Spring naar bijdragen

Donderdag 6 augustus

tasseke

Aanbevolen berichten

Kom. Ik laat me maar eens langzaam in het privé zwembad glijden.
Morgen vroeg op om de blokhut van onze aanwezigheid te ontdoen.
De gastvrouw komt weer op huis aan. Wij terug naar de caravan!

Ik heb het goed, als werkloze zwerver zoals mijn zoon me laatst typeerde.
Want we hadden vette lol! :)

Have a nice one!
Enjoy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha Marjo, wat ben je toch een leuke lieverd, hihi
Ik zal een briefje op mn raam plakken met jouw tekst hihi.
Welke schilder of loodgieter wil bij mij de bloemetjes uit mn dakgoot plukken ??

quote:

Originally posted by:
marjo

Ik denk dat er best wel schilders of loodgieters zijn

die bloemetjes bij jou uit de dakgoot willen plukken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he Wyoona, ik vind die 5 max ook wel veel hoor op een dag... als ik er 5 op heb dan zit ik echt al tegen het dronkene aan (met mijn 55 kilo..) Het lukt me dan meestal ook niet meer om te stoppen, en ik slok er zo nog 5 achteraan, dat is dus niet de bedoeling...

Voor mij is het minderen een manier om niet gelijk te falen wanneer ik er eentje drink, maar het is geen manier om toch nog maar af en toe lekker tekeer te kunnen gaan ofzo. Het belangrijkste is voor mij dat ik het onder controle hou, en dus niet steeds zo doorsla...

Ik ben me sinds ik hier post, en door de internetbehandeling al veel bewuster geworden van mijn patronen van drinken, en de redenen dat ik het doe. Dat heeft denk ik tijd nodig om te verankeren in mijn bewustzijn. Ik begin steeds meer in te zien hoe dom drinken eigenlijk is, en dat ik me meer zou ontwikkelen als mens wanneer ik ermee stop.

Dan zit ik maar eens in een lastige (sociale) situatie, dan ben ik maar eens angstig, of verlegen, of weet ik even niks te zeggen, of sla ik een raar figuur. Niks mis mee eigenlijk toch :) zolang je jezelf maar niet onderuit haalt, dat is denk ik het belangrijkste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Marjo nu ik het terug lees zag ik dat ik dit mooi had verwoord. Wauw en dat voor een pleeg,.Wss had ik met schrijven meer kunnen verdienen maja ben maar een simpel druppeltje en heb goed werk gedaan voor de kankerpatienten.

Leve de dapperen wil ik er wel ff in houden hier want we zijn erg dapper door op dit forum te komen en vooral te blijven met de goede wil.

Ik ga door voor de koelkast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Noa, ik ben nog minder zwaar dan jij, dus het hakt er nu goed in ja, al dacht ik dat ik het net zo goed aankon als vroeger (aar of 9-10 geleden)... vroeger dronk ik rustig mee mee de grote jongens hoor! en vroeger had ik nauwelijks katers. maar nu moet ik aan mezelf toegeven: hallo!! je ben niet meer 23 jaar, je kan er minder tegen en nou moet je daar naar handelen: ook als het gezellig is; Ăłf naar huis, Ăłf vanaf dat moment aan de frisjes! (nog beter: eerder op de avond al afwisslen met frisjes).

Ja minderen is voor mij nu de keuze, voor mezelf en vanwege de omgeving die zelf ook behoorlijk wat afborrelt. als ik nu bij bepaade groepen vrienden of op werk zou zeggen dat ik geen druppel meer wil, dan zou ik heeeeeeeeeeel raar aangekeken worden. Nu kan ik tenminste "stiekum" minderen, ik zeg gewoon niets maar mocht ik een drankje weigeren en ze zeggen "waarom" dan klets ik er wel omheen: morgen vroeg op, of dit zou al mijn ....zijn, terwijl ik er nog maar 1 opheb, en zo. Misschien laf, maar ik heb geen zin om verantwoording af te leggen aan mensen die zelf ook veel drinken maar misschien een fractie eerder naar huis gaan dan ik.
oh ja: en veel afspreken met vriendinnen die zwanger zijn; voel je je nog solidair ook!

jij heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wyoona, wat ik de afgelopen weken heb gedaan in drinkend gezelschap is mijn glas zo lang mogelijk vol laten staan. Dat werkte echt goed, ik dronk drie keer zolangzaam als de rest van de mensen en kon steeds zeggen: nee dank je ik heb nog.....

quote:

Originally posted by:
wyoona

Ha Noa, ik ben nog minder zwaar dan jij, dus het hakt er nu goed in ja, al dacht ik dat ik het net zo goed aankon als vroeger (aar of 9-10 geleden)... vroeger dronk ik rustig mee mee de grote jongens hoor! en vroeger had ik nauwelijks katers. maar nu moet ik aan mezelf toegeven: hallo!! je ben niet meer 23 jaar, je kan er minder tegen en nou moet je daar naar handelen: ook als het gezellig is; Ăłf naar huis, Ăłf vanaf dat moment aan de frisjes! (nog beter: eerder op de avond al afwisslen met frisjes).

Ja minderen is voor mij nu de keuze, voor mezelf en vanwege de omgeving die zelf ook behoorlijk wat afborrelt. als ik nu bij bepaade groepen vrienden of op werk zou zeggen dat ik geen druppel meer wil, dan zou ik heeeeeeeeeeel raar aangekeken worden. Nu kan ik tenminste "stiekum" minderen, ik zeg gewoon niets maar mocht ik een drankje weigeren en ze zeggen "waarom" dan klets ik er wel omheen: morgen vroeg op, of dit zou al mijn ....zijn, terwijl ik er nog maar 1 opheb, en zo. Misschien laf, maar ik heb geen zin om verantwoording af te leggen aan mensen die zelf ook veel drinken maar misschien een fractie eerder naar huis gaan dan ik.

oh ja: en veel afspreken met vriendinnen die zwanger zijn; voel je je nog solidair ook!

jij heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga trouwens voorlopig weer even voor volledig droog.
Tot 1 september in ieder geval, zodat het weer in mn systeem komt, dat is voor mij haalbaar en te overzien, en op 1 september plak ik er vast wel weer een maandje aan vast.
Gelukkig weet ik dat als ik een afspraak maak met mezelf dat ik me daar ook aan hou. Dus dat is wel fijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wyoona (ik heb even niet verder gelezen dus misschien heeft iemand dat al gezegd) waarom niet de waarheid zeggen!? al mijn vrienden weten het, boom in, het is nou eenmaal zo en je bent er goed mee bezig, kan je van sommigen niet zeggen dus wees juist trots en geen smoesjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook weer voor 0 %!
An, pactje? En wie nog meer wil!...

Ik zit lekker in de tuin, boek van Stephen King erbij, maar wél met een ventilator met verlengsnoer op me gericht, en in de schaduw!
Ik heb mijn haar de afgelopen dagen steeds korter geknipt, want ik werd gek van dat natte haar in mijn nek! Vanmiddag maar even laten fatsoeneren bij mijn kapper! Ze zal wel op me mopperen, maar dat meent ze toch niet!

Ik ga koffie zetten, heerlijk in mijn volautomatisch espresso-machine. Die maalt ook zelf de bonen!
Als je jezelf een cadeau wilt doen voor het niet-drinken, dan is dit wel het summum hoor! Voor mij geen senseo meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Els, mensen vertellen het vaak niet in hun kennissenkring omdat ze toch de reacties een beetje vrezen!
Bovendien moet je er niet aan denken dat je baas het te weten komt...
Ik heb wél tegen familie gezegd een tijdje niet meer te drinken, en aan een paar heb ik gezegd dat ik alcoholiste ben, en daarom dus niet drink!

Charlie zei het ooit: geef me een glas en ik drink een emmer!
Nu ben ik ff weg, tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had laatst iets in mijn boekje geschreven

Als het even niet zo goed met me gaat, blijkt dat ik(mijn gedachten) steevast ronddwaal in tijdsgebieden waar ik óf niets meer te zoeken héb, óf nóg niets te zoeken heb. Daar ongecontroleerd vertoeven, brengt vaak herkenbare reacties teweeg, die ik in eerste instantie niet als zodanig lijk te herkennen. dat kan zeer uiteenlopend zijn, van ware euforie naar zware doemdenkerij. dat zoekt dan naar een oplossing die ook al niet erg handig blijkt te zijn. Te weten: Drinken. niet slapen. Pillen slikken. In een depressieve toestand glijden... Die dan op hun beurt weer reacties oproepen als; zie je wel! k kan het niet, en Oh! Als dat maar goed komt, nee, dat komt op 'e harses ferkeard! Het kan ook manische toestanden oproepen, met zoals het lijkt een onuitputtelijke positieve hoge energiegolf: yeah! men! look at me! gogogogo! kijk eens wat ik kan! ik kan nog véééél meer

Nou heb ik de afgelopen tijd gelukkig wat geleerd. Althans, ik was bereid naar dingen te kijken. dat is genoeg. Uiteindelijk altijd. met zien komt zicht erin. Inzicht.

Terwijl het niet lijkt op wat je denkt te weten of waar je mee bezig bent, kun je op den duur dat brainweefje herkennen en benoemen als oude ingesleten patronen.

Mooi. Wat te doen?
Niets! Focus op nu!
That's all. dan hoor ik de merel zingen en weet
Ojah!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga d'r ff uit want moet mijn hulp achter haar ...... aan zitten. Dan nog tonijnsalade maken, Caro mailen, hier zijn, met doggy tippelen, house kijken, weer hier en Caro beantwoorden. Ondertussen een vriend op msn die me in de gaten houd als ik ook nog eens moet gaan douchen en me weer melden als ik het heb gedaan. Heb als invalide gewoon geen tijd meer om te werken maja ben niet voor niets afgekeurd. Erger nog ik mag niet eens meer werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht, misschien heben meer mensen er wat aan.

Alcohol is een oud patroon waarmee ik meen te kunnen ontkomen aan een oud patroon (verkeren in andere tijdsgebieden)

Het enige wat ik hoef te doen is zijn.
Verblijven in het nu en daarin ontspannen (dmv diepe ademhaling om er te komen, mocht dat moeilijk zijn)

Ziza's woorden die zijn blijven hangen en waar ik "onbewust" veel aan heb gehad.

Doe precies datgene tegenovergesteld aan wat je denkt te willen doen (of altijd deed)
AKTIE!

Nu naar Klaas
Oh my god!

Wie huurt er nou een motor?
Zeker als het ooit je dood was?

Nou. juist dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...