Spring naar bijdragen

donderdag 20 augustus


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry hoor

het zal wel komen doordat ik anti-pillen ben, maar soms heb ik het idee dat iedereen denkt dat de oplossing in een pilletje ligt!

waar is het oude vertrouwde praten gebleven, gewoon even te kunnen huilen, een rondje lopen of wat dan ook?

Volgens mij knappen een heleboel mensen op als juist die pillen eens worden weggegooid, een paar rot weken maar daar leer je weer van en dan gewoon doorgaan.

ok, niet iedereen de pillen weggooien aub, maar ik denk dat er teveel mensen er te makkelijk over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, niet alleen de mensen ook artsen schrijven ze te gemakkelijk voor.
Maar soms.........is het helaas gewoon ff nodig. Geen wondermiddel maar een steuntje in de rug.
Ellende zijn wel de bijwerkingen en de moeite die je moet doen om er weer van af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

ben ondertussen in expert in pillen, weet overal de werking van, de samenstelling etc etc
maar als je tekort hebt aan serotonine, dan kunnen de meeste mensen beter gaan hardlopen!

ok, natuurlijk is er altijd een groep die het wel nodig hebben, daar wil ik echt niet lullig over doen!
maar ik lees dat hier wel vaker, misschien komt het ook doordat we gewend zijn aan middelen.
we zochten tenslotte ook de oplossing in een borrel, nu stoppen we met drinken dus gaan we radicaal aan de medicijnen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kirk, daarom is het verstandig naar jezelf te luisteren.
Ik ben ondanks negatief advies van de arts toch gestopt met de AD en heb nu hulp van gesprekken. Het is maar net wat het beste bij je past. Maar laat je niet zomaar wat aanpraten.

Lieve mensen, het wordt echt heel warm vandaag.
Zag op buienradar zelfs een weeralarm voor de onweersbuien die vanmiddag gaan ontstaan!
Daarom programma omgedraaid en zo dadelijk maar de "grote"wandeling met de honden maken.
Met de herder welteverstaan, mijn lieve ouwe teef blijkt een hersenbloeding te hebben gehad.....
Oké, ik ga voortmaken anders is het toch alweer te benauwd.

Iedereen sterkte en een goede dag gewenst, tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm,

daar ben ik het gedeeltelijk mee eens kirk.
uiteraard heb pillendokters en praatdokters maar het blijft ter aller tijden je eigen verantwoordelijkheid.

maar ik heb het niet alleen over de AD, ik zie hier ook van alles voor het slapen voorbij komen.
Het grootste deel van de groep, zijn helemaal lichamelijk ontregeld en tja je lichaam heeft ook tijd nodig om weer te herstellen.
maar heel veel mensen nemen daar de tijd niet voor en nemen van allerlei middeltje of medicijnen.
daar help je echt je lichaam niet mee.

Natuurlijk wil ik niet denigrerend overkomen voor de mensen die die middelen daadwerkelijk nodig hebben maar de overige mensen kunnen best eens nadenken over wat ze nu aan het doen zijn!
Ze zeggen wel over homeopatische middelen "baat het niet, schaadt het niet" maar ik kijk daar anders tegenaan.

buitenom de middelen op zich is het ook geestelijk, eerst een borrel, nu een pil!
op zo een manier zijn we onze problemen aan het verschuiven, we blijven zoeken naar de oplossing die buiten ons zelf ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, die discussie is al zo lang gaande.
Ik ben eens een jaar zonder AD geweest,
ik heb mezelf nog nooit zo belabberd gevoeld.
Voor mij zijn deze medicijnen een uitkomst.
Ik denk wel eens aan jaren geleden toen deze medicatie
nog niet bestond, wat zullen de mensen die het nodig hadden
geleden hebben.

Gelukkig heb ik een arts die anti medicijnen is, maar soms
is het nodig.
Een diabeet heeft ook insuline nodig.
Zo is het mij uitgelegd.
Zonder AD is het voor mij in elk geval niet te doen,
hoe graag ik ook zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorrege.

Kirky: als ik jou zie zie ik allemaal sterretjes :huh:
Gaat het een beetje met je?

AR: PROFICIAT met je nieuwe baan als 'een soort concierge', lijkt me geweldig.

Marjo: maar zo is het toch precies. Wat maakt het uit wat je doet, in het grote
geheel is alles even belangrijk. Het gaat pas wat uitmaken als je afhaakt, want dan
ontstaat er een gemis.

Tina: sterkte, succes, beterschap, zet 'm op !!!
Het aller aller beste straks in het zieken huis.

:present::present::present:
:present::present::present::present:PEM: PROFICIAT :present::present::present::present:
:present::present::present::present:

Tasseke: ook alles goed met jou?

Sara: wandelse, ik las iets over 34 graden ?? Vanmorgen was het hier in huis al 24 graden, de
koelste plaats n.b.

Valentine: nou je hebt al een hele groep bijelkaar, samen sta je sterk!

Nou ja, voor iedereen een fijne dag... ik moet nogal wat doen vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eureka: "AL" zes dagen niet gedronken PROFICIAT :moon::moon:
Met ZES dagen krijg je muzieknoten! hihi... die eerste zes dagen zijn juist de moeilijkste dagen.
Vanaf vandaag ga je er steeds beter uitzien.
Het vocht vertrekt langzaam uit je lichaam.
Je krijgt weer meer kleur in het gezicht.
Je ogen gaan stralen.
Je wordt er gewoon blij van :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Tas, hier nog een zonder pillen. Heb wel AD geslikt maar het hielp mij geen zier. Heb inmiddels voor mezelf gemerkt dat die rot-periodes overgaan, hetzij omdat het probleem zichzelf oplost, hetzij omdat je het weet op te lossen, of het leert accepteren.
Maar ik geloof wel dat er een verschil bestaat tussen depressies door problemen of depressies door het ontbreken van een stofje in de hersenen. (Baai ze wee, als ik me erg down voel ga ik een paar uur als een razende fietsen. Werkt ook.)
Enfin, vond het alleen een beetje gek dat Kirky schrijft dat hij het even niet meer ziet zitten, en dan hele volksstammen erbovenop van: ga toch anitdepressiva slikken!

Eureka, gefeliciteerd met je zes dagen!

En mag ik even annonceren dat hier in het verre westen de eerste wolken en een frisse bries zich al aandienen?

Iedereen een fijne dag!
(En waar blijft de koffie?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge Vie,

hier ook een heerlijke frisse wind, alle deuren open gezet voor de broodnodige frisselucht!

tja,
ik heb een hele batterij aan pillen geslikt, alleen ik ben erg onmatig. misschien ook wel de reden dat ik er zo tegen aggeer.
ik kwam laatst tot de conclusie, dat als ik me rotvoel dan wordt ik deprie, ik neem een borrel of een pil en ik wil dood.
Ik heb nu maar een boksbal gevraagd voor mijn verjaardag! en alles wat verandering van bewustzijn brengt, die laat ik maar bij de apotheek of drogist liggen (of de dealer uiteraard :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...