Spring naar bijdragen

donderdag 20 augustus


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
jane4

Jammer Naat30,


Waarschijnlijk interpreteer je iets op een oude manier,


maar ik herken ons forum er niet in


en mezelf ook niet.


Had je je al bij het zomerpact opgegeven?


Pas je denk ik ook in als ik zo je datum zie en dan zit je in een kleiner clubje


waar waarschijnlijk de drempel wat lager is.


gr Jane



Wat is in vredesnaam een "oude "mannier. En nogmaals wat is een zomerpact?

Ons forum, daar hoorde Naat en ik ook bij en ook ik maak me zorgen over het feit dat verschillenden genegeerd worden. Trees maakte al melding van het feit dat nieuwen afhaakten..Naaa, ik snap het helemaal.
Er is op sommige tijden een hechte club waar je niet tussen komt.

* spatie vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat en Mika,
Els heeft bij thema's een draadje geopend voor mensen die de laatste tijd zijn gestopt met drinken.
Je kunt jezelf daar bijzetten en dan is er mogelijkheid voor een extra plekje waar wij ""beginners"" zal ik maar ff zeggen elkaar kunnen steunen. Het is natuurlijk niet de bedoeling een heel niew forum op te zetten, maar in het verleden heeft zo'n pact ook goede diensten bewezen en het lijkt ons wel wat.
Lees maar ff en kijk of je er wat aan hebt, enne afmelden kan ook altijd nog als het tegenvalt.
Hoop jullie daar ook tegen te komen.
Truste voor nu
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Naat,

Hier blijven hoor !!!
Voor mij dan nog ff. :)
Nee, ook, vooral voor jezelf.

Ik ben ook nieuw en ervaar eea toch anders als jij hoor. OK, er zitten een paar dominante lui tussen, maar vervelend vind ik ze niet.
Ik zie veel lieve mensen met een gemeenschappelijk doel en herkenbaar onderwerp wat wij hier allemaal hebben. Je hoeft je niet te schamen hier want je bent anoniem en waarover je praat, dat hebben de anderen ook. Althans, in ieder geval die ene gemeenschappelijke vijand.
Op straat en op je werk zal je waarschijnlijk mijnder open praten daarover.
Daarnaast kun je ook nog PB'en (zoals wij van de week nog)

En DAARRRNAAST (ben ik dus net achter) is er nog het zomerpact. Ik heb me daar zojuist (als enige man zag ik) ook aangemeld. (met dank aan Jane en Mascha voor de oplettendheid)
Ehhhhh, dames.....niet alleen over borduren praten he !

Ik zeg, kom daar ook bij. (al weet ik bij god niet wat daar gaat gebeuren, maar stel me zo een forum binnen het forum voor, zal je de anderen weer horen)

En als dat ook nog niet naar wens is, dan ga je gewoon alleen met mij ouwehoeren. :)


Zie je daar?
Suffertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al duidelijk wat het zomerpact is...
Snap nog steeds je berichtje niet aan naat.
Hoezo behoort zij tot een kleinere groep en is de drempel lager?
Er loggen hier mensen in die wel 20 jaar verslaafd zijn, maar bijv dan pas de keuze maken.
Je weet toch eigenlijk heel weinig van Naat.


Maar goed.
Het genegeerd worden is erg herkenbaar, met uitzondering van sommigen (hee Witte).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat en Mika,

Jammer dat jullie je zo voelen, dat meen ik.
Ik denk alleen dat je niet moet verwachten dat er elke keer op alles gereageerd kan worden door iedereen, dat is onmogelijk. Het klinkt misschien wat bot maar er zijn hier natuurlijk geen hulpverleners en uiteindelijk strijden we allemaal om ons eigen leven op orde te krijgen of te houden. Uiteindelijk moet je dat toch zelf doen en kan je op verschillende plaatsen aanklopen voor hulp. Dat kan hier maar als dat niet voldoende is is het misschien een goed idee op extra hulp in te schakelen.

Naat, je hebt laten weten onzeker te zijn. Dat is geen schande, dat ben ik ook. Mast ik vind wel dat jouw klacht inde eerste plaats niet waar is, je krijgt wel reacties, en in de tweede plaats vond ik de reactie ook nogal negatief, beschuldigend haast. Je bent een volwassene en ik neem aan dat je IRL ook niet altijd de aandacht krijgt die je het liefste zou willen, that's life.

Over negeren gesproken: volgens mij is er gisteren en vandaag wel tien keer een post geplaats over een augustus of zomerpact. Jullie zijn daar sowieso al bij genoemd door ons, dus negeren, nou nee. Ik krijg ook niet altijd de reacties die ik wil, soms denk ik wel eens "huh ik vertel iets heftigs en niemand reageert terwijl ze wel met elkaar kletsen". Aan de andere kant : ik vertelde vandaag kort iets over mijn eczeem en ik kreeg weet ik hoeveel toffe lieve en nuttige reacties.

Liefs en sterkte, wat jullie ook doen!!

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Naat30, veel mensen hadden of hebben hier dat gevoel van genegeerd worden.
Ik denk dat je voor jezelf een afweging kan maken: ben ik hier voor de aandacht of ben ik
hier om van de drank af te blijven en verder drankvrij met m'n leven door te gaan?
Die aandacht is hier misschien niet voldoende te vinden maar die zal ook uiteindelijk in RL
(terug) gevonden kunnen worden. Voor drankvrij staat er altijd een forum voor je klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid: dat pact is geen forum binnen een forum, is niet de bedoeling geweest volgens mij. Het is begonnen al grapje, extra steuntje en die data doen er idd niet zoveel toe Fibo, ben ik helemmal mee eens.

We strijden allemaal naar hetzelfde en iedereen heeft een manier die het beste bij hem of haar past. Pact of hokje, het is maar een stimulans.

Als laatste Naat: het lijkt me zinnig om degenen die je bedoelt er zelf op aan te spreken, lijkt me nuttiger eigenlijk. Sorry als ik wat katterig over kom maar wat schiet je er anders mee op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja concierge/ huismeester, hoe valt dat nou? Krijg je zo gewoon een weekend en vakantie!! Lekker joh!

Over vijf minuten twee weken, ben er eigenlijk niet zo bezig nu, maar dat komt vast wel weer neem ik aan.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niets te maken met vergeten suffertje, maar genegeerd worden.
Je maakt duidelijk dat je contact nodig hebt en (bijna) niemand heet je welkom of gaat op je in. Heeft niets te maken met aandacht maar met een vraag voor hulp. Vaak wordt doorgewroet op hetgeen waar iedereen wel een antwoord op heeft. Kan me voorstellen dat het voor sommigen pijn doet om het gevoel te krijgen niet belangrijk te zijn. In mijn geval baal ik dan....maar goed..
Ja ik reageer niet op alle mails, nee ik lees niet altijd (meestal wel en dat vermeld ik ook) alles terug omdat ik pas laat binnenkom. Maar toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat dat is nergens voor nodig lieve meid! Ik heb al in mijn post gezegd dat het bot over kan komen. Ik heef mijn mening ook al is die hard. Ik begrijp je ook wel en herken veel in je, daarom wil ik juist dat je wel blijft. Wees jezelf! Je maakt nu een goede zware keuze, dat maakt je voor jouw gevoel misschien ook kwetsbaar.

Als je over zaken omtrent de verslaving wilt praten kan je dat altijd aangeven en dan krijg je heus reacties, denk maar aan dinsdag!
Soms wordt er idd veel over andere dingen gepraat, maar je kunt altijd inbreken if pb en, ook mij als je wilt. Volgens mij zijn we allebei ongeveer van dezelfde leeftijd, dus wie weet heb je er iets aan. Voel je goed, al bijna vier weken droog toch? Daar ging het toch om?

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel mensen zitten hiet al jaren en hebben de problemen al zo vaak besproken. Ze kennen elkaar inmiddels wat beter dus gaan de gesprekken veelal over koetjes en kalfjes. Ik begrijp dat wel. Ik ben ook nieuw en hier gekomen om over drank te praten. Daarnaast heb ik ook momenteel een groot maatschappelijk probleem, maar ik kan niet verwachten dat anderen daar op zitten te wachten. Buiten de koetjes enzo om vind ik dat er dagelijks toch redelijk wat drank en andere problemen aangepakt worden hoor.
Maar genegeerd worden, tsja, ik begrijp wat je bedoeld (Mika en Naat) en ook hoe dat voelt. Ikzelf heb niet echt de ervaring omdat er steeds wel een paar mensen zijn die ergens op ingaan. Ja, misschien niet de hele groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat je hoeft je niet klote te voelen hoor.

voor jou geldt haal er uit waar je wat mee kunt en dat geldt voor een ander ook

als er gepraat word over iets wat niks met alcohol te maken heeft lees je erover heen als het niks met je doet en als je geen zin hebt om mee te kleppen

als dit forum alleen maar zou gaan over alcohol gerelateerde zaken (en meestal gaat het daar wel over) zou je dus een heel leeg forum krijgen en niet bijna altijd iemand online hebben voor als je toch een vraag hebt

laat ook verder maar, kan het tòch niet uitleggen

Mijn dank is in ieder geval enorm naar het forum toe, ook naar Naat en Val en Thee en Suf om er maar een paar te noemen want jullie houden mij al 7 maanden van de drank af
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...