Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 augustus 2010!


Gast Loen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie, Zonder al te diep op mijn relatie in te willen gaan: Hij doet natuurlijk niet altijd exact wat ik van hem wil, het is geen afgetrainde circusolifant... maar het fijne van mijn relatie is dat alles bespreekbaar is, en we elkaar boven alles blijven begrijpen. Natuurlijk zijn er wel eens lastige dingen, en ook dingen die niet op te lossen zijn, maar de kunst is om een manier te vinden om ermee om te gaan, zodat het voor beiden een prettige situatie oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, als je er nog bent: goede tip, laat ik me eens niet druk maken over mijn ouders. Ik laat het huis lekker zoals t is. Ruim natuurlijk nog wel een paar dingetjes op, maar verder moeten ze t er maar mee doen.

Het gaat ook heel erg om mijn eigen reactie. Ik ken mijn moeder zo goed, dat ik maar één blik van haar hoef te zien, en ik zit gelijk op de kast... Kwestie van loslaten denk ik idd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zit in een huisje van iemand anders om op vier lieve katten te passen voor een weekend.
Die katten vinden mij best aardig, maar ik moet wel 'vechten' voor mijn plekje achter de computer.
Kennelijk vindt een van die poezelige schatten dat de heerlijkste stoel die bij de compu als een mens aan die compu wil zitten. Als dát geen aandacht opeisen heet, weet ik het niet meer.
Hoe dan ook, ik ben net zo nuchter als die katten.

Deze paar dagen waarop ik helemaal alleen ben, ga ik gebruiken om de afgelopen jaren eens te evalueren. Wat wou ik, wat heb ik bereikt, wat wil ik nog meer. Wat kon ik, wat kan ik nog, wat wil ik nog. Dat soort dingen ga ik op een rijtje zetten voor mezelf, maar ook voor mijn eerstvolgende contact met mijn therapeute.

Het ga jullie goed. Ik geniet toch in ieder geval van privacy zoals ik die nooit gekend heb en van muziek.

Ik kom vast nog een keer langs dit weekeinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Noa, je snapt het helemaal.
En dat van die ene blik.......... dat ken ik zó goed. En ben er zo verschrikkelijk vaak de strijd door aangegaan. Zinloos. Nutteloos. Maarja, voor je zover bent dat je eerst tot 10 telt en bedenkt dat zij zij is........Sukses morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Corinne.
Een weekendje retraite dus.
Katten hebben overigens een zeer rustgevende invloed! Is bekend dat mensen met katten veel minder aan depressies lijden. Goed moment dus om even te bezinne op verleden, heden en toekomst.
Fijne dagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond trouwens allemaal, na een wat veel rustiger dag op het terras (kan ik me ook wel indenken als iedereen ineens de pannenkoeken zelluf maakt:$) was ik dus weer es bijtijds vrij en ben meteen daarna naar de kapper geweest.

Mijn leven staat nu een beetje op zijn kop in de goede zin het kan midlife zijn (ben 49) maar ik hou het maar op het niet drinken en in het reine komen met mezelf. en ik kan me ook voorstellen dat het een jaar duurt voor dat je geestelijk ook van de drank af bent.

Niet dat ik ineens heb gedronken of dat ik er veel zin in heb, maar ik merk dat ik anders ga denken en nu bewuster met mezelf bezig ben en met mijn leven.

Mezelf niet meer zo verwaarlozen en mijn leven zin willen geven (vroeger werd dat immers bepaald door de drank?)

Ik ben nog steeds blij met jullie allemaal, ik probeer iedere dag alles te lezen, maar soms ben ik nog maar net een uurtje thuis of ik moet alweer naar bed. Sorry voor dat. Als jullie vinden dat ik iets moet weten graag even per Pb dan kan ik reageren, `t is nog maar een maand

Wel even voor Rapilos
:heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present::heart::present: ik leef met je mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara :heart:

Het zijn hele lieve mensen hoor, maar ik merk gewoon dat als ik ze zie (wat niet heel vaak voorkomt), ik na 24 uur mijn tax bereik. Dus het laatste jaar hou ik me daaraan, en gaat het heel goed! Ik ga het proberen morgen, tot 10 tellen, wat kan dat lastig zijn... Familie vind ik nog steeds het moeilijkste om mee om te gaan... ze staan eigenlijk een beetje té dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, je verdedigt je vriend en dat hoeft niet. Je schrijft alleen vaak dat hij je nou juist niet begrijpt.
Maar verder niks aan de hand.

Komisch Corinne. Als ik wist hoe ik hier een foto kon plaatsen zou ik er eentje doen van vanmiddag, waarop Grote Kater Bovenop het Toetsenbord ligt.

Katten zijn wijs. Ze weten precies wanneer het nou eens tijd is voor wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, mijn moeder zou het liefst het hele huis gelijk doorgaaan!! Serieus zo is ze!! Haha! Terwijl ik het toch echt wel gewoon schoonhou, ik bedoel, ok, ik ben nog wel een beetje studentikoos... dus er zal wel eens wat tussendoor glippen, en een echte huisvrouw zal ik wel nooit worden, maar echt vies zal het in ons huis nooit zijn :)

Maareeeuh goed, dat hele huishouden, poeh!! Dat vrouwen dat eeuwenlang gewoon allemaal deden... OMG!! Ben ZO blij dat ik in deze tijd leef!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm.. moeilijk terug te halen waar je op doelt Vie.. over mijn stoppen met alcohol is hij inderdaad niet zo positief, daar zal ik nog eens rustig met hem over moeten praten, maar ik weet zeker dat hij er dan begrip voor zal hebben, en me zal steunen. (zoals hij ook heeft gedaan toen ik stopte met drugs)

Zelf stoppen zal wel nooit gebeuren, hij drinkt érg veel, maar ziet daar het probleem niet van in.... Dat vind ik af en toe wel storend natuurlijk..

Tja, misschien is het beeld wat ik over hem schets niet altijd positief, maar in realiteit is dat het meest van de tijd wel. Ik zal hier eerder schrijven wanneer er iets mis is dan wanneer we rollenbollend en kusjesgevend over bed rollen, of liefkozend in elkaars armen liggen bij de zonsondergang etc.

Dus... vandaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Noa, je omgeving kan zich ook een beetje bedreigd voelen hoor, zo van ow jee, straks moet ik ook stoppen. Terwijl ze er helemaal geen zin in hebben.
Het is vaak erg confronterend.
Ik betrap mezelf er ook wel eens op als iemand in mn omgeving gestopt is met roken. Dan schiet ik ook in een rare defensie.

Jij ook gestopt met drugs ? Ik ook. Zo'n jaartje of tien geleden. Soft en harddrugs. Ging ook niet in 1 x, maar nu ben ik er wel echt helemaal vanaf. Gister zat nog iemand, ongevraagd, in mn huis te blowen. Vond het wel brutaal, maar ik was al genoeg boos geweest die dag. Ik kreeg een trekje aangeboden maar ik hoef dat dus echt niet meer. Vervolgens gaat hij dus uitleggen waarom hij blowt, herkenbaar gedrag zeg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ar en Hannah het was écht leuk. Ik had mijn vriendin 5 jaar niet gezien dus dat is toch weer een beetje aftasten. De 2e nacht hebben we de hele nacht aan het Wieringermeer zitten kletsen. Ex had het een en ander verteld maar net niet het hele verhaal.. We hebben iig voor volgend jaar al een datum geprikt en binnekort komt ze bij mij.

Noa ik vind jou tolerantiegrens v.w.b. je moeder hoog hoor, na max. 4 uur heb ik het gehad en moet ik weg. Ik weet dat ze van me houdt en dat is wederzijds maar we irriteren elkaar gewoon.

Hannah hoe is het met jou? Hoop dat je vanavond lekker slaapt.

AR al een andere baan gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee skatties, ik ga zelf eens rollebollen, maar nu eerst een beschuitje met brie.
Ondertussen leuke sms-conversatie met mijn lief, wel een beetje joepie-humeur.

Dank weer voor alle antwoorden op mijn impertinente vragen, alles is innerlijk genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal en AR: je gaat goed joh!! deze ontwikkeling wil verder,
je wilt weer bloeien en groeien, de enige echte AR staat weer op.
Ga wat wilds doen, iets spannends, iets.... anders.
slaap zacht allemaal!!!

Corinne :sun: good for you!! GO GO !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...