Spring naar bijdragen

vrijdag 28 augustus


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke,
Nu volhouden, want dat is wat je wil. En idd geen voeding geven aan die rare gedachten.
Als je alcohol nodig hebt om een bijeenzijn gezellig te kunnen vinden, is dat bijeenzijn dus helemaal niet gezellig.
Als het gezellig is, heb je namelijk geen behoefte aan drank zo is mijn ervaring.

Vie,
Een heel volhardende kat en ze doet het op zo een lieve manier met kopjes geven, zacht mauwen, pootje geven en natuurlijk ook met wat ondeugend spelen met de koordjes voor de nachtlampjes.
Het was maar een brief met verzoek om meer info voor het leer-/werktraject en daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Maandagmiddag ga ik dus maar eens bellen.

Linde,
Lastig zo een vriendin. Misschien moet je maar eens op een (vriendelijke) manier uitleggen hoe zij op jou inwerkt.

Theemuts,
De moderatoren schrijven hier niet mee in de discussies. De moderatoren zijn van huis uit hulpverleners bij Tactus/Tactive. Bij het sturen van 'waarschuwingen' aan forumleden ondertekenen ze nu allemaal met hetzelfde: 'de moderator'. Er zijn inmiddels echter nogal wat moderatoren bijgekomen. Daarom zou ik het handig vinden om ze uit elkaar te kunnen houden. Moderatoren zijn ook maar mensen die, net als wij over allerlei dingen verschillende meningen hebben. Zo kan de ene moderator sneller denken dat iets tot schuttingtaal behoort dan een andere moderator. Als ze dan bij het inloggen en ondertekenen zich kunnen onderscheiden in 1 - 2 - 3 enzovoort, kan dat ons ook een hoop onrust besparen. Over het algemeen ben ik wel tevreden over het modereren.

Dar en Houtje,
Daar was laatst een meisje loos, die wou gaan varen, die wou gaan varen... Het is een kinderliedje, zolang niet alle strofen aan bod komen. Het liep nu eenmaal niet goed af met dat meisje.
Het is nu in het nieuws gekomen doordat ze zelf samen met haar ouders de media hadden ingelicht. Voor zover ik uit al de krantenartikels kon lezen (nee, nu niet meer aan de orde), was zelfs de leerplichtambtenaar akkoord. Totdat haar tocht in het nieuws kwam midden in de komkommertijd. Het hele land staat nu op zijn kop. Wat had er gebeurd als dat kindje en haar ouders niet naar de media waren gestapt? Nu is ook uitgekomen dat ze al een aantal keer is tegengehouden door autoriteiten van andere landen i.v.m. haar leeftijd, o.a. op het Noordzeekanaal. Uiteraard lees je ook reacties in de trant van dat naar een feestje gaan in Hoek van Holland nou ook niet altijd even gezond is. Ja, deuh, appelen kan je niet met peren vergelijken, maar ik weet wel dat kinderen in het begin van hun puberteit (ook al uit die zich niet door recalcitrant gedrag) ontzettend veel last kunnen hebben en hebben van de hormonen ongeacht of ze meisje of jongen zijn. Nu acht ik een meisje van 13 rijper dan een jongen van 13, maar met 13 hoor je niet alleen op een gevaarlijke reis te gaan. Parbleu, naar school fietsen is al gevaarlijk genoeg.
En even heel los van het hele verhaal: waarom krijgen dergelijke lieden nog kinderbijslag? Ze zwemmen in het geld.
Mijn dochter (bijna 19) had het plan om als zij niet ingeloot zou worden naar Australie te gaan voor een opleiding. We zijn heel erg blij dat ze ingeloot is al hadden we haar niet tegengehouden.

Rotjeknor,
Ik kan wel raden waar jij woont, maar ik weet het 99,9999999% zeker door je nickname.
Er zijn nog veel mensen in de ontkennende fase. Een fase waarin ik ook heel lang heb verkeerd. Aan standaardglazen zit in 1 fles wijn van 75cl 7,5 glazen. Die er maar vier of vijf uit kunnen schenken, nemen hele grote glazen. Net als ik destijds. Hun lichamelijke en sociale klachten zullen heus nog wel komen vroeg of laat. Als jij zegt te stoppen met drinken of dat je niet wilt drinken en zij dringen aan dat je wel zou moeten drinken, dat kun je er al vanuit gaan dat zij een probleem hebben met drank.
Dus ga je eigen weg en stop met drinken.

Nog even alle nieuwe mensen verwelkomen en iedereen sterkte toe wensen en dan ga ik maar weer wat anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari door het drinken gaat je remslaap naar de soddemieter. het kan wel 3 maanden duren voordat het niet drinken dat weer in balans heeft gebracht.
stoppen met drinken is als langzaam een beetje de griep krijgen.
Alles gaat je zeer doen, je bent moe, prikkelbaar en je hebt veel slaap.
Je lichaam is gaan detoxen omdat het eindelijk de gelegenheid heeft.
je bent jezelf niet meer aan het vergiftigen, dus nu heeft het de kans
dat kan ook wel een maandje of 2 duren Sommigen zijn wel veel meer maanden er moe van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Wat een drukte hier. De draadjes worden langer en langer.
Maar dat is nou eenmaal zo als Safi op t.v. komt.
Toch mooi dat zoveel mensen iets aan hun drankprobleem willen doen.
Als de bewustwording er eenmaal is raak je die niet meer kwijt.

Moet voor mijn werk nieuwe taken uitvoeren.
Correctie, ik ga voor mijn werk nieuwe taken uitvoeren. Ik heb het zelf geaccepteerd.
Nieuwe kansen, maar ook enge dingen. Spreken in/voor groepen.
Weer een mooie gelegenheid om met mijn gedachtekronkels te stoeien en de dingen anders te leren bekijken.
Drinken in ieder geval maar niet want dat zorgt voor nog meer onrust.

Corinne wat is er eigenlijk zo erg aan als mensen de Nederlandse spelling niet foutloos beheersen?

En ja, iedereen heeft een mening over de jonge zeezeilster behalve ik.
Ik zou het echt niet weten.

Wing, hoe gaat het vanavond?
Is tekenen misschien wat of heb je daar geen zin in na de hele dag werken?
Of gitaarspelen?
Maar dat kun jij zelf veel beter bedenken.

Hannah, je worstelt met het forum lees ik. Je zou het liever kleiner hebben en met meer aandacht voor elkaar als ik het goed begrijp.
Je weet dat je aan mij niet veel hebt maar ik ben toch blij dat je weer een beetje verliefd bent!

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom me even snel melden. Ongelezen, helaas.
Hele middag op visite geweest bij het beste vriendje van Zowie, kijk maar hoe dik ze bevriend zijn :
http://img391.imageshack.us/i/dsc00800.jpg/
Echt de leukste foto van de wereld :)
Flink gepraat, en ik vind het echt heerlijk, de vorige keer toen ik gestopt was met drinken gebeurde het ook. mensen zoeken mij weer op en ik zoek mensen weer op. Echt een kadootje. Fijn bij mensen op de koffie gaan, en niet dronken of naar de klote zijn. Maar gewoon fit en helder. Wat te gek zeg !!
Voor vanavond een flinke emmer stracciatella yoghurt gehaald, lekker.
Ik kom later op de avond nog wel even gedag zeggen, geniet van de foto :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ookal zit ik nu gezellig met mijn man toch trekt het forum.
Een hele nieuwe kamer vol met nieuwe vrienden.
En nu nuchter.
het is een beetje als in een snoepjeswinkel rondlopen.
In het echte leven kom je niet zo veel mensen tegelijk tegen die gelijk gezint zijn.
daarom kom ik hier ook niet weg.
Jullie zijn mijn nuchtere alcoholisten vrienden
En mensen die een verslaving hebben gehad zjn vaak gewoon hele gevoelige mensen
En daar heb ik wat mee
Al die korte lontjes hier soms:$
Ik voel me er gewoon bij thuis.

ik heb ook geen mening over die kleine zeilster
Ze mag van mij doen wat ze wil.
Maar ben het ook wel weer met andeen eens die zeggen.
je wordt gestraft als je je kinderen te lang alleen te lang thuis laat.
maar een kind van 13 mag wel zo lang alleen gelaten worden in een zeilbootje in de oceaan.
Thuis...in de oceaan...op beidde plekken alleen gelaten ..dus?

Kate je maakt me aan het:$
Maar ik ben blij dat zoveel nieuwe mensen hier steun zoeken
Ik weet nog hoe blij ik was toen ik jullie vond

en dat gun ik een ander ook.
het lezen is veel
Maar soms moet je dat los laten
schrijf gewoon, lees 1-2 bladzijden en schrijf dan.
Wat je belevenisen zijn over alcohol, je misbruik, je stop/minder pogingen
Ik hoop dat hanah en Wing en anderen die het hier druk vinden toch wennen en schrijven

Delen is helen zegt Rudy altijd:heart:
dag lieve Rudy, die mij en velen van ons zo goed heeft opgevangen toen we hier dwalende waren
tussen het gat in de weg en de rechte weg die naar een mooie horizon gaat.
Rudy ik was blij even wat je te hebben gelezen.
Ik vond het erg om te horen dat je nog steeds aan het kampen bent met je gezondheid.
Mijn hart gaat naar je uit en ik stuur wat spirituele gezondheid naar je toe
Want ik las in je bericht, een radeloosheid en moedeloosheid van een man die
moeite heeft met dat extra stukje controle dat kwijt is op het moment.
Hou moed , ga nuchter voort.
God bless
Geloog in je Hogere Macht
ik wens je een healthy recovery.

En dan zijn er nog zovele anderen die in mijn heart zitten
Een :sun: voor jullie allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal ik meld me hier ook maar even , zit met best een groot probleem,
voor mij is het een vreselijk probleem,

Ben al een tijdje bijna 7 mnd droog maar het heeft me wel heel veel energie gekost , soms gaat het heel goed maar als ik een verschrikkelijke droom heb gehad, dan ben ik best heel erg depresief en dan kan ik wel een hele fles drank op , zo`n trek heb ik dan ,en soms zit ik echt met een glas voor me en dan denk ik wel of niet , maar ben ook niet van plan om voor dat ene rotmoment voor de bijl te gaan, daarvoor heb ik hele beroerde afkick verschijnselen gehad , en dat wil ik absoluut niet nog een keer mee,maken dus maar weggespoeld die glas wijn.

this altijd weer die kleredroom zal er een klein beetje over vertellen beetje over vertellen, toen ik twaalf was ben ik door m`n broer die 10 jaar ouder is verkracht, nu ik helemaal nuchter ben schijn ik het nu , denk het moeten te verwerken maar ik weet echt nie hoe ik daaraan moet beginnen,

Het schijnt dat je als je een hele poos nuchter bent dat je dan pas dingen kunt gaan verwerken uit het verleden, mijn vraag is dan ook heeft iemand hier ervaring mee, en hoe je het dan verwerkt hebt , en of het dan pas echt uit je leven verdwijnt, want als ik die droom krijg beleef ik het weer levens echt, en ben dan zo van slag dat ik dan wel een hele fles op kan, en heb er dan moeite mee om het niet te pakken, erger nog om het te drinken( want ik weet als ik er eentje pak dan is het hek van de dam en ik wil sterk erin blijven, wat me toch nog toe gelukt is( met heel veel gevecht en geknok met mezelf.)

Tja bij mij gaat het dus niet van een leien dakje dat allemaal.

Heb heel lang zitten denken of ik dit wel wilde delen met jullie, ben niet zo`n typ die me opdringt, maar ditmoet ik ergens vertellen dus dan maar hier, ik hoop dat ik een reaktie krijg over mijn probleem , want ik zit er echt mee.

Maar desondanks ben ik er best wel trots op dat ik nog steeds droog ben gebleven,

Groetjes van een best verdrietig Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja das inderdaad een Tibetaanse Terrier, die twee zijn zooooo leuk met elkaar, echt een hondenfeestje. :)

quote:


Originally posted by:
linde

Ik kom snel even kijken!


O Woman wat eeen leuke foto.


Zowie is een dropje maar het andere hondje


is ook tè dodderig.


Is dat een Tibetaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske ik log voor jou nog even in. Dromen kun je sturen. Ook ik heb een aantal ervaringen die niet even leuk waren. In mijn dromen herbeleef ik zaken maar probeer er dan, min of meer bewust, een wending aan te geven zoals ik het eigenlijk had gewild. Dat helpt een stuk in de verwerking, raar maar waar. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien het proberen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Woman ,ik wens je veel sterkte toe

Liev safi die hand pak ik met liefde aan

Lieve Hermie, tja dromen kan je sturen zeg je maar hoe gaat dat dan ,als ik droom dan word ik wakker met een hevige nachtmerry, dan valt er denk ik niks meer te sturen toch???, wil het wel proberen , zoals je dat beschrijft,
voor mij is nuchter zijn nu af en toe geen lolletje meer,

heb er bij de AdB begeleider ook vwel over gehad maar je dan word het een psyg ben dan doodbang dat het een man word ,kan ik me niet tegen uiten denk ik dan

Maar vind jullie heel lief dat je erop hebt gereageert

Knufffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...