Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Daar kan ik over meepraten.Toen ik kinderen kreeg had ik heel gemakkelijk het zelfde kunnen doen als mijn stiefmoeder.Vaak zie je dat ook, de geschiedenis herhaalt zich.Ik had echter en heleboel liefde in mij waar het ook maar vandaan kwam.De kinderen heb ik doodgeknuffeld, dat had ik moeten ontberen en dat mocht hen niet overkomen.En inderdaad, dan maak je weer andere fouten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 is dat zo Alf, dat we niet de fouten van onze ouders herhalen of in een andere vorm presenteren,I wonder...ooit boek van John Cleese gelezen: " Families and how to survive them?"moeilijk hoor om de waarden en normen van generaties te doorbreken hoewel je denkt dat je het hebt bewerkstelligd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Dat probeer ik Zonnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Ja zo gaat dat EMJe doet óf hetzelfde, je hebt tenslotte maar één voorbeeld gehadóf je doet, krampachtig vaak, het tegenovergestelde en slaat daarin weer doorOok niet goed. Doodknuffelen, overbeschermen zomaar wat voorbeelden.Idd, het idee dat ze niet hetzelde zullen meemaken als jij...Daarom zou ik het niet over doenik heb mijn best gedaan, maar de verantwoording is wel heel groot vind ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Em mss ken je het al hoor en doe je het al maar toch nog even checken of herhalendoe je dagelijks de oefeningen van mindfulness? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Dat is zeker zo Zon, daar gaan generaties overheendenk ik en de fouten komen, zeker op stressmomentenwanneer de ratio niet meer regeert, ja daar ben ik ookwel eens 'slachtoffer' van geworden, heb ook wel eens uit woede een deur uit zn hengsels getrokken..Niet vaak gelukkigRatio is vrij sterk bij mij, te sterk, gevoel is soms te ver weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Ok ik ben er ff terug mee weg...Kruis die duimen voor me vanmiddag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Klopt Alf.Nee Zon, ik heb wel veel gelezen over Mindfullness maar het is geloof ik niet mijn ding.Ten eerste heb ik mij nog nooit kunnen ontspannen. Ben altijd op mijn hoede.Heb Yoga gedaan maar doe met een groep mensen nooit mijn ogen dicht want dat is onveilig en er zou zomaar iets kunnen gebeuren.Dat was bij zwangerschapsgym al zo. Ook slaap ik nooit met de rug naar de deur, als we al eens in een hotel slapen draai ik het hele bed zo dat ik naar de deur kan kijken.Ook bij mij in bad lig ik met mijn gezicht naar de deur.Ontspannen is er voor mij niet bij. Ook een CD met oefeningen lukt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 mss een indicrete/directe vraa Alf (je moet je zeker niet verplicht voelen te antw)maar is je versterkt ratio geen verdedigingsmechanisme voor al je emoties die je jaren lang heb verdrukt?en ja wanneer de emoties oplopen kunnen onze aangeleerde cognitieve gedragspatronen het even laten en hervallen we in de ons zo gekende voorbeelden en overlevingstrategieen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Heey Foto, waarom haal je vanalles weg?Zeg eens iets?gaat het wel goed met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 nou ik duik terug in mijn hebreeuwslieverds hoe jullie goed en sterkmaar vooral nuchter:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Andere vraag: wie kent dit fenomeen?Je hebt een idee, een oplossing voor een probleem o.d.en je bespreekt dat met een vriend, kennis, werkgroep....Uit bescheidenheid en onzekerheid breng je je ideeen niet naar voren in de grote groep. En wat gebeurt er? Iemanddie jouw idee, opmerking,oplossing in de kleine groep heeft gehoordverkondigt het nu plenair als zijnde zelf bedacht, zijn/haar idee...Eeen fenomeen wat ik al mijn hele leven met verwondering meemaakmensen die met je ideeen, opmerkingen etc aan de haal gaan en doen alsof ze het zelf hebben bedacht, zelfs vrienden. De schaamteloosheidwaarmee dat gebeurt vind ik heel bijzonder en ik kom het overal tegen.Misschien moet ik wat harder schreeuwen of geen ideeen meer opperen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 ZonIs geen indiscrete vraag hoor, helemaal niet.Natuurlijk is de ratio een afweermechanisme gewordenHumor ook, iets weglachen om maar niet te voelenEn zo zijn er wel meer mechanismen opgebouwd,zoals alles perfect voor bereiden uit angst dat het mis kan gaan,kritiek te krijgen, je mislukt te voelen. Gelukkig zijn er in de loop der jaren wel wat gaten in de ratio gevallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 In ieder geval Alf de ideeen voor je houden en pas uitspreken als het zover is.verder zou ik dus hardop zeggen: heey, dat was mijn idee, dat had ik je net gezegd.En dat ten overstaande van iedereen zodat de dief behoorlijk voor aap staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Ik snap helemaal niks van Foto, logt steeds in, zegt niks en zit nu vanalles weg te halen.Fotoooooooooo, hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Ik krijg een hoop geld terug van de belasting Ik ga maar eens opzoeknaar een leuk jurkje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 En dat vind ik dus juist nogal moeilijk ERzeggen dat het van mij is, zonder het verongelijktof kinderachtig te laten klinken....(whèè, hij heeft iets van mij afgepakt..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Nou, als je dat dan moeilijk vindt Alf (het hoeft helemaal niet kinderachtig te klinken) dan kun je je ideeen maar het beste voor je houden en het pas zeggen op het moment supreme. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Goh Woman, leuk zeg, ik hoop dat mijn belastinggeld ook snel komt, zit er met smart op te wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 PPJe bent slim PP, er zit natuurlijk meer achter dan het lanceren van een idee alleen. Het gaat om de roem en eer die iemand krijgt zo van: zo dat is een goed idee zeg, hoe kom je erop?Het kan zelfs zo zijn dat ik dat idee ook al eens te berde heb gebracht, waar dan lauw op werd gereageerd en dat iemand anders,zeg een polulair type, hetzelfde idee later presenbteert, met alle roem vandien ook weer. Het gaat dus om miskenning denk ik, maar ook om verraad, zeker als een vriend het doet of een goede collega Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 quote: Originally posted by: EmmaroosNou, als je dat dan moeilijk vindt Alf (het hoeft helemaal niet kinderachtig te klinken) dan kun je je ideeen maar het beste voor je houden en het pas zeggen op het moment supreme. En dus op het gevaar af 'uitgelachen' te kunnen worden, want niet al mijn ideeen zijn goed natuurlijk!Wel stellig brengen misschien...mmmDank voor de adviezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Gefeliciteerd Womanaltijd leuk om mee temaken dat je wat terugkrijgtIk verwacht ook wat wanneer ben ik aan de beurt? of zijn ze het xtra goed aan hetbestuderen of het wel klopt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Waar is Foto gebleven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Waar is uberhaupt iedereen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 1 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2010 Ik ben er nog hoor Alf, zat even met Foto aan de telefoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden