Spring naar bijdragen

S4nny's draadje


MsLuzac

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi S4nny: je gaat goed. Of het niet mag, jouw plekkie hier? Kweet niet, maar het is nog niet weggehaald, dus kwebbel lekker verder hier. Ik vind het een mooi verstopplekje. Helemaal van jou. Ik doe weer met je mee vandaag. Mijn ervaring is dat je vanzelf afvalt als je stopt met drinken. Niet direct, maar op een gegeven verdwijnt het vet omdat je lever gewoon beter gaat werken. Bij mij is het wel heel opvallend hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de vraag voorglegd bij een moderator en het is niet verboden. Ze houden wel van overzicht dus mijn draadje laat ik lekker staan :D

Vandaag drukke dag op het werk en merk nu wel dat ik moe begin te worden. Verder voel ik me erg goed en ben ook zeer trots op mezelf. Ik kan het wel.....maar ja een maand niet drinken is voor mij opzich ook niet zo'n probleem. Langer wel.
Met oud en nieuw heb ik mee voorgesteld om te proosten met kinderwijn, doe ik lekker met de kids mee. Drinken we wijn bij het eten dan neem ik voor de vorm maar druivensap in een wijnglas. Doe ik toch ook een klein beetje mee.

Mijn directe collega weet inmiddels dat ik geen maat kan houden en welke problemen ik hierdoor ondervind op m'n werk. Volgende week hebben we eindejaarsgesprekken en weet dat mijn chef me nu al zal vragen wanneer ik weer de boeken in duik. Wil eerst zo'n 2 maanden droog staan voor ik weer ga studeren, dan heb ik hopenlijk de rust in mezelf teruggevonden. Daarnaast heb ik me voorgenomen om volgend jaar te gaan sporten, mijn werkgever vergoed de helft waardoor het wel erg aantrekkelijk wordt. Maar ja hoe ga ik dit verwoorden......moet ik m'n leidinggevende vertellen over mijn alcoholprobleem....ik vind het niet nodig, maar als het nu ter sprake komt wat dan.....ik weet het echt niet, misschien laat ik het wel gewoon van het gesprek af hangen. Als iemand hierop wil reageren, dan verneem ik dit graag via een persoonlijk mailtje, maar in dit draadje mag natuurlijk ook altijd.

Ik ben weer weg nu :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wat schiet je ermee op om het tegen je leiding te zeggen? Ik denk dat ze alleen maar meer op je gaan letten of zo. Gewoon niet drinken is eigenlijk het makkelijkste.
Ik kan in ieder geval geen maat houden. Misschien een dag. Maar op een of andere manier stimuleer ik iets in die hersenpan zodat ik de volgende dag of de week erna de boel toch nog moet inhalen. Heel vervelend hoor. Maarja ik heb het nu lang genoeg uitgeprobeerd en kan het dus beter helemaal laten.
Een maand lukt mij meestal ook wel, na twee maanden ga ik onrustig worden. Dit jaar dus elke keer na een of twee maanden een uitglijder. Dat probeer ik nu eens te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je An. Het geeft geen meerwaarde aan mijn taken binnen de organisatie. Dus ik hou het gewoon voor me.
** gewoon niet drinken is het makkelijkst ** makkelijk gezegt dan gedaan als je geen maat kan houden. Als ik terugkijk na bv de laatste zwangerschap dan ben ik daarna nog meer gaan drinken als voorheen. Ik kreeg toen eindelijk vastigheid onder de voeten qua baan, maar dat weerhield mij er niet van om te minderen, ik ging juist meer drinken. Met tot zeker 2 a 3 keer toe dat mijn partner giga kwaad werd op mij waardoor ook onze dochter overstuur raakte. En ja dat raakt me dan wel, dan vraag je je toch af waar je mee bezig bent. Maar ja je lichaam vraagt om meer en meer om hetzelfde te blijven voelen.
Ik duik m'n bedje in, vandaag weer een droge dag, de misselijkheid en hoofdpijn zijn afgenomen, maar daar tegenover ben ik wel mega moe. Is dit ook onderdeel van de ontwenningsverschijnselen ???? Gelukkig heb ik geen moeite met inslapen en/of wakker worden.
Spreek jullie morgen weer, fijne avond/nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ga je hartstikke goed S4nny,
Je weet wat je wil en bent er heel bewust mee bezig.
Ik zou tegen je baas niet snel iets zeggen, kan later misschien alleen maar tegen je gebruikt worden en als je een keer melig doet denken ze dat je dronken bent.
Brengt me trouwens nog op iets anders , misschien ook wel iets om op het Forum te melden.
Met de komst van het electronisch patientendossier wordt het ook mogelijk dat de bedrijfsartsen je hele medische dossier in kunnen zien (mits je er uiteraard helemaal mee accoord gaat). als je dit niet wilt kun je bezwaar aantekenen. kortom lang verhaal zal het ook nog even op de dagdraad zetten.

maar jij gaat hartstikke goed en ga zo door !!!!
vind het leuk even regelmatig bij je te komen lezen
groetjes Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga je draadje zeker even lezen, had nl niet bij het dossier nagedacht maar je hebt gelijk.

Vandaag toch een uitglijder gemaakt. Kan m'n gevoel en het waarom er moeilijk bij plaatsen.
Ga er zeker vandaag nog even over nadenken, moet wel...kan het gewoon moeilijk plaatsen, want gisteren zij ik nog tegen m'n man dat (2e kerstdag gaan we met de hele schoonfamilie lekker eten) dat ik geen drup zou nemen....

Dat ik nu...zo voor het weekend....toch weer door de mand ben gegaan verwijd ik mezelf doordat ik niet goed ontbeten heb, etc etc.....
Het was niet nodig geweest en waarom gebeurd het dan toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gebeurd omdat het continue op de loer ligt, en dan ineens is het gebeurd voor je er erg in hebt. Dat id niet erg, maar probeer de draad weer op te pakken. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd etd..

zie je wel op ditjes datjes op 2 kanten kletsen is ingewikkeld, als je dat wilt natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sas36

Het gebeurd omdat het continue op de loer ligt, en dan ineens is het gebeurd voor je er erg in hebt. Dat id niet erg, maar probeer de draad weer op te pakken. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd etd..





Sas PRECIES zo is het. De draad weer oppakken S4nny. Zo ben ik hier op het forum al ruim een jaar bezig met als resultaat dat ik die uitglijder(tjes) op een hand kan gaan tellen. Van elk moment een leermoment maken. Je bent harstikke super goed bezig!!!!!!!!!!!!!!! Pas als je afhaakt en doordrinkt en een echte terugval hebt, is het veel en veel moeilijker die draad op te pakken.
Je zelfvertrouwen krijgt weer een knauw... kop op ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S4nny,

Wat An zegt!

NU gaat het er om: ga je je gedachten stoppen?

Ga je denken dat je nu weer bij af en bent en dat het dus niet uitmaakt om verder te drinken?

Of doe je je kopje fier omhoog, kijkend naar de week hiervoor, en ga je met respect voor jezelf die mooie ingeslagen weg weer verder?

Kan je jezelf vergeven dat je een slipper hebt gemaakt, of ben je nu zo laag in je eigen achting gezakt dat je weer door moet zuipen?

Kan je het als leermoment zien, als blijkbaar nog even nodig deel van je proces?

Sorry als ik wat streng overkom, ik veroordeel je niet, maar wil je juist motiveren om door te gaan, want ik weet hoe gedachten kunnen werken als je eenmaal toegegeven hebt... en ik vind het veel te leuk om hier te kunnen blijven lezen hoe jij het doet, dus hoop ik dat snel weer te kunnen doen!

Hee jij bent sterker dan de drank,
écht,
het leven is zo kostbaar,
laat je niet misleiden.

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor je lieve woorden. Nou voelde me flink rot na die uitglijder maar heb er van geleerd en ondanks dat hier een krat bier in huis is voor manlief heb ik er niets van genomen.
Een aantal mensen weten inmiddels dat ik probeer de alcohol uit mijn leven te bannen (helemaal zal dit nooit lukken denk ik).
Afgelopen nacht een korte nacht gehad, film gekeken en lag er pas tegen 2.15 uur in. Rond 5 uur hoorde ik onze zoon en om 7 uur kwam dochterlief bij ons in bed liggen waarna we om 8 uur naar beneden gingen. Voel me brak en duik er vanavond optijd in.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week een aantal keer de fout in gegaan, voel me een lozer. Mijn nadelen wogen opdat moment zwaarder dan de voordelen. Vind het best pittig om er goed over na te denken waarom ik alcohol neem. Want nu denk ik dit, maar morgen of overmorgen kan ik er heel anders over denken.

Afgelopen vrijdag toch nog naar het kerstfeest geweest op m'n werk. Was in het begin heel sterk, maar naarmate de uurtjes vorderden viel het me pas goed op hoeveel er gedronken werd. Omdat ik zelf niet mocht drinken van mezelf, voelde ik me gewoon eenzaam en alleen daar tussen als die andere "gezellige" mensen zitten. Ik had eigenlijk naar huis moeten gaan, maar dat deed ik niet.
Toen ik ongemerkt een opmerking maakte in het bijzijn van een collega die al aardig wat halve liters bier op had, kreeg ik heel erg het gevoel dat hij me iets zou aandoen. Ik voelde me er totaal niet lekker bij.
Ik snakte zelf ook wel naar een biertje, zodat ik me wat losser zou gaan voelen, maar het is maar bij 1 slokje gebleven. Anderen zijden wel....aah toe neem er nou eentje, wat voor kwaad kan dat nou!!
Tja maar als je weet dat na 1 er nog 1 wil en nog 1 en nog 1, dan kan je beter niets nemen is mijn motto. Al gaat dit niet altijd op moet ik bekennen.

Komende dagen zal ik ook minder achter de pc zitten (behalve op de dagen dat ik werk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vandaag weer een dag aan het werk en moet zeggen na gisteren gaat het alweer wat beter met me.
Gisteren was ik de hele dag zoekende naar.....m'n lichaam verlangde naar de drank, maar ik kon niet weg. De kinderen waren thuis en wilden niet mee. Achteraf maar goed ook! Was ook erg onrustig.
Heb overigens heerlijk geslapen, net als anders. Ga nu weer aan het werk, moet diverse gegevens invoeren, verder is het rustig.

Fijne dagen allemaal toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen dagen me zeer goed weten te houden.
Afgelopen dinsdag 23-12 heb ik 's avonds samen met m'n man 1 flesje bier gehad, viel daarna als een blok in slaap. Lag er voor 22.00 uur in. Echt uniek!

Woensdag wederom samen met m'n man 1 gedronken en ook toen lag ik er voor 22.00 uur in. Hoezo gezellig ;)

Donderdag 1e kerstdag had ik geen zin in alchol. We hebben heerlijk gegeten. Gevulde kip met bonen en spek en krieltjes. Een super maaltijd. Mijn man had een wijntje en ik samen met de kids kinderwijn :)

Vandaag 2e kerstdag hadden we met de hele familie gegourmet en wederom geen behoefte aan alcohol. Op zulke momenten voel ik me echt heel sterk, m'n lichaam vraagt er ook niet na. Bij thuiskomst toch een apretiefje genomen en ik kan daar dan ook gewoon van genieten, de smaak, gewoon alles. Het is niet meer moeten zoals ik voor een week of 4 geleden ervaren heb.

Nu zijn we vandaag uitgenodigd om 31 december naar Dronten te komen, maar lijkt me super gezellig, alleen het slapen daar lijkt me geen suc6. Hoe zullen de kinderen erop reageren etc etc.
Wij denken erover om dus na het vuurwerk gewoon naar huis te gaan, gewoon slapen in ons eigen bed. ER werd raar op gereageerd, maar ik weet nu al dat ik geen drup zal drinken. Mijn lichaam reageerd extreem nu ik veel minder drink. Ben veel sneller moe etc etc en heb veel sneller hoofdpijn de volgende dag. En is het me dat allemaal waard vraag ik me dan af....nou nee dus!

Maar over een paar uur zijn de kerstdagen weer voorbij en nog even en het jaar is voorbij en gaan we verder in 2009. Een jaar met goede voornemens.
- Ik moet mijn studie oppakken en slagen met mijn examen.
- wil goed voor mezelf zijn en voor mijn gezin
- minderen tot geen alcohol meer
- meer bewegen (geen sportschool) wandelen of fietsen met de kinderen
- huis aan de kant (van boven tot onder)
- etc etc

Genoeg dacht ik zelf zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kaia, de voornemens zijn er.

1e kerstdag droog gebleven. 2e kerstdag niet en tot gisteren aan toe toch gedronken. Niet stiekem, maar samen met partner. Last van de hormonen waardoor ik erg prikkelbaar was. Vandaag en morgen werken dus hoop dat ik hoe dan ook er af kan blijven. Ik wil het zo graag, maar toch zwakke momenten.
Toch ben ik er nu veel bewuster mee bezig en dat merk ik toch wel moet ik bekennen.
Nou ga nog even wat doen op m'n werk, tot laterzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een berichtje van mijn kant.
Afgelopen 2 wkn toch wel dagelijks iets gedronken. Kan mijn gevoel er niet goed bij plaatsen, ook niet waarom ik gedronken heb. Ben er nu wel achter dat als je iets drinkt, of iets nuttigd waar alcohol in zit, dat mijn lichaam gelijk om meer vraagt. Heel ververeld vind ik dat.

Gisteren niets gedronken, had ik geen behoefte aan. Had wat last van buikgriep dus dan maar even goed voor mezelf zorgen. Vandaag weer aan het werk, maar voel me moe, hoofdpijn (slechte nacht gehad, jongste was ziek en huilerig....dat breekt je op als je ook zelf zoooo moe bent).

Vanavond lekker naar huis, oudste ophalen van de BSO en vroeg eten en vroeg m'n bed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer eens een berichtje van mijn kant.
Afgelopen week 7,5 glazen alcohol gehad en ben hier zeer te spreken over. Zo'n 2 maand geleden waren dit er nog 60.

Mijn doelstelling heb ik aangepast.
Helemaal stoppen heb ik op het lange termijn geschoven. Ik ga eerst matigen met drinken.
Het 1e deel van de internetbehandeling heb ik achter de rug en heb aangegeven door te willen naar deel 2. Ga een spannende tijd tegemoet en hoop dat ik mijn doelen kan waarmaken.

Nu weer verder met m'n werk, tot later en doe jij met mij mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

18 maart 2011

Na het programma ADB is er veel veranderd. Het progamma heeft me zeker geholpen en ben de hulpverleners van Tactus hier ook zeer dankbaar voor.
Toch viel ik al heel snel in het oude vertrouwde. Nu een dik jaar later merk ik dat ik toch wel hinder er van ondervind. M'n geheugen laat me soms in de steek, merk de laatste tijd dat ik weer een tintel in m'n voeten heb, misselijk, zweterig. Ben ook onrustig als ik merk dat ik geen alcohol binnen handbereik heb als ik op bepaalde dagen thuis ben als er niemand is. Kids zijn dan naar school, m'n partner is dan aan het werk. Het gebeurt nog vaak genoeg dat ik even langs de winkel shees om even wat te halen.

Sinds juli 2010 ga ik wekelijks naar de sportschool om alles er eens lekker uit te zweten. Het heeft me zeker wel veranderd wie ik ben als persoon. Ik ben meer tot rust gekomen. Ik ben zelfs meer gaan werken omdat het me afleiding geeft en ik niet de ruimte krijg om me vol te gieten met dat vergif. Als ik alcohol nutig wil mijn lichaam steeds meer en meer tot ik 's avonds gelijk met de kinderen in bed in slaap val. Ik ben eigenlijk na het programma steeds meer een "stille drinker" geworden, in het geniep als niemand het ziet. Wijn, bier, wisky dat is het eigenlijk wel. Maar eigenlijk lust ik alles wel, als er maar alcohol in zit zegt mijn man altijd. En hij heeft wel gelijk, maar zal het nooit in het openbaar toegeven.
Eigenlijk zijn er ook maar weinig mensen om mij heen die weten van mijn alocholprobleem. Ik weet zelf heel goed dat ik een probleem hem.

Nu we weten dat onze dochter faalangsten heeft, komen bij mij ook delen naar boven waarom ik handel in bepaalde situaties. Wat mijn dochter ervaart, zo handel ik ook. Zij is de spiegel voor mij die ik nodig heb om ook verder te komen. Dat heeft mij deze week ook zo aan het denken gezet. Zal ik het forum al hier eens weer bezoeken wel/niet? Doe ik er wel goed aan om hier te zijn? Wil ik er wel mee geconfronteerd worden ? Mijn antwoord....ja ja en nog eens ja.
Als ik het niet zou doen, dan zou ik het zelfde doen als m'n dochter. Bang voor het onbekende, bang voor wat er komen gaat, bang voor wat anderen zouden zeggen. Maar daar wil ik boven blijven staan, maar ondanks dat ik er boven wil blijven staan blijf ik wel dat bange meisje dat nooit in het openbaar zal toegeven dat ik het niet bij 1 consumptie kan houden als het gaat om alcohol. Heb er zelfs moeite mee om anderen te zien drinken. In het bijzijn kan ik me voor een bepaalde tijd wel uitschakelen, maar zodra ik dan weer thuis ben in de veilige omgeving, dan is het of ik een inhaalslag moet doen om de verloren uurtjes weer in te kunnen halen. Juist overmatig drinken in zeer korte tijd is erg gevaarlijk. Ik weet het ik speel met m'n leven.

Nu vandaag de dag ben ik weer zover dat ik weet dat ik fout bezig ben, ik wil stoppen, ik moet stoppen. Tijdens het sporten krijg ik binnen 20 min vaak overmatige allergische reactie. Lange tijd niet geweten wat het was, maar heb het opgezocht en het blijkt netelroos te zijn. Dat ik het nu zo erg heb, heb ik te danken aan het overmatig alcohol gebruik. Het belemmerd mij om te gaan sporten waardoor ik ook wel eens een weekje oversla met als gevolg dat ik weer een preek van m'n dochter krijg dat ik veel te vroeg thuis ben. Als m'n dochter er niet was, dan weet ik niet waar ik nu stond. Dankzij mijn meissie weet ik waar ik het voor ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...