Spring naar bijdragen

Zondag 13 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 562
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Tida,
Hoi Fleur,

Fleur, vraagje :
Wil je de as van je broer wel verstrooien?

misschien een rare vraag hoor.
Maar kan me indenken dat je dat dicht bij jezelf zou willen houden.
misschien urn op een plekje in je tuintje onder een struik zetten?

als ik ga hemelen wil ik gecremeerd worden, wil niet dat mijn kinders of lief telkens naar een kerkhof zouden moeten gaan om een graf netjes te houden ... of dat ze zouden denken dat ze me daar vinden.
Wil dus niet begraven worden.

Vind het zelf wel een 'leuk' idee dat ik in een mooi urntje zou komen en dan op een plekje in de tuin onder een mooie struik sta ..... ben tenslotte gek op mijn tuin.
Als zij ( kees en kinders dus) dat niet willen vind ik dat ook goed.
Maar hoef niet zo nodig verstrooid te worden... ben zelf niet iemand die graag reist en zo.
Als ik dan verstrooid zou worden dan liefst op een plekkie in mijn lievelingsbos.....

Jeetje, ik ben weer veel te breedsprakig geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vaders as staat in een speciaal kastje, hier in mn huis. Achter een gordijntje, met al zn eigen spulletjes. Ik heb em in een soort mand gezet want dat is lekker zacht en warm. Moet er niet aan denken dat ie ergens buiten zou staan, dat is zo koud en hard brrrrr. Ik weet ook wel dat ie nix meer kan voelen van kou en warmte, en toch is dat voor mijn gevoel heel belangrijk dat zn urn op een behaaglijke plek staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje het is absoluut niet mijn bedoeling hier iemand stil te maken. Ja mijn verhaal is groot en heeft een diep verdriet achter zich maar dat hebben we allemaal want anders waren we hier niet. Ik probeer het om te buigen naar iets positiefs in de hoop dat een ander het ook zo kan (leren) zien. Vertel over mijn strijd om te ventileren maar zeker ook in de hoop dat een ander er er iets aan heeft. Niets meer en niets minder want dat ben ik maar hoop altijd met mijn verhaal anderen te kunnen helpen want weet zo goed wat verdriet is en dan komt mijn motto weer he: we zitten hier niet vanwege de jeuk aan onze grote teen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede vraag yvonne..
Assen uitstrooien is weer een keerpunt. Weer teruggaan naar 9 maand geleden zeg maar. Dus een heel teer punt. Denk er liever niet aan maar sommige dingen kan je wel ontlopen voor een tijdje en niet meer dan dat.
De assen staan nu in de kast. Niet hier maar bij mijn pa..Heb zelf een hangertje waar een deel van zijn assen inzitten. Eerst droeg ik het elke dag, nu doe ik het niet meer aan want om één of andere absurde reden denk ik dat het me geen goed deed.
Je idee lijkt me nog zo gek niet..Maar hoe geraak ik los van hem als ik hem elke dag moet zien? Al is het in de vorm van een bloem of boom. Wou hem te water laten, maar weet niet wat hij zelf zou willen dus staat hij nog steeds in de kast, wachtend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou woman, had een heel verhaal geschreven... viel de verbinding weg...
Maar goed, komt er op neer dat mij ouders zijn begraven, ik heb niets met graven, daar vind ik ze niet.
\Ze zitten in mijn hart.
En ik heb een heel oud mechels kastje en daar zitten kleine waardeloze spulletjes in die uit mijn jeugd stammen. voor mij van grote waarde dus. Daar vind ik meer van papa en mam.
Begrijp heel goed wat je bedoelt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman van mijn man heb ik niet veel meer maar een mooi album met zijn foto en een ( gedroogde) roos van het boeket die op de kist lag.

Van mama heb ik nog wat as in een klein urntje met een foto en mijn afscheids gedicht.

Toch een plekje waar ik kan huilen, schelden en vloeken als ik mijn emoties kwijt moet.

Ja is goed om ergens een plekje te hebben om jezelf te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat lekker hier, alle berichtjes vallen telkens weg.....
Maar goed.
Fleur.
Jouw broer is er niet meer.
Maar hij zit gewoon in jouw hart toch?
Dus is hij er altijd.
Dat van die hanger is mooi, maar inderdaad, waarom altijd om jouw nek?
Toen hij nog leefde ging hij ook niet mee naar je werk en zo toch?
Bewaar een klein beetje van die as zou ik denken...
en geef dat een plekkie.
Als je het moeilijk vind om een 'grote urn' ( om eerlijk te zijn fleur: ik heb geen idee hoe groot dat is) in beeld in je tuin te zetten... gewoon een klein ding dan toch?
En misschien was jouw broer gek op reizen.. op zee , stapel op een bepaalde plek, dan kun je altijd nog overwegen om hem daar uit te strooien.
Ikzelf wil dus echt niet begraven worden , heb gezien hoe een goede vriendin van mij echt jaar in jaar uit iedere dag naar het graf van haar man ging.... dat wil ik niet.
heb er niets mee.
doe mij maar in een urntje op een leuke plek in de tuin onder een struikje.. en met de kerst in een rode urn met een groen lint erom binnen ( als kees en de kinders dat ook gezellig zouden vinden )
En lieve mensen, dit is niet cynisch bedoeld hoor.
Overigen ben ik ervan overtuigd dat wat overblijft echt gewoon in je hart zit,
dus om het heel cru te zeggen: ************* dat heb ik zelf al maar even weggehaald;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh yvonne ik zie het verschil niet tussen een hanger om je hals en een urne in je tuin.
Het is als een graf maar niet begraven worden.
De dood van mijn broer staan nog steeds gelijk aan de misselijke zet van mijn ex aangezien het met iets meer dan een week verschil gebeurde. Dat het verschillende gebeurtenissen zijn is meer dan waar maar kan het moeilijk loskoppelen. Dus blijf ik ergens hangen.
Los van dat..ik heb geen idee waar hij zou willen zijn. Echt niet..
Ik weet niet wat goed is, noch fout. Maakt niet uit eigenlijk..Hij staat momenteel nog mooi in de kast. En soms valt het me plots op dat hij ook op de schouw bij mijn pa staat..Kijk er dan naar en denk..hey lieverd, daar sta je dan. Wat doe je daar in godsnaam??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...