smart Geplaatst 23 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Welterusten jane:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Hoe zou dat nou kunnen Cathy, hahahahaIk geloof er ook niet in maar weet wel dat er meer is tussen Hemel en aarde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 pffff gelukkig CathyIk begon heeeel ff aan je te twijfelen..... en debatteren is gelukkig niet alles in de politiek, daar komt wel ff meer bij kijken.Alhoewel nu maar hopen dat meer mensen dat zo inzien.Das de grote vraag, waar we snel het antwoord op krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Slaap lekker Isa en kop op hè?!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Truste IsaSlaap lekkerEn ondanks je twijfel, vond ik het leuk, je vandaag weer is te lezen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 tusten Isa:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Ik ga er ook van tussen, beetje tv kijken nog en niet telaat in bed.Tot morgen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Dat zijn tenminste daden en geen woorden;)Weltrusten CathySlaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Trusten Cathy:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Nou ER dan wordt t voor ons ook maar tijd he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Nou, heel laat zal ik het niet maken Witte.ik ben ook steeds maar aan het snaaien, kan beter naar bed gaan zo.Voor jou ook welterusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
filippa Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Goh Isa daar zou ik ook graag heen willen, weetnog niet of ik er helemaal in geloof maar vindhet wel erg intrigerend en spannend, leuk !!Zou zo met je willen ruilen.Trustuh allemaal, groetjes Flip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Ok, kijk uit he, met t snaaienzei ik een beetje jaloers:DWeltrusten jij ook voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Dank jullie voor je lieve reakties.Hier nog een Houtje-pieker, reageren hoeft niet en scrollen mag. Dochter (van Vriendin) vindt het heel moeilijk een vreemde omgeving.Maar ik hoop haar zoveel mogelijk op haar gemak gesteld te hebben.Ze heeft TV gekeken en we hebben Triviant gespeeld.Ik lig nu in mijn Dochter's bed, en die ligt in het logeerbed. Geen punt.Toen Tina hier logeerde deden we het ook zo.Méér dan een time-out kan ik mijn vriendin niet bieden.Even vertroeteld worden en verzorgd en haar dochter even vermaken.Morgen wil dochter graag zwemmen, nou hup, voor mij is dat ook goed,dus vooruit met de geit.Ik hoop dat ze een beetje kunnen slapen, ze liggen samen in mijn bed.Ze zou eigenlijk een soort "opvangweekends" moeten hebben maarmoeder en dochter weigeren elkaar te verlaten, op een ongezondemanier verknocht, dat is wel duidelijk. Bovendien kosten die weekendsklauwen met geld, en dat is er niet. Ze wil geen PGB aanvragen, omdat ze bang is voor inmenging Jeugdzorg(is dat zo? ik vraag het me af) en haar dochter misschien in een instellinggeplaatst wordt dan. Maar ja, als een huisarts niets meer weet, een psychiater zegt:mevrouw u bent zo suicidaal, misschien is dat toch het beste,ik kan u niet tegenhouden.......wat moet je dan als gewone sterveling/vriendin nog verzinnen?Ik weet het ook niet meer.Komt bij dat ze geen rooie cent hebben en nooit op vakantie kunnen,of een weekendje weg. Geen uitjes, niets. Echt een uitzichtloze toestand, en ik weet echt niets meer te verzinnenvoor ze, dan ze maar onder mijn arm mee te nemen 2 dagen.Ik vind het een drama, dat wel.Er zijn natuurlijk allerlei alternatieve therapieën e.d. maar die kostenhandenvol geld. De dochter van haar heeft een zeer moeilijkegedragsstoornis, die aan de buitenkant niet zichtbaar is. Ze is hierook allerliefst, maar Vriendin heeft me al verteld, dat ze morgenhaar verrot zal schelden voor het "meenemen" hier naar toe.Ze beschouwt dat als verraad van haar moeder, dat ze (de moeder)de dochter heeft weggehaald uit haar veilige plekje, thuis, met haareigen bed enzo. Ze kan erg slecht tegen verandering, maar in ditgeval moest het maar zo. Er moet een PGB komen zodat Vriendin individuele hulp kan krijgen,vriendin is zelf psychisch ziek en lichamelijk ook nog invalide.Wat een afschuwelijke situatie.Nogmaals, ik kan alleen maar dankbaar zijn dat ik nuchter ben,niet gedronken heb en had, en ze zó heb kunnen ophalen.Haar moeder was er wel maar die is ook dik in de 80 en zwaarziek. Verder is er niemand en alle vriendinnen hebben haar latenvallen, kunnen er niet mee omgaan.Jane,Je vroeg me of haar roep om hulp geen schreeuw om aandacht was.Dat is een goede vraag.Ik heb me dat ook afgevraagd.Maar ik heb het gevoel, dat ik nog de enige ben, die naar haar luistert,en soms wat praktisch advies geeft (bv. ga naar bed ivm je rug en bakeen ei met brood of zo) en dat haar dat dan even over de hobbel helpt zodat het weer avond wordt, het kind (met veel ruzie en geschreeuw)naar bed kan gaan, en ze weer even rust heeft aan haar hoofd. Moeilijk hoor als je ook nog zelf invalide bent en dan de zorg hebt inje eentje voor zo'n kind.Ongetwijfeld zullen er hier mensen zijn die een pasklaar antwoordhebben, ik hoor het graag, want ik ben wel door mijn creatieve oplossingenhéén. Pffffff bedankt dat ik dit hier op mag schrijven.En als je niks weet, ik weet het ook niet meer.En ik ga morgen verder lezen, want ik ben bekaf en ga slapen!Laat ik het maar zo zeggen: het was de geest van Pinksteren dieme moed gaf voor deze stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 en jij ook welterusten Flip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Jij ook ER ik heb wel gelezen dat je een fijne dag hebt gehad! Heerlijk voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Ja Houtje, een heerlijke dag. Ik mag wel zeggen dat ik dat ook dik verdiend heb hoor, haha.Hoe is het, slaapt je vriendin nu?Ik vind het echt super van je, je bent een lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Ik heb het gelezen Houtje. En helaas geen echt bruikbare tips voor je.Lees wel dat je graag wilt helpen en een oplossing voor ze wilt. Maar als je vriendin professionele hulp afwijst wordt het allemaal wel een ondoenlijk iets lijkt me. Wat een psych haar niet kan bieden (omdat ze niet wil?) kan jij ook niet voor haar regelen.Zoals met zoveel dingen; iemand moet wel zelf inzien dat hulp nodig is.Sterkte ermee in ieder geval. Is ook voor jou zwaar denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Oh, sorry, ik lees net het stuk wat je schreef.Ik zou ook niet weten wat meer te doen. Wel raar die huisarts hoor.Sterkte met alles en hoop dat je lekker slapen kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Bedankt voor het lezen.Nee, de psych weet het voor Vriendin ook niet meer.Alle medicijnen geprobeerd tegen haar depressie en suicidale gedachten.Ze heeft ook Maatsch. Werk thuis en Thuiszorg (te weinig, maar zo is het vandaag de dag).Dochter heeft ook therapie, om haar drift en woede te beheersen, maar wilt niet naartherapie en breekt de tent af (typisch ODD).Het enige wat ik nog zie is een PGB voor méér hulp aan Dochter.Daar heeft Jeugdzorg toch niets mee te maken?Affijn, ik zal eens informeren bij de vereniging Balans. Die doen veel voor ditsoort gevallen.Maar ik dacht misschien weet iemand nog wat zinnigs, vandaar mijn vraag.Een logeer/uitwijk adres zou mooi zijn, maar ja, ik kan dat niet zijn.Ik denk dat Vriendin wel slaapt, en ik hoop dochter ook. Mijn hart breekt echt om deze twee mensen.Misschien vinden jullie me vals sentimenteel, dat moet dan maar.En nu doe ik ook de luikskens toe. Morgen verrassen met ontbijtje op bed.Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Spud, ik begrijp je nit helemaal, maar ik neem je raad toch ter harte aan.Okee?Ik wil natuurlijk weer teveel, en dat kan ik niet.Moeilijk, maar ik ben wijzer dan 5 jaar geleden. Dank je wel voor je moeite! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 PGB-aanvraag, daar heeft Jeugdzorg inderdaad niets mee te maken Houtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Slaap lekker Emma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fotograaf Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Hoi allemaal, ik lees net de laatste pagina waar ongeveer iedereen naar bed gaat. Is er nog iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden