Spring naar bijdragen

zaterdag 12 december


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

helleu
Fijne dingen weer vandaag.
merk dat ik steeds meer van de drank wegdrijf
Met in mn achterhoofd de waakzaamheid voor een trigger
De trigger voor zijn, dat is het
dus als je maar voelt hmmmm er zou eventueel wel eens een graving kunnen komen, meteen hier op het forum melden.
Soms kondigt het zich al weken van te voren aan, en kun je makkelijk maatregelen treffen
Snel even lezen x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hengeltjes uithangen
Overal briefjes ophangen dat je woonruimte zoekt, op advertentiesites, in de supermarkt en overal vertellen. Als je 100 hengeltjes uithangt is er vast wel een visje die bijt :)

quote:


Originally posted by:
baklap

Wil ik ook heel graag, maar ik weet gewoon niet hoe en wat, en waar te beginnen. Heb ook geen tijdelijke plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag altezaam,

Ik kom net van de diverse voetbalvelden alwaar ik weer een frisse, ik mag wel zeggen
zéér frisse neus heb gehaald.
Maaarrrrrrrr, regen is erger! (dat is echt afzien!)

Qua verjaardagskadootjes: ik vind een bon voor een etentje, zelf gekookt , erg origineel, dan heb je ook quality time samen met die persoon. Wel meteen afspreken, anders verzandt het zo.
Bij mij doen boekenbonnen het altijd goed, maar ook parfumeriebonnen , omdat ik als AGV nou eenmaal niet 20 euro aan een lippenstift kan besteden.

Agh, de lieverds van cursisten (één dan) kwam gisteren met een bon van 20 euri voor de mooie parfumerie in het dorp hier om te bedanken voor de cursus, lief hè.

Ook heb ik vorig jaar toen ik 45 werd, ja ja aan iedereen geld gevraagd voor een afschuwelijk dure
vulpen van Waterman-vulpen, ik had er één nog vanaf mijn middelbare school die was kaduuk. Mét
zo'n pompje erin en een potje inkt erbij. Ik durf niet te zeggen wat hij kostte :D maar ik ben er elke
dag blij mee als ik hem gebruik. Het schrijft en notuleert ook véél fijner met vulpen bv. als ik verslagen
moet maken van vergaderingen, de vulpenners onder mij weten wat ik bedoel.

Verder heb ik laatst een abonnement gegeven op een leuk blad, dat viel ook erg in de smaak en bij zester.nl heb je ze voor het uitzoeken, en ze stoppen automatisch. Hollands Diep bv. is vrij nieuw en een fijn en mooi leesblad. Dat knu je ook zo duur maken als je wilt.

Verder zijn persoonlijke opschrijfboekjes altijd fijn (naast een agenda) voor van alles en nog wat.

Misschien een beetje ouderwets, maar postpaier of mooie kaarten zijn ook leuk om te krijgen, zeker in deze digitale tijd is een geschreven kaartje best bijzonder. Bij de Wereldwinkel hebben ze prachtig papier met een goed doel ook nog.

Ik heb ook wel eens een Boedda beeldje gekregen ( ook Wereldwinkel) voor meer rust op mijn buro dus in mijn hoofd.

Verder denk ik bij dames altijd aan een mooi toilettasje (voor de privé-spullen....).

Een bon van bol.com kan je gebruiken voor muziek én boeken, naar keuze.
Voor de dames is het makkelijker, een sjaal, ter decoratie, of oorbellen let op of de persoon wel/geen gaatjes heeft.

Ik ben gek op hardware dus mij doe je veel plezier met een externe harde schijf, een camera (grote wensen hebben we het nu over).....
maar iemand die altijd alle pennen kwijt is kun je ook een doos met 20 balpennen geven van de hema.

Of een adressenboekje, met je eigen adres er al in!

Ik heb van twéé personen los van elkaar een "pluimen"-bon gekregen daar kun je ook van alles mee doen, het meeste vind ik vrij duur, maar de abo's zijn leuk en lopen ook vanzelf af.

Ik heb van mijn dochter van de Wereldwinkel ooit wierook gekregen voor een fijne sfeer in huis, en een mooi beeldje voor moederdag van een uil, omdat ze me (inderdaad, het klinkt brakerig, zal maar zeggen uileballen worden ook uitgebraakt) vaak zo wijs vindt (in haar kinderlijke visie natuurlijk).

Verder vind ik een euro-spaarpot leuk. Dan spaar je ongemerkt.

En je wilt niet weten hoeveel mensen geen fatsoenlijke toilettas hebben maar alles in een plastic zakje gooien, ook voor een man een dankbaar kado vaak.

De kleinere kado's zijn moeilijker dan de grote. Dan denk je aan sieraden, Ipod's, horloges (ook erg persoonlijk).....

Verder vind ik kaarsen of kaarsen-houdertjes (mag van Ikea of de Blokker) altijd erg gezellig.

De vraag naar wijnglazen is bij mij aanzienlijk gedaald, ze sneuvelen niet meer, omdat ze niet meer uit de kast komen :D.

Iemand met een pre-paid foon kun je beltegoed geven.

Of altijd leuk, stekkies als het een tuintiepe is (ik dus niet, maar ik heb zo mijn hulpbronnen hier en daar zal ik maar zeggen :D).

En als je écht niets meer weet, geef je een goudvis in een kom met een mooie kaart erbij om na te denken wat jij allemaal hebt dat die vis niet nodig heeft. Een meditatieve goudvis zeg maar.

En als je cd-tjes brandt, kun je een doosje cd-s geven. Of dvd's, whatever.

Nou dan nog de laatste: een bon voor een massage, vindt iedereen fijn lijkt me.

En als je een persoon hebt die wil consuminderen zoals Ari, dan is er een consuminderkookboek.

Of je stort een bedrag wat je anders zou geven, op een rekening van een goed doel. Er zijn er zát.

Je ziet tegenwoordig ook steeds meer geboortekaartjes met: ons kind heeft álles, dus wilt u u onze blijheid delen, stort dan een bedrag op rkening van het ....... Of die mensen openen een speciale rekening waarop ze dan wél kunnen bijhouden (duh-huh) of je echt wat geeft.

Nou, nu weet ik even niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik snel een kopje koffie bij je komen drinken ? x
Je mag ook nee zeggen hoor !! :)

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Hallo allemaal,




Ben er ff niet geweest en zal er miss ook even niet zijn maar dat weet ik niet want leef ook van dag tot dag. Voel me erg moe na de maand november. Verjaardag overleden echtgenoot, trouwdag, kat in moeten laten slapen en tot ovemaat van ramp de MRI niet goed. Feestdagen voor de deur en heb op het schrijven van de kaartjes na er alles aan gedaan het hier een beetje gezellig te maken maar ben uitgeteld. Mis mijn man, familie en mijn katje. Ben dus in mineurstemming of een tikje depri maar als ik geen hahaha meer kan zeggen dan ben ik gewoon ff weg want das niks voor mij. Jullie weten dat ik soms nog wat drink en einde van de maand mag ik ik dat niet meer want de keuring komt er aan. Geen probleem maar jullie weten ook dat ik opstandig word als ik iets niet mag want wil het dan juist. Op de scootmobiel is het vreselijk koud en in de auto durf ik niet te rijden vanwege de tramadol ppppppppffffffff


Volgens mij heb ik een overdosis zelfmedelijden te pakken in de vorm van een hardnekkig virus hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, doe daar niet aan Dar,
Het wordt een sobere kerst dit jaar.
Ik heb jaren kerst gevierd voor andere en met andere.
Dat was heel leuk hoor daar niet van.
Maar dit jaar ga ik het is op mn eigen manier proberen.
En kijken hoe dat voelt.
Vorig jaar veel te veel gedronken op kerstnacht, zodat eerste
kerstdag aan me voorbij gleed (eerste kerstdag is mn trigger eigenlijk)
Dus ben benieuwd, hoe mijn eigen kerst voelt.
Ben er klaar voor (zei ze stoer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje houtje jij schud ze zo uit je mouw denk????
Nou Dar mocht je nog iets willen dan heb je het nu voor het uitzoeken haha
Trouwens wel een leuk lijstje Dar.

Volgende stap is ook hulp aanvaarden denk ik.
Maak samen met je moeder een lijst van wat je allemaal moet doen
en stel dr niet teleur.
Tijd voor actie meneer de student!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die rozengeur en manenschijn kan ik al helemaal niet meer vinden in mn leven. Ook bijna niet geslapen, de alcohol was mij de baas ipv andersom. Vandaag moet het beter gaan! en ik wil niet meer janken, want dat gaat vaak tegelijk met het drinken. Ga veel lezen hier, heb best wel steun aan dit goede regels die hier geschreven worden. Ik wou dat ik niet zo bang was voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens nu zie ik jullie alle twee tegelijk online staan
Dar en Spud.
Ik ben op zoek naar degene die een gedicht heeft geplaatst
over huisdieren die hun baasje weer tegen komen
in de hemel of bij de regenboog, zoiets
Nou dacht ik dat 1 van jullie 2 het geplaatst had.
Is dat zo??
Want ik wil m graag hebben.
En anders weten jullie of andere van het forum misschien nog wie hem wel geplaatst had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net zo als Baklap moet ik andere woonruimte hebben, ik kan hier niet meer veilig en rustig wonen, mag wel, maar ik ga er zelf aan onderdoor. Onzeker is mn toekomst dus, waar kom ik terecht? zak ik dan niet nog verder de put in? En nee, ik wil niet in nederland komen wonen, en dan voor de 3e keer mn leven omgooien en met nul beginnen, ik weet niet of ik geestelijk de moed hier nog voor kan opbrengen. Maar goed, drank lost niets op, dat weet ik. k ben zo instabiel de laatste week, zo ken ik mezelf eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je steun, ik ga afwassen en de stad in, k ben teveel alleen, k trek mezelf de hele dag terug, dat is ook niet goed. k Ga me zo tussen de mensen begeven, is beter. Het is nu zon beetje; me and my laptop. De hele dag en vooral snachts het inernet op.. weer een verslaving erbij.
Ik ben om half 8 weer thuis, tot die tijd geen internet voor mij. dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...