Spring naar bijdragen

zaterdag 29 augustus 2009


albertina

Aanbevolen berichten

Nu begrijp ik je emootje idd wat beter.
Dat is niet niks hee al die veranderingen in een jaar tijd.Het lijkt erop dat je hoofd op dit moment sneller gaat dan je lichaam.
Ik vind het wel logisch dat je lichaam op een geven moment stop zegt.
Maar ik kan me voorstellen dat het je nu ook angstig maakt, als je lichaam niet meer doet wat je wilt.
Ik ben best wel een beetje jaloers op je dat je zoveel bent afgevallen, maar volgens mij kun je nu beter naar je lichaam luisteren, want het is teveel.
Niet in paniek raken, gun jezelf en je lichaam ook wat rust. Het lukt je tenslotte ook om andere dat te gunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jasmijn,

Ik log even voor je in, heb helaas nu geen tijd,
we staan klaar om naar de fitness te gaan.

Is het goed als ik je vanavond een pb'tje stuur.
Ik heb jaren geleden anorexia gehad,
misschien kunnen we wat delen met elkaar.

Is geen lachertje, die gedachten, een
moeilijk iets.

Indien jij nood hebt om het één en ander
van je af te schrijven kan dat gerust hoor.

Liefs, knuffel,sterkte.

Macha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasmijn,

Ik log even voor je in.
Ik weet niet wanneer het van start gaat, maar er komt ook een behandeling die heet
"eten de baas" van Tactus.

Ik ben jaloers op je gewichtverlies maar niet jaloers op boulimia! Niet gezond, en je
komt ook veel voedingsstoffen tekort maar dat weet je zelf ook wel!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasmijn als je verantwoord wilt afvallen en je fit wilt blijven voelen zou je eigenlijk zo om de 3 uur iets moeten eten. Uiteraard wel erop letten dat je genoeg vezels en andere voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik houd dit schema nu al ruim een jaar aan en ben afgevallen en blijf moeiteloos op gewicht. Het punt is dat als je maar 1 of 2 maal per dag eet (en dat deed ik dus) je lichaam de voeding als vet gaat opslaan omdat het niet weet wanneer het weer iets krijgt. Je komt dus aan terwijl je vreselijk roofbouw pleegt op je lichaam. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Oh ja ook niet onbelangrijk, een dietiste vertelde mij dat je na 23.00 uur 's avonds beter niets meer kunt eten, hooguit iets lichts als yoghurt of vla, omdat je lichaam dit niet meer verteert aangezien je dan in de "ruststand" gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasmijn,

Ik weet even niet meer of je ergens geschreven hebt of je hulp gezocht hebt van bv een psycholoog of niet.
Zo niet, dan druk ik je op het hart dit wel te doen.

Jouw boulimia zoals je het zelf noemt baart me grote zorgen. Niet alleen vanwege het eetpeobleem zelf maar ook vanwege het feit dat je daarnaast problemen hebt met alcohol. Ik weet niet of er nog andere zaken spelen natuurlijk maar zo'n spectrum komt me bekend voor.


Het is denk ik goed mogelijk dat er een onderliggende emotie oid speelt wat je voor jezelf op moet lossen voordat je echt goed verder kunt.

Mijn ervaring is dat ik ooit een eetptobleem had, jaren geleden, vervolgens nogal dwangmatig werd, ook 'opgelost' en een tijdje later problemen kreeg met drank. Ik ben nu bezig ijkt te zoeken wat aan deze problemen ten grondslag ligt. Ik denk zelf dat het te maken heeft met een bepaalde onzekerheid, angst om controle te verliezen om die vervolgens juist weer helemaal overboord te gooien mbv alcohol omdat ik gek word van die perfectionistische drang .

Ik wil niet zeggen dat dit jouw probleem is Jasmijn. Ik wil je enkel laten zien dat er een samenhang kan bestaan.

Buiten dat kunnen eetproblemen even ontwrichtend werken als alcoholgebruik, dus wees gewaarschuwd!

Liefs, Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Theetje,

Nee eigenlijk alleen maar rotter...

Ik lig op de bank, heb al meer dan een uur in bed gelegen en geslapen maar ben bang dar ik ziek ga worden.

Ik ga niet schelden hier hoewel ik het wel zou willen want maandag moet ik weer starten en wil ik echt niet missen!!!

Hoe is het met Vriend? Of hoe ik hem ook moet noemen....

Valy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Hermie, alcoholloos gaat hier prima, dank je.

Ik heb wel weer zin om te gaan werken want ik ben nu dik drie weken droog en een groot deel van mijn contacten is kroeggerelateerd. Beetje stil dus...

Ik kan me wel vermaken hoor en woon ook samen maar als ik werk zit ik de hele dag tussen de mensen en dat vind ik ook wel heel gezellig. Ik moet nog nieuwe sociale bezigheden zoeken eigenlijk.

Hoe is het met jou?

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, zouden we de Mexicaanse krijgen?!
Of zou ik gisteren te lang met blote voeten de kolk hebben staan leeg scheppen? Hoewel je daar volgens mij eigenlijk niet ziek van kunt worden...

Wij eten zelfgemaakte roti, heeft vriend al gemaakt. Eerlijk gezegd moet ik niezen van de geur en ik zou de afwas doen, geen energie maar anders is het ook zo'n zooitje.

Hermie, ik deel de zorg om Jasmijn ed, zie mijn posting.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val (alles wordt hier afgekort haha) met mij gaat het goed hoor, heb een hoop achter de rug maar kijk alleen nog maar vooruit voor zover dat lukt tenminste. Mijn dochter heeft nog 1 week vakantie en dan moet ook ik weer hard aan de studie (sportmassage) want 10 oktober heb ik theorie-examen en als ik dat niet haal mag ik niet op voor de praktijk. Tsja het leven is een lange leerweg toch;)

Aanpassing: de zorg deel je met Dar (heeft mijn icoontje geleend haha). Maar ik heb ook al geschreven hoe ze het aan kan pakken en ik heb er ervaring mee, soms at ik dagen niet.. Maar Jasmijn zal toch zelf in moeten zien dat ze dit niet eeuwig vol kan houden. Mijn wake-up call was een ziekenhuisopname ik hoop dat ze (jij dus Jasmijn!) het niet zover laat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb voor de verandering eens de hele dagdraad doorgelezen. Mooi zoals iedereen elkaar ondersteunt. Helaas begreep ik helemaal niets van Adams reactie. Hij zal toch niet echt weer gaan drinken zijn, omdat er heel eventjes een koetjes en kalfjes dialoog was.

Jane en anderen met echtscheidingsperikelen,
Ik heb er gelukkig nog niet mee te maken gehad al stond vorig jaar mijn relatie op springen. We zijn toen samen in therapie gegaan en kennen nu onze valkuilen. Het blijft werken aan de relatie en vooral onze communicatie. We gingen overbeschermend met elkaar om wat er toe leidde dat we uit elkaar dreven. Neem daarbij mijn chronische depressiviteit en mijn dranktijd en het feit dat wij twee zeer introverte mensen zijn. We hopen het nu te redden zonder de hulp van de relatietherapeut. Onze continue opdracht is: elkaar betrekken en niet jezelf terugtrekken. Dat komt dus neer op het onderschrift van Rudy: delen is helen.
Uiteraard geldt dit voor alle intieme relaties zoals de ouder/kindrelatie.
Het is vervelend dat je dochter omgang heeft met een vriendin die erg naar het verkeerde pad neigt. Je kan daarover praten met je kind zonder vingerwijzingen. Vingerwijzen werkt bij pubers doorgaans averechts. Laat ze voor een tijdje maar de ene week bij jou zijn en de andere bij je ex. Dan kan ze zelf ervaren hoe die 'vrijheid' bevalt, want als paps zo dikwijls weg is voor zijn werk, dan zal ze toch zelf voor haar ontbijt, broodtrommeltje en avondeten moeten zorgen en er voor zorgen dat ze op tijd opstaat om naar school te gaan. Blijkt dat ze dat aankan, is het goed, zo niet zullen jullie met zijn drietjes rond de tafel moeten gaan zitten om te praten. Waak er vooral voor dat je niet je kind afkeurt, maar louter en alleen het ongewenste gedrag. Vertel haar ook wanneer je kind iets gepresteerd heeft. Met 13-14-15 jaar zijn kinderen echt vis noch vlees. De ene dag zijn ze vroegwijs en de volgende dag gedragen ze zich als een klein kind. Geef je kind een veilige haven waar ze altijd welkom is wat ze ook uitgespookt heeft.
Mijn zoon is 21,5 en mijn dochter bijna 19. Ons bijsturen en begeleiden naar volwassenheid is wel gelukt. Gemakkelijk was het niet altijd, want 'verkeerde' vriend(inn)en kunnen veel schade toebrengen. We hebben zelfs wat dat betreft mazzel gehad en zij meldden het wanneer ze bij iemand vraagtekens hadden.
De reacties van Houtje naar jou toe vond ik sterk en erg ondersteunend.
Sterkte met het verdere proces.

Jasmijn, Vie en andere lijners,
Ik vind 58kg bij een lengte van 1,77m erg mager. Weet dat ondergewicht ook niet gezond is. Een goed gewicht is zo ruwweg 10 kg minder dan de lengtemaat boven 1m. Dus bij 1,77m is een gewicht van 67kg een mooi gezond gewicht. Net als mijn grootmoeder was ik een super-licht-gewicht tot de overgang begon. Knokken om zwaar genoeg te zijn, want ondergewicht zorgde voor de nodige klachten. Nu ben ik een tikkeltje aan de zware kant, want ik heb het er van genomen in de vakantie. De weegschaal gebruik ik niet, ik laat me door mijn kledingmaat leiden. Spannen mijn broeken te veel, dan is het nodig om de chips en kaasblokjes een tijdje niet te consumeren. Ik eet trouwens vier tot vijf keer op een dag. Ik ben een kleine eter.
Voor zover ik wat weet van boulimia, annorexia en andere eetstoornissen lijkt het mij heel moeilijk. Het is net als het alcoholisme een destructief gedrag. Dus ik kan wel zeggen: eet een kilo rauwe wortelen i.p.v. een kilo taart. Dat werkt niet, net zo min als het werkt om tegen een alcoholist te zeggen: drink een liter water i.p.v. een liter drank.
Als je kinderen hebt gebaard, krijg je een hangbuikje waartegen geen enkel dieet wat kan doen. Dat kan je alleen een beetje wegwerken met buikspieroefeningen.
Een dikkertje die zich met smaak kleedt, is veel mooier dan een model met dwarsstrepen aan.
Een magere, gespierde banaan (zo werd ik genoemd) die lengtestrepen draagt, oogt nog magerder.
Op zich is uiterlijke en lichamelijke verzorging veel en veel belangrijker dan je gewicht. Wees trots op je lichaam. Het is uniek. Wat de een mooi vindt, vindt de ander lelijk. Een ideaalbeeld bestaat eigenlijk niet, puur omdat ideaalbeelden verschillen.
Als je van je eigen lijf houdt, dan straalt dat af op andere mensen. Hoe meer jij van je eigen lichaam houdt, des te sneller zal een ander jou mooi en aantrekkelijk vinden. Kwestie van zelfvertrouwen en OK daar heb ik ook niet veel van, maar mijn lichaam is mijn lichaam en mijn lichaam vind ik mooi. En mijn man vindt dat gelukkig ook. ;)

Mensen,
Het leven gaat niet over rozen, bij de ene vallen meer stortbuien dan bij de ander. De ene persoon kan beter met die stortbuien omgaan dan de ander. Jij bent goed zoals je bent. Zeg dat elke dag een aantal keer: ik ben goed zoals ik ben.
Je kan er ook pas achter komen hoeveel een ander jou apprecieert als je jezelf bent. OK, heeeeeeeeel eeeerrrrruuug moeilijk om jezelf te zijn en jezelf kwetsbaar opstellen. Toch ga ik nu op die manier op weg. Voor mij echt niet gemakkelijk. Edoch ik ondervind wel dat het helpt. Als iemand mij niet leuk vindt, dan heeft die iemand pech. Zo probeer ik tegenwoordig te denken. En Jekers 'Ik hou van mij', heeft mij daar al veel bij geholpen.

Ik werk nog steeds naar het licht toe met de nodige hulp van forumleden, van mijn gezin (niet altijd vanzelfsprekend), en ook door meer openheid naar anderen toe.

Volgens mij heb ik nu genoeg geschreven.

Ik ben droog, winderig en moe
en aan de volgende was toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, Dar, ik heb net iets gepost over controledwang ed, trek ik een engelenkaartje, staat er op dat ik de teugels moet laten vieren en niet teveel voor anderen moet willen beslissen.

Toevallig is vriend net een biertje gaan drinken en eigenlijk had ik er iets van willen zeggen maar ben te suf dus niet gedaan, lees ik dat kaartje....

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
theemuts

Dar en Tas,


Weten jullie wat de starttijd(en) is/zijn voor


onze Dam-tot-Dam wandeltocht ?


Kan ik nergens vinden.


En hebben jullie enig idee hoe lang zoiets


duurt?


Dank alvast,


Thee



De Dam-tot-Dam is een hardloopwedstrijd. Geen wandeltocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Dar met koffericoon, ik was net aan dat diploma gewend, maar haal ik het weer door elkaar.. Blijven lezen dus

Klopt ongeveer Kirky, maar hoe kom je dan op minimumgewicht? Volgens mij ligt daar de zorg mbt Jasmijn.

Hermie, ik kwam bij van eetproblemen toen ik bijna stikte in mijn eigen overgeefsel en mijn moeder de ambulance al gebeld had. Jaren geleden en nu begin ik te huilen dus ik stop met dit onderwerp, lijkt me beter. Maar dat is een reden waarom ik me zorgen maak om haar dus.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar je hoeft niet van icoontje te veranderen hoor, zo vaak ben ik hier niet meer aanwezig:)

Val een eetprobleem heb je min of meer levenslang, althans dat is mijn ervaring. Als mensen zeggen je wordt mager zie ik altijd wel ergens rolletjes. Maar mede door een goede psychologe weet ik nu dat ik moet eten en waarempel de dingen die ik nu eet smaken me ook maar het blijft een proces. Over Jasmijn kunnen we ons, en dat doen we ook, zorgen maken maar zij is de enige die de knop in haar hoofd kan omzetten.. Ik hoop dat ze goede begeleiding hierbij zoekt. En verder heb ik het er ook niet meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie,

Toch nog een klein dingetje: met mij gaat het wat betreft eten al jaren heel goed. Ik wissel problemen in en ik probeer nu aan te pakken wat de grondslag zou kunnen zijn.

Ik ben intussen gelukkig wel zover dat ik niet meer denk dar ik als ik een probleem opgelost heb en er iets anders komt, ik me dan tekort voel schieten, zo van : hoe hard ik ook mijn best doe ik kan het toch niet...

Mbv van een psychiater werk ik nu aan het "ik ben toch niet goed genoeg gevoel" en mbv Jellineklive aan de alcohol. Voor mijn gevoel zijn mijn problemen elke keer symptomen van hetzelfde, mast hoe en wat precies, daar wordt aan gewerkt.

Dank voor je openheid!

Kirky, die bmi ken ik wel, vroeg me alleen af of het ezelsbruggetje de ondergrens ook kan berekenen.

Valentine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val geen dank, de afgelopen tijd moest ik al zo vaak met de billen bloot haha. Ik heb geen bordje op mijn hoofd van ik heb dit en dat meegemaakt maar als het ter sprake komt draai ik er ook niet meer omheen. Been there done that. Waar ik voor jou aan zit te denken is de cursus 'je gevoel de baas' die wordt gegeven door GGNet. Ik heb hem ook gevolgd en het heeft me geholpen een hoop boosheid over boord te gooien. Misschien iets om eens naar te kijken.

Aanpassing: dat klinkt wat belerend er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Just a tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...