Spring naar bijdragen

Maandag 28 juni 2010

will

Aanbevolen berichten

Ik denk dat Wil er goed over nagedacht heeft Fleur, misschien is dit echt DE stok achter de deur voor hem.
Misschien kunnen we afspreken met Wil dat hij voor hij de fout ingaat iemand van ons om hulp roept.

Ik weet dat hij enorm eigenwijs kan zijn maar denk dat we het wel uit zijn hoofd kunnen praten en zoniet ja dan gaat hij heel hard op zijn BEKKIE. :D

De antabus is een hulpmiddel daarnaast moet je ook nog de wil hebben en ik denk dat hij dat wel heeft, al komt hij soms wat laconiek over.

Don't worry Fleurtje, hij zal vast zo slim zijn om contact te zoeken voor hij een fout begaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 472
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, ik denk dat de sterretjes een beetje raar staan vandaag.
Ben geen jankepot... maar morgen heb ik dikke oogjes. gewoon omdat ik liedjes op youtube zat te luisteren.
Ik denk dat Wil het echt heeeeel errug graag wil, zonder dus.
Ik hoop dat hij zich realiseert wat voor pil hij heeft geslikt vandaag...
En ik hoop dat Igor morgen dat ding ook gaat halen... en um slikt met overtuiging.
doe het en geloof er in.
Moe, klopt Fleur, en melancholisch, heel melancholisch vanavond.
is niks voor mij normaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medicatie is geen wondermiddel. Sta je er zelf wel achter om met medicatie te beginnen Igor? Wil je de alcohol echt achter je laten en voor een alcoholvrij leven gaan? Het lijkt me geen goed begin als je er al tegon zie om de pillen in te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet igor..
Heb geen pasklare oplossingen. Maar iets innemen waardoor je niet meer kan drinken is zo gevaarlijk voor iemand die nog niet recht staat. Toch niet zonder begeleiding..
En ik bedoel heus niet dat jij of wil niet klaar zijn. Ik kan dit moeilijk voor jullie invullen..maar ben als de dood moest er iets met jullie gebeuren.
Wil kreeg de medicatie ook héél vlug..Na een eerste doktersbezoek. Mijn arts dacht er niet echt aan dit zo mee te geven en waarschuwde me in het lang en breed wat dit met je zou doen moest je er op gaan drinken. En ben daar wel blij mee..medicatie zou me heel ongelukkig maken denk ik maar daar zijn andere redenen voor.
Beloof me één ding..drink niet als je ze neemt. Probeer het ook niet..
Ben beetje een zeur vandaag denk ik
:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond daar ben ik weer.

Fleur :present: en een knuffel:sun:
kan gebeuren, hoort er ook bij maar is niet leuk natuurlijk.

Igor kop op meid, ik heb vanavond m'n eerste alcoholvrije avond weer. Knauw me gek op wortels en kan straks geen rivella meer zien maar ik WIL volhouden.
Na de eerste dag vond ik het de vorige keer dat ik stopte ( een jaar geleden) alweer een stukje gemakkelijker, dan is er die eerste positieve ervaring van "Zie je wel, ik kan het en de wereld vergaat niet en ik ben niet gierend gek geworden" plus het lichamelijk veel betere gevoel waar ik nu al echt naar uit kan kijken. Tuurlijk gaat dat alles niet in 1 keer maar ik herinner me dat ik me al snel fitter voelde en véél beter en enrgieker opstond.
Ook weet ik dat ik meer kan gaan zweten, me zweverig en opgejaagd kan voelen en niet te vergeten: de gremlins :devil:

ER IS HOOP
(Kennen jullie die ook nog? Neerlands Hoop?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je Igor, heb je iemand die je kunt bellen of langsgaan bij iemand mocht je het niet trekken om niet DIE fout te maken?

Het is een hele stap aan de refusal of antabus, daarom neem ik hem ook niet(krijg het ook niet). Zeker als je slecht in je vel zit heb je snel de neiging om te denken ach kan mij het schelen. Hoop wel dat je iemand hebt die je er dan even doorheen trekt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor! Dat is zooooo herkenbaar maar daar begint juist de vicieuze cirkel!!!
Je voelt je down, in de put, het kan je niet meer schelen en dus.............. en zo steeds weer opnieuw.
Of niet? De cirkel moet doorbroken worden.

Fleur, zoals ik verteld heb ik ook geen medicatie van de huisarts gekregen.
Ik denk dat dat best wijze huisartsen zijn, die niet meteen met pillen strooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heus geen tegenstander van medicatie..helemaal niet.
Maar maak me er wel zorgen over.

Hoe bouw je het weer af na een tijdje..is de gewoonte dan weg maar blijft die drang bestaan? Wanneer ben je dan sterk genoeg om de medicatie te laten?
Wat als iemand het neemt die niet klaar is?
Probeer me in te beelden hoe de bevrijding dan moet voelen maar voel het niet vanbinnen als ik mezelf aan medicatie zou zien. Anderzijds hoe stop je iemand die niet stoppen kan?
Misschien moet ik het vergelijken met stoppen met roken..ok dat lukt beter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...