fruitvlieg.In de tussentijd heb ik iets bedacht.Ik weet zeker dat mijn zoon er zelf niks over zal zeggen.Hij weet hoe ik over harddrugs denk.In de loop van de avond vraag ik hem gewoon wat hij gebruikt heeft.Dat ik nl kan zien dat hij iets heeft gebruikt!Het zal me vrees ik niet veel verder brengen.Hij zal ontkennen!En dan loop je altijd te waarschuwen voor een mogelijke verslavingsgevoeligheid bij je kinderen!Nou als er èen is die op moet passen is dat mijn zoon enjuist hij denkt dat hij nooit maar dan ook nooit verslaafd zal raken!ik heb er eeb hard hoofd in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Goh Xienix hoe is het met jouw? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Safidepafi, ik heb jouw hele verhaal even gekopierd naar een wordbestand bij mij, zo heb ik van verschillende anderen ook spreuken en stukjes gekopierd.Ik print deze uit en gaan mee naar de brijderopname!Ik heb veel aan dit soort stukjes, heel mooi om te lezen als ik het even niet zie zitten!Top hoe het met jou gaat nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Lief van julie om mee te denken.Zoonlief is inmiddels al even thuis en ligt in bad.De thuiskomst was al opvallend, hij kustte me, dat doet ie nooit!Hooguit een hug.Verder was hij nogal druk, onrustig en ontweek oogcontact.Praattte heel luchtig over zijn verblijf.Hij was samen met het vriendinnetje op haar kamer, zijwoont op kamers.Mijn zoon is 18, zij wordt binnenkort 18.Na een tijdje koetjes en kalfjes gebabbel zei ik datik vond dat hij er wat "doorleefd"uitzag en vroeg ofze middelen gebruikt hadden.Alleen wat geblowd zei hij, niks bijzonders.Niks om je druk over te maken.Toen stoof hij naar boven om in bad te gaan.Ik ben ongerust maar wil het goed aanpakken dus maar evenberaden op de volgende stap.Als ik nu vertel dat zijn vriendinnetje het verteld heeftkrijgt zij onmiddellijk de wind van voren!Mijn zoon heeft nog een hoop te leren als het aankomtop het verantwoordelijkheid dragen voor zijn eigen daden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Linde, ik zou een gesprek met hem aangaan, maar niet nu. Doe het op een moment dat je wat rustiger bent, en er wat over hebt nagedacht voor jezelf. Zeg dan tegen hem dat je het weet, en hou het gesprek dan erg bij jouw eigen gevoel. Dus ga niet met verwijten enzo strooien, en wordt zeker niet boos, dit zal niks oplossen. Hij zal dan in de verdediging springen, en misschien wel weggaan... Als je hem duidelijk kunt maken dat je veel van hem houd, en bang bent voor wat het met hem doet... dat kan een hoop meer oplossen. Niet dat je moet verwachten dat hij er gelijk mee stopt. Hij is 18 en zal nu zijn eigen keuzes maken. Maar als hij zwaar in de fout gaat zal hij in zijn achterhoofd weten dat zijn moeder er voor hem is. Dat hij bij jouw kan aankloppen, etc. Dit kan een cruciaal verschil maken in een later stadium. Want waarschijnlijk is hij nu gewoon aan het experimenteren, en ziet daarom de gevaren nog niet in. Hij heeft het nodig zijn eigen fouten te maken, en daar van te leren. Nougoed... probeer er dus de nadruk op te leggen dat je van hem houd, en daarom bezorgd bent, maar ook dat je erop vertrouwd dat hij de goede keuzes maakt. Dit vertrouwen uitspreken is ook erg belangrijk, denk ik.Tenminste zo heb ik het ervaren toen ik zelf zwaar aan de drugs zat... op een bepaald moment heb ik mijn ouders alles verteld, en ik heb als een grote steun ervaren dat ze op deze manier reageerde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Danjewel Noa en Hannah.Ik denk dat je gelijk hebt Noa, bovendien spreek je uit ervaring,dat neem ik serieus.Verwijten zullen zeker niet helpen en gewaarschuwd heb ik al vaak en veel.Ik zal het aanpakken zoals jij zei, dat lijkt me goed.Nu moet ik even ruimte maken voor een erg ongeduldige dochterdie onmiddellijk en wel onmiddellijk moet smnen.kom later nog terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Is er nog iemand aanwezig? Ik krijg echt nergens antwoord op lijkt wel, van de week schreef ik een heel stuk over de relatie met mijn moeder en daarna nog een paar keer wat geschreven maar geen response.Ik zeg het maar zo hoor want ik baal er een beetje van.Voel me momenteel wat alleen zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 He Els, ik ben de laatste tijd niet meer zoveel op het forum geweest, en heb jouw berichtjes dus ook gemist. Soms komt het voor dat er niet gereageerd wordt. Vaak komt dit door de chaos, of omdat mensen jou bv nog niet zo goed kennen, maar vaak ook is het niet duidelijk waarom... maar ik zou het je in elk geval niet persoonlijk aantrekken! Al snap ik dat het moeilijk kan zijn als je iets persoonlijks post en er dan geen reactie komt...Ik denk dat iedereen zich wel eens een beetje gepasseerd voelt, ik heb dit zeker ook wel eens ervaren.Dus, hopelijk blijf je gewoon posten, liefs Noa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Hai Noa, Ja ik snap het deels ook wel, laatst postte ik iets vrij intiems maar toen werd pal daarna de nieuwe lijn geopend voor de volgende dag.Ook een paar keer gehad dat iemand anders met een probleem binnenkwam en daar flink op in gegaan werd en zodoende mijn post wegebte zeg maar.Zal zeker niet kwaad bedoeld worden maar ik had even behoefte net in een praatje aangezien ik vandaag voor het eerst kennis heb gemaakt met mijn begeleider van de brijder en ik me een beetje eenzaam voel omdat ik vroeger dit gedeeld had met mijn moeder waarmee ik dus geen contact meer heb en ook niet wil hebben.Dat dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Was het een goed gesprek met je begeleider? Jammer van je moeder... ik weet niet wat er aan de hand is, maar kan me voorstellen dat de relatie soms zo complex ligt dat je echt geen contact meer wilt hebben.. misschien zijn er andere vrienden of familie in je omgeving die je in zo'n geval kan bellen?Voor de rest is het hier op t forum vaak ook wel een zaak van ons-kent-ons... Mensen die hier dagelijks tientallen berichtjes posten, kennen de rest van de mensen die dit ook doen erg goed, en zullen dus eerder reageren op de mensen die zij goed kennen. Dit is natuurlijk ook wel logisch, maar zorgt er wel voor dat nieuwelingen sneller over het hoofd worden gezien...Toch lees ik dit forum nog steeds wel elke dag over. Ik heb zelf het meeste aan de berichten die gaan over het stoppen met alcohol en de problemen die hierbij komen kijken... als het hierover gaat pik ik er meestal wel iets van op. Nou fijne avond nog, ik blijf nog wel even hangen, Liefs Noa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 En Linde, ik voel me vereerd dat je mijn reactie serieus neemt. Het lijkt me erg moeilijk om een zoon te hebben van die leeftijd... ik kan alleen praten vanuit mijn rol als kind.Veel succes/sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Ik ben er ook weer Els.Ik had gewerkt vandaag, en dan heb ik savonds de pc nodig om mijn rapportages te tikken.Aangezien mn andere pc nog niet terug is van de maker, moet ik of/of doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Els: ik denk dat het nog wel mee valt allemaal, je krijgt best wel reacties.Schrijf er dan duidelijk bij dat je duidelijk verlegen zit op een reactie.Ik ga naar bed, heb heel de avond zitten eten. Nou ja, hapje hier, hapje daar.Ben plofferig, maar niet gedronken en dat voelt nu goed.De onrust is ook weg. Echt een paar dagen mee gelopen.De hormonen, ja ik weet het, komt elke maand terug.Ik hang de vlag uit als ik daar eens vanaf ben.Morgen ben ik weer normaal Kan ik mijn leven weer oppakken.Nu welterusssssssssssssten, doei doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Wing De laatste tijd wel idd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Slaap lekker An.Fijne dromen.Enne morgen begint dus weer met een lach. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Ojee Els, jammer dat het zo gelopen is.Er zal wel e.e.a. aan vooraf gegaan zijn dat je geen contact meer wil (sorrie, ook ik heb je berichtjes gemist). Was het een goed gesprek met je begeleider?Tsja je moet het je inderdaad niet persoonlijk aantrekken, ik heb ook wel berichtjes waar niemand op reageerd, terwijl het wel fijn was.Het komt, zoals in een eerder bericht vermeldt door de chaos. Berichten lopen door elkaar heen. Maar.....daarom is er een PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Lara: ja morgen begin ik met een lach!!! #@$# Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 En akelei, je hebt gelijk. Soms wordt het gezien als geleuter, maar het helpt da´s waarHey Lara,hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Hoi Mika,Ja moe, maar goed.Ben vandaag de hele middag op pad geweest voor mn bijbaan. Had ik even aan de kant geschoven een poosje, maar ben wel weer tevreden over de dag.En hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Hai Noa, mijn moeder is niet mijn echte moeder, die overleed toen ik 2 jaar was.Mijn (2e) moeder en ik liggen elkaar niet, ze deed zich altijd voor naar de buitenwereld als de 'fantastische' moeder maar binnenshuis trapte ze me op slinkse wijze de grond in en dat doet ze nu nog.Ik ben daardoor behoorlijk onzeker geworden waardoor ik heel snel uit huis ben gevlucht en in een totaal foute relatie beland uiteindelijk. Veel geweld etc.Het heeft erg lang geduurd voor ik mijzelf weer wat vond en nog steeds heb ik twijfels.Wel weet ik dat ik niet meer contact wil met haar, ze heeft het best bij haar nieuwe vriend dus daar maak ik mij niet druk om meer.Ik heb een streep gezet onder het verleden, eigenlijk al toen mijn vader zes jaar terug overleed.Hij was mijn alles.Ik heb zeker heel fijne mensen om mij heen maar ik wil ze niet te vaak 'lastig' vallen en ik vind het juist fijn om hier te praten met mensen die het begrijpen.Begrip is er in mijn omgeving maar echt snappen is een tweede.Ik ben gewoon gespannen, onzeker en ook bang voor het as. afkicken.Hoe kan dat nou, Els zonder haar biertje, Els opgenomen en totaal geen privacy, hoe is dat afkicken, hoelang hou ik het vol enz enz...vragen en nog eens vragen.Ik laat het maar op mij afkomen en ga ervoor, meer kan ik niet.Gewoon een duik in het diepe maar dan van een hoge duikplank zeg maar.Hannah, sorry dat moet mij echt ontgaan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karin1 Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Mika, die begeleider van mij! Haha, ik overweeg heel veel gesprekken met hem.Leuke man! Klikte goed Weer een meevaller dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Ja wel okee Lara,Vandaag een terugvallertje gehad, had ergens nog een drankje gevonden (vanmiddag) , zucht.Schaam me dood voor mezelf.Daarna doorgebeten en niets meer gedronken.Ga nu weer een nieuwe start maken met niksniksniks.Vandaag mijn ouders uitgezwaait, gaan op vakantie voor 3 weken.Mag op de orchideeen van mijn ma letten (heb er zelf zowat 20), dus dat komt wel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2009 Avond saam!Els, het is een vaker gehoorde kreet dat mensen het gevoel krijgen "genegeerd" te worden! Niets is echter minder waar: (bijna) alles wordt wel gelezen...maar het is ook wel heel veel om overal op in te gaan! Als je echt antwoord wilt hebben (zoals Twisty van de week) zet dat er dan bij, dan zal je zien hoe gauw je reactie hebt!Zo, hier weer een droge dag! Het wordt al weer wat normaler, minder een "issue". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden