Spring naar bijdragen

Maandag 14 september 2009


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Rudy,

Leuk, weer wat van je te horen.
Je moet ook wel een ijzeren geduld hebben om al die kuren te doorstaan he.
Maar ja, je zal weinig keus hebben.
Zoals je misschien al wel vernomen hebt, ben ik na de operatie helemaal schoon verklaard, en krijg ik dus geen Chemo of wat dan ook waar ik zo bang voor was.
Ga binnenkort bijna voor 6 weken naar Australie, om alles even achter me te laten.
Gun jou ook veel beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Rudy, fijn je even te lezen, ik wens je veel
sterkte voor de kuren die nog komen.
:present:

Tas,
Ik schrok aanvankelijk maar ik vind je een vreselijke
topper dat je de drank toch hebt kunnen weerstaan.
Chapeau.
:heart:

Hier niet veel bijzonders, de dagen duren een beetje lang
en ik verveel me.
En ik ben vandaag lekker stiekum niet op bed gegaan.

Fijn, Marjo, dat het je goed is bevallen.

Vie,
jammie, ik doe er altijd zure room en een bosuitje door.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Dat is een chinese bewegingskunst Jennifer, afgeleid van vechtsport, maar dan heel rustig en individueel.


Een beetje een combinatie van ballet en yoga en kung fu. Hihi, leg ik het nu een beetje uit?



Bruce Lee in tutu :D
Maar even zonder gekheid, daar is toch ook een behoorlijke dosis spierbeheersing voor nodig, voor tai chi beoefening bedoel ik...????
Ik zag ze laatst op de sportschool bezig en het leek me behoorlijk pittig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Emmaroos

Hahahaha ja ik hou veel geld over.

Zeg maar rustig 10 euro per dag aan drank, 6 euro per dag aan sigaretten, ben vandaag gestopt, en mijn werkster de deur uit geschopt=15 euro per week.

Wie kan er rekenen, hoeveel is dat???



10€*30 dagen = 300€ drank
06€*30 dagen = 180€ sigaretten
15€*04 weken = 060€ schoonmaakster (wekelijks?)
totaal per maand= 540€ overschot

Hier nog iets van 40€ er af rekenen voor thee, koffie en water en u bespaart zichzelf 500€ per maand. Kijk maar uit, straks veroorzaken wij als forum nog een 2e economische crisis, maar dan bij de sigarettendraaiers en drankstokers!

@Vie: alles op zijn tijd, alles op zijn tijd. Het dorp waar ik van houd is er nog steeds; één der winkels is daar gelegen en een slaapplaats is voorzien. In het dorp waar ik niet van houd hebben we in 2006 de kans gevonden een pand te kopen (noodzaak, vaute exen zijn een hel!) voor de lopende zaak. Dat is nu vrijwel gratis wonen, daar de kosten van de winkel kunnen worden ingebracht.

Wat mij trouwens doet bedenken; ik heb daar een hele studio ingebouwd. Bijna 100m2 loods omgebouwd tot een volwaardige woonst, inclusief 'open dak' (patio) en open keuken. Daar zit dus wel een deel van mijn trots in besloten, ook al is het in 't 'verkeerde' dorp. Die Vlaamse Baksteen, hè. En 't was/is een goede oefening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina heb je de vaas al klaar gezet, want belofte maakt schuld...komen ze!

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouwe Jeuzel versus Trien Triomfantelijk, Leentje Leed, Meissie Mijn, Krista Kritiek, Bijntje Bezit, Treesje Trek, Fietje Verliefd en Kaatje Kater....

Allemaal één pot nat! Als ik het gevoel wat ik daarbij voel, alleen voel, zonder het hoofd daar een waarde oordeel over te laten vellen. Hebben ze in ieder geval één ding gemeen: Een hoeveelheid energie waar je U tegen zegt. Naar buiten, naar buiten willen ze. Ja ja, dat kennen we.

Dus zie ik dat tegenwoordig een beetje anders. Ik laat het er even zijn en doe er even niets mee. Voor er dubieuze plannen worden gesmeed over toen en straks. Laat ik het in het hier en nu.

Still a lot to learn want weten en zien is nog geen doen.

In relaties: Gelukkig kan ik het er met Klaas over hebben tegenwoordig. We zien wat er gebeurde zonder te verzanden in spijt, schuld en schaamte. Feit is: Patronen, zó diep verankerd, dan moet je van zéér goede huize komen. Dus eerlijk: Dat zal niet meer gaan. Dat weten we.

Met mijn "nieuwe lief" heb ik een mooi en waardevol contact. Maar ook hier een diep weten over zeer diep liggende patronen. Dan moet je van goede huize komen...

Dus het enige wat er nu toe doet: NU. Hier en nu.

Anders wordt het drama!
And that's for sure:
No more drama!

Dus zelfonderzoek. Dieper en dieper.

Als ik vandaag de euforie een vinger geef, gaat er precies het zelfde gebeuren als de afgelopen 4 dagen toen ik me neersabelde. Verloren in spanning en sensatie, vernederende stress. Dan krijg je gigantische waanzin die nergens toe leidt of naar Kaatje kater. De groeten! Het is precies het zelfde! Neersabelen, ophemelen.

Die gedachten waarin gevangen alle oude patronen gaan maar lekker hun gang. Maar ze zijn gezien.
En nu oefen ik in DIT. NIETS.

Danz da balanz...

Ik heb gezegd. Moest blijkbaar nog wat kwijt.

Nu ga ik de fiets op de auto binden, want naar de monteur.
Stof van vandaag nog ff doornemen en slapen. Ik ben kapot.

Ook niks mis mee :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond all

Ben super druk geweest ,
Zondag hebben we onze privé-camping weer winterklaar gemaakt.

Ik wil nog even reageren op Corrine van zaterdag nacht: goed van je Corrine dat je het aangedurfd hebt,
en je hebt het heel goed verwoord:present:

Joan jaja ik ben superfit met al dat hardlopen en aerobics, dank je voor je support,

Emmaroos , albertina en rvanth wens ik ook heel veel sterkte toe ,tjonge is niet niks

Thé, je bent weer druk geweest met de samenvatting goed van je hoor,ik vind het duidelijk.

Tas gaaf van je dat je zo sterk was:)

Marjo lekker gewerkt :)

Verder wens ik iedereen met problems heel veel sterkte.

Hannah en rapilos wens ik een fijne vakantie

Knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: dat is het ;m juist, die oude patronen doorbreken.

Tasseke: een wonder op zich dat je die wijn hebt laten staan.
Ik heb de afgelopen jaren geleerd om die rare gewoontes eens onder de loep te nemen.
Niks stiekem meer, niks meer alleen.
Geen rare fratsen.
Mij helpt het om te denken "ik spring nu op dit tijdstip toch ook niet op de fiets om een slagroom taart te kopen en die stiekem ergens in m'n eentje op te eten.
Doe normaal, zeg ik dan tegen mezelf.
Gedachtes en impulsen kan je krijgen, maar ik kan er ook zelf antwoord op geven.
En dat is grote winst.

Rudy: oef, wat een weg heb je nog te gaan. Kan me voorstellen dat het herstel steeds zwaarder wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo Marjo?
Life.Is.Drama.

De één wil al wat meer dan de ander, maar het was niet voor niets Sartre die zei: "de hel, dat zijn de anderen".
Elke verhouding, elke relatie is gedoemd te mislukken, als ze wordt gepland voor de eeuwigheid.
God bestaat immers niet. Dus is die eeuwigheid een leugen. En relaties die op leugens worden gebouwd, klappen vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing: ja er gebeurt heel wat het in het leven. Dat zie je pas als je helder bent.
Ik kan me die tijd nog goed herinneren.
Dat ik op een zaterdagmorgen over een markt wandelde.
Als een klein kind heb ik gekeken, geroken ... ik vond het helemaal geweldig en dacht
bij mezelf... wat heb ik nog allemaal in te halen, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We komen net terug van de fitness.
En ga dus nu een beetje bijlezen.

En mooi dat ik in anderhalve week niet drinken bijna 2 kilo kwijt ben!
Dan kan kloppen, want trappisten noemen ze niet voor niets 'zwaar' bier, toch?

@An: niets zo lekker als dat, toch?
Ook voor ik begon te drinken, wist ik dat al.
Hoe heb ik mijn geest zo kunnen laten vertroebelen?
Angst?
Doellooshed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie dat zal het zijn, het verhaal van de klepel.
en zonder klepel geen klokgelui.

Het zal iemand anders zijn geweest die schreef over familiefeesten bezoeken en de weerstand daar tegen.
Achteraf heb ik altijd al de pest gehad aan deze bijeenkomsten.
Ik dronk mezelf voor die tijd al moed in.
Veeeeeeeeeeeeeeeeeel moed.

Toen ik niet meer dronk riepen zulke bijeenkomsten net zoveel weerstand op als voorheen met drank in mijn lijf.
Uiteindelijk ging ik er naar toe om de drank, om te drinken.
Niet om in contact te komen met mensen.
Niet om samen te vieren met het feestvarken.

Eenmaal gestopt blijven de oor-en vooroordelen over.
De vervelende herinneringen.
Op verjaardagen in mijn familie kreeg iedereen altijd een beurt.
Of werden vete's die in de la waren blijven liggen uitgesproken.
Telkens die strijd om het gelijk.
vreselijk, ik was daar niet tegen opgewassen.
In die tijd was mijn afweermechanisme stuk.

Maar na veel "oefenen"en afspraken maken met mijn partner lukt het me al een tijd lang feesten te bezoeken zonder het gevoel te hebben bekeken te worden.
Het gevoel dat ik de enige gast ben in de zaal.
de daar uit voortvloeiende spanning.
Als het een bijeenkomst van vreemden is, vraag ik haar in mijn buurt te blijven.
Desnoods mijn hand vast te houden.
Het werkt, want dan voel ik me in vreemd gezelschap niet zo alleen.
De laatste tijd is het ijs raps gebroken en maak ik snel kontact.
Maar nog ga ik niet van harte naar een feest.
Ik heb daar vrede mee, omdat ik weet waarom.

Nuchter worden is denk ik ook kritisch kijken naar de vroegere normen en waarden klakkeloos aangenomen van verzorgers en mensen om ons heen en die durven veranderen.
Ik stond versteld van de onwaarheden die ik tegen kwam.
Daar verandering in bregen zal een boel duidelijkheid scheppen naar de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Joann, dat was leuk, Bruce Lee in Tutu. :)
Het gaat inderdaad om lichaams- en adembeheersing.

Dar, ik heb een goeie stiel gekozen, want iedereen wil nu met de crisis juist het bedrijf extra aanbevelen, dus ik schrijf me gek.
Zelf vind ik het allemaal wel meevallen met die crisis, merk er niet zoveel van. Ik bedoel, ik ben nu 49 en heb in mijn leven al vier van die crisissen meegemaakt. Nooit wat van gemerkt, altijd mijn inkomen verdiend.
En dan heb ik het natuurlijk over economische cirisssen, want persoonlijke waren vrij wat heftiger.
Leuk te lezen dat je in zo'n spannende nieuwe richting gaat en dat de colleges je goed bevallen.

En ik loop al weer achter zie ik met antwoorden, was ondertussen even met man & dieren bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...