Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 augustus 2010!


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Ferry , Rufus en Annan harstikke goed.
Het bewijs dat het wel degelijk mogelijk is om nuchter te blijven en ook het leven totaal anders in te richten. Mooi om telkens weer te lezen.

Ben zelf thuis met mijn zoontje die buikgriep heeft. Vrouw en dochter zijn al vertrokken naar vakantie-adres in Brabant. En als het ventje weer voldoende hersteld is gaan we ook die richting uit.
Op tijd naar bed , voldoende drinken en wat eten moeten hem er wel weer bovenop helpen.

Gisteravond met mijn sponser en een vriend uit de fellowship uit eten geweest in Den Haag en daarna even lekker op het platje gezeten en praten over alles en nog wat. Wat is het weer lekker s'avonds!.

Wat ik gisteravond heb geleerd is dat onder de noemer "gerechtvaardigd boos worden , de schuld van mijn ongelukkige leven bij een ander persoon leggen" slechts het laagje vernis van wat werkelijk zelf-verdriet is (ofwel drankjank zonder drank).

Ook de uitdrukking "pijn is onvermijdelijk , lijden is optioneel" kwam weer eens voorbij.
En hoe waar voor mij. Waarom blijven hangen aan dingen die ik toch niet kan veranderen en voor een negatief beeld te kiezen in plaats van acceptatie en daarin te oefenen. Het is oke.

Kirky ; ik lijk ook niet op mijn icoontje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor Kirky ; (kreeg ik vandaag per mail)

For Today --

Why do we self-destruct?
We often feel at war internally, one self fighting another self. There are
forces that would have us abandon our program, and usually we find the
temptation coming from within. We become careless, bored, lackadaisical
in our efforts. Instead of disciplining ourselves to further spiritual growth,
we rest on our oars and then wonder why we are drifting downstream!

-- Food for Thought

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word onrustig van dit weer, of zal het aan mezelf liggen?

Ben weer beter, en gelijk zin om van alles en nog wat te ondernemen. Vriend de deur uit, dus ik ben alleen thuis vanavond... Beste vriendin zegt zomaar een afspraak af nadat ik 2 uur op haar heb zitten wachten... grrrr...

Zie een beetje op tegen vanavond.. Maar kwam op een idee omdat jullie het hadden over dat er iets in de plaats moet komen van het drinken... Ga dus maar een filmavondje houden, lekker in m'n eentje, ga lekker een domme vrouwen zwijmelfilm huren, daar ben ik nu echt eens aan toe, lekker janken. En ook nog even langs de supermarkt, maak ik wat gezonde hapjes klaar... Misschien nog hardlopen als het bijna donker is, want nu vind ik het echt nog te warm...

Zo heb ik alweer een beetje meer zin in de avond... ik kan altijd best goed alleen zijn, maar het wordt moeilijker als je zo onrustig bent... mijn lichaam maakt zich klaar voor ACTIE lijkt het wel... maar dat gaatie niet krijgen :devil:

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF team: van harte B):present::)B):present::)B):present::)B):present::)

Hier weer even thuis, niet dat het thuis toffer is dan onderweg maar m'n bed wel;
krakkemikkige bedden af en toe onderweg; pfff. Even wat slaap inhalen en morgen weer weg.

Het seizoen is stevig aanpoten maar ja beter werk dan niets te doen hebben.
Nuchter blijven gaat bijna fluitend en daar verbaas ik me wel eens over maar ben er blij mee.
Vandaag op de ferry naar huis stond ik op het dek en staarde over de zee, ik dacht:
eigenlijk kan ik alles. Dat is praktisch niet zo maar gevoelsmatig wel;
ik kan alles, de wereld ligt open en dat heb ik jarenlang niet gezien.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh? Kunnen ze dat zomaar doen? Ik heb de afgelopen tijd met stijgende verbazing jouw berichten gelezen over hoe alles 'werkt' in dit blijkbaar overgereguleerde land. Pffff..... in plaats dat ze het nu wat gemakkelijker maken, verzand je dus alleen maar in ellenlange procedures.'

Stom: ik heb dit forum als startpagina staan. Komt een vriendin eten en die ziet dat dus. Schaam ik me! Vervolgens ben ik met de billen bloot gegaan, maar toch een rotgevoel. Alsof ik minder ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch je eigen keuze wanneer je je bekend wilt maken? Of deels bekend in jouw geval? Ik heb ook wel meegelezen op drugsfora, en t verbaasde me daar wel eens dat mensen foto's online zette... met heel hun drugsgebruik/handel etc. erbij...

maar over een alcoholprobleem hoef je je opzich niet te schamen, het is geen misdaad ofzo, behalve misschien ten opzichte van jezelf...

Snap het probleem niet zo... ieder moet dat voor zich weten vind ik...

Zo, films in huis, en Mozarella met Parmaham (duur!! 3.60 ofzo voor een paar plakjes... maargoed anders was ik ook voor minstens 30e gaan stappen) , verse Basilicum, Tomaatjes... ga ik zo eens lekkere hapjes van maken... speciaal voor mezelf haha! IJswater gemaakt met citroen, mjam, fruitkauwgompje erbij :)

Liep langs allemaal terassen en daar ging een bierlucht vanaf!! ook allemaal jonge mensen die al vanaf vanmiddag aan t drinken waren, want al stomdronken over straat zwalkten. Het voelt ineens lekker om mijn eigen keuzes te maken. Vandaag in elk geval, morgen is voor morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CC, oei... snap dat het moeilijk voor je is... ik heb het de vorige keer aan wat vrienden verteld, en ben toen 4 weken gestopt. Durf het nu niet weer te zeggen, bang dat ze me niet meer serieus nemen, als ik nu weer de fout inga, dan wordt het wel erg duidelijk hoe zwak ik ben...

Maar eigenlijk mogen we natuurlijk alleen maar trots op onszelf zijn dat we erkennen dat we een probleem hebben, en ons best doen ervan af te komen! Hoe reageerde je vriendin dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa: vriendin deed er een beetje lacherig over en begon eigenlijk direct over dat zij zelf het prima onder controle heeft (ik ben niet zo....-manier). Maar zoals Kirky en jij zeggen: we komen er voor uit en doen er iets aan!

Jaloers op je mozarella etc. Ik heb niets in huis en heb trek in lekkere dingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel wat hapjes rondbrengen, VANG, hihi! Heb speciaal voor gezonde hapjes gekozen, want eigenlijk is dat veel lekkerder dan chips ofzo, alleen een stuk duurder... maarja... zoals ik eerder al zei ik bespraar zovéél geld als ik niet drink :)

En CC over die vriendin, wel beetje lompe opmerking... het gaat nu toch even om jou? Maarja, veel mensen hebben inderdaad wel alles onder controle, en snappen niet hoe het ook kan zijn... Schijt aan hun, wij doen gewoon wat t beste voor onszelf is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Kirky! Ik vind het dan ook direct wat verdacht. Maar heb ook meteen de neiging om te denken dat ik dus de zwakkere ben. En dan doet dit forum me echt goed. Zou toch nog stiekem een mini onderzoek willen doen omdat ik verwacht dat mensen op dit forum veel overeenkomsten hebben. Wil niet in hokjes denken, maar vind het wel interessant....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa: misschien moet ik vriendin tussen aanhalingstekens plaatsen:-) En ik moet idd bij mezelf blijven. Tuurlijk zijn er mensen die alles onder controle hebben, maar misschien vervelen die zich dood.....

O, zou ik die hapjes maar kunnen vangen! Na een strooptocht door de vriezer heb ik toch nog wat zalm gevonden en dille die ik straks ga roerbakken met ei....oud brood roosteren en dat moet goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is echt opvallend als je er zelf zo bewust mee bezig bent! En zoals eerder werd gezegd: je ruikt nu ook die bier/alcoholwalmen als je zo'n terras passeert. Ik zag laatst zo'n mantelpakje met twee m-collega's op het terras en zo te horen had ze al wat op. Ik vond het zo genant en realiseerde me dat ik dat was vroeger.....pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor lekkere films heb je gehuurd Noa?

Dat weet ik niet hoor Kirk, ik zie juist best veel mensen om me heen die heel gematigd met drank omgaan, en die na twee glazen zeggen: nee ik moet nog rijden, of, nee, dan word ik tipsy.

Soooo heee, meiden onder ons, ik heb me toch wel een verschrikkelijke op-en-neer, heen-en-weer buik- en koppijn van ongesteld zijn!
Ik hou niet van pillen nemen, maar nu geloof ik toch dat ik er eentje van de dokter neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker maar vanuit welk oogpunt je het bekijkt, of iemand het onder controle heeft.
Zelf ken ik dus wel mensen die een paar consumpties nemen en er dan mee stoppen.
Wat ze dan thuis verder doen is wat anders, maar mijn zaak niet.
Het interesseert me ook niet zo wat anderen doen, tenzij ze om hulp vragen.
Het klinkt nu zo van: ho-ho-ho wat zijn we toch goed!

Heeft er nog iemand iets fleurigs te vertellen?

Voor de mensen die zich vorige week hadden ingeschreven op de goede-wensen-kaars: deze heeft inderdaad zeven dagen gebrand en is net uit. Ik hoop dat het een paar goede wensen heeft doen uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets fleurigs?

Ik geniet ieder moment van het merelnest in de boom en de kleintjes die zo zitten te piepen en pa en ma die af en aan vliegen voor hun kroost.

De zonnegele gerbera's staan nu al twee weken.

Na acht jaar geen contact met mijn vader kletsen we nu uitgebreid over nitty witty's aan de telefoon.

Eh.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan zou die wel even moeten ontwennen denk ik zo
maar dat zou die ook moeten als er plots smorgens geen koffie is als ie dat gewend is bv

niet voor iedereen is een paar drankjes een drama al zijn er veel meer mensen met problemen er mee dan ze zelf toe geven

ik misgun niemand zijn drankie

even koffie maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...