Trees Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Nu alweer trees? Wat bedoel je, Hannah?Ik lees je antwoord straks wel, ga nu naar de kapper!
Houtje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 ***niet relevant, was info voor pb sorry.
Houtje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Zo, we hebben onze portie sensatie voor vandaag weer binnen.Onze kat ontsnapt wel vaker via het dakraam en wandelt dan over het dak naar voren en durft niet meer naar beneden.Wij lokken hem dan via het dakraam aan de achterkant van het huis terug met voer. Geen punt.Nu zijn onze buren voor 6 weken in Marokko, en hadden een dakraampje laten openstaan . Ik was de kat al meer dan een dag kwijt en ja hoor, ik zag hem een paar uur geleden bij de buren benden voor het raam zitten. Maar ik heb geen sleutel, niemand hier. Ze geven die liever niet. Misschien vertrouwen ze ons niet? Ik heb geen idee.Zoon zei ik klim wel over het dak: no way.Politie en brandweer gebeld: politie gekomen en heeft aan Hulp-officier van Justitie toestemming gevraagd om de deur open te maken. Woningbouw erbij, maar het slot konden ze er niet uitkrijgen. Uiteindelijk via dakraam (dat leek me ook logisch) is de man van de woningbouw erin gegaan, maar kat liet zich niet pakken. Hij het keukenraam open gemaakt, ik via een stoel (1.30 meter omhoog red ik niet meer vanaf de grond) naar binnen, kat gelokt, toen kat mee naar huis genomen. Hij weer naar boven, het raam weer afgesloten. O ja hij kon niet via het kleine raampje dus heeft een Velux dakraam opengemaakt dat is 5 minuten werk zeg van buiten af. Inbreken is makkelijk hoor als je weet hoe het moet!Pffffffff raam weer dichtgeschroefd, ladders weer opgeruimd, man bedankt, getekend voor de rekening, de woningbouw was schappelijk, ik moet 65 euro betalen (het laagste tarief) maar ze zijn meer dan 1,5 uur bezig geweest dus ik dacht ooooooooo dat wordt mega-duur.En nu ben ik een beetje uitgeput van de stress. Kat is ook helemaal gestressd. Schrikogen en wou niet eten of drinken. Hèhè.Dan ga ik nu maar eens naar de Kat van Vriendin, die moet ook nog eten vandaag (haar kat). En boodschappen doen.Maar ik kan ook een uur slapen geloof ik, pffffffff ik ben er doodmoe van. Zo'n mormeltje!
Otje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ja ik wil héééel graag een pact !!De polonaise der dappere strijders quote: Originally posted by: TreesIk ga ook weer voor 0 %! An, pactje? En wie nog meer wil!... Ik zit lekker in de tuin, boek van Stephen King erbij, maar wél met een ventilator met verlengsnoer op me gericht, en in de schaduw! Ik heb mijn haar de afgelopen dagen steeds korter geknipt, want ik werd gek van dat natte haar in mijn nek! Vanmiddag maar even laten fatsoeneren bij mijn kapper! Ze zal wel op me mopperen, maar dat meent ze toch niet! Ik ga koffie zetten, heerlijk in mijn volautomatisch espresso-machine. Die maalt ook zelf de bonen! Als je jezelf een cadeau wilt doen voor het niet-drinken, dan is dit wel het summum hoor! Voor mij geen senseo meer!
Otje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hond in mandje gezet en de lieverd bleef braaf zitten. Grote wandeling gemaakt met mn nieuwe goede schoenen voor mn rug. Heel verstandig want binnen tien minuten een blaar .....Nou ja maar even doorgezet, een pleister gevraagd aan een lieve mevrouw, en heerlijke wandeling gemaakt onder de waaiende bomen. Fijn hoor !Nu even een wasje ophangen, en wat andere klusjes doen. Klein kopje koffie, lekker. Laterrrrrrrrr
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Okee. Als volgt gedaan:De (onverwachte) situatie is erEr volgen reacties. Zowel bij de kinderenals bij mij. Er komen emoties.Punt is, wat doe je daarmee.Ik heb het gezegd.Tranen niet verstoptDit doet dit onverwachte bezoek met mijOm te schakelen heb ik even wat tijd nodigEerlijk kijken. Eerlijk zijn.Nog een goed gesprekje gehadAan het eind zoon achteropDochter wou nietIn een impulsMarjo achteropWOW!Kan me voorstellen dat dat kicken ismijn maag werd in elkaar gedruktIk vind kayak, fiets, skeelers, rennen hard genoegMaar stiekum was het wel lekker Even weer losschudden nuPffff....
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Jaja Houtje, ik had mijn zoon het dak op gestuurd
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 quote: Originally posted by: kirkywaarschijnlijk voelt hij zich op een motor mannelijker . en je trekt wat meer de aandacht van de vrouwen , dan met een auto . dus dat werkt dubbelop Hij wil geen vrouwDie had ieThat was enough
An Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Marjo: het IS gewoon moeilijk met emoties om te gaan.Zeker als we dat niet geleerd hebben, dan kunnen we het alsnog leren.... zegt men.Ik ben nu al zo oud dat ik denk dat ik toch in elkaar zit zoals het nu is.Nu kan ik alleen nog zeggen: 'ik kan niks met die of die emotie' en probeer het over me heen te laten gaan.In sommige situaties lukt het me echt niet.Ik troost mezelf dat het 9 van de 10 keer wel lukt om er nuchter doorheen te komen.Ik stop mezelf te kwellen met het nul komma nul beleid.Vandaag heb ik in ieder geval het voornemen om niet te drinken.Maar wie weet wat deze dag nog in petto heeft.Zoals ik het kan overzien zal het een gewoon dagje worden en zalik gewoon rustig kunnen gaan slapen.Na twee jaar forummen denk ik dat ik het een beetje ga begrijpen hoehet werkt bij mij.Het komt erop neer dat ik van die zooi af moet blijven.Dat ik niet moet gaan drinken omdat het zogenaamd moet.Proberen die impulsiviteit wat te temmen.Nadenken voordat ik ga drinken.En als het er dan toch van komt, de nodige voorzorgsmaatregelen.En zeker niet doorgaan.En het allerbelangrijkste is om tegen mezelf te zeggen dat ik het harstikke netjes doe.Mezelf geen mega schuldgevoel aan praten waardoor ik alleen maardieper wegzak.etc. etc.(ik zit nu trouwens buiten te ADB'en , wat een hitte zeg)
An Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Kirky: toch logisch met dat water en de luchtbellen... ik snap je probleem niet.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 An, fijn dat je dat zo zietIk begin het ook langzaam te zienHet is niet erg als het gebeurdWant als je het erg vind wordt het pas ergEmoties komen voort uit gedachtenHet is fijn als je kunt oefenen om wat meerin je lichaam te zijnGedachten toe te laten als gedachtenNiet als dwingende manupilatieve impulsenJe gedachten die zich hebben gevormd over je zgn "ik"zijn allemal aangeleerd. Het zijn vaak afweermechanismen van langgeleden die nu niet meer werken.Je kunt leren er van een afstandje naar te kijkenEn er niets mee te doenSoms gaat dat nietDan menen we impulsen te moeten volgenDat is dan zoIk oefen nu om middenin zo'n impuls te blijven kijkenOp te lettenSoms lukt dat nietDan oefen ik om daar niet in te blijven hangenMe er de volgende dag bijv. niet door te laten leidenSoms lukt dat nietDan duurt het wat langerDan neem ik de tijd die het kostAccepteer hoe het op dat moment isDan is er altijd een moment van zienEn weet ik weer wat ik zie
An Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Vanavond is het: 'spagetti di mamma'..... en daar ga ik maar alvast aan beginnen,want ik ben van alles van plan.Ik lees jullie straks weer... doei doei!
An Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Marjo: ja ik herken het wel wat je schrijft.Daar is rust voor nodig.Voor de vakantie was ik een beetje de weg kwijt.Ik moet heel dicht bij mezelf kunnen blijven om 'op mezelf' te letten als het ware. Het klinkt raar misschien, maar vandaar ook mijn onderschrift.Momenteel geeft het me veel rust.... het nul beleid doorschuiven.Ik vind het wel goed allemaal.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ik ben van plan mijn kinderen mee uit eten te nemenDat deed ik niet eerder. Ik laat me niet leiden door mijngedachten van gister of eergister of vanochtend.Ze zijn er nog wel. Okee. Maar ik doe er even niets mee.Want nu is nu
An Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Kirky: die koker schiet de lucht in haha.Net zoiets als ik mijn spagetti kook... wat ik nu ga doen. Nu ECHT doei, doei.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ik zal die gasten in mijn kar schuivenen op zoek naar de lekkerste ItaliaanUp Noarth.Misschien rijd ik wel naar mijn nieuwe stad!
Otje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Volgens mij ontploft de boel dan Kirky........
Sara Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hoi allemaal! Was ik weer ff.Kirky: heb je vraag wel 10 x herlezen maar snap het domweg niet. Ik zie wel voor me wat er gebeurt, maar...waarom??? Ik was dus dat meisje bij de natuurkundeles dat constant vroeg "Ja maar waarom dan? " Sommige dingen hebben geen waarom, zeiden ze, die moet je gewoon aannemen, dat zijn feiten. Het is me nooit gelukt. Jouw opdracht lukt me ook niet. Ben wel benieuwd naar het antwoord!
Sara Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Iemand vroeg me ( Els?) of mijnmenstruatieproblemen door de alcohol kwamen. Zag dat er inmiddels een atwoord is gevonden. Voor mij zijn het menopauze-problemen, tja ....Ook werd me gevraagd of ik het niet moeilijk vind om tussen drinkende mensen te zitten komend weekend. Nee, eigenlijk niet. Maar dat komt denk ik doordat ik een echte thuisdrinker was, zo'n stiekemerd die alle drankjes afsloeg en het dan thuis alsnog op een zuipen zette........:$Vandaag een schokkende ontdekking gedaan: ik dronk ook om aan de wereld te laten zien dat het niet goed met me ging/gaat.......Net zoals ik vroeger anorexia had............Kijk naar mij! Heb medelijden met mij! Help mij!Jaja.............................Nu nog leren om op een gewone manier om hulp te vragen. En ook om eindelijk eens te ervaren dat het WEL goed met me mag gaan..............Als het goed gaat voel ik me schuldig. Dat kan niet, dat mag niet want ik ben slecht.En als ik me dan eens realiseer hoeveel geluk ik eigenlijk heb voel ik me weer zó verschrikkelijk ondankbaar dat ik toch weer tot de conclusie kom dat ik slecht ben.Oefff. Is hier nog iets van te snappen trouwens?Zit met tranen als een bezetene te typen.Sorry, weet me ff geen raad.
Sara Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Dankje Dar Nou ja wel laten zien dat het slecht ging maar niet waardoor (de alco).Net als met de boulimia: wel mee-eten en dan alles uitkotsen. En er slecht uitzien.Maar je hebt gelijk: het was ( en is) vooral een vlucht.Tijd om de ware ik naar buiten te laten komen................
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden