Gast Fibo Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Goedemorgen allemaal,Vroeger dacht ik dat stoppen met het drinken van alcohol zou betekenen dat ik nooit meer mocht drinken.Nooit meer die fijne roes. Die gezelligheid op een feestje. Even ontspannen. Lekker op het terras zitten. Nooit meer ..... enz.Ik koppel alcohol hierboven steeds aan de positieve kanten. Maar klopt dit wel.Was het allemaal wel zo fijn en gezellig. Helaas niet. Het was dan wel gezellig, maar de dag er na voelde ik me toch een stuk slechter.'En wat jammer dat ik dit of dat gezegd had. Ik had ook wel een toontje lager kunnen zingen. Ik had dan wel gelijk maar had ik datzo nadrukkelijk moeten zeggen.' Enz. Kortom soms of eigenlijk toch wel vaker had ik spijt en ook wel een schuldgevoel.Ik heb het hierboven dan wel over overmatig alcoholgebruik en hierdoor in de problemen komen.Voor iedereen die geen alcoholprobleem heeft (of aan het ontwikkelen is !!) gun ik haar of zijn biertje.Ik ben dus niet tegen alcohol.Alleen voor mij is die 'eerste' niet meer weggelegd.Ik koppel gezelligheid niet meer aan drank. Sinds dat ik gestopt ben voel ik me een stuk beter. Minder gespannen en angstig.Ook kijk ik wat positiever tegen het leven aan.Sinds ik dus niet meer drink voel ik me eigenlijk een stuk prettiger. Ik kan mijn problemen ook beter aan. Ik schiet niet meer door in een overdrevenemotionele reactie die niet meer proportioneel is t.o.v. wat er aan de hand was.Dat alcoholroesje gedurende die korte periode is me de rest niet meer waard.Is nu alles beter geworden. Natuurlijk niet. Maar met alcohol zou het zeer zeker ook niet beter geworden zijn.Daarom ben ik blij dat ik vandaag niet hoef te drinken.Fibo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 goedemorgen allemaal hihihi, ik ben weer gered! ik had al stiekum de verantwoordelijkheid voor het openen van het draadje aan tina overgelaten!Maar Tina was heel verstandig en is weer terug gegaan naar bed!Maar goed, ik heb mijn eerste vijf kilometer er alweer opzitten, vandaag echter serieus!ik ben de buurman voorbij gelopen, het terasje zat al vol en de koffie stond klaar maar ook die ben ik voorbij gelopen, heb zelfs een andere route genomen zodat de katten niet mee konden.Maar....op die andere route moet ik ongeveer 50 meter door een donker stuk bos lopen en toen bedacht ik eigenlijk, het leven is net een tunnel maar wat doen we als plotseling het licht uitgaat?goh, ik heb jarenlang staan wachten in die donkere tunnel, wachten op iemand die het licht weer aandeed!ondertussen had ik maar één vriendje die samen met mij meewachtte, vriendje alcoholNu realiseer ik mijzelf dat ik zelf actief op zoek moet naar het lichtpuntje!Dus fibo.........ik koppel drank al jaren niet meer aan gezelligheid maar aan een donkere tunnel waar ik besluiteloos sta te wachtenen wachten is niet echt mijn specialiteit dus ook ik ben blij dat ik de eerste niet hoef te nemen.Nu kan ik tenminste opschieten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Goedemorgen jongens,Jullie beginnen zwaar zeg vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 ik ben blij dat ik een ochtend mens ben!!!~Mijn buurman loopt een beetje verdwaasd door de straat, dus die heb ik maar koffie aangeboden.van de week vertelde ik al dat de lotto jackpot van 14,5 miljoen is gevallen in mijn stad, nu blijkt dat dus mijn buurman te zijn.ho ho stop!! geen rare grapjes, hij is te oud voor mij Maar wat doet zoveel geld met je? jarenlang een zeer zware drinker geweest en nu al tien jaar droog, tot vandaag dan want hij had al genoeg op!hij is helemaal in de war en weet niet goed wat hij moet doen.pff, ik ben in één keer van mijn jaloerse gevoelens af!***buurman van 10 huizen verderop, dat krijg in je zo een dorp hé, ik heb wel 1000 buurmannen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 morge suf!ik heb nog gebakken eieren voor je met een kopske koffie!!!en we beginnen helemaal niet zwaar!! we zijn gewoon wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Zelf vandaag een beetje moe gebonnen net. Bij mijn (ex)vriendin geslapen omdat mijn jochie gisteren jarig was en we tot 21.00 uur (uitzondering hoor qua bedtijd voor hem) in de Efteling waren en na omleidingen en (2x) verkeerd rijden (aanwijzingen gevolgd vriendin) pas om 23.45 uur "thuis" waren. Natuurlijk wel gewoon weer om 4.45 uur op. Niet best geslapen in ander huis en ander bed, scheerapparaat, nette schoenen en stropdas vergeten en andere route naar mijn werk. ook nu verkeerd gereden en net op tijd aangekomen. Beginnen op en voelen als gympies.Nog uurtje of wat te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 jongen van harte dan nog!!! dat zal een mooi verjaardagsfeest zijn geweest! maar inderdaad laat en die uren slaap heb je wel nodig!ach vanavond dan maar een vroegertje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Laatste dagen niet ingelogd trouwens dus zal steekproefgewijs een beetje teruglezen.Vandaag trouwens 2e maand voor me, gisteren was dag 31 ! De eerste volle maand zit erop en vandaag eerste dag 2e maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Zit je dan nu op je werk?zomaar even nieuwsgierig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Ja, ik zit nu op het werk.Het slapen valt wel mee nu hoor. "Droog" kan ik met minder af en voel ik me een stuk fitter. Ik kom er wel weer goed doorheen, maar voel me alleen even anders omdat alles vandaag anders begint en ik voor het eerst in al die jaren niet correct gekleed en verzorgd ben. Wel gedouched hoor. Vanavond zal ongetwijfeld ook geen vroegertje worden hoor, want het weekend zal ook weer gevuld zijn.(Gelukkig weer met de kids) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Haha Fibo,Dank je. Leuk dat dit vaak gezegd wordt. Suffertje is echter al jarenlang een van mijn nicknames op velerlei internetpagina's. Gewoon nergens op gebaseerd en een beetje zelfspot. In dit geval is hij ook wel toepasselijk natuurlijk. Omdat er meer suffertjes zijn moest ik ook wel eens uirwijken naar een andere nickname. Deze is "Wijsneus". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Gelukkig heb ik daar nog geen reakties andersom op gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Morge Fibo!!alhoewel lekkere zelfgebakken koekjes........die zouden er vandaag wel ingaan maar eeuhh weer gaan slapen na de opening?Suf,Dat is een voordeel van het niet drinken!!! je krijgt wat meer energie, ondanks dat je moe bent kan je gewoon wat meer hebben en ach......de schade haal je wel weer in, vanavond gewoon op tijd richting bedje.ben het trouwens wel een smet fibo, waarom zo negatief over jezelf?? je naam bedoel ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 ok, je gaf al antwoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Macha Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Goedemorgen,Gisteren heb ik een zeer zware dag gehad.vijtien uren hulp kunnen aanbieden.Een lang verhaal ga ik proberen in 't kort te pennen.Kreeg om 1u. 's nachts tel. een hulkreet.Meisje in nood belde me, haar mag lag ergens in huis,zij kon er niet bij, de deuren waren afgesloten.Bleek een geval van drugs, waar ik niets van afwist.Heb met haar gepraat om enige duidelijkheid vanhet verhaal te krijgen. Ik stelde voor om de hulpdiensten te bellen,wat moest er gedaan. Ik kon er naartoe maar moest 35 min. rijden, kon te laat zijn.Heb de hulpdienst gebeld, alles uitgelegd,ook dat het dringend was. Ondertussen bleef ik met haar praten om haar enige rust te doenkrijgen, zij was niet alleen, ik was bij haar.Na 30 min. was er nog geen hulp. Opnieuw gebeld.Ben in mijn auto gestapt en vertrokken naar...Aangekomen was de hulp aanwezig.Wat ik daar aantrof, man onder invloed van drugs en sterke drank.De hulp vertrok, ik bleef om de nodige steun te kunnen geven.Dit was erg nodig. Man slapen. Met meisje gepraat, wat wasde volgende stap, zei was zwaar aangedaan.Hier moest ernstig ingegrepen worden. Ik heb om 7u30 dehuisarts gebeld, hij zou in de late namiddag passeren. Ikzei neen, hulp is er in de voormiddag nodig. Begrip en hij arriveerdeom 10u30.Therapie werd geregeld voor 2 jaar, nodige medicatie voorgeschreven.Ik heb veel met beide gepraat, emotioneel er moeilijk, er zijnveel tranen gevloeid. Ik blijf achter hen staan en steun geven waar nodig.Al de klanten afgebeld, voor gisteren en vandaag. Ja, ik spreekover mijn werk. Wist niet dat hij drugsverslaafd was, daar werk ik al jaren. Om aan te geven hoe je iets kan verbergen.Dit is ook zo met ons alcohol verslaafd, merendeels van de buitenwereldweet dit niet. Nu begrijp ik dat. We kunnen (konden) het zo goed verbergen.Wat ben ik gelukkig dat ik geen alcohol meer gebruik.Ik had de telefoon niet gehoord of opgenomen, of zeker nietmet de auto naar ginder kunnen rijden.Dit alles heeft een diepe indruk op mij nagelaten, ik was bij thuiskomtgeestelijk en lichamelijk op, totaal uitgeput.Maar... ik heb hulp kunnen bieden door mijn nuchter zijn.En vandaag laat ik de eerste staan.Ik moest dit even van me afschrijven. Moet het gebeurdezelf nog wat verwerken.Liefs,Macha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Fibo, Het zijn geen interessante of zwre sites o.d. Geen banken of mailprgramma's enzo. Door de jaren heen wel eens ingelogd voor een spelletje of blog o.d.Het "gevaarlijkere" spul is wel goed beveiligd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Potverdrie Machadat gaat zeker niet in je koude kleren zitten!Maar wat je zegt is waar, hoe kunnen we allen het verborgen houden?door schaamte en onmacht ga je vanzelf, op een gegeven moment, een dubbel leven leiden.je laat aan de buitenwereld zien wat je het beste uitkomt en dat zijn zeker niet de negatieve dingen in je leventje.maar dit zijn ook de voorbeelden waarom jij bent gestopt met drinken....zo wil je niet eindigen!Ik begrijp dat dit je werk is maar pas je wel op dat je je niet teveel laat leiden daardoor? steun geven is goed maar laat het niet te persoonlijk worden!een knuffel van mij, heb je wel even nodig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Macha, je zal in ieder geval een "volddan" gevoel hebben overgehouden.Is dit je werk of bedoel je dat je de klanten van je werk hebt afgebeld? Waren het anders goede bekenden van je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Goeden morgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Mogge.Macha, dat heb je kranig gedaan. Jennifer, werk ze en hou je taai.En voor iedereen natuurlijk een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Hallo allemaal en goedemorgen,Macha....wat een klus en wat zwaar zeg. Het heeft vast wat met je werk te maken?Even heel iets anders:Ik volg al weken dat verhaal van Laura Dekkerdie twee jaar rond de wereld wil gaan zeilen.Maar het kind is pas 13.Er is veel over geschreven in de pers.Vanmorgen doet om 10 uur de rechter uitspraakof de ouders de ouderlijke macht mogen houden.En verder een drukke dag:naar school om de boeken van Zoon op te halenen van Dochter moet nog wat gekaft worden,en dan is het weekend.(vroeger het excuus om extra te zuipen)nu niet meer. Gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Tas, het is toch op 17 september, gewoon door de week? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Dar, nee die lenzen moeten besteld worden dus ik kijk nog een beetje scheel.En pijn in mijn nek omdat ik om te lezen nu nogal dicht op het beeldscharm ga zittenMaar ook dat gaat weer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 Houtje, hoe denk jij daar dan over, dat meisje Dekker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 28 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2009 goedemorgen allemaal,iedereen een fijne dag!ik had gisteren visite en zo zin om te drinken.ik was moe, gestrest en had zin in 'ontspanning'maar ik dacht aan morgen (vandaag dus) en dat ik me ellendig zou voelen, want het zouden niet 2 glazen wijn zijn, maar 5.dus niet gedaan.en nu o zo blij.ga fris het weekend in en ga dat zo houden.jen, hoe is het met je vriend afgelopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden