Spring naar bijdragen

Maandag 24 augustus

dhen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ik heb die stichting gevonden, merk nu inderdaad dat er veel meer mensen zijn die het hebben. Ik ben gewend dat mensen vragen gaan stellen als wat voel je dan precies en kan je dan niet gewoon je benen stil houden etc., omdat niemand er wat van begrijpt.

Ik moet wel zeggen dat het mij wel een extra stimulans geeft om dus niet meer te drinken! Klinkt misschien raar, maar het lijkt alsof ik toch nog een extra reden nodig had om echt te stoppen. En misschien ook omdat het me iets geeft om te antwoorden wanneer mensen me vragen waarom ik dan niet wil drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi,
Heb je twee vliegen in 1 klap. :present:

Zelf vind ik het soms ook best lastig nog om te vertellen waarom ik een glas wijn afsla of een biertje.
Mischien is dit idd voor jou een goede manier om dat te kunnen zeggen en uit te leggen.

Maar de grootste reden om te stoppen is voor je eigen levensgeluk hoor, vergeet dat niet.
En voor je eigen lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het zeker! Nou heeft het verminderen van het RLS natuurlijk ook een positieve invloed op mijn eigen levensgeluk :) Denk dat het meer is dat wanneer je als reden zou geven 'je eigen levensgeluk' (waarschijnlijk dan wel in andere woorden), dat mensen dan veel vragen gaan stellen, als kan je dan niet met alcohol gelukkig worden, af en toe drinken kan toch wel, etc. Maar dit is een concreet lichamelijk iets, en dat is toch makkelijker 'verdedigen' (want zo voelt het altijd wel een beetje).

Ik weet niet of je gestopt bent met drinken Lara of dat je geminderd bent ofzo, maar merk jij iets van een verschil op de symptomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FloortjeFien,
Ja op die manier, kan je wat makkelijker reageren op vragen.
Want de meesten gaan die toch stellen als je ze kennen met, och die lust wel een drankje.
In elk geval, ik kreeg die vragen wel. Niet van iedereen hoor.
Een aantal maakte grapje dat ik "water graag" zei als ze me vroegen of ik een biertje wou.
Op een leuke manier dan, maar kan me voorstellen dat er ongemakkelijke momenten tussen zitten.

Ik ben eind juni begonnen met de internetbehandeling, ik dronk toen dagelijks 2 tot soms 3 liter wijn per dag.
Nu drink ik af en toe nog 2 hooguit 3 glazen. Met in elk geval de maandag en de dinsdag helemaal niks.
Vorige week waren er een paar dagen bij dat ik 1 biertje heb gedronken, en verder niks meer. Dus het gaat prima.

Wat betreft de restless legs kan ik zeggen, dat ik de laatste week er veel last van heb gehad. Maar ik denk eerder dat dat komt door ineens heeeeeel veel moeten lopen en een verandering(toevoeging) op mn medicijnen.
Zal dat morgen bij mn huisarts neerleggen, heeft hij weer iets om over na te denken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat goed van je dat je zo enorm bent geminderd! Ik denk dat je echt supertrots mag zijn op jezelf!

Hoop dat de huisarts iets weet tegen je RL, want als je zo hard aan het werken bent om je levensritme te veranderen heb je natuurlijk wel je slaap nodig!

Ik ga nu toch ook maar proberen om nog wat slaap te krijgen. Slaap lekker allemaal, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...