Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nee sara geen salade maar gewoon gekookt, ik was pas om half 8 thuis en om dan nog zoveel werk te maken van eten is al heel wat;)
Verder de sudderlappen eerst gebraden en daarna met jus en al in de snelkookpan ( hogedrukpan noemen ze het ook ) dan met ik met een uurtje klaar en zien de lappen er net zo uit als dat ze uuuuuurren op een petroleumstelletje hebben gestaan:)

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Dank Wing voor de link!
Heb goed geluisterd en het raakt me.
Ga het zeker nog vaak beluisteren en er meer over zoeken.

Uitgaan van elkaars noden.
Je eigen noden als uitgangspunt............
Moeilijk wanneer je je gekwetst voelt.
Moeilijk omdat je je kwetsbaar op stelt.
Zeker de moeite waard.

Geplaatst

Ow ff switchen naar keukenonderwerp.
Albert: witlofsalade is toch makkelijker dan koken?
Hakhakhak, snijsnijsnij, beetje dressing erop: klaar!
Maar ik vind het knap van je dat je ondanks je lange werkdagen goed voor je jezelf zorgt, kan ik niet zeggen helaas :$

Geplaatst

hoi, kom even binnen rollen en vervolgens weer uitrollen!

kleine is thuis, doodziek! en ze is erger dan drie zieke mannen bij elkaar (sorry heren :D)
heb ook nog de oppas gehad, telefoon en internet werkte vandaag niet, loop te rennen en ondertussen de hele boel gezellig te houden!

kortom, ik ben afgepeigerd, voor het eerst in twee dagen ben ik nu eindelijk even alleen, ga straks lekker slapen en dan morgen weer fit en vrolijk op!! ( nu zou ik dus iemand giga op zijn of haar potje willen meppen)

Geplaatst

Oeps, Tas, en we hebben het net over niet-gewelddadige communicatie :D!

Gos, zó ziek? Is het inderdaad Mexicaanse griep?
Rust alsjeblieft uit als het kan? Denk aan je eigen weerstand, hè?
Maar als je gaat meppen ben ik weg hoor ;)

Geplaatst

Wing toevallig dat je die mug erbij haalt.
Stond net te denken: NVC is nou precies wat mens onderscheidt van dier.
Schepping, evolutie of reïncarnatie: wij mensen hebben een brein waarmee we kunnen denken en gevoelens analyseren. Empathie.
Blijf je hangen op het gewelddadige niveau, ben je dierlijk bezig.
Elke groep dieren heeft een rangorde-systeem. Daar wordt niet over gedacht. Dat is.
Want zo werkt het, overleven.
Wij kunnen dat anders.
Inleven.

Geplaatst

sorry!!!!

ik ga lekker slapen en zal me aan de regel niet gewelddadige communicatie houden :D
zal me morgen wel beter voelen!!!

sorry, voor de gewelddadige tussenkomst!

slaap lekker allemaal!!!

Geplaatst

Hannah: nee, niet de enige. Als je kinderen wilt opvoeden dan krijg je dat.
Mijn puber hangt ergens in een trein, ZWolle, Heerlen of Utrecht... ongeveer die volgorde.
Ik ben hem nu proberen te volgen.
#$@% kijk daar kan ik dus echt zo pissig over worden.
Is het t een niet dan het andere wel.
Maar goed, als ie veilig thuis is dan ben ik ook wel weer blij.
Maar wat zijn ze snot verdummeles eigenwijs allemaal.
Ja met vallen en opstaan zijn we allemaal groot geworden.
Tenminste daar zijn we nog mee bezig dan he?
Reuzen worden we :D
Jij hebt vandaag je dochter een preek gegeven en nu zoonlief.
Hemel, duur apparaatje, ja dat krijgen ze voor elkaar.
'Pietjeproef' zullen we maar zeggen.
Je zou zo'n jong toch .... doen we niet.

Geplaatst

Ben er ook weer even. Morgen ga ik met mijn dochter naar het watermuseum. Gaan we eerst met een netje en emmertje 'beestje' vangen en die daarna ontleden onder de microscoop, valt dat ook onder zinloos geweld?

Geplaatst

Hey Tas: je weet toch dat ik geintje maakte?
Ik heb je "schopperdeschopperdeschop" al een tijdje gemist, echt waar!
Wie kent dat nou niet?
Wens je een relaxte avond en goede nacht :heart:

Geplaatst

In hartje Arnhem Sarah, aan de voet van het Sonsbeekpark, één van de mooiste stadsparken van Nederland. Daar worden nu in de zomer ook elke zondag gratis concerten gegeven en er is een hele mooie beeldentuin. Maak geen reclame maar ik krijg daar hetzelfde gevoel als het kerkhof midden in Parijs, Père Lachaise (hoop dat ik het goed schrijf) waar o.a. Edith Piaf en Jim Morrison begraven zijn. Midden in het gekrioel en dan ineens zo'n rust. Echt een aanrader als je ooit in de buurt bent.

Geplaatst

Hannah, hoi, ik heb zelf geen kinderen maar zie van alles bij vrienden om me heen.
En pubers............ ai. Soms al zo groot en soms nog zo heel klein. Maar dat zien ze zelf niet. En moeders zit met de gebakken peren. Je krijgt je portie wel momenteel, hè?

Geplaatst

Niks zielig Hannah als ik een 'beestje' was geweest had ik allang het loodje gelegd haha, the circle of life. Is ook een manier om kinderen respect voor de natuur bij te brengen en dat niet alles vies en bah is.

Geplaatst

Akelei zinloos geweld is niet altijd fysiek hoor, je kunt iemand ook psychisch helemaal kapot maken. Duurt iets langer maar het effect is hetzelfde. Mijn gevoel zegt altijd hoe zou jij behandeld willen worden en daar probeer ik naar te handelen.

Geplaatst

Goed te horen dat je je weer beter voelt Hannah. Hoe klein ze ook zijn, soms... die van mij gaat donderdag een paar dagen naar haar vader en nu is het alleen maar papa dit en papa dat. Da's ook slikken hoor wetende dat hij de rest van de tijd nadrukkelijk afwezig is. Maar goed het meisje kan er ook niets aan doen maar misschien dat ik morgen wel een beestje extra te pakken neem:D.. foei mams.

Geplaatst

Hannah: volgens mij maakt het niet uit als je familie van elkaar bent.
De verzekering zal dit toch wel betalen volgens mij.
Maar niet iedere verzekering is natuurlijk hetzelfde.
Ik zou het toch eens navragen.

Nou, mijn lieve schat is terecht hoor.
Tjonge jongens. Over drie kwartier kan ik hem in mijn armen sluiten, waarna IK dus
een mega preek ga geven.

Geplaatst

Weet ik Hannah, ik zal dan ook absoluut niet kwaadspreken over haar papa.

Haha privé-massage, ik moest aan de bak. Maar het 'slachtoffer' heeft lachend én lopend de bank verlaten dus denk dat het wel goed ging.

Geplaatst

En dan van een moeder die dit al heeft meegemaakt: hoezeer ze nu ook tegen hun vader opkijken, uiteindelijk zullen ze inzien dat hun mams alles voor ze opzij heeft gezet!

Geloof me, je kinderen hebben een helderder, wijzer kijk op het leven, en jullie scheiding, dan je maar kan vermoeden...Alles zal goed komen, ieder stukje puzzel valt op zijn plaats...misschien zal het een tijdje duren, maar uiteindelijk komt het goed!

Maar in de tussentijd, vergeet alstjeblieft niet om ook van je kinderen te genieten...
Probeer iedere dag even stil te staan bij het feit dat je kinderen nu nog bij je zijn...het gaat namelijk zó snel, en voor je het weet is deze tijd voorbij!

Ik schrijf dit, wetend dat er ook mannen zijn (Suffertje, sorry), die aan de andere kant van de schaal ziten!

Voor nu hoop ik dat iedereen die dit vanavond leest, zich bewust is van het grote gevoel om nù, hier en nu, dit zonder drank te kunnen beleven!

Fijne avond/nacht!
en veel liefs!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...