Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 September 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

Wel, wel, goedemorgen een ieder!

helemaal klaar wakker doch gebroken doordat ik de nacht op de bank heb doorgebracht, sta ik hier toch weer vrolijk!
ik kijk in de spiegel en zeg
tjakka!!!!!!
geef mijzelf een knipoog en ik ben klaar voor de dag!
Hongerig en nieuwsgierig log ik in deze virtuele wereld
nog niet gekomen tot pagina 13 en de kriebels lopen over mijn rug

Spud een ban? omdat ze geen jip en janneke taal wilde bezigen?
is dit soms een jip en janneke wereld?
nee!!!!!
alcoholisme en aanverwante zaken bestaan toch niet in jip en janneke wereld?

Mijn wereld staat op zijn kop!
ik mag me wel rot voelen maar niet kut of klote
ik kan afglijden in de wereld der ellende
maar ik moet me staande houden met kinderlijke en lieverlijke uitdrukkingen
nooit meer kan ik iemand streng aanspreken op zijn of haar gedrag
heeft iemand zich klem gezopen
dan dienen wij te vertellen dat dat geen slimme actie was, een aai over de bol en ga er maar weer voor, kusje toe

Mijn hele leven heb ik geageeerd tegen autoriteit
vooral als die nergens op gebaseert is
dit forum was voor mij niet alleen een plek om steun te vinden
maar zeker ook een speelplaats om langzaam aan weer te leren om te functioneren in de maatschappij
Zoals we allemaal weten is de maatschappij een harde wereld
Helaas hebben de moderators een ander beeld van de maatschappij en denken zij dat ze alles met de lieve woordjes koesiekoesie goed te kunnen houden.

Ik ga erover ophouden maar ik ben zeer teleurgesteld, vedrietig zelfs!
Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is om collectief een ander forum op te zoeken, een forum die de mensen niet doodslaat met onbenullige regeltjes, geen * moderators die geen onderscheid kunnen maken in wangedrag of de dagelijkse beslommeringen van een gemiddelde alcoholist.
Helaas zal dat wel weer een utopie zijn en zal ik me tevreden moeten stellen met de jip en janneke wereld van alcohol de Baas.

Mijn wereld staat op zijn kop en ik voel me in een hoek gedreven en zelfs monddood gemaakt!
Moet je voor je mening blijven staan en je medeforumgenoten teleurstellen of
moet ik weer laveren en ja en amen knikken?

Eerst koffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen, na vijf heerlijke uurtjes slaap alweer een tijdje wakker. Broodje, kopje thee en zo nog maar es proberen. En anders maar niet.
Zelfs de honden zeuren nog niet om eten, die weten dat het nog veeeel te vroeg is.

Nu ik drie jaar niet meer drink is mn leven aanzienlijk verandert. Ik dacht dat als ik gestopt zou zijn alles goed zou komen. Dat werkte niet helemaal zo! Stoppen met drinken is stap 1, er dient daarna nog veel werk verzet te worden. Wat ik moelijk vind is dat ik mijn gedrag, oude patronen, soms zo moeilijk kan doorbreken. Maar ja, dat doe ik ook al zo lang. Toch ligt voor mij daar de sleutel voor rust in mn hoofd en een blijvend gevoel van tevredenheid en sereniteit. De ene dag gaat me dat beter af dan de andere. En dat is ok.
Wat echter voor mij een groot kado is is mn afnemende mate me zorgen te maken over de dag van morgen. En me overal vreselijk over opwinden. Ik kon me zooo druk maken over van alles en nog wat! Pffff, dat kostte onnoemelijk veel energie. En het vervelende was dat ik veel zaken niet in de hand heb dus al die opwinding, boosheid en frustratie leverde nog nix op ook. Ja, veel hoofdpijn en gespannen schouders en nek.
Door te stoppen met drinken, therapie, de AA, 'life events' mee te maken is er langzaam maar zeker toch verandering opgetreden. Het drinken was een symptoom voor veel frustratie en voornamelijk angst. Angst om mn leven onder ogen te zien zonder drank. Leven zonder verdoving vind ik soms best lastig. Maar het went en het wordt beter! Voor wie net gestopt is lijkt dat, misschien, nog helemaal niet zo. Toch is dat wel mijn ervaring. Ik leer steeds beter om te gaan met emotionele zaken, frustratie, woede, angst en verdriet. Misschien klinkt dit zwaar, ik weet het niet. Feit is dat er veel gebeurd is in mijn leven de afgelopen drie jaar. Scheiding, depressie, verliefdheid, verhuizen, de ziekte en dood van mn ex, geen gemakkelijke levensgebeurtenissen. Dat heb ik allemaal doorstaan zonder alcohol. Ik had al snel in de gaten dat drank niets, maar dan ook niets op zou lossen. En ik wilde niet meer drinken. Ik was het zo zat, zo zat. Elke dag weer opstaan met die kater, dat schuldgevoel omdat ik toch weer teveel had gedronken. Altijd moe, geen tot weinig zin in het leven. Brrrr.

Ook voor mensen die minder 'zware' gebeurtenissen te deel is gevallen de afgelopen jaren is het blijkbaar te doen niet meer te drinken. Die mensen 'zie' en spreek ik hier op het forum, zie en spreek ik bij de AA. Anders omgaan met angst, zorgen voor morgen is een uitdaging voor de rest van mn leven.

En of iemand nou 'vind' dat ik altijd een alcoholist blijf en de ander zegt van niet, dat de één vind dat ik na zoveel tijd wel weer es wat zou kunnen drinken en de ander vindt van niet; who cares? Ik niet meer.
Ik weet inmiddels dat ik aan mezelf dien blijven te werken. Dat doe ik dmv de AA, mn sponsor, werken aan mn stappen, 's avonds drie dingen opschrijven waar ik dankbaar voor ben, situaties die me boos en/of opstandig maken uit te schrijven en dan te zoeken naar MIJN aandeel hierin, de steun van mn lief, mn vrienden en familie, mn werk. Ik probeer bij de dag te leven. Dat maakt me niet zorgeloos of onverschillig, zeker niet. Ik probeer te kijken naar mn eigen aandeel en daar waar ik het kan veranderen probeer en doe ik dat. Lukt dat dan altijd? Nee, natuurlijk niet! Ik ben, bv, in het bezit van een grote mate van sturend vermogen. Haha. Dat wil zeggen dat ik graag wil dat alles gaat zoals Bammetje het wil. En dat vind niet iedereen even prettig, haha. Snappen jullie dat nou
Ik ben weer gaan hardlopen maar heb niet getraind de afgelopen twee weken. Ik laat andere zaken dan voorgaan met als gevolg dat ik baal van mezelf. En zo zijn er nog wel wat zaken die aandacht vragen. Door eerlijk naar mezelf te kijken, wat ik best moeilijk vind, onderzoek ik mn fouten en probeer daar wat aan te doen. En dat is een uitdaging. Vroeger vond ik bijna alles maar lastig en zwaar. Nu niet meer. En die veranderingen konden pas beginnen doordat ik stap 1 heb gezet. En dat is stoppen met drinken en toegeven dat ik machteloos sta tov drank. Als ik er eentje neem volgt de tweede al rap en is het hek van de dam. En ik weet nog maar al te goed hoe ik me elke bijna elke dag voelde toen ik nog dronk. En dat wil ik niet meer.

De dood van mn ex speelt ook een rol in mijn toenemende vermogen het leven te nemen zoals het komt. Ik heb van dichtbij mee mogen maken hoe snel een lichaam je in de steek kan laten. En ik put kracht uit haar snelle, zeer snelle, acceptatie van het feit dat het was zoals het was. Hartverscheurend en verdrietig was en is het ook. Maar mn leven is toch ook maar zo vergankelijk. En dat is ook kracht dat te beseffen.

Beetje zware kost op de vroege ochtend? Geeft nix, het geouwehoer komt nog wel

Wat ik nog met jullie wil delen is de volgende tekst;

Higher Power, God(hoe ieder hem/haar ziet)
Grant me the serenity to accept the things I cannot change
Courage to change the things I can
Wishdom to know the differance.

Oh ja, dit ook nog;

Bedenk dat je alleen vandaag niet hoeft te drinken, dat is te overzien. En wat mij ook veel heeft geholpen is een lijstje maken met zaken die ik vandaag wil doen. Ik had en heb de neiging altijd teveel te plannen voor één dag. Gevolg was en is dat ik mn doelen niet haal en gefrustreerd raak. Heb een tijdje lijstjes gemaakt die ik dan doornam met mn sponsor om te kijken of ik haalbare doelen had gesteld. Dat lukt inmiddels, meestal, wel beter.

Heb een fijne dag allen

Aangepast: 25-09-2009 at 05:09 door BamBam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier zit ik dan!

met een lach en een traan op mijn wang.

het stoppen met drinken is op zich niet zo moeilijk
gewoon de eerste laten staan
maar het stoppen of doorbreken van vervelende gewoontes of patronen
dat is wat het leven zo moeilijk maakt
wij zijn gewend aan alles of niets en wel per direct
we laten het eerste glas staan en verwachten per direct resultaat
ontmoediging en teleurstelling is vaak wat volgt

het verwarmd mijn hart om te lezen dat je in alle eerlijkheid kan terug kijken op de afgelopen drie jaar
zware jaren maar toch veel gepresteerd
elke dag een klein stapje maar drie jaar kleine stapjes zijn toch in totaal 1095 stappen
die 1095 stappen hebben jou nu wel gebracht waar je bent
misschien nog niet helemaal met het gewenste resultaat maar in ieder geval genoeg om te realiseren
dat je geen ander leven meer wilt, No more drama's in your life
Genoeg stappen om met trots naar jezelf te kijken
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuchtere Tijn,

Te gek dat je een fijn gevoel had na het gesprek, uiteindelijk is dat ook de bedoeling van de hulpverlening, het gaat pas goed voelen op het moment dat je het daadwerkelijk accepteert.
je moet inderdaad er wel aan toe zijn om geholpen te worden.

maar in korte tijd bemerk je al zoveel verbetering, blijf dat gevoel vasthouden en laat het je stimuleren om door te zetten.
gelukkig schrijf jezelf al dat je niet te overmoedig moet worden.
de dingen hebben ook zijn tijd nodig, je partner vergeet echt de ellende niet in een paar weken.
dat gaat nog een lange weg worden, maar wel eentje die een hele plezierige route kan aannemen.

Houdt vol en vergeet niet onderweg te genieten van je prestaties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup; jij woest op mij? Waarom dat nu weer ?

Probeer aub eens te stoppen met dat moddergooien en andere onzin. Ik ben 7 maanden drankvrij
en daar ben ik blij mee. Maar ik vind het leven echt niet simpel geworden ofzo. Ik lees 10 keer liever
iets zoals Bambam vanochtend schreef en wat andere mensen als handvaten aanreiken. Daar heb ik
wat aan dat is opbouwend. Die bezopen strijd hier van de laatste maanden om forumpopulariteit en
maar roddelen maakt het forum net zo kapot als betutteling. Niemand is hier beter dan een ander in
zijn verslaving; we zijn gelijkwaardig, dat heb ik al 10 keer gezegd en dat blijf ik zeggen.
Toen ik hier kwam was de sfeer beter op basis van gelijkwaardigheid; jij reikt mij een hand en ik
reik jou een hand; als we dat kunnen. We zijn lotgenoten en proberen elkaar te helpen, dacht ik.

Fijne dag, vandaag, ik ga de gasten voor deze week van het vliegveld halen. (ook al zou ik liever m'n bed weer induiken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik wordt jaloers!!

nog even terug naar bed!

helaas zegt mijn lichaam elke dag goedemorgen tussen 4.30 en 5.00, niets aan te doen!
nee dus, ik slaap niet langer omdat het donker is, ik voel me alleen een nachtdier, maar dat trekt in het voorjaar wel weer bij :D

Nog steeds verliefd op dat stuk ongeregeld? alle spullen nog heel?
geintje!
lekker genieten hoor van mees, nu zijn ze nog zo schattig!
voor je het weet worden ze dik en lui en heb je er bijna geen lol meer aan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen!

Wat een leesvoer voor een hoofd met hoofpijn.
Zo blij dak een nuchtere kop hep!!!!!

Guttegut, zou ik dan tóch teveel hebben gedaan
de afgelopen 3 dagen :D:D:D?

Gisteren het "feest" gehad van de vrijwilligers! Ach, je komt binnen en denkt wat moet ik hier,
en dan zie je een bekende.....de hoofdact was de groep Caramba van Joris Linssen! Nog nooit
van gehoord, maar erg leuke en aanstekelijke muziek!

Die man kan écht zingen!

Bij het betoog van BB over het zoeken naar de nieuwe weg sluit ik me geheel aan.
Ik probeer ook meer naar mezelf te leren kijken.

En nu brood (nee geen Spelen) voor de koters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...