Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Igor, je hoeft toch helemaal niet te vertellen op je werk dat het iets met alcohol te maken heeft?
Je steekt niet lekker in je vel en daar ga je aan werken... via die therapie....kan ieder mens overkomen hoor.
Maar kan me ook best indenken dat je er heel erg tegenop ziet allemaal... en ook hoe je een en ander tegen je familie vertelt.
Alhoewel....MOETEN zij het weten???


MUP , tsja, we wachten af, ben ook wel benieuwd.
En zeker als ik dat afzet tegen het verhaal van de slangenkuil van de avond daarvoor zit ik me nu te bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goeie tip van Yvon, Igor.
Gewoon therapie. En of je het je familie vertelt is ook maar helemaal afhankelijk van hoe veilig je je bij hen voelt. Ga je erop afgerekend worden of gaan ze je steunen? Dat is misschien een inschatting die je kunt maken vooraf. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze weten op het werk dat ik niet lekker in m'n vel zit en daarom bij de psycholoog loop. misschien kan ik het wel zo houden, maar ik weet ook dat ze kunnen doorvragen en ik ben een slechte leugenaar :D. en m'n familie ziet het alcoholmisbruik niet zo zwaar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oefenen voor de spiegel dus Igor, en je niet uit je tent laten lokken hoor.
Dat wat er bij een psycholoog besproken wordt hoef je echt tegen helemaal niemand te vertellen.
En als mensen gaan doorvragen vind ik dat eigenlijk behoorlijk onbeschoft als jij voorzichtig laat merken dat je dat niet wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

maar ik weet ook dat ze kunnen doorvragen en ik ben een slechte leugenaar .



Je hoeft niet liegen Igor. Ik heb wel geleerd de afgelopen jaren dat ik niet overal antwoord op hoef te geven. Je mag zeggen: dit is privé, ligt gevoelig en emotioneel en daarom wil ik daar liever niet op ingaan.


Zei Yvon dus ook al in iets andere bewoording. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, Adam,
Ik kom hier ook nog niet zo lang.
Maar ik zie het toch wel ietsjes anders.
zo over de dag is er aardig wat gekeuvel.
komt er iemand binnenrollen die het moeilijk heeft wordt daar op ingesprongen, wordt de toon serieuzer.
Als er niets zou worden gebabbeld tussendoor zou het hier een stuk stiller zijn, zouden mensen misschien ook niet zo snel hun probleem/vraag neerschrijven als er toch weinig wordt gepraat.
Daarnaast is die huiskamer hier voor velen een steuntje in de rug om beter met het drinken om te kunnen gaan..... tussen het gebabbel door krijgen wij hier wel degelijk steun, hoeft niet altijd op een bloedserieuze manier.
En als je alleen maar drankgerelateerde gesprekken wil voeren/lezen kun je ook nog op de pactdraad terecht.

Ik blijf het overigens jammer vinden dat gisteren , juist toen er een puur drankgerelateerd gesprek plaatsvond en verder niets, Wing niet reageerde op dat gesprek. Hij is een minderaar die daar al langer mee bezig is. Mup en Fleur bespraken daar het een en ander over en hadden dus graag de mening van een ervaren minderaar willen horen.

Daarnaast, het is al zovaak gezegd: je kunt het forum van vroeger niet vergelijken met het forum van nu.
Alles verandert , altijd.
Dat is alleen maar normaal, hoeft niet per se slechter te zijn.

aanpassing: spelvoutje en aanpassing regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik Adam en ga het één ook niet weerleggen.
Ik reageer nu eigenlijk maar op een klein stukje.

Waar ik mee bezig ben is nu..met de mensen die nu op het forum zitten. Alles beweegt ook al zie je het niet. Niet tot ieders plezier maar je kan niet blijven stilstaan in de tijd. Hoe het vroeger was..Vroeger komt misschien wel terug maar je kan het niet kunstmatig sturen. Als de 'juiste' mensen er niet zijn heeft dit geen zin en sta je enkel nog maar te stampen. Was het toen beter? Dat ligt eraan..
Ik heb de bagage niet van twee jaar. De eerdere ervaring van het forum niet etc. Ik weet het dus niet
Dus misschien moet het wiel soms weer uitgevonden worden.

Wing had het specifiek over wat hij gisterenavond las..
Vandaar mijn vraag aan wing.

Maar buiten dat, fijn adam eens te lezen op het forum :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...