Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We hebben het vaak over de voor- en nadelen van niet drinken.. die zijn ons bekend..
Misschien is het motiverend om af en toe elkaar te herinneren aan de (kleine) beloningen die elke dag verschijnen..

Ik ben blij dat ik:

- tegenwoordig geweldig slaap..
- als ik me moe voel, weet dat ik een stapje terug moet doen omdat ik daadwerkelijk moe ben..
- er een vriendin zo koffie komt drinken en ik daar zin in heb ipv tegenop zie
- ik zonder nadenken een tandarts afspraak kan maken op maandag ochtend 8.30
- ik geen geld meer uitgeef aan allerlei kwaaltjes (droge hoofdhuid, onzuivere gezichtshuid, darmen, noem maar op) ze zijn namelijk zo goed als verdwenen..
- ik lekker fris bij de sport van de kids sta om zaterdag 9.00
- ik geen onrust meer heb als ik ergens ga eten en zij drinken niet of amper
- ik kan 's avonds om 22.30 een dvd terugbrengen met de auto
- geen zorgen meer wie ik heb gesmst of gemailt met slok op ( bbq bij mij as zondaaaaag!, zucht!)
- mijn gezicht niet meer gezwollen is
- ik weer sport

en zo kan ik nog wel meer bedenken..

ik mis het gek genoeg nog vaak, dat 'wijntje' drinken.
alleen is het nooit éen wijntje, maar een fles wijn.

hebben jullie nog voordelen?

Geplaatst

ha Stopper!

ja idd ook dat!

Je moet niet alleen het geld rekenen dat je feitelijk aan drank bespaart (ik praat nu in het algemeen) zo heb ik geleerd;
maar bijv de pizza die je laat bezorgen als je geen zin meer hebt te koken,
de taxi's die genomen moeten worden.
het mobieltje dat kwijtraakt
het spijkerjack wat in de taxi bleef liggen..

leuk dat je reageert.
liefs Lian

Geplaatst

Ha, Lianne en stopper,
Lianne, droge hoofdhuid zeg je, komt dat van de drank??????? ik heb dat ook en had nooit die link gelegd.
Verder vind ik jou voordelenlijst heel goed.
Stopper, pizzaboer failliet, das een goeie.
Onze slijter heeft een hele mooie boot, ik zeg altijd maar, die heb ik betaald, hahahahaha.
Ik lag me slap als hij te koop staat.
Groetjes Emmaroos

Geplaatst

Hee emmaroos..

bij mij was droge hoofdhuid het gevolg van drinken..
ik transpireerde 's nachts meer en de melkzuurhuishouding op mijn hoofd werd erdoor ontregeld (lang verhaal)

Ik dronk gemiddeld 5x in de week 4 glazen per avond, maar ja de glazen werden steeds groter..
nu ik ben gestopt verdwijnen al die kwaaltjes
alleen snoep ik nu en dat deed ik nooit, maar dat stopt ook wel weer....

wat zijnjouw beloningen Emma?

Geplaatst

he Ari..
wij hebben een hele wijnvoorraad, standaard.
voor mijn partner, visite etc.
ik hoef dat ook niet het huis uit te hebben, anders kan ik nergens komen..
ht is anders, niet drinken, het is beter... maar ik blijf het af en toe missen.

heb jij nog een voordeel/beloning Ari?

Geplaatst

Lianne, mijn beloning is dat mijn man weer blij met me is en dat hij het weer heerlijk vindt om na zijn werk weer thuis te komen.
Ik dronk alleen maar thuis, nooit in de kroeg of zo.
Ook wel in gezeldschap maar dan had ik het nog enigsinds in de hand. Thuis was de rem er kompleet af.
Hier is de drank wel uit huis en als er visite komt kopen we het en wat er over is gooien we weg.

Geplaatst

mijn beloning is dat ik gisteren visite had die steeeevig dronk
en nadat ik ze om middernacht bijna de deur uitkeek (haha!) alles netjes heb opgeruimd, schooltasjes gepakt etc en vanochtend in een schone kamer beneden kwam.

grappig, zijn echt goede vrienden en zij ( en mijn partner? zaten stevig te pimpelen.. je ziet mensen echt veranderen . nou ja, vond het niet zo grappig eigenlijk want dit staat me dus te wachten voortaan.
ze zaten op een ander level.
gekke is dat allen vanochtend weer vroeg aan het werk waren en zich niet druk maken over hun drankgebruik.

woman, doe jij dan aan buikdansen????? haha! grapje, schrijf lekker daarover, is juist leuk om te lezen.

Geplaatst

Lianne inderdaad heel goed om stil te staan bij de voordelen, je zou het eigenlijk op je keukenkastje moeten plakken!!!
maar het punt bij mij is en dat herken je zelf ook wel, dat al die voordelen na verloop van tijd vervagen en daarmee gaan je goede voornemens weer overboord!!!!

Dus de kunst is die gedachte vol te houden.......

Carolien had iets geschreven over de secret, die manier van denken helpt mij ook wel, ik heb gelijk dat boek weer uit de kast gehaald!

Geplaatst

Ha Joos!

Ja dat is idd het probleem!!

toch helpt het mij wel om die beloningen steeds te beseffen..
noem jij eens wat..

wat ik wel moeilijk vind is dat heel veel dingen afvallen (voor mij persoonlijk)
op vrijdagavond gingen we weleens naar de wijnbar met allemaal meiden/stelen etc. zij gaan vanavond ook.
maar ik heb het echt gedaan op een cola'tje light en het is niet leuk als je als enige nuchter bent.
en dan kan ze zeggen: doe wat anders, mijd die plekken, maar het zijn gweoon leuke mensen en vrienden..
net als visite, wij hebben vaak eters op zaterdagavond en dan wordt er lekker gekokt, wijn etc.
ik zit dan echt om 22.00 te denken... ooo lekker dvd'tje in mijn bed...
maar goed, dat trekt ook weer recht..

Geplaatst

Ja dat blijven echt de moeilijkste dingen inderdaad maar ik ben er van overtuigd dat dat met de tijd slijt!

Het is juist goed dat je die dingen nu allemaal wel doet zo zie je dat het ook gezellig zonder kan zijn!

Ik denk dat je de belangrijkste voordelen wel genoemd hebt behalve de Allerbelangrijkste natuurlijk, je gezondheid!!!!!!!!!!

Slik jij nou weer refusal eigenlijk?

Geplaatst

ha Joos,

nee die is op en mijn ha geeft t niet meer.. heb 3 x gehad en hij vind het geen constructieve oplossing en ik ben het er wel mee eens.
alhoewel het heel makkelijk was...
maar als het DE oplossing was bestond dit forum niet.

Geplaatst

ja en wat je zegt, gezonheid in het algemeen..
ik ben een hypochonder op en top en zat altijd aan mijn lever te voelen..
en bloed prikken en zo. gelukkig kwam daar niks uit..
maar het is natuurlijk zooi voor je lijf..

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...