Spring naar bijdragen

vrijdag 25 juni

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 391
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soms wel Fleur.
Maar weet je, ik vind mezelf nog niet groot.
Had twee kindjes.. nou ja, ik heb ze nog steeds gelukkig, maar ze zijn nu groot.
Hihi... raar he?
Goed, jongste is nu bijna klaar met haar studie..
En dan moet ik gewoon alleen nog zorgen (financieel dan) voor mij en Kees.
Tssss, wat klinkt dat makkelijk, alsof ik DAN gewoon die dingen kan gaan doen.
Pfff Fleur, ik denk dat ik altijd een beetje zal blijven schipperen tussen wat ik nu doe en wat ik graag zou willen.
Misschien ga ik wel een stuk minder werken en dan kan ik bij een asiel iets gaan doen of ik kan vrijwilligerswerk voor hele ouden mensen gaan doen.
Kan me niet indenken dat ik niets van die dingen ooit meer doe.
Toen de kindjes nog klein waren had ik geen baan erbij en deed ik veel vrijwilligerswerk..... gaf heel veel voldoening, en dat mis ik wel een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zozeer angst PP...eerder waakzaam zijn hoop ik ;)

Droom zacht als je slapen gaat :present:
Heb echt veel gehad aan wat je schreef..het was herkenbaar in alle serieusheid om zo maar te zeggen. Het is niet iets dat me zozeer geruststelt maar voor mij persoonlijk heeft het het forum in een ander daglicht gezet.
Zoiets..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Fleurtje, geld ... het slijk der aarde en zo fijn als je er genoeg van binnensleept elke maand
Vraag was aan Yvon, maar toch)

Ik ga later, als ik groot ben, ook een huisje kopen met veel grond erbij. Voor kipjes, veel poezen, een hond en een ezel. Lijkt me zalig!

Oeps, Fleurtje d'r naam verkeerd geschreven. :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei teveel ineens hier..

Goh daar heb je een punt Wing..vreemd zag het nooit zo. Alhoewel, ik heb een vriend die wel elke dag drinkt en moest ik hem vragen heb jij een probleem? Of zou je zeggen dat je een sociale drinker bent. Waarschijnlijk zou hij zeggen, ben je mal? Ik heb totaal geen probleem, ik drink gewoon graag. Geen van beide dus.
Is hij een probleemdrinker? Denk het niet echt? Maar is dat omdat hij ook geen problemen creëert of niemand dwars zit, ook niet zichzelf..Weet het niet.
Kan alleen maar zeggen hoe ik mijn ideaalbeeld zie en daar ben ik nog ver van af. Dat weet ik..anders zou ik het kunstmatig plan zoals ik het zie niet nodig hebben.
Jij staat alvast een stuk verder dan ik..mentaal dan. Want op zich drink ik eigenlijk bijzonder weinig op een week. Fysiek zijn er ook geen afkickverschijnselen.
Wil zoveel zeggen en toch lukt het me niet goed.
Te veel imput waarschijnlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, inderdaad even teveel ineens voor mij .
Mup, je hebt voor een deel gelijk met het slijk der aarde, maar het ligt toch net nog iets anders voor mij, en daarnaast zijn er nog een aantal andere redenen.
En Marika, ja ik vind je heel cynisch.
Ik heb daar geen behoefte aan. Ik wil best serieus praten hier, maar niet op deze manier, dat draagt voor mijn gevoel niets bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

Dit hele verhaal is pas gaan spelen sinds ik hier schrijf Mupke.

Er is een bewustwording op gang gekomen door te schrijven

en te lezen hoe anderen met drank omgaan.

Ja, voor mij ook. Tot nu toe kan ik zeggen dat het goed voor me is geweest dit forum te vinden. Om mijn 'state of being' te definieren ofzo. En te kijken hoe ik anders met dingen om kan gaan omdat ik niet langer doorwilde op het pad wat ik volgde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waaaah, ik val er zomaar in.
Volgens mij een interessante discussie, waarvan ik nerveus word omdat ik eigenlijk mijn bed in moet.
(en ik mee wil doen, want ik hoor overal bij te zijn...hum hum)
Maar het doet me deugd dat er zo'n discussie is, volgens mij zelfs de hele dag al.

Marika gedronken? Dan doet een mens toch wat onvoorzichtige uitspraken lijkt me.....
Ow, ik herken het hoor, maak je niet ongerust. Maar dingen denken of zeggen is een groot verschil.
Ik heb vaak dingen stuk gemaakt omdat ik meende dat ik ze "heel eerlijk" kon zeggen. Nu ik jou lees herinner ik het me weer levendig. Zelf wil ik dat niet zo....

Wing: ben jij misschien iemand van Tactive.... die probeert ons op het goede spoor te krijgen???:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je me niet zo goed leest Marika..
Je spreekt vanuit je eigen ervaring, je eigen jeugd maar ik ben jouw moeder en vader niet. Ik leef niet in een droomwereld waar ik mezelf wat wijs maak en ja ik ben al serieus in de mist gegaan..Daarvoor hoef je niet eens zover te gaan..Het is kwestie van perceptie.
Ik weet wat het met mijn kind doet of laat ons zeggen gedaan heeft. Maar weet jij hoeveel moeders in de fout gaan als het om hun kinderen gaan? En laten we het dan niet alleen over drank hebben..en daarmee wil ik niets verantwoorden.
Sorry maar ben heel gevoelig als je het over mijn relatie hebt met mijn dochter en wil daar eerlijk gezegd ook niet op die manier over aangesproken worden.
Ik hoef niet iemand die me iets wil laten inzien. Dat zie ik..
Sorry als ik bits klink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sociale drinkers zijn in elke levensfase weer anders.
Op enig moment zijn 3 glazen gewoon teveel, dat weet je.
Een jonger iemand die na een tijdje drinken een cola besteld: die weet dat ie genoeg gehad heeft.
Maar iemand die enthousiast en onbekommerd altijd met de fles bijschenkt en loopt te jubelen van: neem er nog een en wat is het toch gezellig...

Naja. Let maar es op: je herkent ze wel. Ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika ik ga toch iets zeggen,

je vind dat iedereen elkaar maar aait? Sorry hoor sommige digen zeg je niet maar kun je wel denken. ook ik had mijn bedenkingen bij iets wat ik las vandaag en dacht toen van tja. Maar zou het nooit zeggen op de manier hoe jij het zegt.

Je klinkt heel cynisch en fel terwijl je sommige dingen misschien beter anders kunt formuleren, Je doet mensen pijn door te schrijven zoals je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...