Houtje Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goede...middag dierbare forumgenoten.Dierbaar ja. Ik heb dezelfde ervaring als Corinne.Van een stiekume thuisdrinker zonder contacteneigenlijk ben ik erg veranderd en heb me opengesteld.Dit forum heeft me daarbij heel erg geholpen.Dank daarvoor aan iedereen!Valentine,Je vroeg gisteren hoe ik aan zoveel was en strijk kom.Haha, dat zal iedere moeder met 2 puberkids hierwel weten. De helft van de was is bij mij kleding,maar ze trekken ook wel eens wat uit de kast,en smijten het op de grond en dan gooide ik hetmaar in de was voor de zekerheid. Dat doe ik niet meer.Het is veel, heel veel sportkleding. Maar die hoef je niet te strijken.Maar ik heb een haat-liefde verhouding met strijken.Ik heb er geen zin in. Maar als ik het doe,ruim ik met de stapeltjes linnengoed (mijn linnenkast is mijn trots ja)ook de berg indrukken en emoties in mijn hoofdnetjes op stapeltjes en strijk ze glad.Een hulpverlener heeft het wel eens"therapeutisch strijken" genoemd, het schijntecht te bestaan!Daarom maak ik van de knoedel afgehaalde wasallemaal keurige pakjes en stapeltjes en die strijk ik dus. En gestreken beddegoed, daar zijn wij allemaaldól op (dat is zooooooo heerlijk).Vandaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Joann, het is ook engIk krijg hem welBefore it gets meIk heb nog iets over het hoofd gezienDas ook linke soep!Tnx. Joe toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Drup, geniet van je douche!Neem je je hondje toch gewoon gelijk mee onder de douche...En nee, je hoeft nergens tussenin te gaan zitten...nergens voor nodig!(het feit dat je begrijpt wat ik bedoel is ruim voldoende!!)Marjo, goede jacht dan....Schiet jezelf niet in de voet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Het is dat egoïstische denkenIk herval steeds in dat gedachtepatroonDat ik iets moet doen of latenDat ik buiten mij om iets nodig hebHet is een diep gewortelde angstKlamp ik me niet vast aan de drankDan zoek ik wel iets andersIk zal geduld moeten betrachtenUiteindelijk zal het verdwijnenWant ik heb het gezienDus in die zin kan ik de jacht wel stakenIk weet, er valt niets te jagenHet is de gewoonte van strijdenDie stukje bij beetje oplostHet is overgaveMaar het verzetlijkt sterkDat ik zonuendan weer drinken daar soms ook in doorschietLaat mij zien dat ik nog iets verbergKennelijk blijf ik voeren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 De verkeerde wolf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ik durf nog steeds nietHELEMAAL eerlijk te kijkenBrrrrrr.....Maar met dat wetenBen ik al een mooi eind verderZo kun je het ook zien natuurlijkDa rebalanz-danz!Nice one!Want mooiistie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 marjo,behalve dat je van jezelf dient te houden, zijn er zeker wel zaken die je nodig hebt buitenom jezelf.je richt je constant op je eigen ikketjemaar maakt dat je niet eenzaam?geluk is maar een momentopnamemaar stoot je die momentopnames niet af?graaf niet teveel in jezelf, je bent namelijk allang goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ruiken jullie het ook? De heerlijke baklucht... vanille.Zalig is dat hoor.Het grootste gedeelte van mijn leven heb ik mijn mond gehouden.Voor de lieve vrede. Het weglachen, zeggen dat het niet erg is, negeren etc.Voor mij is dat zeer ongezond, laat ik het bij mezelf houden.Mensen maken op een gegeven moment misbruik van je.Alles maar opproppen, tot een moment de spanning zo groot is dat het op een of andere manier eruit moet. Ik vervreemde van mezelf.Nu nog leren om netjes je gevoelens weer te geven.Zeggen wanneer mensen over grenzen heen gaan.Ik ben zo iemand waarvan je zo de mond kan snoeren tijdens een vergadering of zo.Meestal zijn dat de grootste kwakers en ze behandelen me dan alsof ik een sukkel ben.Deze week heb ik me voorgenomen ... ik neem duidelijk het woord en zal duidelijk zeggen dat ik wil uitpraten. Ook maar weer mooi geleerd hier.Te vaak heb ik me stil gehouden en dat is niet nodig.Geen alchol drinken is het anders inrichten van je leven, je gevoelens, van alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 An,is een assertiviteitstraining niets voor je?je hebt gelijk, je moet jezelf niet wegcijferen of de mond laten snoerenmaar wordt aub niet zoals die wauwelende en schreeuwende anderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Goeiedag!Het oordelen over elkaar, ik scroll er tegenwoordig eerlijk gezegd grotendeels overheen.Er schijnt ook een heel prive circuit te zijn. Ik weet er gelukkig niks van.Vond het bericht van Ziza om 22:46 uur wel mooi.Als ik me aangevallen voel kijk ik in mezelf hoe dat komt. En ik hoef niet te reageren.Dat is leerzaam.Vladimir, gooi dat beeld van dat manneke van 3 jaar liever niet op de vuilnisbelt.Ik kan het niet zo goed uitleggen maar het raakt me.Er zit juist een kans tot mededogen in. Voor jezelf. En misschien wel voor de hele situatie.Corinne, wat goed van je Laten we ons niet ontmoedigen door de minder leuke kanten!Er is nog zoveel moois hier.Het glas is nog altijd halfvol, hoe halfleeg het ook lijkt. (met fris he ).Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Kate, mee eens ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 An, natuurlijk hoef je je mond niet te houden.Mijn bericht staat er nu een beetje mal tussen.Je kunt inderdaad ook op een nette manier zeggen dat je er geen behoefte aan hebt om afgebrand te worden maar dat je juist wat vriendelijkheid wilt.De manier waarop maakt veel uit ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Tas, ik zie wat je bedoeltIk zocht "mijn geluk" buiten mijzelf"mijn niet-gelukkig zijn" ookDat blijkt niet waarDus wat zal ik nu?Terug naar de stilte in mijAlles eliminerenGoed en kwaadGeen verschilVan daaruit in het praktische doenDus dingen doen, zoals jij zegt vanuit een diep wetendat het allang goed is. Nooit anders is geweest.De wereld vanuit vrede tegemoetIk zal nog wat zaakjes moeten loslatenVoordat ik dat totaal vanuit dat weten kan doenDan moet ik niet gaan jakkerenen drama makenIk heb de tijd om uit te zoeken wat ík prettig vindEn als ik de dingen doe zoals ik ze prettig vind, straalik dat door naar JOU! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Gelukkig!Daar is Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ik neem weer even wat afstand...Prikkelgevoeligheidje En eten!Dagdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Marjo Ik ga ook weer verder.Toedelebrats! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 persoonlijk denk ik dat gelukkig zijn of niet gelukkig zijn, externe factoren zijn.voor mij is het grote geheim om te weten wie ik benaccepteren wie ik bendaarna kan ik kiezen uit factoren die mij wel of niet gelukkig makenhet feit dat ik wel of niet drink is voor mij een externe factorhet verteld mij alleen dat ik nog niet tevreden ben met mijzelfof mijzelf nog niet heb geaccepteerdnee het gaat niet om jezelf te veranderenmaar om acceptatieacceptatie van je leuke kanten en je minder leuke kantenacceptatie als persoon in geheel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Valentine: Nee hoor, in het geheel niet.Ik kan niet zo goed tegen drukte in mijn hoofd.Dan raak ik oververhitstruikel ik over mijn woordenkakel als een kip zonder kopEn zie! Dat kennen we.Danger! Terugtrekken!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Yep! Tas mum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 ik duik weer in mijn boek, even dat malende hoofdje van mij het zwijgen opleggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 En kennen jullie het verschijnsel sub-assertiviteit?Dat kan lijken (door ingehouden emoties als irritatie,woede, onmacht) tot "agressief" gedrag.Dat hoeft niet letterlijk gewelddadig te zijn,maar op een gegeven moment word je zó bangdat je uit angst gaat schreeuwen(om een vergelijking te maken).Die angst-prikkel is de oorzaak.Het is een belangrijk obstakel in mijn leven.Ik ben mijn hele leven bang geweest.Bang om het niet goed te doen, bang om te kort te schieten, bang voor een onvoldoende opschool, bang voor proefwerken, en examens.Ik heb faalangst ontwikkeld en ben vanuitdie faalangst een enorme perfectionist geworden.Daar ben ik letterlijk op kapot gegaan.Het heeft me de kop gekost.Hoewel ik perfect functioneerde op mijnwerk en lovende kritieken kreeg was het niet zo. Uit angst om op mijn werktekort te schieten, een fout te maken, ofte zeggen dat ik het ergens niet mee eens was,ging ik overpresteren. En ben ik over de kop gegaan.Om dezelfde reden, om het grote bozen monstervan de angst niet meer in de ogen te hoeven kijken, ben ik ook gaan drinken.En roken hoorde daar ook bij.Sinds ik niet meer drink, is er enorm veel veranderd.Op 25 oktober 2005 was ik met de internetbehandelingzover, dat ik de knop "durfde" om te draaien.Who cares, dat ik daarna wel eens, uit angst voor alles wat me aan het overkomen was en is, de fout ben ingegaan? Ieder moment in dat groeiproces,heb ik opnieuw de knop "omgezet". Om zo te lerenhouden. Ja, een leerproces, dat is het. Ik wéét niet eens meer wanneer ik voor het laatstgedronken heb. Het is heel lang geleden.Het dondert niet.Ik reken mezelf niet meer erop af en heb ergeen angst meer voor.En ook niet als me hier wordt gevraagd hoe ikdan wel of niet of niet reken of met mezelf omga.Dat is niet aan de orde noch van belang.Het zijn allemaal stappen geweest op weg naarmijn nieuwe leven. Dagelijks loop ik op een nieuwe weg, hak overhangde bossen takken weg, overwinnieuwe bergen en overleef nieuwe dalen.Moeilijk is het, en soms is het donker in het oerwoud.En wil je gaan liggen en je ogen dichtdoen voor de beren op je weg.Maar er zijn wegen die leiden met een bochtje om de beren heen. Een nieuw paadje, zelf gehakt!Als ik hier ben, op dit forum, en ik lees herkenning,dan word ik blij.Als ik iemand die net gestopt is, een tip mag geven,dan word ik blij.Als ik iemand die het moeilijk heeft, kan zeggen wegaan elke dag een sms-je sturen ,dan word ik blij.En door die blijdschap wordt het lichter in het woud.Soms regent het, soms schijnt de zon. Zo gaat dat ,in het leven. Steeds vaker denk ik: ik kan nú reageren en rustigzeggen wat ik eigenlijk vind, denk of wil.Dat zijn de momenten dat ik kan gaan liggen in de zon.Ik heb er gisteren weer wat meegemaakt, en ben erblij mee en dankbaar voor.De kracht van dit forum, zit erin en blijft erin,om te doen van Rudy zegt: delen is helen.We zijn allemaal mensen, met misschieneen terugval, of een overwinning.Leren van elkaar, elkaar een hand toesteken ensamen elkaar het hakmes aangeven maakt het makkelijker.Iedereen moet zijn eigen weg banen.Maar helemaal alleen zijn, dat hoeft niet.Daarvoor is er hier een plekje.Voor mij betekent dat plekje, dat ik niet meer vananst hoef te schreeuwen. Ik mag er gewoon zijn.Met fouten, mislukkingen én overwinningen.Die zijn er gelukkig steeds meer.Pas toen ik durfde te stoppen met drinken,kon ik die nieuwe weg inslaan.Daarvoor wilde ik iedereen bedanken.Maar nu heb ik het wat uitgebreider uitgelegd,hoe het voor mij een beetje werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ja. Gewoon even lekker stil.........................................Lekker he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Mooi Hout!Bedankt voor je delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 @marjo, in het kader van onthechting.Zou je eens naar dit filmpje moeten kijken: Wat er met deze vent gebeurt, is daadwerkelijke onthechting.Ook al wordt er de draak mee gestoken, deze man ziet ineens het licht.Akkoord, die heeft daar zijn hele leven naar gestreefd en voor gelezen, maar voor die man kan het leven niet meer stuk.Kijk maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst 13 september 2009 Ik moet An bedanken, die was de aanleiding.Het borrelde er zó ineens uitik accepteer gewoon dat er typfouten instaan.Ik ga er niets meer aan veranderen.Zo wil ik niet meer leven:alles blijven veranderen tot in de perfectie.Dan blijf je achteruit leven eigenlijk,hé da's een mooie "achteruit leven".En ik wil vóóruit!En ha! whatever iemand hier wat van vind,mijn hoofdpijn is ineens weg.Ik voel me blij en opgelucht en energiek.Alleen jammer dat ik nu niet meteeneffe de kamer ga witten. Huh!Ah joh, kan ook in de herfstvakantie,het huis loopt niet weg.En wie morgen stofzuigt ipv vandaagneemt het stof van morgen ook vast mee . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden