wyoona Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Sorry: kriky niet kirly, klint wat girly!Albertina: whoo ik dacht dat mijn collegaatjes niet erg stimuleren waren waar het minder/stoppen aangaat, maar dat klinkt ook wel heftig bij jou daar op je werk!nee wij werken 'gewoon' naast een kroeg en sowieso dicht bij de binnenstad. als je je fiets pakt hoor je alweer iemand achter je zeggen: he ga je mee naar de buurman (is de kroeg). Vrijdag was ik er wel maar gelukkig hebben ze ook tomatensap! daarna wil aan de :wine: maar geteld en toen ik had bereikt wat mijn voornemen was om die dag maximaal te nemen gestopt. Mineraalwatertje genomen, ronde overgeslagen, en toen naar huis. goh, dat kan ik dus ook. Maar ik ga een naar de enqete kijken. Trouwens ik ben nu niet genoeg mee aan het doen wat ik juist zo leuk van de draadjes vind: dat het over van alles gaat, en niet alleen maar over You know what (Harry Pottter-taal!)
wyoona Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 ik kan echt niet typen: Kirky dus. sorry hoor.
Houtje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Zo daar ben ik (weer eens).Een beetje laat maar ik had eerst de Thuishulp (nee ze laten de handen niet wapperen maar helpen met het piekeren en struktureren en problemen met mezelf en de kids).... helaas is mijn indicatie nu afgelopen en het is erg moeilijk een nieuwe te krijgen.Heb Dar de tip gestuurd (ooit van Safi geloof ik?) over het gaatje in de padhouder.... dat kan verstopt raken.Was gisteren erg leuk bij vriendin in Den Haag met al haar beestjes (dieren) we zijn gaan zwemmen maar het betrok een beetje. Nog lekker gegeten en om 7 uur naar huis. Ik wil altijd op tijd binnen zijn. Bij wijze van spreken.Morgen gaan mijn kids met hun vader op vakantie, eigenlijk moet ik de was nog strijken, maar ik DRIJF nu al.......brrrr. Heeft weinig zin als het daarna in de tas gepropt wordt. Voor BBQ is het te warm denk ik vandaag (en ik heb er ook geen zin in, al die boodschappen en al dat gesjouw laat ze volgende week maar met Pa barbecuren, goed idee, bedankt voor de tip).
druppeltje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hallo allemaal,Moet nog bijlezen want was net op de rouwsite om kaarsjes aan te steken voor mijn overledenen. Kwam ik bij mijn man om lichtjes te branden en was er een posting van een vrouw die ik via die site ken om me sterkte te wensen. Lijkt simpel maar ze doet dat elke week en al 4 jaar lang en dat vind ik nog eens volharden. Sterker nog ze is 6 jaar ouder dan ik (56), ouders en schoonouders kwijt maar erger nog haar zoon en 2 kleinkinderen zijn ook overleden. Ben hier erg van onder de indruk dat ze niet aan de drank is en elke week een kaarsje voor een mijn man achter laat. Soms een posting voor mij met een kaarsje om te laten merken dat ze weet hoe moeilijk ik het heb met zijn dood. Sjonge wat een moedige vrouw vind ik dat om in je eigen ellende nog aan een ander te denken en niet gillend gek te worden.Dit stukje hoort hier mss niet thuis maar wil er mee zeggen dat mensen vaak sterker zijn als ze denken.
Otje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hallo allemaal, ik meld me even netjes. Vanmorgen een goed gesprek gehad met een lieve vriendin die me een hart onder de riem stak, wat ik wel even kon gebruiken.Ik ben boos op een aantal mensen, ik heb geleerd om om hulp te vragen op therapie en niet altijd alles zelluf te doen. Nou doe ik nog steeds een heleboel zelf, want andere mensen hebben het ook zelf van alles te doen.maar ik vraag al maanden of de buren mij alsjeblieft willen helpen met de dakgoot, (drie hoog) stijle muur in een steeg met wiebel stenen. Ik mijn dakgoot groeien namelijk bloemetjes. En das niet goed. Dus al maanden hoor ik ja en gebeurt er nix. En ik ga echt niet in mn eentje die ladder op. Dus nu waren ze van de week hier bij de buren met zn allen aan het schuren, en gaan ze bij een andere de dakkapel repareren. En bedankt.Dus ik moet het anders verzinnen. Ik heb nog wat geld in een bouwdepot en misschien dat ik daarvan een mannetje kan huren die zo'n stijgerding wil neerzetten en erop klimmen. Gaat belachelijk veel kosten want we kunnen dus bij mn buurman uit het raam hangen en die jongens zijn hartstikke handig. Vervelende is dat het echt wel mn goede vrienden zijn en vooral eentje moedigt mij steeds aan met mn : girlpowerDus daar mag ze van mij ook mee stoppen. Tot zover even mn gemopper voor nu, eerst een kop koffie en even lezenTot zo
druppeltje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ja Kirky daar word ik zelfs stil van en toen ik na ging lezen zag ik dat ik niet vermeld had dat ze ook een weduwe is. Wat een kruis krijgen sommige mensen. Ik greep al naar de fles als het regende (weer een smoes) maar zij steekt een kaarsje aan. Verder als lagere school is ze niet gekomen maar ik met mijn HBO vind haar veel slimmer.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hier komt ze de laatste tijd ook weer vaker op bezoek But we know her!
Karin1 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ben ik nu maf, lijkt wel een soort rouwproces, afscheid van de drank nemen, ervaren jullie dat ook zo?Kan wel janken momenteel en stoppen uit mezelf lukt even niet bepaald.Wel sta ik er 100% nu achter. Afscheid nemen van een verslaving, moet niet gekker worden.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Zo gek is dat niet ElsJe kan het heel goed zien als een rouwproces
Karin1 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Dank je Marjo, ik zat even op jankmodus.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 lekker janken dan tochniets mis mee hoor!
CPAS Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Hoi allemaal,Ik meld me maar weer even vanuit een vrij koele woonkamer. Nee, geen airconditioning, maar handmatige klimaatbeheersing. Zon en warme lucht buiten houden. Dus ramen dicht, luxaflex en luifel naar beneden.Straks haal ik mijn fiets op bij de fietsenmaker (eerste servicebeurt) en daarna ga ik inpakken voor een lang weekend.Medicijnen en boeken vormen de belangrijkste bagage.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ik was anderhalf jaar op een maand na gestoptToen begon ik een expirimentNu drink ik somsSoms teveelMaar meestal nieten uiteindeijk voelt dat toch steeds het bestAls ik heel eerlijk benSoms lijkt mijn ikje de chaos van het leven even niet aan te kunnenen meent ze gesprekken aan te moeten gaan met vrouwe jeuzel en het oudezeikwijf. Dan zijn de rapen gaar. En moet ik het even laten gaan.But I know them!Bekijk het stap voor stap Els. Je bent op de goede weg!Hang on!
NoaduBois Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Wyoona: op hoeveel staat jouw max per week? Ik ben deze week begonnen met 3 alcoholvrije dagen, en max 10 per week, en max. 5 per keer. Ik hoop dat dit mij wat houvast geeft.Deze eerste week ga ik sowieso al helemaal niet drinken, omdat ik ziek ben, maar daarna hoop ik mijn regels vol te houden voor in ieder geval 6 weken. Veel mensen hier vinden het maar ingewikkeld om te minderen, ipv te stoppen. Dat begrijp ik wel. Je laat de drank pas echt los wanneer je helemaal stopt, het geeft ook meer rust, want je hoeft niet steeds weer te denken: drink ik vanavond wel of niet, en hoeveel, en dan gaan rekenen etc. Als je stopt laat je de verslaving op den duur helemaal los, met minderen werk je aan een andere invulling van de drank in je leven. Beiden zijn een mogelijkheid, al geldt voor velen dat alleen stoppen een optie is. wanneer je na 2 drankjes niet meer kan stoppen, of na 1 al, dan zul je je niet aan je eigen regels kunnen houden...Nougoed, ik probeer dus ook te minderen, en ook hiervoor is plek op dit forum, en zo niet dan hebben wij m bij deze gecreeerd
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Woman!Die ladder op!Wat krijgen we nou?!!
Otje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Voor mij is het ook een rouwproces hoor, want er verandert zoveel bij mij, ten goede, als ik niet drink, dus echt afscheid nemen van mn oude leventje. Het was fijn (nou ja ?), bedankt, en graag niet tot ziens......Ik ben er ook zeer dankbaar voor dat ik het gevecht ben aangegaan, sindsdien zijn er zoveel goede en fijne dingen gebeurd in mn leventje.Eerst leek het saai, maar dat was slechts een illusie. Weet iemand hoe zo'n mannetje heet die een dakgoot schoonmaakt ?De dakgootschoonmaker ? Of gewoon een klusjesman ofzo...
NoaduBois Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Els: Het is logisch dat je emotioneel bent, het is ook niet makkelijk om iets wat je zolang hebt gedaan ineens los te laten. Sterkte
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Een schilder, loodgieter... Klusjesvrouw!
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Ik denk dat er best wel schilders of loodgieters zijndie bloemetjes bij jou uit de dakgoot willen plukken...
druppeltje Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Els je gaat goed hoor. Verwacht niet meteen alles. Het is vallen en opstaan. Net zoals ik gisteren tegen Akelei al zei (verroest kan nog rijmen ook) je bent op een goede weg door te erkennen dat je een probleem hebt en je wil er iets aan doen. Dat is al heel wat hoor en de ene lukt het meteen finaal te stoppen en de andere glijd steeds weer uit maar de dapperen gaan allemaal door.
Mai Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 Lang leve de dapperen!Lang leve de enige echte!Drup
wyoona Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst 6 augustus 2009 hoi Noa,hier durf ik het wel te zeggen wat mijn maximum nu is. Misschien is het in de normale wereld nog veel, maar ik heb mijn ouder verteld over mijn minder-plan. Voor hen is het juist weinig, ze drinken bijna altijd bij het avond eten, en buiten de lunchen is ook een stuk gezelliger mét vinden zij. Het is max 14 per week, en minimaal 2 dagen alcoholvrij. Ik heb ook nagedacht over max 5 per dag, maar volgens mij gaat dat toch vanzelf al zo lopen, met het verspreiden van mijn krediet. Het lijkt raar, maar ik heb het gevoel dat ik nu al een stuk minder tolerant begin te worden: toen ik er laats drie had was ik er ook wel echt klaar mee voor die dag. Dat was eerder niet zo maar dat lijkt me wel heel stug dat soiets in een week al is gebeurd in je lichaam. Ik ga dit dus volhouden en ik ik me dan al beter voel dan hou ik het zo, en als ik denk: dit kan gezonder, dan schuif ik op naar jouw quota.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden