Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 En de tel kwijt. 't Is toch al over drie weken. Jippie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Soms wel Fleur. Maar weet je, ik vind mezelf nog niet groot. Had twee kindjes.. nou ja, ik heb ze nog steeds gelukkig, maar ze zijn nu groot. Hihi... raar he? Goed, jongste is nu bijna klaar met haar studie.. En dan moet ik gewoon alleen nog zorgen (financieel dan) voor mij en Kees.Tssss, wat klinkt dat makkelijk, alsof ik DAN gewoon die dingen kan gaan doen. Pfff Fleur, ik denk dat ik altijd een beetje zal blijven schipperen tussen wat ik nu doe en wat ik graag zou willen.Misschien ga ik wel een stuk minder werken en dan kan ik bij een asiel iets gaan doen of ik kan vrijwilligerswerk voor hele ouden mensen gaan doen. Kan me niet indenken dat ik niets van die dingen ooit meer doe. Toen de kindjes nog klein waren had ik geen baan erbij en deed ik veel vrijwilligerswerk..... gaf heel veel voldoening, en dat mis ik wel een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 quote: Originally posted by: Marikadus ik moest wel drinken want zonder was ik morgen vast niet meer wakker geworden Toch? dat geloof ik totaal niet, "ik moest wel drinken"kan er bij mij totaal niet in.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Is (of was) het zo eenvoudig Wing? Try something else?Toch was er genoeg reden om dit forum op te zoeken. En hier te blijven.Gewoon maar een vraag hoor, geen verwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Het is niet zozeer angst PP...eerder waakzaam zijn hoop ik Droom zacht als je slapen gaat Heb echt veel gehad aan wat je schreef..het was herkenbaar in alle serieusheid om zo maar te zeggen. Het is niet iets dat me zozeer geruststelt maar voor mij persoonlijk heeft het het forum in een ander daglicht gezet.Zoiets.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Maar waarom doe je het dan niet nu vonneke? Eigenlijk vraag ik het mezelf hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Dan ist goed, Marika...ik heb het hele verhaal niet gevolgd, vandaar....maar dan weet je gelijk mijn mening daarover... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ach Fleurtje, geld ... het slijk der aarde en zo fijn als je er genoeg van binnensleept elke maandVraag was aan Yvon, maar toch)Ik ga later, als ik groot ben, ook een huisje kopen met veel grond erbij. Voor kipjes, veel poezen, een hond en een ezel. Lijkt me zalig!Oeps, Fleurtje d'r naam verkeerd geschreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Try something els, dat werkt inderdaad ja. Voor mij dan.En toch heb ik daar blijkbaar ook jullie bij nodig. Anders zat ik hier niet.En jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Wow. worden we nu echt cynisch???? Pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Oei teveel ineens hier..Goh daar heb je een punt Wing..vreemd zag het nooit zo. Alhoewel, ik heb een vriend die wel elke dag drinkt en moest ik hem vragen heb jij een probleem? Of zou je zeggen dat je een sociale drinker bent. Waarschijnlijk zou hij zeggen, ben je mal? Ik heb totaal geen probleem, ik drink gewoon graag. Geen van beide dus.Is hij een probleemdrinker? Denk het niet echt? Maar is dat omdat hij ook geen problemen creëert of niemand dwars zit, ook niet zichzelf..Weet het niet. Kan alleen maar zeggen hoe ik mijn ideaalbeeld zie en daar ben ik nog ver van af. Dat weet ik..anders zou ik het kunstmatig plan zoals ik het zie niet nodig hebben.Jij staat alvast een stuk verder dan ik..mentaal dan. Want op zich drink ik eigenlijk bijzonder weinig op een week. Fysiek zijn er ook geen afkickverschijnselen. Wil zoveel zeggen en toch lukt het me niet goed.Te veel imput waarschijnlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Even simpel gesteld.Je bent een sociale drinker als je na 2 glaasjes wijn (bijvoorbeeld) de fles wegzet. Als de fles hoe dan ook leeg moet voordat je naar bed kunt, dan heb je een probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik werrp het gewoon maar even in de dicussie hoor. Het was geen stelling maar meer een vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Oei, inderdaad even teveel ineens voor mij . Mup, je hebt voor een deel gelijk met het slijk der aarde, maar het ligt toch net nog iets anders voor mij, en daarnaast zijn er nog een aantal andere redenen. En Marika, ja ik vind je heel cynisch.Ik heb daar geen behoefte aan. Ik wil best serieus praten hier, maar niet op deze manier, dat draagt voor mijn gevoel niets bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 ik vind het een probleem als er sprake is van lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid...ook al is het maar 1 druppel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 En wanneer ga je dan de grens over van probleemdrinker naar alcoholist Marika? Of is dat gelijk aan elkaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 quote: Originally posted by: wingchunDit hele verhaal is pas gaan spelen sinds ik hier schrijf Mupke. Er is een bewustwording op gang gekomen door te schrijven en te lezen hoe anderen met drank omgaan. Ja, voor mij ook. Tot nu toe kan ik zeggen dat het goed voor me is geweest dit forum te vinden. Om mijn 'state of being' te definieren ofzo. En te kijken hoe ik anders met dingen om kan gaan omdat ik niet langer doorwilde op het pad wat ik volgde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Waaaah, ik val er zomaar in.Volgens mij een interessante discussie, waarvan ik nerveus word omdat ik eigenlijk mijn bed in moet.(en ik mee wil doen, want ik hoor overal bij te zijn...hum hum)Maar het doet me deugd dat er zo'n discussie is, volgens mij zelfs de hele dag al.Marika gedronken? Dan doet een mens toch wat onvoorzichtige uitspraken lijkt me.....Ow, ik herken het hoor, maak je niet ongerust. Maar dingen denken of zeggen is een groot verschil.Ik heb vaak dingen stuk gemaakt omdat ik meende dat ik ze "heel eerlijk" kon zeggen. Nu ik jou lees herinner ik het me weer levendig. Zelf wil ik dat niet zo....Wing: ben jij misschien iemand van Tactive.... die probeert ons op het goede spoor te krijgen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik denk dat je me niet zo goed leest Marika..Je spreekt vanuit je eigen ervaring, je eigen jeugd maar ik ben jouw moeder en vader niet. Ik leef niet in een droomwereld waar ik mezelf wat wijs maak en ja ik ben al serieus in de mist gegaan..Daarvoor hoef je niet eens zover te gaan..Het is kwestie van perceptie. Ik weet wat het met mijn kind doet of laat ons zeggen gedaan heeft. Maar weet jij hoeveel moeders in de fout gaan als het om hun kinderen gaan? En laten we het dan niet alleen over drank hebben..en daarmee wil ik niets verantwoorden.Sorry maar ben heel gevoelig als je het over mijn relatie hebt met mijn dochter en wil daar eerlijk gezegd ook niet op die manier over aangesproken worden. Ik hoef niet iemand die me iets wil laten inzien. Dat zie ik..Sorry als ik bits klink Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Sociale drinkers zijn in elke levensfase weer anders.Op enig moment zijn 3 glazen gewoon teveel, dat weet je.Een jonger iemand die na een tijdje drinken een cola besteld: die weet dat ie genoeg gehad heeft.Maar iemand die enthousiast en onbekommerd altijd met de fles bijschenkt en loopt te jubelen van: neem er nog een en wat is het toch gezellig...Naja. Let maar es op: je herkent ze wel. Ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik was dan vast vroeger een sociale drinker want dacht echt niet na over dat 3de of 4de glas..Het is me iets te druk voor een discussie. Stap er ff uit . Uit de discussie dan toch.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Bijzonder weer.Ik wil het voor Woman opnemen.Ik snap haar wel.Ik snap teveel en word er horendol van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik had nog wel graag even doorgepraat maar mn bed lonkt ook naar me.Slaap lekker iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Misschien dan toch iets zorgvuldiger je woorden kiezen Marika?Kwam behoorlijk aan hoor wat zomaar even uit de losse pols leek neer te kwakken. Lieve luitjes, ik ga lekker slapen, voor jullie ook trusten straks.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Marika ik ga toch iets zeggen,je vind dat iedereen elkaar maar aait? Sorry hoor sommige digen zeg je niet maar kun je wel denken. ook ik had mijn bedenkingen bij iets wat ik las vandaag en dacht toen van tja. Maar zou het nooit zeggen op de manier hoe jij het zegt.Je klinkt heel cynisch en fel terwijl je sommige dingen misschien beter anders kunt formuleren, Je doet mensen pijn door te schrijven zoals je denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden