Spring naar bijdragen

vrijdag 21 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 395
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nederlanders verstaan ons ook niet zonnetje ;)
Collega van mij komt uit nederland..in het begin moest ze echt heel goed opletten. Ze nam twee woorden uit een zin die ze begreep en maakte daar haar eigen interpretatie op.
Nu verstaat ze ons vlot..
Ik hoor graag nederlanders praten..zo van oh lekker joh..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben t met je eens Alf, dat kan niet, ik geloof wel in 2 collegas (man en vrouw) die heel goed samen met elkaar om gaan, maar uitgaan als vrienden...een man blijft een jager, dat haal je er niet uit. Of de vriendschap bloedt dood of er ontstaat iets meer dan vriendschap. Ik dacht eens dat het wel bestond, ik uitgaan met die man, kwam bij hem thuis, alles leuk tot het moment dat ie toch toespelingen deed. Jammer, einde vriendschap was het. Want ik vond die persoon nl helemaal niet aantrekkelijk, uitsluitend als vriend.

Smid, ja dat weet ik ook nog. sMorgens als eerste je outbox lezen..wat in vredesnaam heb ik nu weer verstuurd en aan wie allemaal. Erg he? Ik nam er ook nog slaappillen bij, dus voor mij was het helemaal rechtop in bed zitten de hele nacht. Nu na 2 maanden gaaaaaat het. nog wel 3 x wakker snachts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Emmaroos

Ik geloof dat ook niet Alf en Wing.


Altijd komt er jaloezie om het hoekje kijken.


Ik heb het tweemaal meegemaakt, kon goed praten met een goede vriend, gingen wel eens uit maar ja hoor, echtgenoot jaloers.


Of er komt toch iets van seksualiteit om het hoekje kijken.




Precies ER, ik schuif erbij aan, precies hetzelfde meegemaakt...
Ook tweemaal, was jij toch niet?:D
Heeft weinig met vertrouwen te maken, maar idd, de hormonen
en helemaal toen er drank in het spel was...
En het hoeft niet eens de jaloezie te zijn
Het kan ook zijn dat de een avances maakt en de
ander dat niet wil, dan houdt het ook op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf,

Wij hebben er niet voor gekozen zo te spreken. Wij ouderen kunnen gewoon de G niet uitspreken.
Gelukkig kunnen we hem nog schrijven. ;)
Met de beste wil van de wereld. Maar als we zouden zeggen in een Antwerps café: hoeveel geld moet ik je betalen...Ze zullen het wel begrijpen zeker. Ons dialect zal zich dan niet storen.
Is ook van mens tot mens dat ergeren aan dialecten. Zelf hoor ik dat graag al die verschillende taaltjes.

Ik heb het al vele malen verteld en zal het nu nog eens doen.
Toen wij naar de lagere school liepen en in de les "Nederlands" (tja dat hadden we ook) konden onze toenmalige meesters zelf niet behoorlijk spreken. Tijden het dictee zegden ze dan ook altijd erbij:
met de g naar beneden of met de h omhoog. Dat was erg hé weten we nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom met de muziekgroep regelmatig in Belgie
Soort Kliekske
Maar het valt me op dat de Belgen toch niet
het imago van grote feestvierders kunnen waarmaken
Zijn niet altijd plezante optredens
Of het moet zijn omdat wij als NL'ers de boel
komen opleuken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor onze Vlaamse vrienden

Een vogel, een vis en een krokodil zaten in de Antwerpse zo te praten. Zegt de vogel: "Ik kan goe vliege men vrouw kan goe vliege en men kinnekes kunne goe vliege... As we kunne zen we hier weg nor afrika!"

Zegt de vis: "Ik kan goe zwemme, men vrouw kan goe zwemme, men kindere kunne goe zwemme... As we de kans hemme zen we hier weg nor de middelandse zee!"

Zegt de krokodil: "Ik hem een groot bakkes, men vrouw heeft een groot bakkes, men kinekes hemme een groot bakkes... Ik denk da we hier in aantwaarpe blaave!"

Hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...