Spring naar bijdragen

Maandag 14 september 2009


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Ja Tas, kan me voorstellen dat profiteur ook niet echt lekker valt.
was je erg gesteld op de man of profiteerde hij inderdaad van je?
Kinderen zijn ook gewoon jaloers hè.
Mijn dochter die straks al 20 wordt vind het eigenlijk niks als ik
met mijn fiancé uitga als zij er is.
En als ze er nou maar af en toe was maar ze is er heel vaak en
ik vind dat een kind van die leeftijd zichzelf moet kunnen vermaken.
bovendien zitten ze altijd vastgekleefd aan de computer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha Vie daar ben je weer, had je al even gemist hier!
Ja ik onderschat dat ook niet hoor en ik vind dat hij er over het algemeen heel goed mee om gaat
maar ach soms vallen dingen door een combinatie van factoren
gewoon niet goed!
knap trouwens hoe jij dat gedaan hebt, petje af!
Leuk dat je er zo bijhoort dat je een leidje meot zingen voor je
kleindochter, lief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Hier ben ik ook weer even. Het verbaasd me iedere dag dat er zoveel al geschreven is op de vroege morgen.
Tasseke, ik vind het zo ontzettend knap van je dat je die flessen niet leeggedronken hebt, ik moet eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk wel gedaan zou hebben.
Ik ben zo supergemotiveerd momenteel maar als ik naar de winkel zou gaan en wijn kocht dan is het helemaal mis. Zo zie je maar dat je op een heel smal richeltje loopt.
Mijn dochter gaat volgend jaar trouwen en gisteren was ze even hier en vertelde ze dat aan het eind van de middag als we aankomen op de feestlokatie dat iedereen dan een glas champagne krijgt.
Ik dacht toen, hoe doe ik dat dan, net doen of ik drink of moffel ik dat glas ergens achter een plantenbak??
Ik heb haar toen gevraagd of er ook alcoholvrije drankjes rond zouden gaan en dat was zo, daar had ze al aan gedacht. Pfff opluchting.
Ik weet nl dat als ik een slok alcohol proef dat ik dan terug bij af kan zijn.
En vandaag is het 4 weken dat ik droog sta, hieperdepiep, op naar de volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

de flessen heb ik achtergelaten met een strikje er omheen, jajaja ze zijn nog vol
:D
Maar het maakt me wel duidelijk dat ik er nog lang niet ben!



Niet?
Volgens mij bent u er al lang!
Is het alleen dat lichaam dat nog hevig protesteert, is het alleen dat emotiepatroon dat nog naar de fles wil grijpen. Uw geest zegt nee. En Mind over Matter is volgens mij dé manier om van de drank af te geraken!

Ik zou willen zeggen: proficiat tasseke, ge hebt 't 'm maar mooi geflikt!
2 volle flessen, met een strikje er om heen.

ps. als het u goede moed kan geven: dat vluchtgedrag op zoek naar drank was voor mij het begin van het einde (van de drank). Die bewuste donderdagavond, de 2e september, was ik des avonds op zoek naar een nachtwinkel. In het dorp waar ik zo van houd. En ik schaamde me kapot. Ik kon dan ook geen nachtwinkel vinden die ik binnen durfde te stappen en legde me erbij neer dat ik het zou moeten doen met 1 flesje trappist in de koelkast. Dat is mijn laatste gebleken.

Het voelde zó waardeloos om, als een dief in de nacht, op zoek te gaan naar een fles drank, dat ik mij dát de rest van mijn leven zal heugen én wil besparen. Succes meid, want volgens mij ben jij er klaar mee, met die drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emmaroos, de mensen hier zijn al vroeg wakker. Het eerste wat ik 'smorgens altijd doe is de senseo aan, pc aan, kopje koffie. Boterhammen klaarzetten voor zoonlief en de forums waar ik kom afstruinen.

De meeste forums zijn 's morgens vroeg nog in diepe rust, maar hier is volgens mij altijd wel leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Weer eens veel te lang blijven liggen: tot 12.00uur. Terwijl ik om 22.00uur ging slapen. Kom de laatste tijd steeds moeilijker mijn bed uit.

Even de dag van gisteren en vandaag doorgelezen (nou, even...). Bedankt voor jullie positieve reacties, dat doet een mens goed.

Alle bedlegerigen en mensen die hun relatie hebben of gaan beëindigen: wat een nare toestanden. Ik wens jullie veel sterkte. Hoop dat het gauw weer ten goede zal keren, hoe dan ook.

Vanmiddag met mijn man naar de cardioloog op controle. Hij had last van hartritmestoornissen. Ze hebben hem een 'reset' gegeven en nu gaat het weer super met hem. Dokter gaat hem even bekijken om te kunnen beoordelen of hij mag stoppen met de pillen die hij hiervoor kreeg. Zo ja, gaat hij zich misschien nog beter voelen.

Zelf zit ik niet lekker in mijn vel. De afgelopen week was erg emotioneel, inclusief het feest op zaterdag.
Vanavond mag ik weer naar de AA, dat is heel prettig.

Ik stap nu gauw de auto in. Tot morgen!

Iedereen een alcoholloze dag toegewenst met veel afleiding om er niet aan te hoeven denken.

Knap hoor om toch die flessen wijn dicht te laten! Chapeau!

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en dan fiets ik in het dorp waar ik woon, dat dorp waar ik niet van houd, en dan zie ik al die drank op straat. Het is nu +/- 2u en bij de Aldi staan 2 alcoholiekers aan een electriciteitskast, Aldi-halveliter in de klauwen, zelfzeker te wezen.

In de supermarkt staat er een vent voor me, wiens huid helemaal rood/wit is uitgeslagen, met 6 flesjes bier en de noodzakelijke 'extra boodschappen' aan de kassa. Nu is het in dit dorp waar ik woon, dat dorp waar ik niet van houd, wel extreem erg. Het heeft waarschijnlijk een reputatie hoog te houden als het op drank aan komt...

En terwijl ik in die supermarkt liep, ben ik aan het rekenen geslagen. Hoeveel een mens uitgeeft aan drank, is maar een deel van het plaatje. Die 10€ per dag, want dat zal het toch wel gekost hebben, werd ook nog eens geflankeerd door de worstjes en de kaasjes en de toastjes en de gurken en d" uitjes en alles wat er nodig was voor een fatsoenlijke 'drankplank', om de trappisten des avonds wat te verzachten. Die kostte toch ook al gauw 5€ per dag gemiddeld. Terwijl ik nu kijk naar al die vettige troep en denk: "Doe mij maar een appel, of een peer."

Dus, terwijl ik mij nu zo'n 250€ per maand aan drank ga besparen, ga ik mij ook nog eens 100€ per maand aan hapjes besparen!

Dat scheelt nogal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vladimir, zo loop ik ook de hele dag te rekenen, en kwam er zaterdag achter dat ik zomaar een paar leuke broeken voor mijn zoon kon kopen zonder eerst te kijken of ik dan wel genoeg had voor drank.
En inderdaad bij de supermarkt aan de kassa steeds meer dan 10 euro minder kwijt.
Ik denk dat ik eens een spaarrekening ga aanleggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, in rekenen ben ik slecht. Wel leuk dat veel mensen geld overhouden.
Wat ik overhoud stop ik weer in lekker eten, maar dat vind ik nog steeds prettiger dan drank of sigaretten. Vandaag gestopt met roken? Chapaeu! En je houdt er een frisse mond, schoon ruikende kleren, schone longen en een fris ruikend huis aan over.

Vladimir wat mij het meest opvalt in jouw bericht is: het dorp waar ik niet van houd....
Dat klinkt best een beetje triest, eigenlijk. Zou je liever ergens anders wonen, en is daar ook een mogelijkheid toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !
Zo dat is al een stuk prettiger vandaag. Mn leventje weer oppikken zoals het is. Straks nog even naar een buikdansdame want die heeft mouwtjes voor me gemaakt. Lekker weer aan de slag en het leven is veel leuker zonder drank. Was ooit niet zo, maar nu wel en daar heb ik hard voor geknokt.
Alleen het ritme nog terug, dag en nacht, nacht en dag. Maar dat komt, ik weet het van eerdere rouwperiodes. Er komt een dag dat ik ineens denk heej, en dan voel ik het weer.
En ik vind het heel fijn dat ik er klaar mee ben, vorig jaar had ik na een uitglijder nog zoiets van, hmm dat wil ik best nog wel een keer, en nu heb ik dat niet. JOEPIE ! Dat voelt als een bevrijding. Ik ga echt heel erg de goede kant op en dat zal alleen maar nog beter worden.
Nuchter blijven werkt ook verslavend haha !
Ik heb ook niet zoiets van nu begin ik weer opnieuw met dag 1, nee ik heb er al een heleboel nuchtere dagen opzitten en dat beviel me zoveel beter dat ik ervoor kies om daar mee verder te gaan. Vorig jaar voelde het nog als op een houtje bijten maar dat heb ik nu niet meer.
Alleen de zaterdag avond nog oppassen. Maar dat is te doen.
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste lieden,

Vanochtend gewerkt met mijn snotkop. 'k Heb wel even een pauze moeten nemen om verder te kunnen. Gelukkig is dat allemaal mogelijk bij mijn baas.
Als het wettelijk mogelijk is (i.e. dat de werkgever dan niet verplicht is aan het eind daarvan tot een vast contract over te gaan), dan krijg ik deze week nog een contract voor drie of zes maanden.
Zo dit niet mogelijk is, dan is het einde werk. Voor mij vroeger dan voor de andere twee.
Het blijft wel raar voelen (voor ons allemaal) nu we zo half over de afgrond hangen. We kijken allemaal uit naar een andere baan terwijl we toch proberen om steun binnen te krijgen en dan natuurlijk voornamelijk financiële injecties.

Op zich toch een redelijk vooruitzicht.

Wel grappig is dat doordat ik op mijn voicemail (na een week, want mobiel kwijt) een bericht vond over iets wat mijn collega's was ontgaan in alle drukke actie rondom het redden wat er te redden valt. Zo kon e.e.a. toch nog goed geregeld worden. Feels good ondanks alles.

Verder doe ik het nog rustig aan om die verkoudheid uit te zieken. Dat betekent dat ik zo even een half uurtje ga liggen en aansluitend met mijn voeten ga spelen (pedicure spelen).

Ik zag nog wel een leuke vacature van 18 uur bij een gemeente voor de balie burgerzaken, maar helaas is die gemeente van hieruit dik een 5 kwartier reizen met 3 (krappe) overstappen. Dát is ondoenlijk.

En eindelijk is het openen van de SODOIRT rekening klaar en heb ik de overstapservice aangevraagd. Tja, KNABTSOP was leuk totdat dat de GNI werd. Ik weet graag wat er met mijn geld gebeurd en heb graag dat dit maatschappelijk verantwoord gebruikt wordt. Ik hoor trouwens van heel veel mensen die daarom overstappen op SODOIRT of NSA.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo weer en goedemiddag!

Vanmorgen keihard gewerkt met mijn "bemoeizuchtige" het is een schat maar ze is zo genadeloos in het doorprikken van allerlei patronen.

Ik heb maar een potje zitten blèren. Daarna was ik kapót en ben mijn nest ingedoken (ook al zo'n uitdrukking).

Net zoals veel mensen uit Rotterdam e.o. even "op bed" gaan liggen en ik altijd "in bed".

Affijn ik heb twee uur in coma gelegen en werd wakker gebeld door.......mijn Ex (helaas, de prins op het witte paard fase heb ik met hem al gehad).

Hij belde een uur eerder ook al en toen zei ik "ik slaap man hoor je dat niet bel later maar".
Klokslag 4 uur belde hij "je moet er toch uit voor de kids".

Ik geloof dat ik voortaan Onze Oma Vie maar bel of ze een liedje voor me wil zingen om rustig wakker te worden :D.

Ik ren nog gauw even naar de winkel om wat pizza's te scoren, het eten is in Huize Houtje weer bar en boos gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Houtje, naar omstandigheden gaat het goed met me.
Ik ben herstellende van de laatste kuur.
Ik merk dat het herstel minder snel gaat dan voorheen.
De vermoeidheid slaat toe.
Ik probeer iedere keer de draad zo snel mogelijk weer op te pakken.
Maar het gaat momenteel niet van harte.
Het is een kwestie van geduld oefenen.
Iedere dag voel ik me eenstukje beter.
En daar kijk ik naar uit.

Wel naar AA gaan hoor?

Ik wens je een goede groep vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff....

Wil het liefst Yihaaën!
Maarja.. De euforie

Beetje dan:
Feels good!
All new! Yeah!
Daar houdt Marjootje van
Nieuwe mensen, pittige nieuwe lesstof
Vleugje oud, maar niet stik... Hmmm

Nee joh, goede dag gehad
Was wel okee
:D

Tas, ik las iets over gesleur met flessen
Wat een strijd! Je hebt de trek doorstaan.
Mooi :present: Nu loskoppelen van de strijd

Las stukje Woman. Mooi!
Wel toegegeven aan de trek. Geen spijt :present:

Ervarinkjes... Wat worden we groot!

Ik zag Tapas voorbij rennen. Las okee.
Samen of alleen? Ik geloof het maakt niet zoveel
uit. Mits je bij jou bent en liefde in je hebt.
Voor in een relatie liefde voor het alles omvattende.
Zonder mitsen, maren, twijfels, oordelen en verwijten...
Dan zijn we er, als je dat ook voor jezelf zo ziet.

Ben nu drie maanden "alleen". Voel me soms stik-alleen.
Zonder partner om op af te geven, kinderen die prikkels veroorzaken..

Maar ondertussen ben ik meer dan ooit van ze gaan houden,
omdat ik de liefde in mezelf heb ontdekt.

What a proces...

Onthechten van alle zooi

:heart:

Nu rennen
Want, op tijd eten en de kar wegbrengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...