Spring naar bijdragen

Maandag 14 september 2009


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Vladimir: angst en doelloosheid, nee, daarom ging ik niet drinken.
De angst kwam wel, met het drinken.
Ik ben gaan drinken .... omdat ik niet mezelf was.
En met het drinken raakte ik mezelf nog meer kwijt en dan is de cirkel rond.
Ik heb moeten leren om te doen wat ik zelf denk dat goed is.

Zoals Rudy schrijft over die feestjes. Ik kon die alleen maar doorkomen met veel drank.
Nu ga ik gewoon niet meer naar feestjes toe waar ik geen zin in heb.
Dus weinig feestjes voor mij. En nu ontdek ik dat ik dus jaren en jaren dingen heb gedaan die ik zelf
helemaal niet wilde. Het moest allemaal zogenaamd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tijn als mensen zeuren hebben ze kennelijk iets op hun lever. Dat kan je toch geen mens kwalijk nemen?
Maar het is fijn te lezen dat je zo lekker aan de slag ben gegaan.

Ik heb net te horen gekregen dat ik woensdagavond een feestje heb dat ik nou eens wèl heel erg leuk zal vinden. Heeft niets te maken met drank (tenminste ik schenk het niet, wie het wil mag het meenemen) maar het gaat om een kookfeestje.
En dan kan ik wel met veel mensen tegelijk omgaan, als het om koken gaat.
Ik hoef me dan ook niet af te vragen wat ik aan zal trekken. Gewoon, een lang schort. Of wat ik zal vertellen. Gewoon, we hebben het over eten.
En als er nog meer verteld wordt, zal ik me daar waarschijnlijk niet uitgesloten bij voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Weekendje niet gecomputerd en weer leuk maar emotionee afgesloten.
Kan het leven toch moeilijk zijn. Zit nu weer in een (voor mijn doen) zware dip. Zeeeer vervelend, zal er niet teveel over uitwijden, maar kwam vanmiddag van mijn partner en heb mijn jongen nog naar school gebracht om 13.00 uur.
Verdorie wat een fishermands gevoel zeg. Het jochie (5) overstuur en bij mij tranen biggelen achter mijn zonnebril. Hij zit ermee en ik nog meer. Knuffelen, omhelsen, zoenen. "Papa, ik wil niet dat je naar huis gaat, Papa, ik hou van je, Papa, waarom moet je weg?".
Ja, geef daar maar eens droog antwoord op.

Vanmorgen en gisteren gepraat met moeders over onze situatie. Voorgaande weken waren flink van de stijgende lijn, maar nu had ik toch een minder gevoel. Ik ga volgens haar te snel. Velen adviseren mij haar rust en tijd te geven, maar wat is dat moeilijk zeg. Ik weet dat ze gelijk hebben, maar hoeveel tijd is "tijd"? We hadden zoveel "verplichtingen"de laatste tijd dus zagen elkaar veel.

Op mijn vraag wat ze werkelijk wil met onze toekomst bleef ze stil en dat gaf mij een unheimlich gefuhl.

Voorheen zou ik nu in rap tempo toch wat gedronken hebben, maar dat gaat niet gebeuren. Weliswaar zou ik best een biertje lusten nu, maar eigenlijk taal ik er niet naar. Zit nu aan de koffie en dat is dus flink gewonnen terrein. Daar gaat het nu dus uitstekend mee (vandaag 7 weken rond)

Sinds enige weken zegt ze ook dat er een rare (nare) lucht uit mijn mond komt en mogelijk maar waarschijnlijk geen knoflook is (??) Ik zei dat de bijwerkingen van Refusal in principe na 2 weken wel over moesten zijn. (terwijl ze de eerste weken juist nergens over klaagde ???)
Ze zoent me nog wel maar vraagt me om anders pepermuntjes te gaan eten. Dat ga ik dan maar doen, maar ik hoop dat het geen verzonnen smoes is om niet te zoenen. Denk van niet hoor, omdat we verder ook nog wel intiem zijn, maar jongens, wat een hoop beren op mijn pad weer.

Zo, ik wilde ook mijn beleving van de dag even delen met jullie omdat dit forum een groot sociaal platform is waar liefdesverdrietjes ook geuit worden naast ons gemeenschappelijk issue.

Het goede nieus is dus wel dat deze zware alcoholist geen drank nodig heeft om dit dal te overbruggen. Ik kan het, dus anderen zeker ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje...de tranen sprongen mij spontaan in de ogen bij het lezen van het afscheid van je zoontje!
Een reden te meer om mijn partner dankbaar te zijn met zijn geduld met mij (en mijn verslaving!)
Doe je best...laat je zoontje niet het kind van de rekening worden!

Vie, hoe geef je een kookfeestje?
Ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen...ga je dan met zijn allen koken?
Dan heb je een behoorlijk grote keuken nodig toch?
Of kook jij en krijg je dan gasten die komen eten..?
Ik ben sinds een poosje bezig om mijn kids te laten helpen met de voorbereidingen voor het eten.
Aardappels schillen, uien, champignons en paprika snijden..brocolie roosjes maken..dat soort dingetjes..
Ik ben geen keukenprinses, en het is ook echt mijn hobby niet maar samen is het wel gezelliger!
Er ontstaan gesprekken die ik anders niet had met mijn kids..en dat vind ik wel weer heel erg leuk!
Ze hebben me nu overgehaald om komend weekend samen broodjes te gaan bakken...oja en croissants :D
(help......:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo g'navond allen,

Na een drukke dag nog een zinvolle AA-meeting gehad, gaat het kaarsje hier langzaam uit.
Ik ga in bed nog lezen in een boek wat hier wel bekend is: De Kracht van het Nu (Eckhart Tollie).

Ik sluit af en wens jullie mooie dromen in een rustige nacht vol verkwikkende slaap :D.
(Wat meer kan eens mens zich wensen zou je zeggen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijn: ik vind dat je wat dramatiseerd betreffende de zogenaamde 'vetes'.
Volgens mij valt dat nog wel eens mee.
Wrevel lijkt me een beter woord.
We moeten niet zo bang zijn om af en toe eens onze mening ergens over te geven.
Hoort bij het ADB worden. Zo zie ik dat.

Soms blijven mensen ook zeuren omdat ze niet gehoord worden.
Als er niet gereageerd wordt, blijft het zeuren.
Beter is om iemand maar eens te laten zeuren en daar dan op te antwoorden.
Lijkt mij.

Zo ik ben naar de kermis geweest :D Er zijn meer zuiptenten dan draaimolens tegenwoordig.
'Kinderen'' die met twee glazen bier over de kermis lopen.
Mijn man moest even de kroeg in en kwam ons halen om 'even' mee te gaan, het is zoooo gezellig.
Nou, nee dank je wel. Ik zie er de lol niet van in.
Hij had wel snel een bier achterover geslagen.
Moet hij weten, want ik heb mooi niks in huis, wel zo handig.

EN ik moet laat naar bed, want ik heb allemaal late diensten de komende tijd.
Dat valt me zwaar omdat ik een ochtendmens ben.
Dus ik blijf jullie nog ff vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ik kom weer even binnen vallen.
Net het conceptartikel gelezen van het interview dat ik in augustus heb gegeven over ons boek.
Heel mooi verwoord en goed geschreven. Uiteraard leidde dit weer tot een emotionele overstroming.
Man heeft het gelezen en me dikke knuffel gegeven.
Ik geef mezelf ook maar een speekmedaille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, een echtscheiding is en blijft traumatiserend!
Voor jezelf en voor de kinderen...
Soms kan het niet anders en is het ook goed dat je het doet,
en huis vol ruzie is ook geen lekker klimaat om in te leven en op te groeien!
Dan is rust te verkiezen...en moet je die hartverscheurende taferelen op de koop toe nemen.
(brr...ik heb er gewoon kippevel van, ik ben blij dat die dingen me tot nu toe bespaard zijn gebleven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me even, ben blij dat ik niets in huis heb. Gloeiende gloeiende heb een linnenkast gekocht die 3 volwassen kerels niet in elkaar krijgen... resultaat een gigantische bende in huis en een hoop ergernis. Misschien mag citeren van de moderator wel, zoals Giel Beelen altijd zegt:"God zal me kraken". Nou zo voel ik me nu. Doet er verder helemaal niet toe maar goed.

Kater heeft een ietsiepietsie gegeten dus let's hope for the best en nu draaien ze Under World, Born Slippy dus ik ga even uit mijn dak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffertje,

Ook ik bleef uit mijn mond stinken zolang ik de Refusal slikte. Ik heb dit aangekaart bij mijn huisarts en zij heeft mij toen maagzuurremmers gegeven. Daarmee was dat probleem getackeld. Refusal heeft zo zijn werking op de maagsappen en -gassen. De metaalachtige smaak ging niet helemaal weg, maar de stank van knoflook en metaal waren wel weg, wat de omgang met andere mensen toch wat aangenamer maakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scheiden doet lijden en vooral kinderen lijden er onder. Probeer vooral geen ruzie te maken en de andere ouder niet zwart te maken. Vecht het niet uit over de rug van de kinderen.
Als eenmaal e.e.a. bezonken is, zorg dat voor goede afspraken rondom het ouderschap anders loop je nog de kans dat de kinders de ouders gaan uitspelen tegen elkaar. Dat doen ze ook als je nog gewoon getrouwd bent en samenwoont. Laat altijd weten dat je van je kinderen houdt. Dat is heel belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, en van mij krijg je een knuffel...{{{{{{corinnen}}}}}}

An, Daar heb je ook een punt!
Iemand gewoon zijn verhaal laten doen en daar op reageren zodat diegeen zich gehoord voelt,
daarmee voorkomend dat dingen gaan broeien..
Ik trek het maar even naar mezelf toe (die vete enzo sloeg ook op berichten van onder andere mij)
Ik ben blij dat ik me uitgesproken heb...dat dat wat me al een tijd kwelde gewoon gezegd is
Goed het was misschien niet leuk, en niet bevordelijk voor de sfeer...maar alla nu het gezegd is kan het ook niet meer broeien!

Kermis..brr ik wordt al misselijk bij het woord draaimolen!
Je man had het blijkbaar naar zijn zin, heb jij je ook vermaakt???
Succes met de late diensten, lastig als je dan daarvoor je natuurlijk bioritme moet aanpassen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann: veel mensen willen het altijd maar 'leuk' houden, maar heel vaak is het gewoon niet leuk.
We weten vaak niet wat we met die emoties moeten en zeker als het persoonlijk gaat worden.
Ik kan slecht tegen kritiek. Ook dat geeft reden om je te willen verstoppen, vergeten en misschien onderduiken in die fles. En dan?
Juist door het niet uitspreken van de echte pijn en die pijn zit meestal in het niet geliefd voelen, komen er vaak onbenullige er niet toedoende irritaties naar boven.
We willen ons uiteindelijk allemaal geliefd en geaccepteerd voelen.
Het rare is dat ik me, als ik het even op mijn prive situatie gooi, juist heel afstandelijk en koel ga gedragen, terwijl ik gewoon een arm om me heen wil.

Ach wat een gefilosofeer zo laat op de avond, voor mij is het onderhand middernacht en ik snak naar mijn bed.

Corinne: ha daar tref ik je dan eindelijk eens. Tja ochtend mens en een avond mens ...
Sterkte met je baan zeg. Wat een gedoe allemaal, zal nog niet zo eenvoudig worden.
Kan je het via uitzendbureau proberen?
Laat je je inschrijven in twee of drie uitzendbureaus en vaak kan je dan de leukste baantjes krijgen, alhoewel tijdelijk maar je bent wel van de straat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...